Wednesday, November 23, 2016

လွည္း၀ိုင္းႀကီးေတြနဲ႔ ေကာင္းမႈေတာ္တန္ေဆာင္တိုင္

သာလြန္မင္းတည္ခဲ့တဲ့ စစ္ကိုင္းေကာင္းမႈေတာ္ဘုရားဟာ သုံးပြဲရဘုရားပါ။ ႏွစ္စဥ္ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္တစ္ပြဲ၊ လျပည့္ေက်ာ္ ၈ ရက္တစ္ပြဲ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ တစ္ပြဲပါ။ လာမယ့္ တန္ေဆာင္တိုင္ေကာင္းမႈေတာ္ပြဲကေတာ့ ႐ုပ္ေသးစင္၊ လက္ေ၀ွ႔ပြဲ၊ ၾကည့္ခ်င္ပြဲေတြနဲ႔ လယ္ယာသုံးကုန္ေရာင္းသူ ၁၂ ပြဲ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ အစည္ကားဆုံးပါ။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ေကာင္းမႈေတာ္ပတ္လည္တစ္ခို စစ္ကိုင္းနယ္မွာ မိုးေကာင္းလို႔ ေတာင္သူေတြအမ်ားစုေပ်ာ္ၾကတယ္။ လယ္ကြင္းမွာ ေအာင္ေရအျပည့္နဲ႔ ဖုံးတုံးလုံးတုံးမက ရိတ္ရခါနီးၿပီ။ ႏွမ္းေတြလည္းရ ေျမပဲ လည္းေအာင္၊ ဂ်ဳံကုလားပဲေဆာင္းသီးႏွံေတြလည္း ဟန္က်ေနလို႔ ဘုရားပြဲကိုလွည္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးလာေနၾကၿပီ။




ေကာင္းမႈေတာ္သမိုင္း

သာလြန္မင္းတရားႀကီး  (၁၅၈၄ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ဖြား၍ ၁၆၄၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ကံေတာ္ကုန္နတ္ရြာစံသည္) က ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီကို စတင္တည္ထားခဲ့တာပါ။

ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ေျမးျဖစ္သူ သာလြန္မင္းတရားႀကီးဟာ ေနာင္ေတာ္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္း နတ္ရြာစံ ကံေတာ္ကုန္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အဘိုးလက္ထက္မွ စစ္တုိက္ျခင္းေၾကာင့္ရရွိလာတဲ့ တုိင္းျပည္နစ္နာမႈေတြကို သိရွိတာေၾကာင့္ စစ္ကို သိပ္မုန္းတီးခဲ့သူဆုိရင္ မမွားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း တုိင္းျပည္ကို စီးပြားေရးျဖင့္သာ သာယာ၀ေျပာ စည္ပင္ေအာင္လုပ္မယ္လို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားၿပီး စစ္တုိက္ဖို႔၊ စစ္အင္အားစုေဆာင္းဖို႔ ကုန္က်မယ့္စရိတ္ေတြကို ျပည္သူေတြ စီးပြားျဖစ္ထြန္းေအာင္သာ ႀကိဳးစားခဲ့တာပါ၊

သူ႔ရည္ရြယ္ခ်က္က တုိင္းျပည္စည္ပင္၀ေျပာၿပီး ေအးခ်မ္းေနလွ်င္ စစ္မက္အင္အားလည္း အလိုလုိပါၿပီးသားျဖစ္တယ္။ တကူးတက စုေဆာင္းစရာမလိုဟု ယူဆခဲ့ဟန္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳသည့္အေလ်ာက္ ျမန္မာနုိင္ငံ သာသနာ႔သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ့ေသာ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၏ အမိန္႔ကိုနာခံကာ သာသနာေတာ္အေရး၊ ဘာသာေရး၊ တုိင္းျပည္စီးပြားေရး စသည္ကို အဘက္ဘက္က တိုးတက္ေအာင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ တုိင္းျပည္ကို သာယာ၀ေျပာေအာင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ့လို႔လည္း သာလြန္မင္းတရားႀကီးလို႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ားက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိး ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတယ္။

