Monday, November 21, 2016

ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ပစၥည္း တုိက္႐ိုက္ထုတ္ခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္ ဘယ္လိုအက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္လာလဲ

ေအာက္တုိဘာလ ၁၁ ရက္ကေနစၿပီး ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းကေနတုိက္႐ုိက္ ကုန္ပစၥည္းထုတ္ယူခြင့္ျပဳခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီ့အေပၚမွာ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ သေဘာၤလုိင္းေတြ- ကုန္စည္သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး Agent ေတြၾကားမွာ အျပန္အလွန္ ျပသနာတက္ေနတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အရင္ကဆုိရင္ ျပည္တြင္းသြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းကေန ကုန္ပစၥည္းထုတ္ယူမယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္ၾကာ၊ ေငြကုန္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အဆင့္ေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၁၁ ရက္ကေနစၿပီး ကုန္ပစၥည္းေတြကုိ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္ကေန တိုက္႐ိုက္ ထုတ္ယူလုိ႔ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သေဘာၤလုိင္းေတြနဲ႔ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိတာေၾကာင့္ ပုိက္ဆံအေလအလြင့္ရွိလာၿပီး အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာစုိးထြန္းကေျပာပါတယ္။



"ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ေတြက ကြန္တိန္နာ သေဘၤာလိုင္းကို သြားစရာမလိုဘဲနဲ႔ သူ႔ဆီမွာတန္းၿပီးေတာ့မွ  SAT ကိုတန္းၿပီးေတာ့ ကုန္သတၱာထုတ္လုပ္ခြင့္ရတယ္ လို႔ေျပာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာကဘာရွိလဲဆိုရင္ ရုတ္တရက္ၾကည့္ လိုက္ရင္ေတာ့လည္းImporter အေနနဲ႔ ကေတာ့ စာရိတ္သက္သာတာေပါ့ သေဘၤာလိုင္းကို ပိုက္ဆံသြင္းစရာမလိုဘူးေပါ့။ သေဘၤာလိုင္းေတြကအဲေတာ့ ဘာျပန္ညစ္လိုက္လဲဆိုေတာ့ ပုံမွန္ဆိုရင္ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ကို အီးေမးပို႔ရတယ္။ ကြန္တိန္နာေရာက္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို အီေမးမပို႔တဲ့အခါၾကေတာ့ တစ္ႀကိမ္သြားမရ ႏွစ္ႀကိမ္သြားမရဆိုေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့မွ ပိုက္ဆံအေလအလြင့္ေတြမ်ားတယ္။ ပိုၿပီးအခက္အခဲျဖစ္တယ္။" လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာပါတယ္။

ဒီ့အရင္မတုိင္ခင္ကဆုိ ကုန္ဝယ္သူတစ္ဦးက ႏိုင္ငံတကာကကုန္ပစၥည္းေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုတင္ပို႔လိုက္ၿပီဆိုတဲ့ စာေရာက္ရွိၿပီးခ်ိန္မွာကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး Agent ၊ ကုန္ေသတၱာကုမၸဏီ၊ ၿပီးရင္သေဘၤာလိုင္းဆိုၿပီး အဆင့္ဆင့္ ဆက္သြယ္လုပ္ကုိင္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒိအဆင့္ေတြအတြက္လည္း ဝန္ေဆာင္မႈေၾကးေတြလည္း သူတုိ႔က ျပန္ရတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ သေဘၤာလိုင္းေတြကို သြားစရာမလိုေတာ့ဘဲ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ရုံးမွာသာသြားေရာက္ထုတ္ယူရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သေဘာၤလုိင္းနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ Agent ေတြအေနနဲ႔လည္းစုိးရိမ္ပူပန္မႈေတြ တစ္ဘက္မွာရွိလာေနပါတယ္။

