Tuesday, November 29, 2016

လူထုနဲ႔ အတူ … လူထုရဲ့လူ

မႏၲေလးၿမိဳ႕က သတင္းစာဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ့ ႏွစ္ (၁၀၀) ျပည့္ ေမြးေန႔ပြဲကို နိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆုံးပတ္မွာ ျပဳလုပ္သြားၾကဖို႔ မိသားစုဝင္ေတြနဲ႔ တပည့္သားေျမးေတြက ႀကိဳးပမ္းေနၾကတယ္။ ျပည္သူကို တန္ဖိုးထားရင္ ျပည္သူကလည္း ျပန္ၿပီးတန္ဖိုးထားတယ္ ဆိုတာ ဒီေန႔ ေခတ္နိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ နိုင္ငံေရးသမားေတြ သိဖို႔လိုတယ္။ တ႐ုတ္ နိုင္ငံေရးသုခမိန္ ေလာင္ဇုက “ျပည္သူလူထုကို ခ်ီးေျမႇာက္ဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ရင္ ျပည္သူလူထုကလည္း ခင္ဗ်ားကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳမွာ မဟုတ္ပါ” တဲ့။ ဒီေန႔အထိ မွန္ေနတဲ့ အမွန္တရား ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သမိုင္းက သက္ေသျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ လူတေယာက္ ကြယ္လြန္ၿပီးခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္း ေႏွာင္းလူေတြ အမွတ္ရဖို႔ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မလြယ္လွဘူး။ သူ အသက္ရွင္ ေနထိုင္စဥ္ အတြင္းမွာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးတစုံတရာ လုပ္ခဲ့သူမွပဲ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြက အသိအမွတ္ျပဳမွာ ျဖစ္တယ္။ တကိုယ္ေကာင္းဆန္သူ အတၱႀကီးသူ ငါတေကာ ေကာသူေတြ ကြယ္လြန္ခဲ့ရင္ ဘယ္သူကမွ ရာျပည့္ပြဲကို တခုတ္တရ က်င္းပေနမွာ မဟုတ္ဘူး။



လူထုေဒၚအမာက ေသသည္အထိ ျပည္သူလူထု အတြက္ လုပ္ေဆာင္သြားခဲ့တဲ့ သတင္းစာ ဆရာမႀကီး ျဖစ္တယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕က လူထုေဒၚအမာလို လူမ်ိဳးကို ရလိုက္တာ သိပ္ကံေကာင္းလြန္းတယ္။ လူထုေဒၚအမာလို သတင္းစာ ဆရာမေၾကာင့္ မႏၲေလးကို ကမၻာက ပိုၿပီး သတိထားမိသြားေစတယ္။ လူထုေဒၚအမာက သူကိုယ္တိုင္ ေတာ္ၿပီး ထူးခၽြန္႐ုံတင္ မကဘူး၊ လူထုအရိပ္မွာ လာေရာက္ခိုနားသူေတြ အတြက္ပါ သစ္တပင္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံ အားထုတ္နိုင္ခဲ့တယ္။