တုိင္းျပည္အတြင္းသာမကဘဲ အိမ္နီးခ်င္း အိႏိၵယ၊ သီဟိုရ္ (သီရိလကၤာ) ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္လည္း စီးပြားေရးအရ အမ်ားအျပားဆက္ဆံကာ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။ ျမန္မာေကာဇာသကၠရာဇ္ ၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေတာ္မူေသာ မင္းတရားႀကီးဟာ ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီႀကီးကို တည္ေဆာက္ဆဲမွာပင္ ကံမေကာင္းစြာ နတ္ရြာစံကံေတာ္ကုန္ခဲ့တယ္။ ဆက္လက္၍ မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့ ေစတီေတာ္ႀကီးကို သားေတာ္မင္းက ဆက္လက္တည္ထားကာ ထီးေတာ္တင္လွဴႏုိင္ခဲ့တယ္။။

ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီပုံစံ

သေရေခတၱရာျပည္ ဒြတၱေပါင္မင္းႀကီး၏ ေကာင္းမူေတာ္ျဖစ္ေသာ ေစတီေျခာက္ဆူတြင္ တစ္ဆူအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သရမာေစတီကို ပံုတူယူကာ ေကာင္းမူေတာ္ေစတီ (ရာဇမဏိစူဠာ) အျဖစ္ တည္ထားေတာ္မူခဲ့တယ္။ အ၀န္းအေတာင္ ၃၀၀၊ အျမင့္ အေတာင္ ၃၀၀ တည္ထားေတာ္မူခဲ့ၿပီး ေစတီ၏ ေလးဘက္ေလးတန္တြင္ ေက်ာင္းတိုက္ ေလးတိုက္ကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။ အေရွ႕ဘက္ေက်ာင္းကို ပုဗၺ၀န္ေက်ာင္း၊ ေျမာက္ဘက္ေက်ာင္းကို ဥတၱရ၀န္ေက်ာင္း၊ အေနာက္ဘက္ကေက်ာင္းကို ပစၦိမာ႐ုံေက်ာင္း၊ ေတာင္ဘက္ကေက်ာင္းကို ဒကၡိဏ၀န္ေက်ာင္းလို႔ မွည့္ေခၚခဲ့ကာ ယေန႔ေခတ္တြင္ေတာ့ ေက်ာင္းေနရာမ်ား၊ အုတ္႐ုိးေဟာင္းေနရာမ်ားစြာကို ေတြ႔ရွိႏုိင္ပါေသးတယ္။

သို႔ေသာ္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၉၉၆၊ သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၁၇၈ ခုႏွစ္တြင္ သာလြန္မင္းတရားႀကီးသည္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ထီးမတင္ရေသးဘဲ နတ္ရြာစံခဲ့ေၾကာင္းကို ဘုရားျဖဴဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵေရးသားေသာ သာသနဗဟုႆုတ ပကာသနီက်မ္းမွာ ေလ့လာဖူးပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္အေနျဖင့္ မိမိလက္ထက္တြင္ သာသနာေရးအရ အျမဲတမ္းအဆက္သြယ္ရွိခဲ့ေသာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံမွ ေစတီေတာ္ပုံစံမ်ားကို အတုယူသည္ဟုလည္း သိရတယ္။ ဘယ္ေၾကာင့္ဆို သီရိလကၤာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ယေန႔ေခတ္အထိ တည္ရွိေနၾကတဲ့ ေစတီေတာ္မွန္သမွ် ေကာင္းမႈေတာ္ပုံစံခ်ည္းသာျဖစ္တယ္။ ေစတီအားလုံးကို ထုံးျဖဴျဖဴျဖင့္သာ ပူေဇာ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာလို ေရႊသကၤန္းကပ္သည္ဟူ၍ လုံး၀မရွိပါ။ အျဖဴေရာင္ထုံးသကၤန္းသည္ စင္ၾကယ္ျဖဴစင္ျခင္းကို ကိုယ္စားျပဳတယ္္လို႔လည္း ဆုိပါတယ္။

