Thursday, November 17, 2016

အေျခခံသိပၸံပညာ၏ ေနရာ

“အပင္ႏွင့္ သတၱ၀ါမ်ားသည္ သက္ရွိမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လူႏွင့္ တိရစၦာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ စုေပါင္း၍ သတၱ၀ါမ်ား ဟုေခၚသည္။ သတၱ၀ါမ်ားသည္ အပင္မ်ားကုိ အမွီျပဳလ်က္ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ၾကသည္။ သက္ရွိမ်ား၊ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ရန္ ေလထုႏွင့္ ေရထုတုိ႔လည္း လုိအပ္သည္” တတိယတန္း ေက်ာင္းသား ကေလးငယ္၏ စာအံသံျဖစ္သည္။ ယင္းကေလးငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္ေျမး သီဟကုိကုိ၏ သား၊ ျမစ္ကေလး ေကာင္းေကာင္းကုိကုိ ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္ႀကီးပြား တုိးတက္ေရးတြင္ သိပၸံပညာသည္ အမွန္တကယ္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ ေနရာက ရပ္တည္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးႏုိင္သည္ကုိ မိမိယုံၾကည္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးသူငယ္တုိ႔၏ ပညာေရးတြင္ အေျခခံသိပၸံပညာ၏ ထိေရာက္မႈကုိ မိမိသိရွိသည္။ နားလည္သည္။



အေျခခံသိပၸံပညာႏွင့္ အေတာ္ရင္းႏွီးေနေသာ စာသင္သားကေလးတုိ႔ကုိ စနစ္တက် ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းျဖင့္ ယင္းကေလးတုိ႔သည္ တစ္ေန႔သ၌ သိပၸံပညာရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လာေအာင္ အမွန္ပင္ သိပၸံပညာက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ေပသည္။

ျမစ္ကေလး ေကာင္းေကာင္း စာေအာ္ဖတ္ေနလွ်င္ အထူးသျဖင့္ အေျခခံသိပၸံပညာကုိ စာအံေနသည္ဆုိပါက သူသည္ လမ္းေၾကာင္းေျဖာင့္မွန္ေနၿပီဟူေသာ အသိျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္၀မ္းသာသည္။ ၾကည္ႏူးမိသည္။
ပညာရွင္တုိ႔သည္ မူလတန္းအေျခခံ သိပၸံပညာကုိ ေရးသားျပဳစုရာတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ငါးရပ္ကုိ ထားရွိသည္။

သဘာ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ဤကမၻာေပၚမွာ စူးစမ္းေလ့လာႏုိင္စရာ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ ပထမဦးဆုံးက စာသင္သားကေလး သူငယ္တုိ႔ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္တုိ႔ကုိ စိတ္၀င္စားဖုိ႔လုိ၏။ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္လာၿပီဆုိပါက သူငယ္တုိ႔ စူးစမ္းေလ့လာလုိၾကမည္။ ယင္းသုိ႔ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ စိတ္၀င္စားၿပီး စူးစမ္းေလ့လာလုိေသာ အေလ့အက်င့္မ်ား ရရွိလာေစရန္ မူလတန္း၊ အေျခခံသိပၸံပညာကုိ သင္ၾကားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

သဘာ၀အရင္းအျမစ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ေန႔စဥ္ဘ၀ ရပ္တည္မႈကုိ အက်ဳိးျပဳလ်က္ရွိ၏။ ယင္းသုိ႔ အက်ဳိးျပဳပုံတုိ႔ကုိ စာသင္သားကေလးတုိ႔ သိရွိဖုိ႔လုိ၏။ မိမိတုိ႔၏ ေန႔စဥ္ဘ၀ ရပ္တည္မႈတြင္ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္မ်ား၏ အက်ဳိးျပဳပုံကုိ သိရွိအသုံးခ်တတ္ရန္ အတြက္လည္း အေျခခံသိပၸံပညာကုိ ကေလးသူငယ္တုိ႔အား သင္ၾကားေပးရျခင္းပင္။

စာသင္သားကေလးတုိ႔ အေနျဖင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစိတ္ ကိန္း၀ပ္ေနေအာင္ အေျခခံသိပၸံပညာက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရေပမည္။ ယင္းသုိ႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပး႐ုံ သာမက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္တတ္ၾကေစရန္ကုိလည္း သင္ၾကားေပးသြားရေပမည္။

ကေလးတုိ႔သည္ ငယ္စဥ္လူမွန္းသိစ အခ်ိန္ကစ၍ တစ္ကုိယ္ေရ က်န္းမာေရးသည္ မရွိမျဖစ္ က်င့္သုံးတတ္ရေပမည္။ ထုိ႔အတူ ကေလးတုိ႔အဖုိ႔ မိသားစု က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အသိပညာသြတ္သြင္းေပးမႈ သာမက မိသားစု က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အသိပညာႏွင့္အညီ ေနထုိင္စားေသာက္တတ္ရန္လည္း ဆရာမ်ားက သင္ၾကားေပးသြားၾကရေပမည္။

စားသုံးရန္အတြက္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈသည္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္၏။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တုိးတက္ေရးကုိ သိပၸံပညာျဖင့္ ခ်ီးျမႇင့္ တည္ေဆာက္ေပးႏုိင္၏။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တုိးတက္ေရးတြင္ သိပၸံပညာ၏ အေရးပါပုံကုိ သိရွိၾကရန္ ဆရာမ်ားက စာသင္သားကေလးတုိ႔ကုိ သင္ၾကား ပုိ႔ခ်ေပးသြားရေပမည္။

