Saturday, November 19, 2016

အျပစ္တင္ရမည့္သူ လုိက္ရွာေနသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း

ကေလးငယ္တစ္ဦး ခလုတ္တုိက္ကာ လဲက်သြားသည္။ အဆုိပါ ကေလးငယ္က အနားရွိ အျခားကေလးငယ္ တစ္ဦးကို လက္ညိႇဳးထိုးကာ “သူလုပ္တာ၊ သူလုပ္တာ” ဟု ေအာ္ဟစ္ရင္း ငုိယုိေလသည္။ ျပႆနာ တစ္စုံတစ္ရာ အတြက္ အျပစ္တင္ရမည့္သူ လုိက္ရွာျခင္းသည္ လူတို႔၏ ေမြးရာပါ ဗီဇစိတ္ဟုပင္ ထင္စရာ။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း မ်ားစြာတို႔၌ ပထမဆုံးလုပ္ငန္း အစီအစဥ္မွာ “မည္သူ႔ကို အျပစ္တင္ရမည္နည္း” ဟု ဆုံးျဖတ္ရန္ပင္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ လူအမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရသည့္ ကိစၥတစ္ရပ္တြင္ ယင္းသေဘာ တရားကို အေျခခံထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ကိစၥတစ္ရပ္ မေအာင္ျမင္သည့္အခါ လူတို႔သည္ ယင္းကိစၥကို မေထာက္ခံသည့္အျပင္ ယင္းအတြက္လည္း အျပစ္တင္ မခံလုိၾကေပ။ ယင္းကို ျပႆနာတစ္ရပ္ဟု လက္ခံသေဘာတူလုိက္သည့္တုိင္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ကိစၥသည္ မိမိတာ၀န္မဟုတ္ဟု သေဘာထားၾကသည္။ အျပစ္တင္ မခံလိုေသာေၾကာင့္ ယင္းကိစၥကို လက္ေရွာင္သြားၾကသည္။
ယင္းမွေန၍ ျပႆနာသုံးရပ္ အစျပဳေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ပထမျပႆနာမွာ ျပႆနာတစ္ရပ္အတြက္ အျပစ္တင္ရမည့္သူကို ဆုံးျဖတ္ရန္ ရွာေဖြျခင္းသည္ အခ်ိန္ႏွင့္ စြမ္းအင္မ်ားစြာ သုံးစြဲရေသာ အလုပ္ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယအခ်က္မွာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းျခင္းထက္ အျပစ္တင္ရမည့္သူ ရွာေဖြျခင္း၌ အခ်ိန္ကုန္ေနေသာေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ားပို၍ ကာလၾကာရွည္စြာ ဆက္လက္တည္ရွိ ေနျခင္းျဖစ္သည္။ တတိယအခ်က္မွာ အျပစ္တင္ျခင္းသည္ အေၾကာက္တရားမွေန၍ ေပၚထြက္လာေသာ အစဥ္အလာ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အေနအထားမ်ဳိးကို အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး အေနျဖင့္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ကုိင္တြယ္မည္နည္း။ “အျပစ္တင္ဖုိ႔က ပထမ၊ ေျဖရွင္းဖို႔က ဒုတိယ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံမ်ဳိးသည္ အဖြဲ႕အစည္း၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ေလ်ာ့က်ေစသည္။ အသင္းလုိက္ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ ျပႆနာေျဖရွင္းမႈႏွင့္ အဆက္မျပတ္ တိုးတက္မႈတို႔ကို ေလ်ာ့က်ေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအေနထားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ “ေျဖရွင္းဖို႔က ပထမ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံကို ေျပာင္းလဲရမည္ျဖစ္သည္။ ျပႆနာ ျဖစ္ပြားပုံကို တြက္ခ်က္ေလ့လာရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ လူတုိင္းအေနျဖင့္လည္း လတ္တေလာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းၿပီးလွ်င္လည္း ဒုတိယ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ အျပစ္တင္ရန္ မဟုတ္ပါ။ ဒုတိယထား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥသည္ “ေရရွည္ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ား” ကို ရွာေဖြရန္ျဖစ္သည္။ ဆိုလုိသည္မွာ “အျပစ္တင္ဖို႔က ပထမ၊ ေျဖရွင္းဖို႔က ဒုတိယ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံအား “ေရတို ေျဖရွင္းမႈက ပထမ၊ ေရရွည္ေျဖရွင္းမႈက ဒုတိယ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံျဖင့္ အစားထိုးရန္ ျဖစ္သည္။

ျပႆနာတစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ အက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ အျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ရန္အတြက္ အျပစ္တင္ရမည့္သူကို ရွာေဖြေနျခင္းထက္ အလားတူ ျပႆနာမ်ဳိး ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ပြားေအာင္ မည္သို႔မည္ပုံ ကာကြယ္မည္ဟူသည့္ အခ်က္အေပၚ အာ႐ုံျပဳသင့္သည္။ မည္သည့္ အလုပ္၌မဆို ျပႆနာမ်ားက တစ္ခ်ိန္လုံး ျဖစ္ေပၚေနမည္ျဖစ္သည္။ ျပႆနာမ်ားအား ေျဖရွင္းျခင္း မျပဳလိုပါက မည္သည့္အလုပ္မွ် မလုပ္ဘဲ ေနရန္သာ ရွိေတာ့သည္။ လုပ္ငန္းတစ္ခု ေကာင္းမြန္စြာ လည္ပတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျပႆနာမ်ား ရွည္ၾကာစြာ ရွိမေနေစရန္ႏွင့္ အလားတူ ျပႆနာမ်ဳိးမ်ား ထပ္မံမျဖစ္ပြားေအာင္ ကာကြယ္ထားႏုိင္ရန္ လိုအပ္သည္။ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို တစ္ခါတည္း အျပတ္ရွင္းႏုိင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။

မည္သုိ႔ပင္ ဆိုေစကာမူ အျပစ္တင္ရမည့္သူ လုိက္ရွာေနသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ “အျပစ္တင္ဖုိ႔က ပထမ၊ ေျဖရွင္းဖို႔က ဒုတိယ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံအား “ေရတိုေျဖရွင္းမႈက ပထမ၊ ေရရွည္ ေျဖရွင္းမႈက ဒုတိယ” ဟူသည့္ ခ်ဥ္းကပ္ပုံျဖင့္ အစားထိုးရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment