Sunday, November 20, 2016

ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးေစ်းႏႈန္း ျမင့္မားမႈေၾကာင့္ ကားေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္


စက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္းကေနစၿပီး ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးလဲလွယ္္ရာမွာ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ေစ်းႏႈန္းေတြ  က်ဆင္းေနပါတယ္။ ဒီလို ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးေစ်းႏႈန္းေတြက အျမင့္ပိုင္းမွာ ရပ္တည္ေနတာေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ကားတင္သြင္းရာမွာ ကားတစီးကို ပံုမွန္ထက္ က်ပ္ ၁၀ သိန္းဝန္းက်င္ ပိုမို ကုန္က်ေနပါတယ္။ “စလစ္ေစ်းတက္တဲ့အေပၚမွာလည္း ကိုယ္တို႔ကားေစ်း တက္တယ္။ အခုေတာင္ ကားေစ်းတက္တဲ့အပိုင္းမွာ ေလးပိုင္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတယ္။ (၁) အခ်က္က ဂ်ပန္ေမာ္ဒယ္ ၀ယ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ယမ္းေစ်းမာေနတယ္။ အဲဒီမွာ တခါတက္တယ္။ ၿပီးရင္ဂ်ပန္ကားေစ်းတက္တယ္။ ၀ယ္တဲ့ေစ်းတက္တာ။ စလစ္ေစ်းတက္တယ္။ သံုးခုျဖစ္ သြားၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆိပ္ကမ္းမွာေဆာင္ေတာ့ ေဒၚလာေစ်းတက္တယ္။
ကညန မွာ တခါထပ္ေဆာင္ေတာ့ ေဒၚလာေစ်းတက္တယ္။ ဒီငါးဆင့္တက္ေတာ့ ကားတစီးဟာ သိန္းတရာကို ၇ သိန္းနဲ႔ ၁၂ သိန္းၾကားမွာ တက္သြားတယ္။ စလစ္ကား ေတြဆိုရင္ ၁၅ သိန္းထိတက္တယ္”။ လို႔ MMM ကားအေရာင္းျပခန္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမင္းမင္းေမာင္က ေျပာပါတယ္။

ေငြလဲႏႈန္းေၾကာင့္ ကားေစ်းတက္ေနတာဟာ လက္ရွိကားအေရာင္းအဝယ္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံလို႔ ရတဲ့ စလစ္ေတြ ရွားပါးလာတာေၾကာင့္ ကားေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္ေနခ်ိန္နဲ႔လည္း တုိက္ဆုိင္ေနပါတယ္။

“ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္း မွန္သမွ် ေပးအပ္ခံေစခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ကားအစီးေရဟာ ရွစ္ေထာင္ တေသာင္းေလာက္က ကုမၸဏီေတြမွာေရာ၊ က်ေနာ္တို႔မွာေရာ ရွိၾကတယ္။ အဲေတာ့ တကယ္ေပးတာ သံုးေထာင္တည္းဆိုေတာ့ နည္းေသးတယ္။ အဓိက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမမီတဲ့ စက္မႈဇုန္ကား အစုတ္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ နံပါတ္အနိမ့္ေတြ ႏွစ္ ၂၀ ေအာက္ အျခားကား ေတြပါ အကုန္ေပးအပ္တယ္ဆိုေတာ့ စလစ္ေစ်းက်ၿပီးေတာ့ ပံုမွန္ျပန္လည္သြားႏိုင္တယ္။ အဲလို ျပန္လည္သြားဖို႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမင္တယ္”။ လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္း၊ ၀ယ္သူမ်ားအသင္း ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးေအးေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။

လက္ရွိကားအေရာင္းအဝယ္ ေစ်းကြက္ထဲမွာေတာ့ ဝယ္ယူသူေတြနည္းပါးေနၿပီး ေရာင္းခ်သူေတြသာ မ်ားေနတယ္လို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူေတြက ေျပာပါတယ္။

No comments:

Post a Comment