ေက်ာင္းသားသူငယ္တုိ႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ႏွစ္သက္ၾက၏။ ပညာေပးမႈကုိ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ေပါင္းစပ္ေပးႏုိင္ပါလွ်င္ ပညာသင္ၾကားျခင္း၏ ထိေရာက္မႈကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ယင္းေၾကာင့္ ဆပ္ျပာျဖင့္ ပူေဖာင္းကေလးေတြ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ကေလးတုိ႔ ကစားျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရလာၾကေပမည္။ အလားတူ ေျပးခုန္ပစ္ ကစားပြဲမ်ားတြင္လည္း သိပၸံပညာကုိ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေရးမွာ ေလ့က်င့္ေပးထားျခင္းျဖင့္ သိပၸံပညာ သင္ၾကားေပးျခင္း၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ လုိရာပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္ပါလိမ့္မည္။

ကေလးသူငယ္တုိ႔ႏွင့္ အနီးစပ္ဆုံး ထိေတြ႕ႏုိင္သည့္ အရာမ်ားသည္ အပင္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ အပင္အမ်ားစုသည္ ကုန္းေပၚတြင္ ေပါက္ေရာက္ ရွင္သန္ၾက၏။ အလားတူ ၾကာပင္၊ ေရေမွာ္ပင္ စသည္တုိ႔ကေတာ့ ေရ၌ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ေသာ အပင္မ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ စာသင္သား ကေလးငယ္တုိ႔ကုိ အပင္မ်ား စုိက္ပ်ဳိးျပသျခင္း၊ လက္ေတြ႕ လုပ္ခုိင္းျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ကေလးသူငယ္တုိ႔သည္ သစ္ပင္ခ်စ္ေသာ စိတ္ဓာတ္တုိ႔ကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးသြားႏုိင္ေပသည္။

လူသားတုိင္းတြင္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ သိျမင္၍ ျပန္လည္ တုံ႔ျပန္ႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္တုိ႔ ရွိၾကေပသည္။ လူသားတုိင္းပင္ အာ႐ုံခံအဂၤါမ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားမႈ ရွိေပသည္။ လူတုိင္းလူတုိင္းတြင္ အာ႐ုံခံအဂၤါ ငါးမ်ဳိး ရွိသည္။ မ်က္စိ၊ နား၊ လွ်ာ၊ ႏွာေခါင္းႏွင့္ အေရျပား တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ မ်က္စိကုိ အသုံးခ်သည္။ ၾကားသိရန္အတြက္ ႏွားႏွစ္ဖက္တုိ႔က ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ အရသာခံရန္ အတြက္မူ လွ်ာသည္ အသုံးက် အဂၤါျဖစ္သည္။

ေမႊးသည္၊ နံသည္၊ ေညႇာ္နံ႔ႏွင့္ တူးျခစ္ နံ႔တုိ႔သည္ ႏွာေခါင္းက အနံ႔ခံေပးသည္။ ထုိ႔အတူ အေရျပားဟု ဆုိအပ္ေသာ ေျခလက္တုိ႔ကလည္း အေတြ႕အထိ အာ႐ုံခံစားႏုိင္ရန္ အသုံးျပဳတတ္ၾကသည္ပင္။
သိပၸံပညာသည္ အင္အားႏွင့္ စြမ္းအင္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာမႈကုိလည္း ေဖာ္ထုတ္ေပးသည္။ အသက္ရွင္ျခင္း၊ ႀကီးထြားျခင္း၊ မ်ဳိးပြားျခင္း၊ ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္း စသည္တုိ႔ျဖစ္ေစရန္ လုိအပ္သည့္ အင္အားကုိ စြမ္းအင္ဟု ေခၚေပသည္။ လူႏွင့္ သတၱ၀ါတုိ႔အဖုိ႔ အင္အားကုိ အသက္႐ွဴျခင္းႏွင့္ အစာစားျခင္းတုိ႔က ရရွိေပသည္။

လူသတၱ၀ါတုိ႔သည္ အင္အားကုိ အသုံးျပဳၿပီးေသာ္ ႀကီးထြားျခင္း၊ ေရြ႕လ်ားျခင္း၊ သယ္ေဆာင္ျခင္း၊ မ်ဳိးပြားျခင္းစေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာတုိ႔ကုိ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ရပ္တည္ၾကေလသည္။ ယင္းတုိ႔ကုိ အေျခခံ သိပၸံပညာက ေဖာ္ထုတ္ေပးသည္။

အေျခခံသိပၸံပညာသည္ တစ္ေန႔သ၌ ကမၻာႀကီးကုိ စည္ပင္တုိးတက္ေအာင္ တည္ေဆာက္သြားႏုိင္ၾကမည့္ စာသင္သားကေလး သူငယ္တုိ႔အေပၚ က်ယ္ျပန္႔စြာ အက်ဳိးျပဳႏုိင္ေသာ သက္ေရာက္မႈတုိ႔ျဖင့္ စြမ္းေဆာင္သြားနိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သုတအျဖာျဖာကုိ တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
Writer:
ေျမနီသစၥာ

No comments:

Post a Comment