လူထုေဒၚအမာကို ဂုဏ္ျပဳၾကတာ အေၾကာင္းမဲ့ ဂုဏ္ျပဳၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ထိုက္တန္တဲ့
ေပးဆပ္မွု ရွိခဲ့လို႔ က်န္ရစ္သူေတြက ေအာက္ေမ့သတိရတဲ့ အေနနဲ႔ က်န္ခဲ့သူေတြက ဂုဏ္ျပဳပြဲ က်င္းပေပးတာ ျဖစ္တယ္။ လူထုေဒၚအမာက သူ႔ဘဝတေလွၽွာက္လုံးမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔ တေသြးတည္း တသားတည္း ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ အဖိႏွိပ္ခံ နင္းျပားေတြ ဘက္က အျမဲရပ္တည္ခဲ့တယ္။လူထုေဒၚအမာ မျဖစ္ခင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ဘဝမွာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ မအမာ အျဖစ္ ကၽြန္ပညာေရးကို တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တယ္။ သတင္းစာထုတ္ၿပီး အယ္ဒီတာ လုပ္ေတာ့လည္း ၿမိဳ႕လူထု အားကိုးနိုင္တဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိတဲ့ သတင္းစာအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိုင္းနဲ႔ အတူ လက္တြဲပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ သားတေယာက္ က်ဆုံး၊ လင္က ကြယ္လြန္၊ သားတေယာက္ အေဝးေရာက္၊ လက္က်န္သား ေထာင္က်၊ ပုံႏွိပ္စက္ေတြ မီးေဘးသင့္ၿပီး ခ်ိန္၊ မိသားစု စီးပြားေရးကို ျပန္လည္ထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ မုဆိုးမတေယာက္ရဲ့ အားမာန္ သတၱိကို သကၠရာဇ္ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြမွာ လူထုေဒၚအမာရဲ့ မ်က္ႏွာမွာ အထင္းသားေတြ႕နိုင္တယ္။ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဖိအားေတြ ေအာက္မွာ စိတ္ဓာတ္ေတြ မယိမ္းမယိုင္ ႀကံ့ႀကံ့ခံ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။

သတင္းစာတိုက္ ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ အခြဲခံရလို႔လည္း ရပ္တည္ခ်က္မေျပာင္း ခံယူခ်က္ မယိမ္းယိုင္ခဲ့ဘူး။ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ လူထုအေရးေတာ္ပုံ ကာလမွာလည္း တပ္ဦးက အလံကိုင္ ထြက္ခဲ့တာပဲ။ ၿမိဳ႕လူထုအတြက္ လိုအပ္လို႔ ျဗဟၼစိုရ္လို
လူမွုကူညီေရး အသင္း ဖြဲ႕ၾကေတာ့လည္း လူအား၊ ေငြအား၊ အႀကံဉာဏ္အား ပါဝင္ကူညီ ခဲ့ျပန္တယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလမွာ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ အရြယ္ေရာက္ ေနေပမယ့္ တိုက္ေရွ႕ ႂကြလာတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဝန္းရံအားေပးခဲ့တယ္။

လူထုေဒၚအမာရဲ့ သားတပည့္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းမွုအခ်ိဳ႕ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။

ပရဟိတ ႏွလုံးလွ

မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ စာေရးဆရာ ေက်ာ္ရင္ျမင့္က လူထုႀကီးပြားေရး စာအုပ္တိုက္ အယ္ဒီတာစားပြဲမွာ အေမ လူထု ေဒၚအမာနဲ႔ အတူ လက္ပြန္းတတီးလုပ္ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။ သူက အေမလူထုေဒၚအမာရဲ့ ပရဟိတ စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ပုံကို အခုလိုေျပာျပတယ္။

“ျဗဟၼစိုရ္ လူမွုကူညီေရး အသင္းက ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ပထမဆုံး ေပၚေပါက္တဲ့ အခမဲ့နာေရးအသင္း လို႔ ေျပာနိုင္တယ္။ အဲဒီအသင္း ျဖစ္ေပၚဖို႔ အေမ လူထုေဒၚအမာ၊ ဆရာေတာ္ ဦးတိကၡ၊ နဒီျမန္မာ ဦးေအာင္ခိုင္တို႔ ဦးေဆာင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾက တယ္။ ေမလ ၈ ရက္၊ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွာ ျဗဟၼစိုရ္ကို စတင္ ဖြဲ႕စည္းနိုင္ခဲ့တယ္။ ျဗဟၼစိုရ္ မဖြဲ႕မီ ကာလမွာ ၿမိဳ႕တြင္းဧရိယာ မွာ ရွိေနတဲ့ သခၤ်ိဴင္းေတြကို အာဏာသိမ္း စစ္အစိုးရက ၿမိဳ႕နဲ႔ေဝးေဝးေနရာေတြမွာ ေရႊ႕ပစ္ခဲ့တယ္။ ျဗဟၼစိုရ္အသင္းႀကီး ရဲ့ ကူညီမွုနဲ႔ ကြယ္လြန္သူရဲ့ ေနာက္ဆုံးခရီး လွပခဲ့ၾကရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျဗဟၼစိုရ္ကို အတုယူၿပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွာ နာေရးကူညီမွု အသင္းေတြ ဖြဲ႕ျဖစ္ၾကတယ္”

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဗဟၼစိုရ္ အသင္းႀကီးရဲ့ ေအာင္ျမင္မွုကို မနာလိုတဲ့ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ တခ်ိဳ႕က လႊဲေျပာင္းရယူဖို႔
ႀကံစည္ခဲ့ၾက ေသးတယ္။ အေမ လူထုေဒၚအမာ အပါအဝင္ အမွုေဆာင္ေတြရဲ့ အေျမာ္အျမင္ရွိမွုေၾကာင့္ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့ သိမ္းယူျခင္း မခံခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကာလအတန္ၾကာတဲ့ အထိ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့
မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ျခင္းကို ခံခဲ့ရတယ္။

ျပည္သူခ်စ္တဲ့ သတင္းစာဆရာ

လူထုအယ္ဒီတာစားပြဲမွာ ထိုင္ရင္း ဓနစီးပြားေရး မဂၢဇင္းမွာ မ်က္ႏွာဖုံးေဆာင္းပါးေတြ စာေရးဆရာ ေက်ာ္ရင္ျမင့္က ေရးပါတယ္။ တူသားေတြ ေရးသမၽွ အေမမာက ဒိုင္ခံဖတ္တယ္။ မေကာင္းတာ ရွိရင္ ေဝဖန္သလို ေကာင္းတဲ့အခါ လည္း ခ်ီးက်ဴးဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ တခါေတာ့ ေဆးေရးပါတိတ္ေတြ အေၾကာင္း ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္ ေရးတာ အေမမာ ဖတ္ရေတာ့ “မင္းစာဖတ္ရတာ ဖြာစုတ္စုတ္နဲ႔ကြယ္” လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်တာ ခံရတယ္။

မုံရြာၿမိဳ႕ကို ကာဗာစတိုရီေရးဖို႔ သြားေတာ့ ၿမိဳ႕ခံမိတ္ေဆြ မရွိဘူး။ အေမမာက ဆရာဦးအံ့ေမာင္ဆီ အကူအညီေပးဖို႔ မိတ္ဆက္စာ ေရးေပးတယ္။ အေမမာ့စာေၾကာင့္ မုံရြာၿမိဳ႕က လူေတြက က်ေနာ္နဲ႔ လူခ်င္းတခါမွ မျမင္ဘူးခဲ့ေပမယ့္
ကူညီခဲ့ၾကတယ္။ အျခားၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း အေမမာ့ေက်းဇူးနဲ႔ မ်က္ႏွာမငယ္ခဲ့ရပါဘူး။ အေမမာနဲ႔ သိကၽြမ္းရတာ က်ေနာ့္ အတြက္ အရာရာကို ပြင့္ေစတဲ့ Golden Key (ေရႊေသာ့) ပါပဲ။

လူထုေဒၚအမာရဲ့ မ်ားစြာေသာ အရည္အခ်င္းေတြထဲက ကိုယ္တိုင္ႀကိဳက္တာက ေခတ္ကို မ်က္ေျခမပ်က္ဘူး။ အဆိုး မျမင္ဘူး။ အရာရာကို ေမတၱာအရင္းခံစိတ္နဲ႔ ၾကည့္ေလ့ရွိတယ္။