အဘိုးျဖစ္သူ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီး လက္ထက္ကတည္းက သီဟုိရ္ကြၽန္း (ယေန႔ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ Sri lanka) မွ ပင့္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လက္၀ဲဘက္ေအာက္စြယ္ေတာ္ အံေတာ္ပြားကို ေတာင္ငူတြင္ ဌာပနာထား ပူေဇာ္ထားရာမွ ရန္သူတို႔၏ရန္ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ မိမိနန္းစုိက္ရာ အင္း၀ၿမိဳ႕ေတာ္အနီးတြင္ ပူေဇာ္ထားရွိလိုရကား ယေန႔စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕တြင္ ေျပာင္းေရႊ႕ ပူေဇာ္ထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။၊

ဘုရားရွင္၏ အံေတာ္စြယ္ေတာ္ဟာ ဆြတ္ဆြတ္အျဖဴေရာင္ျဖစ္လို႔ ထိုသို႔ရည္ရြယ္ေတာ္မူကာ ထုံးသကၤန္းေဖြးေဖြးကိုသာ ကပ္လွဴခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို လူေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ၁၂ ႏွစ္ၾကာေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရတာပါ။

ပမာဏအေနျဖင့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံရွိ မဟာေစတီႀကီးမွာ အျမင့္ဉာဏ္ေတာ္ ၁၂၀၊ လံုးပတ္ေတာ္ ၃၆၀ ရွိေၾကာင္း ေဘာဣမံမဟာေစတိယံ ၀ီသရတေနန သတာယာမံ၊ တိသတသ႒ိရတန ပရိဏာဟံ ေဟာတိ-ဟု သာရတၳဒီပနီဋီကာကိုကိုး၍ သတပဒိကပုစၦာက်မ္း၌ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ေျဖဆိုထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ စစ္ကိုင္းမွ ေကာင္းမႈေတာ္ႀကီးမွာ အျမင့္ဉာဏ္ေတာ္ ၁၀၁ ေတာင္၊ လံုးပတ္ေတာ္ ၅၀၂ ေတာင္၊ ႏွစ္မိုက္၊ ေလးသစ္ရွိေၾကာင္း စြယ္စံုက်မ္းမွာ ေဖာ္ျပထားတာေၾကာင့္ သီရိလကၤာမဟာေစတီႀကီးက ဉာဏ္ေတာ္ျမင့္၍ ေကာင္းမႈေတာ္ႀကီးက လံုးပတ္ႀကီးေၾကာင္းကိုလည္း မူကြဲအေနျဖင့္ သိရပါတယ္။

အေမ့ေရွးစကား

အညာကအေမ ေဒၚခင္ေဌးကေတာ့ ေရွးတုန္းက ေကာင္းမႈေတာ္ပြဲေတြအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတယ္။ သုံးပြဲရေကာင္းမႈေတာ္ရဲ႕ဆြမ္းေတာ္ႀကီးပြဲေတြ အေၾကာင္းေျပာျပတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေမတစ္သက္သား တစ္သက္အစည္ကားဆုံးျဖစ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေကာင္းမႈေတာ္ပြဲေတြကို လြမ္းလွသတဲ့။ ၁၉၅၅၊ ၁၉၅၆၊ ၁၉၅၇၊ ၁၉၅၈ မ်ားဆီကတဲ့။ အေမတို႔ငယ္ဘ၀က စစ္ကိုင္းေျမာက္လက္ ဘုရားနဲ႔ ေျခာက္မိုင္ကြာ စာေရးရြာက ငယ္ဘ၀မွာပါ။ ရြာလယ္က ကိုႀကီးတုတ၊ ကိုႀကီးတင္ေအာင္တို႔ ေျခာက္လုံးပတ္ပတ္အဖြဲ႕က ဘုရားတက္သီခ်င္းေလးလည္း လြမ္းသတဲ့။