"ဘယ္လိုျဖစ္ကုန္လဲဆိုေတာ့ ဟိုဘက္ကေနတင္လိုက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခု ဒီကိုေရာက္လာတယ္။ ေရာက္လာတယ္ဆိုလို႔ရွင္ရင္ ဒီပစၥည္းေရာက္တာကိုေတာင္ ကုန္ပိုင္ရွင္ကို အေၾကာင္းၾကားသင့္ လားမၾကားသင့္လား ဆိုတာေတြ ကိုေတာင္စဥ္းစားေနရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္အေၾကာင္းၾကားလိုက္လို႔ ကုန္ပစၥည္းေရာက္လာတာ သိသြားရင္ ကိုယ့္ဆီမလာဘဲ SAT ဆီတန္းသြားမလားေပါ့။ အဲလိုစိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ေပါ့ေနာ္၊ ကိုယ္မသိဘဲ ဘယ္အခ်ိန္မ်ားပစၥည္းထုတ္သြားမလဲ ထုတ္သြားခဲ့ရင္ေရာ Charges (ကုန္က်စားရိတ္) မေပးဘဲနဲ႔ ၿပီးေတာ့ ကုန္သြယ္ေရးက်သင့္ေငြဆုိရင္ အဲဒါကုိမေပးဘဲထုတ္သြားမလား ထုတ္သြားခဲ့ရင္ အဲဒါကိုကိုယ္ကစိုက္ေပးရမွာလား ျပသနာကအစုံပဲေပါ့ေလ" လို႔ Innov Shipping & logistics ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္ျမတ္ထြဋ္က ေျပာပါတယ္။

ELAN GROUP ရဲ႕ Operation မန္ေနဂ်ာ ဦးဟိန္းလင္းသန္းကေတာ့ "ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္တဲ့ စာရိတ္ေတြ ျမင့္မားေနတယ္ဆိုတာက SAT ရွိလို႔ ျမင့္မားေနတာပါ။ ဒါကၽြန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဘယ္သူေရွ႕မွာမဆို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာလို႔ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ THC ဆိုတာရွိတယ္။ ဆိပ္ကမ္းကို တိုက္ရိုက္ေဆာင္တာပါ။ စင္ကာပူဆိုလို႔ရွင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သေဘၤာလိုင္းစင္ကာပူမွာ PSAကိုတိုက္ရိုက္ေဆာင္ရတယ္။ တိုက္ရုိက္ေဆာင္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ႏႈန္းထားတစ္ခုရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမွာသည္ SAT ခံထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စင္ကာပူက ပုိင္ရွင္သည္ SAT ရဲ႔ ဘဏ္အေကာင့္ထဲကို ပိုက္ဆံလႊဲပါတယ္။" ဟု ေျပာပါတယ္။

အခုလုိေအာက္တုိဘာလ ၁၁ ရက္ ကေနစၿပီး ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ အစီအစဥ္ဟာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္သက္သာေအာင္လုပ္ေပးတာ ျဖစ္တယ္ဆုိေပမယ့္ ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ျဖည့္စြက္ေျပာဆုိထားပါတယ္။

"လုပ္တာေတာ့ ေကာင္းေအာင္လုပ္လိုက္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သေဘၤာလိုင္းက ျပန္ၿပီးေတာ့ လက္ဆင္ေပးလိုက္တာေပါ့ေနာ္ ပညာေပးလိုက္တ့ဲအခါၾကေတာ့ အဲျပႆနာေတြ႕တယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလက္ရွိေတာ့ ဘာလုပ္လဲဆိုရင္ SAT ကိုတန္းၿပီမထုတ္ဘဲ အခုလည္းသေဘၤာလိုင္းကိုပဲသြားတယ္။ သူတို႔ဆီကေနစာရြက္စာတမ္းထုတ္ယူဖို႔ကို ေငြသြင္းတယ္။
သြင္းၿပီးေတာ့မွ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ကို သြားထုတ္တဲ့အတြက္ အရင္အတိုင္းလုပ္တဲ့အခါၾကေတာ့ ကၽြန္တာ္တို႔အတြက္ အဆင္ေျပတယ္။ အဲလိုမွ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ သူက သူတို႔ဆီကအီးေမးမပို႔ဘူးေပါ့ဗ်ာ။" ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးစိုးထြန္းက သူ႕ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳကို ရွင္းျပပါတယ္။

လိပ္ခဲတည္းလည္း ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီျပသနာက ျမန္မာ့ႏုိင္ငံရဲ႕ ျပည္တြင္းသြင္းကုန္ က႑အတြက္ အျမန္ဆုံးေျဖရွင္းဖုိ႔လုိတဲ့ ကိစၥုျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ ႏုိင္ငံမွာေရေၾကာင္းကေနကုန္စည္ေတြ သယ္ယူဖို႔ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ လုပ္ငန္းေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ရွိပါတယ္။

စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ကြန္တိန္နာသေဘၤာေတြ ဆိုက္ကပ္နိုင္တဲ့ ဆိပ္ကမ္း(၅)ခုရွိပါတယ္။ ထက္ထက္ေအာင္

No comments:

Post a Comment