Saturday, November 19, 2016

ရင္ေလးတယ္ ရင္ေသြးရယ္

- တစ္ - သပြတ္အူ သည္ကား ၿပိဳင္ပြဲေပါင္းစံုျဖင့္ ထူထပ္ျပည့္သိပ္ေနသည့္ ေက်းလက္ ေတာရြာကေလးပင္ ျဖစ္ဘိေပေခ်သည္တမံု႔။ ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပိဳင္ပြဲ၊ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲ၊ ႏြားအလွၿပိဳင္ပြဲ၊ ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲ၊ ထမနဲ ထိုးၿပိဳင္ပြဲ၊ သႀကၤန္သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲ၊ ဝတၴဳတိုၿပိဳင္ပြဲ၊ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ၊ ေခ်ာတိုင္တက္ၿပိဳင္ပြဲ စသည္...စသည္...။ ေဟာ...အခုလည္းၾကည့္။ ကေလးကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပရန္အလို႔ငွာ ျပင္ဆင္ေနၾကျပန္ေလၿပီဟူသ တတ္။ ကေလးကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲက ႐ိုး႐ိုးကေလးကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲမဟုတ္။ သမီးငယ္ကေလးမ်ားခ်ည္း သီးသန္႔ပါဝင္ဆင္ႏႊဲရမည့္ ကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲ။ ကဗ်ာခ်ည္းသက္သက္ ရြတ္ဆိုျပ႐ံု ၿပိဳင္ပြဲကားမဟုတ္။ ပါေဖာင္း မင့္စ္(Performance)ေခၚ သဏၭာန္နဲ႔လုပ္ သ႐ုပ္တူအမူအရာကေလးမ်ား ႏွင့္တကြ ခင္းက်င္းျပသ သ႐ုပ္ေဆာင္ကာ ရြတ္ဆိုၿပိဳင္ဆိုင္ရမည့္ပြဲ။



သပြတ္အူတစ္ရြာလံုး အပိုင္းလိုက္ အပိုင္းလိုက္ ကိုယ့္သမီးငယ္ ကေလးမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္သမႈျပဳၿပီးသည့္သကာလ ယင္း ၎အႏွီး ကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲႀကီး၌ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲယွဥ္ၿပိဳင္သမႈ ျပဳရန္အလို႔ ငွာ ျပင္ၾကဆင္ၾက ေလ့က်င့္ၾကႏွင့္။ အႏို႔ကလို သို႔ကလို ပြဲမဝင္ခင္ အျပင္ကက်င္းပ သမီးငယ္ကေလးမ်ားခ်ည္း သီးသန္႔ ကဗ်ာရြတ္ဆို ပါေဖာင္းမင့္စ္လုပ္ၾကရန္ အားခဲေနသည့္ကာလႀကီး၏ တစ္ေန႔သ၌ဝယ္ ကြၽႏု္ပ္ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္းသည္ သပြတ္အူေက်းလက္၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဘႀကီးၾကြက္သိုးႏွင့္အတူ ရြာလံုးအႏွံ႔ ေလွ်ာက္သြားၾကကာ ကဗ်ာရြတ္ဆိုေလ့က်င့္သမႈမ်ားကို ေလ့လာေစ့ငုမိပါေခ်၏။ ဤ၌ ယခုစာကို ေရးခ်ပစ္ရန္ အေၾကာင္း ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ဘိ ေတာ့ေခ်သည္တမံု႔။


- ႏွစ္ -

+++++


ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ဦးစြာ ရြာအေနာက္ပိုင္းရွိ အိမ္တစ္အိမ္သို႔ ေရာက္သြားပါ၏။ ထိုအိမ္ကား ရြာအေနာက္ပိုင္းကုိ ကိုယ္စားျပဳကာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမည့္ သမီးငယ္ကေလးမ်ားကို ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးေနသည့္ အိမ္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ကဗ်ာရြတ္ဆိုေနသည့္ သမီးငယ္ကေလးေတြက သံုးေယာက္။ သံုးတန္းအရြယ္ သမီးကေလးေတြ။ ရြတ္ဆိုေနသည့္ ကဗ်ာက ဆရာတင္မိုး၏ ကဗ်ာ။

''မနီကေလး မူမူရာ
ထီးကေလးနဲ႔လာ။
လာပါေလေတာ့ လာပါေတာ့
ဆရာေခၚပါေပါ့။
တေက်ာ့ေက်ာ့နဲ႔ စာေပအံ
သူေတးစာစာညံ။
ဆရာ့ထံ စာအံရ
မနီပထမ''


