Wednesday, November 23, 2016

ဟိုက္ဒရာဘတ္ၿမိဳ႕သုိ႔ တစ္ေခါက္

‘ၾကယ္ခုနစ္ပြင့္လို႔ ေျပာတယ္အဟုတ္ ... ခလုတ္ေတြကအလြန္႐ႈပ္. .. ကြၽန္ေတာ့္မွာေတာ့ ေခါင္းသာကုတ္’
ေဆးကုမၸဏီတစ္ခု၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ေရာက္ခဲ့ေသာ အိႏၵိယႏိုင္ငံခရီးစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ အိပ္မက္ပင္လွ်င္ ေယာင္၍မမက္ဖူးသည့္ ၾကယ္ခုနစ္ပြင့္ဟုိတယ္မွာ တည္းသည္မို႔ အနည္းငယ္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ခဲ့ရပါ၏။ အတန္အသင့္ က်ယ္၀န္းသည့္ အခန္းတစ္ခုထဲမွာ တစ္ေယာက္အိပ္ ခုတင္ႏွစ္လံုး၊ အိမ္သာခန္းႏွင့္ ဘိုစတိုင္ေရခ်ဳိးခန္း သီးသန္႔။ စားပြဲေပၚမွာ၊ ခုတင္တစ္လံုး၏ ေခါင္းရင္းအနီးႏွင့္ အိမ္သာခန္းထဲ အပါအ၀င္ တယ္လီဖုန္းကသံုးလံုး။ အ၀တ္ဘီ႐ို၊ တိုလီမုတ္စ ထည့္စရာေၾကာင္အိမ္၊ အဆာေျပစားဖို႔ ဘီစကြတ္တစ္ထုပ္၊ ပန္းသီးတစ္လံုးႏွင့္ ပန္းသစ္ေတာ္ႏွစ္လံုး၊ နံရံေပၚက ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဖန္သားျပင္ထက္မွာေပၚေနသည္က မစၥတာ…. အားႀကိဳဆိုပါ၏တဲ့။ ဘ၀ေမ့ၿပီး စိတ္ႀကီး၀င္ခ်င္လိုက္တာေနာ္။


ရန္ကုန္မွ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူ၊ ကြာလာလမ္ပူမွတစ္ဆင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းက ဟိုက္ဒရာဘတ္ဆိုေတာ့ ခရီးစဥ္ကေ၀းသည္။ သည္အထဲမွ ကြာလာလမ္ပူေလဆိပ္မွာ ေျခာက္နာရီနီးပါးထိုင္ၿပီး ေလယာဥ္ေစာင့္ရေသးဆိုေတာ့ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီက စလိုက္သည့္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္မွာ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ည ၁၂ နာရီထိုးမွသာ ဆံုးခန္းတိုင္ေတာ့၏။ ရန္ကုန္မွွဂါယာသို႔ တိုက္႐ိုက္ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ရွိေသာ္ျငား ဟိုက္ဒရာဘတ္ၿမိဳ႕သို႔မရွိသျဖင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေတာင္အရပ္သို႔ အရင္ဦးဆံုးသြားၿပီးမွ အေနာက္ဘက္သို႔ ျပန္ယြန္းရသည္။ ေဒါက္တာရဲႏိုင္၏ ‘အေနာက္ကိုေရြ႕ အေရွ႕သို႔ေမွ်ာ္’ ႏွင့္ေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့ေလ။

ဆရာ၀န္ငါးဦးႏွင့္ ဆရာ၀န္ကေတာ္တစ္ဦးပါ၀င္သည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကို အိႏၵိယႏိုင္ငံက မိုးႏွင့္ဆီးႀကိဳသည္။ ေလယာဥ္ဆင္းခါနီး ရြာလိုက္သည့္မိုးက တကယ့္ကိုသဲသဲမဲမဲ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေလပင္ေ၀့လိုက္ေသးသည္။ ဆင္းခါနီးမွ ရြာလို႔သာေတာ္ေတာ့၏။ ေလဆိပ္မွထြက္သည္ႏွင့္ ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးတို႔၏ ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံေတြကို ၾကားရသည္။ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းတစ္ခုမွ ျဖစ္မည္ထင္ပါရဲ႕။ ဒါဟာအိႏၵိယႏိုင္ငံပါလို႔ သက္ေသျပလိုက္သည့္သေဘာ။