“ရာဇာမုနိျမတ္စြယ္ေတာ္ဘြဲ႕မည္မွာ ေျခာက္သြယ္ေရာင္ေပါင္းျဖာ၊ မင္းသာလြန္ တည္ထားကိုးကြယ္တာ၊ စြယ္ေတာ္နဲ႔ျမသပိတ္ေတာ္မွာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားလည္း အတြင္း၀ယ္ဌာပနာ။ ေကာင္းမႈေတာ္စိေႏၲယ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္မ်ားလည္း သြားေရာက္မွာ၊ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ကာ၊ ႐ုိေသ၀တ္တြားလာ” စတဲ့သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေျခာက္လုံးပတ္တီးတဲ့အဖြဲ႕က အ႐ုဏ္ေတာ္ဖြဲ႕ၿပီး အၿပိဳင္အဆိုင္ ဘုရားတက္တယ္။ အဲဒီေခတ္က စာေရးေလး၊ ငါးရြာမွာတစ္စီးသာရွိတဲ့ ေျမပိုင္ကိုညိဳခင္ရဲ႕ စစ္က်န္ခ်က္ပလက္ ေလာ္ရီကားႀကီးကို အမိုးျဖဳတ္ၿပီး ကားေဘးပန္းခ်ီကားေတြကပ္ၿပီး အလွျပယာဥ္ဆင္တယ္။ မႏၲေလးကငွားတဲ့ မင္းသမီးမေငြခင္ လည္းပါလိုက္ေသး။ ကိုႀကီးတုတ္က တစ္ဖြဲ႕၊ ကိုဘို၀င္း၊ ကိုညြန္႔ေရႊတို႔ ေလးငါးေယာက္က အိုးစည္တစ္ဖြဲ႕။ အိုးစည္ေလးလုံးအလယ္က ဒိုးပတ္နဲ႔တစ္ဖြဲ႕၊ ေရႊၾကယ္စီေဘာင္းဘီ၀တ္ ေတာင္ရွည္ပုဆိုး ခါးေတာင္းက်ဳိက္ကာ မင္းသားလိုကၿပီး တီးရတာ။ အိုးစည္အဖြဲ႕ရဲ႕ ပင္တိုင္သီခ်င္းကေတာ့ “လုံမေလးကိုဗ်ာ၊ သူ႔အေမ႐ုိက္ပါလို႔၊ လာလာေလလိုက္ခဲ့ေတာ့ ေမာင္တို႔ရြာ။ ေမာင္တို႔ရြာဘာေတြေပါတယ္။ ပင္နီေခ်ာနဲ႔ ေယာထဘီ။ ပိတ္အက်ႌကို ေရႊၾကယ္စီလို႔၊ ပင္နီေခ်ာရယ္နဲ႔ ေယာထဘီေပါလွေပတယ္” လို႔ဆိုၾကတယ္။

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အေမ့အစ္ကို ကိုဘို၀င္းက ခါးေတာင္းက်ဳိက္ အိုးစည္တီးရတာ ရွက္တယ္ဆိုၿပီး အသင္းေျပာင္းသြားေသးတယ္။ ေကာင္းမႈေတာ္ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ကပ္တက္တဲ့ စာေရးအေနာက္ရြာအသင္းကို အေ၀ယာဒိက အာ႐ုံေတာ္လို႔ေခၚတယ္။ တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ထြင္ၾကတယ္။ မယ္ဒလင္၊ ဂီတာ၊ တေယာ၊ ဘင္ဂ်ဳိေတြနဲ႔ အသင္းသစ္ေထာင္ၿပီး စစ္ကိုင္းက ကိုထြန္းေသာင္၊ မန္က်ည္းစင္က ကိုေပ်ာ္ၾကည္တို႔ ရြာေခၚၿပီး အၿပိဳင္အဆိုင္သင္ၾကတာ။ စာေရးသူမေဘဇာသား ဘုရင္မင္းေခါင္ အနိမ့္စံဘ၀က ကိုယ့္ရြာသားကိုယ္ရံေတာ္ ငခင္ညိဳ၊ ငခင္ဘတို႔က စည္းစုတ္တီးမႈတ္ၿပီး နတ္ကၿပီးေကြၽးခဲ့တာဆိုေတာ့ စာေရးသားေတြက ဂီတသုခုမအႏုပညာမွာလည္း ထိတ္ထိတ္ၾကဲ။

