Monday, November 21, 2016

စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္း

ကြၽႏု္ပ္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို မည္သည့္အရာမွ သင္ၾကားမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ကြၽႏု္ပ္ သူတို႔ကို စဥ္းစားေအာင္သာ လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္” (ဆိုကေရးတီး)
ဆိုကေရးတီးေျပာခဲ့တဲ့ မွတ္သားဖြယ္ရာ စကားေလးတစ္ခြန္းကို ဖတ္ရေတာ့ ကြၽန္မ တို႔ ရွင္သန္ရာ ပတ္၀န္းက်င္မွာ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အားနည္းေနလဲ ဆိုတာေတြကိုပါ သိျမင္လာခဲ့ ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ကေလးဘ၀ အခ်ိန္ခါမွာကတည္းက အဲဒီလို စဥ္းစားေတြးေခၚမႈပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာသင္ယူခဲ့ရေပမယ့္ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီအပိုင္းက အင္မတန္မွ အားအနည္းဆံုး အပိုင္းျဖစ္ေနတာကိုလည္း စိတ္မေကာင္းဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းမၾကည့္ပါနဲ႔။ ကြၽန္မတို႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ကေလးဘ၀ေတြကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ကေလးဘ၀မွာ အရာရာ စူးစမ္းလိုစိတ္နဲ႔ ေမးရင္ေတာင္ လူႀကီးေတြက သူတို႔အလုပ္နဲ႔ သူတို႔႐ႈပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး ‘ဟာ ဒီကေလး ေတာ္ေတာ္အေမး အျမန္းထူတယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး အဲ့ဒါက။ေမးမေနနဲ႔ေတာ့။ ေနာက္ေတာ့သိလာလိမ့္မယ္’ စသျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုတာကိုလည္း ခံခဲ့ရဖူးမွာပါ။
ကိုယ္စဥ္းစားမိတာ ေတြးမိတာ ေလးေျပာမိရင္ေတာင္ ‘ေပါက္တတ္ကရေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနျပန္ၿပီ’ ဆိုၿပီး ဟန္႔လိုက္တာမ်ဳိးေတြ၊ ဆက္စပ္စဥ္းစား ေတြးေခၚတတ္ေအာင္၊ ကိုယ့္ကေလးေတြးထားတဲ့ အေတြးက မွားေနရင္ေတာင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ထက္ ဘာမွဆက္မေျပာ၊ဆက္မစဥ္းစား ျဖစ္ေတာ့ေအာင္ ပိတ္လိုက္သလို အျပဳအမူေတြကို အမွတ္မထင္ ျပဳမူတတ္တာကိုလည္း မိဘေတြ၊ အုပ္ထိန္းသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေခတ္စနစ္ႀကီးရဲ႕ လြဲမွားမႈေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့ေလ။ ေနာက္ထပ္တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္မတို႔ကို ပညာႏို႔ရည္တိုက္ေကြၽးတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး။ အဲဒီ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကေနေရာ ကြၽန္မတို႔ ဒီလို စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္း ပညာရပ္ကို သင္ယူခြင့္ရခဲ့ပါရဲ႕လား။ ဒါသင္၊ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖစနစ္ႀကီးက ေခတ္အဆက္ဆက္ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ အသိဥာဏ္ေတြ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြကို အလုပ္မလုပ္ေစခဲ့တာ အားလံုးအသိပါပဲ။ စာစီစာကံုးေတာင္ က်က္ေျဖခဲ့ရတာမ်ဳိး၊ စာေမးပြဲမွာ ပါႏိုင္ေလာက္မယ့္ ေမးခြန္းေတြေလာက္သာေရြးၿပီး က်က္ခဲ့ရတာမ်ဳိး၊ ဆရာက ေရွ႕ကေန စာေတြလက္တန္းေရးၿပီး ပါးစပ္ကတတြတ္တြတ္နဲ႔ ရြတ္သင္သြားတာကို တပည့္ေတြက ေနာက္ကေနလိုက္ကူး ေရးၿပီး အိမ္ေရာက္မွ အလြတ္က်က္ေျဖရတာမ်ဳိး၊ စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္အတြင္း သင္႐ိုးေတြၿပီးျပတ္ဖို႔ေလာက္ကိုသာ အာ႐ုံစိုက္ သင္ၾကားခဲ့ရတာမ်ဳိးေတြကိုလည္း ကြၽန္မတို႔ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ရွိခဲ့သလို ယခုလိုကာလမွာေတာင္ ေတြ႕ျမင္ေနရေသးတာပဲ မဟုတ္လား။

ကြၽန္မ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသူအရြယ္ေလာက္က ကြၽန္မတို႔ စာသင္ခန္းထဲမွာ အရမ္းကို အေမးအျမန္းထူတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေမးတာေတြက သက္သက္မဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေလွ်ာက္ေမးၿပီး ဆရာေတြကို ရစ္ေနတဲ့ပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ တကယ္ကိုပဲ သူသိခ်င္တာေတြကို ေမးတာ။ တျခား ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြလည္း ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးကို သူကေရွ႔ကေန ဦးေဆာင္ၿပီးေမးတာ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ေမးျမန္းတာမ်ဳိးကို ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ၾကာေတာ့ ေဒါသထြက္ၿပီး သူ႔ကိုဆူပါေလေရာ။ ေနာက္ၿပီးမွတ္မွတ္ရရ Cow “ႏြား”လို႔ ဆရာမက သင္ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါဆို ႏြားထီးကိုေရာ အဂၤလိပ္လို ဘယ္လိုေျပာရလဲ’ လို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ေမးေတာ့ ‘အဲဒါသိဖို႔ မလိုပါဘူးသားရယ္။ႏြား ဆိုအတူတူပဲေပါ့။ အခုသင္တာကိုသာ ေသခ်ာလိုက္မွတ္’ လို႔ ဆရာမက ေျဖလိုက္တာကို အဲဒီေက်ာင္းသားကိုယ္တိုင္ေရာ၊ ကြၽန္မတို႔ တျခား ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကိုယ္တိုင္ပါ စိတ္ထဲဘ၀င္မက်စြာနဲ႔ ဘာမွဆက္မေျပာဘဲ ေနခဲ့ရတယ္။

စာသင္ခန္းထဲမွာ သမိုင္းဘာသာရပ္ တစ္ခုသင္တဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို သင္တဲ့အခါမွာ စာကို ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ဖတ္ျပ႐ုံနဲ႔ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းပါဘူး။ အက်ဳိး အေၾကာင္း ဆက္စပ္ရွင္းျပၿပီး စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေျပာဆိုသင္ျပတတ္ဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အျပန္အလွန္ ေမးခြန္းေတြ ေမးျမန္းတာမ်ဳိး၊ ကေလးေတြ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆက္စပ္စဥ္းစား ေတြးေခၚတတ္ေအာင္၊ ေမးခြန္းေတြ ျပန္လည္ေမးျမန္းတတ္ေအာင္၊ သူတို႔ကို ေမးတဲ့အခါမွာလည္း သူတို႔ရဲ႕စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ စြမ္းရည္ေပၚမူတည္ၿပီး ေျဖဆိုတတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