ဝါသနာဘာဂီ ဆက္တိုင္းမီ

စာေရးဆရာ ဆူးငွက္ကလည္း လူထုႀကီးပြားေရး စာအုပ္တိုက္ အယ္ဒီတာစားပြဲ ထိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ အခုလာမယ့္ နိုဝင္ဘာ ၂၉ ရက္၊ အေမမာ့ ႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ပြဲမွာ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္ အစီအစဥ္ကို ကိုယ္တိုင္ တင္ဆက္ဦးမွာ ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား စာအုပ္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ ၅ ႀကိမ္ ေျမာက္ (ေနာက္ဆုံးထုတ္) ထုတ္ေဝေတာ့ ဆရာညီေစမင္း ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္တို႔နဲ႔ အတူ ဆရာဆူးငွက္လည္း ဝိုင္းဝန္းကူညီခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။

ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား၊ အၿငိမ့္ (ပ၊ဒု)၊ ေအာင္ဗလ၊ ဖိုးစိန္၊ စိန္ကတုံး၊ ေရႊမန္း တင္ေမာင္၊ ျမန္မာ့ မဟာဂီတ စတဲ့ သဘင္သုခုမ ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ ေရးသားခဲ့တယ္။ ဗမာသံေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီလို႔ အႏုသုခုမနဲ႔ ပတ္သတ္တာေတြလည္း အေနာက္က်ဳံးလမ္းက ဓမၼဗိမာန္မွာ စာတမ္းဖတ္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။

လူထုေဒၚအမာ သဘင္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ ေရးသားျဖစ္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဆရာဆူးငွက္က သူ႔အျမင္ကို အခုလိုေျပာျပတယ္။

“အေမမာငယ္စဥ္က မိဘေတြက ေဆးလိပ္ခုံေထာင္ေတာ့ ေဆးလိပ္သမေတြနဲ႔ ေနခဲ့ရပုံေပၚတယ္။ ေဆးလိပ္သမေတြ ဆိုတာ ဘယ္မင္းသားက ဘယ္လို ဘယ္အၿငိမ့္ ဘယ္ဇာတ္က ဘယ့္ႏွယ့္ဆိုတာ အျမဲ ေျပာေနၾကတာ။ ၾကာေတာ့
နားရည္ဝလာခဲ့တယ္နဲ႔ တူတယ္။ ျပည္သူခ်စ္ေသာ ေရးေနခ်ိန္မွာ နိုင္ငံတကာဂီတေတြ ဝင္ေရာက္စျပဳလာခ်ိန္၊ တိုင္းတပါး ယဥ္ေက်းမွု ထိုးေဖာက္ခံေနရခ်ိန္မွာ သတင္းစာဆရာေကာင္း ပီသစြာ ငါတို႔ယဥ္ေက်းမွုမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာ စာနဲ႔ေရးၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တာပဲ။ ပထမဆုံးထုတ္တဲ့ စာအုပ္က လူထုသတင္းစာနဲ႔ လူထုဂ်ာနယ္မွာ ေရးခဲ့တာေတြ စုၿပီး ျပန္ထုတ္တာေပါ့။ အဲဒီစာအုပ္က အေၾကာင္းအရာကို အဓိကထား ထုတ္တာ ျဖစ္တယ္”

အေမမာ့အေပၚမွာ အားက်တာ ရွိရင္ေျပာျပပါဦး လို႔ က်ေနာ္ ဆရာဆူးငွက္ကို ေမးခြန္းထုတ္တယ္။

“ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ရပ္တည္ခ်က္ေပါ့ ဗ်ာ။ ရပ္တည္ခ်က္ပိုင္းမွာေတာ့ သူ႔ကို ဘယ္သူမွ မမီဘူး။ အေျပာလည္း ရွင္းတယ္။ ေဝ့လည္း မေနဘူး။ မကြယ္လြန္ခင္ အသိရွိစဥ္ ကာလတေလၽွာက္လုံး ရပ္တည္ခ်က္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ခဲ့တယ္”