ေလဆိပ္မွ တစ္နာရီခြဲသာသာခန္႔ သြားအၿပီးမွာ တည္းခိုမည့္ ဟိုတယ္သို႔ေရာက္သည္။ အခန္းထဲကိုေရာက္ေတာ့ နံနက္ ၂ နာရီတိတိ။ ဆိုခဲ့သလိုပင္ အေရးအေၾကာင္းၾကံဳလွ်င္ မလုပ္တတ္မကိုင္တတ္ ျဖစ္ေနမည္စိုးသျဖင့္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း မအိပ္ႏိုင္ေသးဘဲ မ်ားျပားလွသည့္ခလုတ္ေတြကို ဟယ္လိုတက္စတင္း ၀မ္းတူးသရီးလုပ္ၿပီးမွ စိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္ရာ၀င္ရသည္။

ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ တက္ေရာက္မည့္သူေတြက ညဥ့္နက္သန္းေခါင္မွ ေရာက္ၾကသည္ဆိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းအနားရၿပီး ဦးေႏွာက္ၾကည္ၾကည္ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးႏိုင္ေစရန္ အလို႔ငွာ အခမ္းအနားကို မြန္းလြဲ ၂ နာရီမွသာ စတင္သည္။ ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသားဘ၀က သင္ယူခဲ့ရေသာ အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ား၏ ‘ဘုရားဖူးသြားျခင္း’ ေဆာင္းပါးမွာကဲ့သို႔ ဘုရားလည္းဖူး၊ လိပ္ဥလည္းတူး၊ လိပ္မႀကီးလည္းဖမ္းရင္း ဆိုသလိုပင္ ခရီးစဥ္၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ ႏွလံုးေရာဂါဆိုင္ရာ ေဆးပညာႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲက ေရာက္သည့္ရက္ တစ္ရက္တည္းသာျဖစ္ၿပီး က်န္သည္ကေတာ့ လိပ္ဥတူးျခင္း၊ လိပ္မဖမ္းျခင္းတို႔ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္က မ်ားပါ၏။

နယ္ေျမခ်င္းဆက္စပ္မႈရွိလို႔လားမသိ၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ အခမ္းအနားမွာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကဲ့သို႔ပင္ ေျပာင္းလြယ္၊ ျပင္လြယ္။ မြန္းလြဲ ၂ နာရီမွာ အခမ္းအနား စတင္မည္ဆိုၿပီး တကယ့္တကယ္က ၂ နာရီခြဲမွသာ စျဖစ္သည္။ စသည့္အခ်ိန္ ေနာက္က်ရသည့္အထဲ ေဟာေျပာသူ၊ ေဆြးေႏြးသူေတြက အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ ေဘာင္ေက်ာ္သြားသျဖင့္ ညေန ၅ နာရီၿပီးဖို႔ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခမ္းအနားက ည ၈နာရီက်မွသာ အဆံုးသတ္ေတာ့၏။ ေျပာစရာ၊ ေမးစရာေတြက မ်ားလြန္းသည္မို႔ သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္ အတိုင္းအတာထက္ ေဘာင္ေက်ာ္သြားၾကသည္ထင္ပါ့။

ေနာက္ရက္နံနက္ကစၿပီး အာရွသံုးႏိုင္ငံအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၂ ႏိုင္ငံမွ ကိုယ္စားလွယ္ ၆၇ ဦးတို႔ အုပ္စုႏွစ္စုခြဲကာ မွန္လံုကားႏွစ္စီးျဖင့္ လိပ္ဥႏွင့္လိပ္မကို လိုက္ၿပီးရွာၾကသည္။ ပထမဦးဆံုးေရာက္သြားသည္က ၿမိဳ႕အျပင္မွာရွိသည့့္ ေဆး၀ါးထုတ္လုပ္ေရးစက္႐ံု။ သည္ေတာ့မွ ဟုိက္ဒရာဘတ္ၿမိဳ႕ ဘယ္ေလာက္အထိ က်ယ္တယ္ဆိုတာ သိရေတာ့သည္။ ၿမိဳ႕လယ္မွ ၿမိဳ႕ျပင္ေရာက္ဖို႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ သိပ္ၿပီးမရွိလိုက္ပါဘဲ ကားျဖင့္တစ္နာရီခြဲသာသာ သြားလိုက္ရသည္။ ၿမိဳ႕ကမႏၱေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆင္တူ၏။ လမ္းအခ်ိဳ႕ကေကာင္းေပမယ့္ အခ်ဳိ႕လမ္းေတြကေတာ့ ခ်ဳိင့္ေတြ၊ ခြက္ေတြႏွင့္။ မိုးရြာလွ်င္ လမ္းေပၚေရလွ်ံတာခ်င္းလည္း တူသည္။ (အတူပါလာေသာ မႏၲေလးသူကေတာ့ မႏၲေလးလမ္းေတြက ပိုေကာင္းသည္ဆို၏။)