ဒိုးတစ္လုံးအလယ္ကထားၿပီး ေျဗာ

ေလးလုံးနဲ႔အဖြဲ႕ကိုေတာ့ ကိုႀကီးခက္က ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေျဗာ၀ိုင္းကတစ္ဖြဲ႕။ ေနာက္တစ္ဖြဲ႕က အဘိုးလွ၊ အဘိုးခတို႔ဦးေဆာင္တဲ့ ပလုတ္တုတ္ျဗဳန္းဆိုတဲ့ ဗုံေတာင္ရွည္ႀကီးနဲ႔ ပလုတ္တုတ္အဖြဲ႕ အပါအ၀င္ တီး၀ိုင္းအၿပိဳင္ ငါးဖြဲ႕ေတာင္ပါတာ။

လမ္းေလွ်ာက္ဇာတ္ထုပ္က ေ၀သႏၲရာမင္းႀကီး၊ ထီးေတာ္မိုး၊ ၀န္ႀကီးႏွစ္ပါး၊ ဆင္ႀကီးတစ္စီးနဲ႔ အလွျပပါတယ္။ အဲဒီဆင္ႀကီးကို လက္မႈတတ္ကြၽမ္းတဲ့ တင္းတိတ္ရြာ (ဖရီဒါ ဦးအုန္းရြာ) မွာငွားၿပီး႐ုပ္လုံးခ်ဳိးတာ။ ဆင္ႀကီးရုပ္လုံးခ်ဳိးေနတာကို ကေလးေတြ ေန႔စဥ္ေျပးၾကည့္ရတာ အေမာ။ ဆင္ခ်ဳိးေနတဲ့ တဲေခါင္မိုးကို ရွားရွားပါးပါး တန္ေဆာင္တိုင္မိုးႀကိဳးခလို႔ ဆင္နာမည္ ဗိုလ္မိုးႀကိဳးတြင္ရဲ႕။ အဲဒီေခတ္က ဆင္မင္းသားေတြက ကိုသန္းေမာင္၊ ကိုေသာင္းေဌးတို႔ေပါ့။ မင္းသား၀တ္ေတြနဲ႔ သိပ္လွေပါ့။ မိတပ္ကပ္ကို အရီးေလးသိန္းဒုပ္ကျပင္ေပးၿပီး ကရင္းေခြၽးထြက္ရင္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ တို႔ဖတ္မ်ားေတာင္ လိုက္႐ုိက္ေပးၾကေသး။

ေလာ္လီကားအလွျပေပၚကဆင္းၿပီး ဘုရားတက္ၾကေတာ့ မန္က်ည္းစင္ေလသာေက်ာင္းကေန စထြက္ၿပီး ေကာင္မႈေတာ္ဘုရား၀င္း အေနာက္မုခ္က၀င္ရတာ။ မနက္ ၄ နာရီ အာ႐ုံဆြမ္းကပ္၊ သစ္သီးပန္း ဆီမီးကပ္တယ္။ မူလက ၀ါးလုံးတိုင္စိုက္ ၀ါးဖ်ာမိုးယာယီတဲ ေတြမွာေနရတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ တန္ေဆာင္တိုင္မိုးမိၿပီး ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အာ႐ုံခံအုတ္တိုက္ တန္ေဆာင္းႀကီးေဆာက္တယ္။ ပထမရတဲ့ အာ႐ုံအဖြဲ႕ျဖစ္လို႔ ဥကၠ႒ဦးဆင္ရဲ႕ စာေရးအဖြဲ႕က ေနာင္ႏွစ္စဥ္အုတ္တိုက္မွာ တည္းခြင့္ရတယ္။