ေစတနာ

လူထုေဒၚအမာရဲ့ ပထမဆုံး ပုံႏွိပ္စာမူက ေမာရစ္ေကာလစ္ရဲ့ ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္ေဆးခဲ့ေသာ အမွုအခင္းမ်ား ဘာသာျပန္ စာအုပ္ျဖစ္တယ္။ လူထုသတင္းစာ အယ္ဒီတာ ဘဝမွာလည္း ေရဒီယို သတင္းေတြ (အဂၤလိပ္လို) နားေထာင္ၿပီး လွုပ္ရွားေနေသာ ကမၻာ့ေရးရာမ်ားကို ေန႔စဥ္မျပတ္ ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ လူထုေဒၚအမာက
ဘာသာျပန္လုံးခ်င္း အေျမာက္အျမား ေရးသားခဲ့တယ္။ စႏၵမာလာ၊ ဘဝခ်င္းမတူသည့္ တ႐ုတ္ျပည္၊ တ႐ုတ္ျပည္ ေတာ္လွန္ေရး၊ က်ေနာ္မွတ္မိသမၽွ၊ သက္တံ့ေရာင္ (ပိုလန္ ဝတၳဳ)၊ ဂ်ဳံႏွင့္ စစ္သား (ဂ်ပန္ဝတၳဳ)၊ ရႊံ့ႏွင့္ စစ္သား၊ ထိုင္းဝတၳဳတိုမ်ား၊ အာဖရိက ဝတၳဳတိုမ်ား၊ အင္ဒိုနီးရွား ဝတၳဳတိုမ်ား၊ လာအို ဝတၳဳတိုမ်ား စတဲ့ ဘာသာျပန္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့တယ္။

လူထုအယ္ဒီတာ စားပြဲမွာ ဒီေန႔အထိ ထိုင္ေနတဲ့ ဘာသာျပန္စာေရးဆရာ ဆရာညီေစမင္းကို အေမမာရဲ့
ဘာသာျပန္ လက္ရာေတြအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္တယ္။ ဆရာညီေစမင္းက အခုလိုျပန္ေျဖတယ္။

“ေဒၚေဒၚ့စာေတြက ျမန္မာဆန္ၿပီး ျမန္မာရနံ့ သင္းတယ္။ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းနဲ႔ အနီးကပ္ေနခဲ့ရတာေၾကာင့္လည္း ပါမယ္ ထင္တယ္။ ဘာသာျပန္ လက္ရာေတြထဲက “ဘဝခ်င္းမတူသည့္ တ႐ုတ္ျပည္” ကို အႀကိဳက္ဆုံးပဲ။ အေၾကာင္းအရာပိုင္းေရာ အေရးအသားပိုင္းပါ ႀကိဳက္တယ္”

လူထုေဒၚအမာရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြထဲမွာ ဘယ္အရည္အခ်င္းကို သေဘာက်ပါသလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ဆရာ ညီေစမင္းက “ေစတနာ” လို႔ တိုတိုတုတ္တုတ္ ေျဖတယ္။

အေမမာဟာ ေရတံခြန္ျဖစ္တယ္

မႏၲေလးၿမိဳ႕က အမ်ိဳးသားစာေပဆုေတြ အမ်ားႀကီး ရထားတဲ့ အေမမာရဲ့ သားတပည့္ စာေရးဆရာ ဆရာေနဝင္းျမင့္ဆီ သြားၿပီး အေမမာ့ရဲ နိုင္ငံေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ စာေပအႏုပညာ အေၾကာင္းေတြ ေမးျဖစ္တယ္။ ဆရာေနဝင္းျမင့္က စာနဲ႔ ေရးၿပီး အခုလိုေျဖေပးခဲ့တယ္။

“အေမလူထုေဒၚအမာဟာ ျဖင့္ရင္ က်ေနာ္တို႔ အတြက္ေတာ့ အလ်င္မျပတ္ သြန္က်ေနတဲ့ ေရတံခြန္ျဖစ္တယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေနနည္းေတြ အဓိပၸာယ္ ရွိရတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံေရးေတြ
သန္စြမ္းခဲ့ရတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ စာေပနဲ႔ အႏုပညာ ပြင့္လန္းခဲ့ရတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ေတြ ၾကည္လင္ရတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ေအးျမခဲ့ရတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔တေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ညီညြတ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးကို
ေပြ႕ပိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေရတံခြန္ေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ေျခလွမ္းေတြ မိုင္ေထာင္ခ်ီ ခရီးေပါက္ခဲ့တယ္”