မႏၲေလးႏွင့္ ကြာသည္ကေတာ့ ဟိုက္ဒရာဘတ္ကၿမိဳ႕ထဲမွာပင္ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းေတြ က်န္ေနေသးျခင္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕၏အေဆာင္အေယာင္ျဖစ္သည့္ ဟိုတယ္တို႔၊ စူပါမားကက္တို႔ကို ေတာ၏အရိပ္အေငြ႕ျဖစ္ေသာ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္သည့္အခါ ကႏၲာရထဲမွာ အိုေအစစ္ကို ေတြ႕လိုက္ရသလိုမ်ဳိး ရင္ထဲမွာၾကည္ျမျမ ရွတတေလး ခံစားလိုက္ရသည္။  ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈၾကားထဲမွာ သည္ခံစားမႈေလး ဘယ္ေလာက္အထိ ရွင္သန္ႏိုင္မည္လဲဆိုတာကေတာ့ အစီအရီေဆာက္လုပ္ေနၾကသည့္ လူေနတိုက္ခန္းတြဲေတြေၾကာင့္ ဆက္ၿပီးမေတြးရဲေတာ့ပါေလ။

လမ္းမေပၚမွာ ကား၊ ေထာ္လာဂ်ီႏွင့္ ဆိုင္ကယ္ေတြ လူးလာခတ္ေနသည္။ ကားေတြကို လိုက္ၿပီးေငးၾကည့္ေတာ့ တိုယိုတာ၊ ဆူဇူကီးစသည့္ ဂ်ပန္ကားမ်ားႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ တာတာကုမၸဏီထုတ္ ကားေလးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ရာခိုင္ႏႈန္း ၇၀ ေသာကားမ်ားက အိႏၵိယႏိုင္ငံထုတ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ရာခိုင္ႏႈန္း ၃၀ ကသာ ျပည္ပကားမ်ားဟုဆိုသည္။ ျပည္ပကားမ်ားမွာလည္း ျပည္ပမွတင္သြင္းျခင္း မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္းရွိ သက္ဆိုင္ရာကုမၸဏီတို႔၏ စက္႐ံုခြဲမ်ားကသာ ထုတ္လုပ္သည္မို႔ ေစ်းသက္သာပါသတဲ့။ ေဆး၀ါးအပါအ၀င္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ဳိးစံုကို ျပည္တြင္းမွာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေတာ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေငြေဖာင္းပြမႈနည္းပါးတာ မဆန္းဟုဆိုရမည္။

စက္႐ံုေရာက္ေတာ့ စက္႐ံုတာ၀န္ခံအပါအ၀င္ အိႏိၵယတိုင္းရင္းသား၀တ္စံု ၀တ္ထားသည့္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးေလး၊ ငါးဦးခန္႔က အေဆာက္အအံု၀င္ေပါက္မွ ဆီးႀကိဳကာ အမ်ဳိးသမီးငယ္တို႔က တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ပန္းကံုးစြပ္ေပးၿပီး နဖူးအလယ္ႏွာတံအရင္းမွာ ေဆးနီတို႔ေပးသည္။ ေနာက္တစ္ခန္း၀င္ တစ္ခန္းထြက္ေခၚသြားကာ ေဆး၀ါးထုတ္လုပ္ပံုအဆင့္ဆင့္မွ ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္း ၿပီးစီးသည္အထိ လိုက္လံျပသ၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာေတာ့ တစ္ေနရာေရာက္တိုင္း ဟာခနဲ၊ ဟင္ခနဲ။ ေဆးသိုေလွာင္ခန္းထဲက ေဆးေတြကို လိုက္လံၾကည့္႐ႈရင္း ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာမရွိေသးသည့္ ေဆးအခ်ဳိ႕ကိုေတြ႕ရေတာ့ ေရေျမအေနအထားခ်င္းတူေသာ္ျငား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈက အေတာ္ႀကီးကြာဟသြားၿပီဆိုတာကို ရင္နာနာျဖင့္ လက္မခံခ်င္ပါဘဲ လက္ခံလိုက္ရသည္။

ေနာက္တစ္ရက္မွာ ရာမိုဂ်ီ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယို (Ramoji Film City) သို႔သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ ကမၻာ့အႀကီးဆံုးအျဖစ္ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္တင္ထားသည့္ ရာမိုဂ်ီ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယိုမွာ ၁၆၆၆ ဧက က်ယ္၀န္းၿပီး ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါသတဲ့။ သည္ေလာက္က်ယ္၀န္းလွသည့္ ႐ုပ္ရွင္၀င္းႀကီးထဲမွာ လာေရာက္လည္ပတ္သူေတြ အပန္းေျဖဖို႔အတြက္ ကစားကြင္းေတြ၊ ပန္းျခံေတြရွိသည္။ ေနာက္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ခန္းေတြ ႐ိုက္ဖို႔သက္သက္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘုရားရွင္တရားေဟာေနပံု ဆက္တင္အခမ္းအနား၊ ဟိုက္ဒရာဘတ္ဘူတာ႐ံု၊ ဗဟုိအက်ဥ္းေထာင္ စသည္ စသည္…။ ေနာက္နာမည္ႀကီး အိႏၵိယ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ေနရာေတြ တစ္ေနရာၿပီးတစ္ေနရာ။ တစ္ခ်ိန္ကကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ သာဓု႐ုပ္ရွင္ျခံရွိတာ ၾကားဖူးေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္မေတြ႕ဖူး၊ မၾကံဳဖူးသည္မို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္းငွာ မစြမ္းသာခဲ့။ ကိုယ့္အေတြးကို သိလွ်င္ေတာ့ မတန္မရာႏႈိင္းရေကာင္းလားဟု အိမ္ရွင္တို႔က ျပက္ရယ္ျပဳၾကမည္လားမသိ။

သိမ္ငယ္စိတ္ကို အားက်စိတ္ျဖင့္ ဆြဲတင္ရင္းကေန တည္းခိုရာဟိုတယ္သို႔ ျပန္ၾကသည္။ ဟိုတယ္ေရာက္ေတာ့ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး ညစာစားပြဲႏႊဲၾကေပါ့။ ေသာက္တတ္သူေသာက္၊ စားတတ္သူစားရင္း အိႏၵိယ႐ိုးရာအကေတြကို ခံစားၾကသည္။ ဒစၥကိုကေခ်သည္ (Disco Dancer) လို ၾကားဖူးနား၀ရွိသည့္ သီခ်င္းအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လားမသိ၊ ငယ္စဥ္က အိႏၵိယ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ၾကည့္ခိုက္ဆိုကေနသည့္ အခန္းမ်ားေရာက္လွ်င္ အနည္းငယ္ပ်င္းရိသလို ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုလိုမ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕က်ေတာ့လည္း ၾကည့္လို႔အေကာင္းသား။ ကိုယ့္ဆီကသႀကၤန္လိုပဲထင္ပါရဲ႕။ သႀကၤန္သီခ်င္းကို ကာရာအိုေကစက္ႏွင့္ဆိုလွ်င္ ေျခာက္ကပ္ကပ္ႏိုင္ၿပီး တီး၀ိုင္းႏွင့္ဆိုကပါက ပိုၿပီးၿမိဳင္ဆိုင္ျမဴးၾကြလာတတ္သည္ေလ။