ဆြမ္းေတာ္ႀကီးအာ႐ုံအဖြဲ႕မွာ ရြာလယ္က သက္ေတာရွည္ အဖိုးဘဒင္ကလည္း အေျပာအေဟာေကာင္းလွတယ္။ ဆိုင္းေတြ တီး၀ိုင္းေတြ လမ္းေလွ်ာက္ထိုးဇတ္ပါေဖာမင့္ေတြ အလွျပေတြအေပၚမွာ အေျပာေဟာအပို႔ကလည္းေကာင္းမွ။ ရြာမွာ ခုနစ္ရက္တစ္ပတ္ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးခံၿပီး သီတင္းစဥ္အလိုက္ေငြစုၿပီး ကုန္က်စရိတ္ကို မွ်ခံၾကတာပါ။ ရာလယ္က အဖိုးဘဒင္ရဲ႕အိမ္မွာပဲ ဘုံပစၥည္းေတြထားတယ္။ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးခံလာရင္ အဖိုးဘဒင္အသံၾကားရင္ ဘယ္သူမွမေနႏိုင္ဘဲ ထြက္ေလာင္းၾကရတာ။ ဆုေတာင္းကလည္းေကာင္း၊ အသံၾသဇာ က်က္သေရလည္းရွိတဲ့ အဘိုးဟာဘုရားထဖက္ အသက္ရွည္ဆိုတာလို အသက္ ၉၇ အထိ ေနသြားရတယ္။

ဥပုသ္ပြဲနဲ႔တန္ေဆာင္တိုင္

ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာေတာ့ ရြာသားေတြမြဲၾကလို႔ မစည္ကားဘူး ဆြမ္းအုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ အုပ္ထိုးသြားၿပီးေတာ့ပဲ ဆြမ္းေတာ္တင္ရတယ္။ ရြာဓမၼစၾကာအဖြဲ႔ကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ဒုတိယပြဲျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမႈေတာ္ဥပုသ္ပြဲ သီတင္းကြၽတ္လဆုတ္ ၈ ရက္ပြဲ မီးထြန္းပြဲမွာ ၀တ္မပ်က္ပူေဇာ္တယ္။

တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲကေတာ့ ႏွစ္စဥ္လျပည့္ကို ဦးတိုက္ၿပီး လဆန္း ၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄ ကေန လျပည့္ေက်ာ္တဲ့တိုင္ေအာင္ပါ။ ဇာတ္ပြဲ၊ အၿငိမ့္ပြဲ၊ လက္ေ၀ွ႔ပြဲ၊ ၾကည့္ခ်င္ပြဲေတြပါတယ္။ ရပ္ရွင္သံုးကား မိုးလင္းေတြပါတယ္။ လယ္ယာထြက္ကုန္ေတြ၊ ဖ်ာသည္၊ ေတာင္းသည္၊ ဓား၊ တံစဥ္၊ လယ္ထြန္ထယ္သြား၊ စူးေဆာက္လက္နက္ေရာင္းသူေတြ ေျမအိုးစဥ္႔အိုး ၁၂ ပြဲ ေစ်းသည္ေတြ လခ်ီစတည္းခ်တယ္။ ေစ်းသယ္နဲ႔ လယ္လုပ္တို႔ ကုန္စည္ဖလွယ္ပြဲလိုပဲ။ ရြာေတြက ေပါင္းမိုးလွည္းေတြမွာ ကေလးေတြေရာ ေခြးေတြပါေခၚၿပီး ထမင္းအိုးေတာင္း ဟင္းအိုးေတာင္ေတြနဲ႔ ရက္ရွည္လာၾကတာ။ စည္တီး၊ ဆြမ္းခ်က္၊ ပုဂံရပ္၊ ပဲတကိုး၊ လက္လႈပ္စတဲ့ ဘုရားသမိုင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ရြာေတြနဲ႔ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ေပၚ ၁၂ ရပ္ကြက္၊ ေက်ာက္တာ၊ ေရခါးေတာင္စဥ္တန္း ဆြမ္းေတာ္ႀကီးအဖြဲ႕၊ ၿပိဳင္ဘက္စာေရးအေရွ႕က အတိသိတလ အာ႐ုံအဖြဲ႕စတဲ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ အာ႐ုံေတာေတြထဲမွာ ငခင္ညိဳငခင္ဘတို႔ စာေရးအေနာက္ရြာ အ႐ုဏ္ေတာ္က အျမဲပထမရခဲ့ေၾကာင္းပါ။
Writer:
■ ကိုေန(မန္း)

No comments:

Post a Comment