သမီးငယ္ကေလးတို႔ ကဗ်ာရြတ္ဆိုေနပံုကား ခ်စ္စရာေကာင္း လြန္လွပါဘိ။ ထီးကေလးကို ေဆာင္း၍ထားသည့္အမူအရာ၊ လက္ပိုက္ၿပီးသည့္သကာလ ဆရာ့ေရွ႕၌ စာအံေနသည့္အမူအရာ စသည္ စသည္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္း ကဗ်ာကို ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ရြတ္ဆို ေနၾကပံုမ်ားမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းလြန္းလွပါဘိ။ အႏို႔ေသာ္ ကြၽႏ္ုပ္၏စိတ္ထဲ၌ ရင္တမမႏွင့္ ဘဝင္မက်ျဖစ္မိ ရသည့္ ပါေဖာင္းမင့္စ္ သ႐ုပ္ေဖာ္ခ်က္ကေလးတစ္ခုကား ရွိပါ၏။ ယင္းမွာကား သမီးငယ္ကေလးတို႔၏ ေနာက္ဘက္ဆီ၌ ေယာက်္ား ႀကီးသံုးေယာက္တို႔က ဓားမ်ားကို ကိုယ္စီကိုင္ကာ ဟိုဟိုသည္သည္ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကသည့္ ပါေဖာင္းမင့္စ္ျဖစ္ပါ၏။ အႏို႔ႏွင့္ ကြၽႏ္ုပ္သည္ ဘႀကီးၾကြက္သိုးႏွင့္အတူ ရြာေရွ႕ပိုင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းမိခဲ့ျပန္ပါ၏။ ကြၽႏ္ုပ္၌လည္း ရြာေရွ႕အရပ္က သမီးငယ္ကေလးတို႔သည္ ကဗ်ာရြတ္ဆို ခင္းက်င္းသ႐ုပ္ေဆာင္ၿပိဳင္ပြဲဝင္ရန္ ေလ့က်င့္ဇာတ္တိုက္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ ရျပန္ပါ၏။ ဤအိမ္၌မူ ရြာေရွ႕ပိုင္း၌ သမီးငယ္ကေလးႏွစ္ေယာက္။ ထံုးစံအတုိင္း ရြာသူ ရြာသားအခ်ဳိ႕က အဆိုပါဇာတ္တိုက္သည့္ ေတာအိမ္ကေလးအပါး တြင္ အံုခဲလ်က္။


''မနီကေလး ဘယ္ကလာ
အိမ္ကထြက္လို႔လာ။
မနီကေလး ဘယ္ကိုသြား
စာသင္ေက်ာင္းကိုသြား။
စာသင္ေက်ာင္းက ဘာေတြသင္
စာေရးစာဖတ္သင္။
စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔
မနီလိမၼာဖို႔''


ကဗ်ာရြတ္ဆိုပံု ပီသၾကည္ျမကာ ေတာ္ေတာ့ကို ေသေသသပ္ သပ္ရွိသည့္ သမီးငယ္ကေလးႏွစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ သနပ္ခါးတို႔ကို အေဖြးသားလိမ္းလ်က္ အိမ္မွထြက္လာၾကသည့္ဟန္၊ ေက်ာင္းသို႔ သြားေနၾကသည့္ဟန္၊ လိမ္လိမ္မာမာရွိၾကသည့္ ဟန္ကေလးမ်ားကို ပါေဖာင္းမင့္စ္လုပ္ရင္း ဆရာတင္မိုး၏ ကေလးကဗ်ာကို ရြတ္ဆို ေနလိုက္ၾကပံုေတြမ်ား။ အႏို႔ေသာ္...ဟုတ္ပါ၏။ အႏို႔ေသာ္ ....။ ဘယ့္ႏွာေၾကာင့္မ်ား အႏွီသမီးငယ္ ကေလးတို႔၏ေနာက္တြင္ ေယာက်္ားႀကီးႏွစ္ဦးက ဓားႀကီးမ်ား ကိုင္လြယ္ကာ လံုၿခံဳေရးယူ သည့္သဏၭာန္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ၾကတာပါလိမ့္။


''ဘယ့္ႏွယ့္...သပြတ္အူက
သမီးငယ္ကေလးေတြရဲ႕
တဲလင့္ (Talent)
စြမ္းရည္အရည္အေသြးကို
သတိျပဳမိၿပီထင္ပါရဲ႕''


ဘႀကီးၾကြက္သိုးက သို႔ကလို ေမးေလေသာအခါ ကြၽႏု္ပ္က ရင္တြင္း၌ မရွင္းမရွင္းျဖစ္ေနသည္မ်ားကို ဘြင္းဘြင္းႀကီးဆိုသလို ဤသို႔ေမးခ်လိုက္မိပါေလ၏။ ''ေကာင္းပါ့...ကဗ်ာရြတ္ပံုလည္းေကာင္း၊ အမူအရာ ကေလး တြကလည္းေကာင္း၊ သို႔ေသာ္ သမီးေပါက္စကေလးေတြရဲ႕ ေနာက္နားမွာ ဓားကိုင္ထားတဲ့ ေယာက်္ားေတြ ဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ေနတာ က ျဖင့္ ႐ိုင္းေနသလားလုိ႔''
''ဟဲ့...ဂ်က္စုတ္ရဲ႕ အဲဒါ သူတို႔ဖခင္ေတြကိုယ္တိုင္က ဝင္ၿပီး ပါေဖာင္းမင့္စ္ လုပ္ေနတာဟဲ့''
''အဲ့သဟာ...ဘဇာအဓိပၸာယ္တံုး ဘႀကီးၾကြက္သိုးရာ''
''ေအာ္...ေခတ္အျမင္မရွိတဲ့ ဂ်က္ ခုကာလမွာ လူ႔ႏွာဓားျပ ေတြက သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈေတြ က်ဴးလြန္ေနတာ နင္မသိဘူးလားဟင္။ အဲဒါ..ေက်ာင္းသြားတဲ့ သမီးကေလးေတြကို ဖခင္ေတြက လိုက္ ၿပီးေစာင့္ေရွာက္ေန ရတဲ့ ျပကြက္ဟဲ့ မွတ္ပလား ထြီ''

ေအာ္..ဘႀကီးၾကြက္သိုး၏ ထြီက အကင္းမပါးသူ ကြၽႏ္ုပ္ကိုပင္ ရည္ၫႊန္းေလသလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ယုတ္ကန္းညံ့ဖ်င္း လြန္းသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကိုပင္ ရည္ၫႊန္းေလသလား ဆိုသည္ကို မသိႏိုင္ေတာ့ၿပီ တမံု႔ တကား။      

______________________________________

ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္း

No comments:

Post a Comment