တျခားေသာ ျပည္ပတိုင္းျပည္ေတြမွာေတာ့ အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ အေပၚ အေျခခံၿပီး သင္ၾကားေပးေပမယ့္ ကြၽန္မတို႔ဆီမွာေတာ့ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈမပါတဲ့ စာသက္သက္ သင္ၾကားမႈမ်ဳိးကိုပဲ သင္ယူခဲ့ၾကရတဲ့အတြက္ ကြၽန္မတို႔ေတြ အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ အဲဒီလိုစဥ္းစား ေတြးေခၚမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တျခား တိုင္းျပည္ကလူေတြနဲ႔ ယွဥ္တဲ့အခါ အင္မတန္မွ အားနည္းတာကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာစူးစမ္း၊ စာေတြဖတ္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈစြမ္းရည္ကို ကိုယ္တိုင္ပ်ဳိးေထာင္ယူတဲ့သူ တခ်ဳိ႕ကလြဲရင္ ကိုယ့္ကို အဲဒီလို ပ်ဳိးေထာင္သင္ၾကားေပးမယ့္ လမ္းညႊန္ေပးမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းတဲ့ မေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ အပိုင္းမွာ အင္မတန္ အားနည္းတဲ့သူ ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္းလို နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အြန္လိုင္းလို ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြမွာေတာင္ မျဖစ္သင့္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာရပါတယ္။ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခုတက္လာရင္ေတာင္ ဒါဟာတကယ္ပဲျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ စဥ္းစားမေနဘဲ သူမ်ားမိုးခါးေရေသာက္တိုင္း လိုက္ေသာက္မယ္၊ ေျပာမယ္ဆိုမယ္၊ အလြယ္တကူ ကြန္မန္႔ေတြ ၀င္ေရးမယ္၊ Share မယ္၊ ဆဲဆိုမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါကို Share ရင္ ပိုက္ဆံေတြ ဘယ္လို၀င္မယ္ေျပာလည္း ယံုၿပီး Share လိုက္တာပဲ၊ သူမ်ားက ဒါတကယ္၊ ဒါအမွန္လို႔ ေျပာတာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္စဥ္းစားေတြးေခၚ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မေနေတာ့ဘဲ အလြယ္တကူ ယံုၾကည္လိုက္တာပဲ။ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ မရွိတဲ့အခါ မလုပ္သင့္တာေတြလုပ္မိ၊ ေျပာမိတတ္ၾကပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း မႈခင္းျဖစ္ရပ္ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္၊ လူကုန္ကူးခံရတာမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္၊ ျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္လာရင္ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ဆဲဆိုၾကမယ္ ေအာ္ဟစ္ၾကမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ၊ လက္နက္ေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ၾကမယ္၊ လူသတ္ဖို႔ေတာင္ ၀န္မေလးေတာ့ဘူး ျဖစ္ေနၾကတာေတြက လူသားပီပီ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြ မရွိလို႔ ျဖစ္လာၾကတာေတြပါပဲ။ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြထဲမွာ လူေတြက အသိဥာဏ္အျမင့္ဆံုး သတၲ၀ါေတြပါပဲ။ ဒီလိုအသိ ဥာဏ္ျမင့္မားမႈကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့လူေတြက တိရစၦာန္ေတြေလာက္ေတာင္ စဥ္းစားေတြး ေခၚမႈမရွိရင္ တိရစၦာန္နဲ႔ ဘာမွမျခားေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္မတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ရွိဖို႔အတြက္ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ သင္ယူသင့္သလို၊ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္လည္း ငယ္စဥ္ကတည္းက စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏိုင္မယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ေတြရွိေနဖို႔လည္း ဖန္တီးေပးသင့္ပါတယ္။

ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူေတြ၊ မိဘဆရာေတြက ကြၽန္မတို႔အတြက္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကိုသာ သင္ၾကားေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့အရာအားလံုးကို သင္ၾကားဖို႔ဆိုတာ ဘာမွမခက္ေတာ့ပါဘူး။ စဥ္းစားေတြးေခၚ တတ္ျခင္းက အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္ရင္ေတာင္ ဖတ္႐ုံသက္သက္ဖတ္လိုက္ရင္ ကြၽန္မတို႔အတြက္ ဘာမွ အက်ဳိးရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာကိုဖတ္ၿပီး စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္မွသာ အဲဒီစာရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ကြၽန္မတို႔အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့၊ အသံုး၀င္တဲ့စာေတြ ျဖစ္လာေစမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မတို႔အတြက္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ ပညာကို ငယ္စဥ္ကတည္းက သင္ယူခြင့္မရခဲ့ရင္လည္း အျပစ္တင္မေနေတာ့ဘဲ ဒီစဥ္းစားေတြးေခၚမႈဟာ ဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါလဲဆိုတာကို သိတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး အားလံုးပဲ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ျခင္းကို ပ်ဳိးေထာင္ပါ၊ ရွင္သန္ေအာင္ ေမြးျမဴၾကပါဆိုတာ ေျပာၾကားရင္း...။
Writer:
သဲသီရိေက်ာ္

No comments:

Post a Comment