ကပြဲေတြၾကားထဲမွာ ပရိသတ္ေတြ မ႐ိုးမအီရေလေအာင္ ၾကားညႇပ္အစီအစဥ္ေလးေတြလည္း ထည့္ထားေသးသည္။ ဂ်ိမ္းဆိုသူ အိႏၵိယအမ်ဳိးသားသီဆိုသြားသည့္ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေလးေတြက အေတာ္ေလး နားေထာင္လို႔ေကာင္းသည္။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာတရား ကြဲျပားမႈတို႔၊ မုန္းတီးမႈတို႔ႏွင့္ ေ၀းကြာရာ၊ သည္းခံျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ျခင္းတို႔ ေပါင္းစုရာၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ကမၻာႀကီးကို ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္း။ သည့္ေနာက္ ပရိသတ္ေရွ႕ေမွာက္မွာပင္ လူငယ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေရးဆြဲသြားသည့္ သဲပန္းခ်ီ။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ အစျပဳသည္ဆိုသည့္ သဲပန္းခ်ီကလည္း ဆြဲေဆာင္မႈအျပည့္။ ဘုရားမပြင့္မီကာလမွသည္ ဘုရားပြင့္ၿပီးသည့္ေနာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို သဲမႈန္ေလးေတြျဖဴးလိုက္၊ လက္ျဖင့္ဖ်က္သည့္အခါ ဖ်က္လိုက္ျဖင့္ လိုသလိုပံုေဖာ္ရင္းကေန ႏွလံုးေရာဂါဆိုင္ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲအေရာက္မွာ အဆံုးသတ္သည္။ လက္ခုပ္သံေတြကအေတာ မသတ္ႏိုင္ေအာင္ပင္ တေျဖာင္းေျဖာင္း။

သည္ေလာက္အထိ အာ႐ံုမ်ဳိးစံုႏွင့္ မပ်င္းရေလေအာင္ ေဖ်ာ္ေျဖေနသည့္ၾကားကမွ ငိုက္မ်ဥ္းခ်င္သူတို႔အတြက္ ေနာက္ဆံုးေပၚလက္နက္က ရွိေသးသည္။ လက္နက္အမည္က အဟိမာနိကာတဲ့။ အသက္ ၂၅ ၀န္းက်င္ခန္႔ရွိ ေမာ္ဒယ္ကိုယ္လံုးပိုင္ရွင္ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူ မိန္းမပ်ိဳေလး။ သြက္သည္၊ ထက္သည္၊ ညက္သည္။ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတက္လိုက္၊ ေလ့လာေရးခရီးသြားလိုက္မို႔ ေကာင္းေကာင္းအနားမရသျဖင့္ စားရင္းေသာက္ရင္းကေန မ်က္ခြံေလးလာၿပီး အိပ္ငိုက္မည္အလုပ္မွာ မာနိကာကမ်က္လံုးကို အတင္းဆြဲဖြင့္သည္။ ပထမဦးစြာ သြက္လက္ျမဴးၾကြေသာ ဟန္ပန္၊ ခ်က္ခ်ာေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပရိသတ္၏ အာ႐ံုကိုသူ႕ဆီေရာက္ေအာင္ စုစည္းလိုက္ၿပီးေနာက္ မဟာပညာခန္းစသည္။ သူအခ်က္ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ ေျပာထားသည့္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ေစလိုပါသတဲ့။ ‘တစ္’ဟုဆိုလွ်င္ လက္ခုပ္တီး၊ ‘ႏွစ္’ဆိုလွ်င္ လက္ေဖ်ာက္တီး၊ ‘သံုး’ဆိုလွ်င္ ခ်စ္ၾကည္ဟန္ျပ၊ ‘ေလး’ဆိုလွ်င္ မ်က္စိတစ္ဖက္ မွိတ္ျပပါတဲ့ေလ။ ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး၊ ေလးဆိုခ်င္သလို လွည့္ဆိုေနေတာ့သည္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့မသိ၊ အမ်ိဳးသားေတြက အလြန္အားနာတတ္ပံုရသည္။ မ်က္စိေတြက်ယ္လာၿပီး ခိုင္းသည့္အတိုင္း မညည္းမညဴ  လိုက္လုပ္ၾက၏။ ၀တ္ေက်တမ္းေက်မွ်သာမဟုတ္။ တကယ့္ကိုအားရပါးရ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး။