အေမလူထုေဒၚအမာရဲ့ နိုင္ငံေရး

သတင္းစာဆရာမႀကီးရဲ့ အငယ္ဆုံးသား အေမမာနဲ႔ ေထာင္က်ေဖာ္က်ဖက္ စာေရးဆရာ ညီပုေလးကိုလည္း အေမမာရဲ့ နိုင္ငံေရးခံယူခ်က္နဲ႔ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ဆက္ဆံေရးေတြ ေမးပါတယ္။ သားျဖစ္တဲ့ ဆရာညီပုေလးက မိခင္ျဖစ္သူအေမမာ့အေပၚ အခုလို အကဲျဖတ္ပါတယ္။

ပထမဆုံး အႀကိမ္ အဖမ္းခံရတာ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ တတိယႏွစ္ ဘူမိေဗဒ ေက်ာင္းသား ဘဝမွာေပါ့။ က်ေနာ္က သာမန္ေက်ာင္းသားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကို လာဖမ္းတာက စာေမးပြဲႀကီး ေျဖေနခ်ိန္၊ အိမ္မွာ လာဖမ္းၾကတာ။ စိတ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခံစားရတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမေရွ႕မွာတင္ လာဖမ္းတဲ့သူေတြက က်ေနာ့္ကို
လက္ထိပ္ခတ္လိုက္ၾကတယ္။ စစ္ေၾကာေရး လုပ္ဖို႔ နန္းတြင္းေထာင္ထဲကို ပို႔လိုက္တယ္။ ထုံးစံအတိုင္း စစ္တာေပါ့။ ပထမေတာ့ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္း ဖမ္းထားတာလို႔ထင္တာ။ ေနာက္မွ အေဖေရာ အေမပါ ဖမ္းခံထားရတယ္ ဆိုတာ သိတာ။

ဒုတိယအႀကိမ္ ေထာင္က်ေတာ့ သရက္ေထာင္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ေလာက္ ေနခဲ့ရတာ။ အေမကေတာ့ ေထာင္ဝင္စာ လာေတြ႕ရွာတယ္။ က်ေနာ္ အမွတ္အရဆုံး ေထာင္ဝင္စာက အေမရယ္ အမရယ္ လာၾကတဲ့ အေခါက္မွာ အေမက ေထာင္အမွုထမ္းေတြ မျမင္ေအာင္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ပိန္ပါးပါးေလးနဲ႔ ကြယ္ၿပီး စာအုပ္တအုပ္ က်ေနာ့္ကို ျပတယ္။ အဲဒီစာအုပ္က SOAS (University of London) က ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဆရာမ အန္နာအဲေလာ့
(ျမန္မာအမည္ ေဒၚခင္ခင္ေခ်ာ) ေရးတဲ့ ေငြမင္သုတ္တယ္ စုတ္ျဖဲတယ္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ က်ေနာ့္ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္းရယ္ က်ေနာ္ေရးတဲ့ စပါးႀကီးေႁမြဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုပါတယ္။

နိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ဘာလုပ္ပါ၊ ဘယ္လို လုပ္ပါ မေျပာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာ သင္ယူခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အေမက သင္ယူခ်င္စိတ္ အျမဲရွိတယ္။ ေခတ္မီတယ္။ အေမ့ သုံးသပ္ခ်က္ေတြက သိပ္ထိေရာက္တာပဲလို႔ ျမင္တယ္။ သူသုံးသပ္ျပၿပီ ဆိုရင္ အႏုပညာလည္း ဆန္တယ္။ လူထုၾကားထဲ ျမန္ျမန္ ေရာက္တယ္။  သန္းနိုင္ဦး

No comments:

Post a Comment