သည္တစ္ခု႐ိုးသြားေတာ့ ေနာက္ထပ္ပညာျပျပန္သည္။ က်န္းမာသန္စြမ္းသည့္ ေယာက်္ားဆရာ၀န္ေတြ စင္ေပၚတက္ခဲ့ပါတဲ့။ ဘာမ်ားခိုင္းဦးမလို႔ပါလိမ့္။ ဖိတ္ေခၚသူက ဖိတ္ေခၚေတာ့ ခပ္သြက္သြက္ ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ စင္ေပၚတက္သြားၾကသည္။ မေရႊစာကသည္မွ်ႏွင့္ မေက်နပ္။ ေယာက်္ားေတြ မက်န္ေတာ့ဘူးလားတဲ့။ ဒါကေတာ့ ေယာက်္ားမာနကို ထိခိုက္သလိုရွိသည္မို႔ ေနာက္ထပ္ဆရာ၀န္ေတြ တက္သြားၾကျပန္သည္။ ကလိလိုက္တက္သြားလိုက္၊ ကလိလိုက္တက္သြားလိုက္ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လူ ၁၀ ေယာက္ေလာက္ စင္ေပၚေရာက္သြား၏။

ေအာက္ကလူေတြက ဘာမ်ားခိုင္းမွာပါလိမ့္ဟူေသာ သိခ်င္စိတ္ျဖင့္ လည္ပင္းတရွည္ရွည္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသည့္အခ်ိန္မွာ ေသနတ္ေဖာက္သည္။ တစ္ဦးကို ၁၀ ခါတိတိ ဒိုက္ထိုးၾကပါတဲ့။ ဗ်စ္စိဗ်စ္စိအသံေတြ ထြက္လာသည္။ ေအာက္မွာတုန္းက အမ်ားႏွင့္မို႔ျပႆ နာမရွိေပမယ့္ စင္ေပၚမွာေတာ့ နည္းနည္းေသြးဆုတ္ေနၾကပံုရသည္။ သို႔ေပမဲ့ မာနိကာကမာနိကာပဲေလ။ မာနိကာၾကံ့ခံႏိုင္႐ိုးလား။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း မထိုးခ်င္ထိုးခ်င္ျဖင့္ (အားနာပါးနာ) ထိုးၾကရွာသည္။ ခြန္အားႀကီးလွပါသည္ဆိုေသာ ေယာက်္ားဘသားေတြ၊ ခုေတာ့လည္း ဘာမွ်ေသြးသားမေတာ္စပ္သည့္ မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္၏ ေစစားမႈေၾကာင့္ အလမၸါယ္ဆရာ ေရွ႕ေမွာက္ေရာက္လာေသာ ေျမြမ်ားသဖြယ္ ေျခသုတ္ပုဆိုး ေျမြစြယ္က်ဳိးသို႔ လိမၼာၾကရရွာသည္။

“ေမာင္တို႔ ေယာက်္ားေတြရယ္ မိန္းမေတြကိုေနရာတကာမွာ ႏိုင့္ထက္စီးနင္း ျပဳခ်င္ၾကတယ္ စကားနဲ႔တမ်ဳိး . . . အားမာန္ကိုးပါလို႔တသြယ္ မိန္းမမာယာသဲကိုးျဖာလို႔ ဆိုၾကျပန္ေသးတယ္ . . . ေမာင္တို႔ ေယာက်္ားေတြမ်ားက်ေတာ့ သဲကိုးျဖာေတာင္ မေလာက္ပါတယ္ မန္က်ည္းကိုးပင္ကို ေႏွာက္ပါလို႔ရယ္ လိမ္လည္လွည့္စား . . . ဥာဏ္မ်ား . . . လွပါတယ္” တဲ့၊ မာမာေအးက သီဆိုခဲ့ပါသည္။ ေတးေရးဆရာက ဘယ္လိုပဲေရးေရး၊ မာမာေအးက ဘယ္လိုပဲဆိုဆို ေခတ္သစ္ေမာင္တို႔ ေယာက်္ားေတြကေတာ့ အဟိမာနိကာ၏ ေရွ႕ေမွာက္မွာ အတံုးအရံုး။

ေၾသာ္ . . . ဘုရားဖူးသြားခဲ့ပါသည္။ လိပ္ဥလည္းတူးခဲ့ပါသည္။ လိပ္မႀကီးလည္းဖမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါသည္။ သို႔တေစကြၽန္ေတာ္တို႔ ငမိုက္သားေတြခမ်ာ လိပ္မႀကီး၏ မာယာကြန္ရက္ထဲမွာ မလူးသာမလြန္႔သာ . . . ။
Writer:
■ မ်ဳိးကို

No comments:

Post a Comment