Thursday, November 24, 2016

၂၀၁၇ ကားတင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒေၾကာင့္ လႈပ္ရွားလာေသာကားေစ်းကြက္

ကားေစ်းကြက္အတြင္း ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ကားေဟာင္းဖ်က္သိမ္းၿပီး ကားအသစ္တင္သြင္းခြင့္ရွိေသာ စလစ္ေစ်းမ်ား ျမင့္တက္လာသည္။  လာမည့္ ၂၀၁၇ သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကားတင္သြင္းမႈ ေမာ္ဒယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ အသစ္မ်ားျဖင့္ တင္သြင္းရမည့္အေျခအေနကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ား မလြဲမေသြႀကဳံေတြ႕ရေတာ့မည့္ႏွစ္ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၇ အတြက္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းမႈမူ၀ါဒကိုယခုလ ေနာက္ဆုံးပတ္တြင္ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္မည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈဆုိင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီကေၾကညာထားသည္။ ယင္းမူ၀ါဒသစ္သည္ တရား၀င္ မထုတ္ျပန္ေသးမီျပင္ပတြင္ ႀကိဳ တင္ေပါက္ၾကားေနၿပီး အဆုိပါ ေပါက္ၾကားေနသည့္ သတင္းမ်ား အတည္ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားက ယုံၾကည္ေနသည္။



၂၀၁၇တြင္ထုတ္ျပန္မည့္ မူ ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လမ္းမမ်ားထက္၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာေနရာယူအသုံးတည့္လာခဲ့ သည့္ တစ္ပတ္ရစ္ဂ်ပန္ကားမ်ား တင္သြင္းမႈ အဆုံးသတ္သြားႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း
ေရာင္းခ်သူမ်ားက သုံးသပ္ေန သည္။

ႀကိဳတင္ေပါက္ၾကားေနေသာ သတင္းမ်ားအရ ဖရီးပါမစ္ျဖင့္တင္ သြင္းသည့္ကားမ်ားမွာ ဘယ္ေမာင္းတစ္မ်ဳိးတည္းသာတင္သြင္း ရမည္ဆုိျခင္း၊ စလစ္ကပ္ကားမ်ား ၂၀၁၁မွ ၂၀၁၆ေမာ္ဒယ္အထိတင္ သြင္းရမည္ဆုိျခင္း အပါအ၀င္ ခရီး သည္တင္ကားမ်ားမွာ ၂၀၀၆မွ ၂၀၁၇ေမာ္ဒယ္ဘယ္ေမာင္းတစ္ မ်ဳိးတည္းသာတင္သြင္းရမည္ဟု  သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိ သည္။

အစုိးရဘက္က တိက်သည့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထြက္ေပၚလာျခင္းမရွိေသးေသာ္လည္း စလစ္ကပ္ကားမဟုတ္ပါက အနိမ့္ဆုံး ၂၀၁၁ေမာ္ဒယ္ႏွင့္အထက္ တင္သြင္းရမည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္နီးပါး ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားက ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္တက္လာမည္ကို စုိးရိမ္ေနၾကသည္။

အသစ္နဲ႔အေဟာင္းအားၿပိဳင္ပြဲ

၂၀၁၇ သည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ေပၚလစီအသစ္ျဖင့္ စတင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္ တြင္းမွ တစ္ပတ္ရစ္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ ကားအ သစ္(Brand New) တင္သြင္းသူ မ်ားအၾကား အားၿပိဳင္မႈ
ျပင္းထန္ လာခဲ့သည္။

‘‘အသစ္ေတြသြင္းဖုိ႔အတြက္ ဒီႏုိင္ငံကလုိေနပါၿပီ။ ၾကာလာရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဂ်ပန္ရဲ႕အမႈိက္ပုံလုိ ေတာင္ျဖစ္လာၿပီ’’ဟု ေရာင္နီဦး ကားအေရာင္းစင္တာမွ ဦးေအာင္ ၀င္းကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လမ္းစနစ္အ ပါအ၀င္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း ေရးအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အ သစ္မ်ား ဦးစားေပးတင္သြင္းသင့္ သည္မွာ မွန္ကန္ေသာ္လည္း လက္ရွိျပည္သူမ်ား၏ ၀င္ေငြအခ်ဳိးအစားႏွင့္ ၀ယ္ယူႏုိင္စြမ္းရွိရန္ ဦးစြာ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း Farmer Auto ကားအေရာင္းစင္တာပုိင္ရွင္ ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ အသက္၀င္လာေတာ့မည္လား

ျမန္မာ့ကားေစ်းကြက္၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ဂ်ပန္ညာေမာင္း ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး လက္ရွိျပ႒ာန္းထား သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒတြင္ တစ္ဦးခ်င္း ဖရီးပါမစ္ျဖင့္ တင္သြင္းပါက ဘယ္ေမာင္း ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၆ ေမာ္ဒယ္အထိ တင္သြင္း ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။

အဆုိပါဥပေဒကို ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားက လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ႏုိင္ေရးႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိသည္။ သုိ႔ ေသာ္ အဆုိပါႀကိဳးပမ္းမႈမွာ ကား တင္သြင္းမႈမူ၀ါဒအသစ္ မထြက္မီ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး၌ အခ်ိန္မီေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ားကိုသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အားထားသုံးစြဲေနသည့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းကားမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ကာ ကိုရီးယားႏွင့္တ႐ုတ္ကားမ်ားကို အဓိကထားတင္သြင္းရမည့္ အေနအထားျဖစ္ သည္။

‘‘ဂ်ပန္ကထြက္တဲ့ ကားေတြ ထဲက ဘယ္ေမာင္း အသစ္၀ယ္ခ်င္ရင္၀ယ္၊ မ၀ယ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ တ႐ုတ္ နဲ႔ ကုိရီးယားကားေတြ သြင္းဖုိ႔ပဲရွိ ေတာ့တယ္’’ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း ဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တြင္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အ သုံးျပဳေနသည့္ ကားမ်ားမွာ အလြန္ နည္းပါးေနၿပီး ရာခုိင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသာရွိၿပီး ပုဂၢလိက ယာဥ္အသုံးျပဳမႈမွာ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အထိ ရွိေနသျဖင့္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဆရာဦးကုိကို (စက္မႈတကၠသုိလ္)ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္းတြင္ ေျဖၾကားထား သည္။

‘‘အမ်ားစုက ဂ်ပန္ Used ကားေတြျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားအသစ္ေတြကို ျပည္သူေတြ စီးႏုိင္ေအာင္လုပ္ရမယ္။ ကားထုတ္လုပ္္ေရးစက္႐ုံေတြ ရွိလာေအာင္ အခုဆုိ အားေပးရေတာ့မယ္။ ဒါမွ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း
လည္း တစ္ဖက္ကရမွာေပါ့’’ဟု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က အဆုိပါေတြ႕ဆုံခန္းတြင္ ေျပာၾကားသည္။

ျပင္ပတြင္ စလစ္ေစ်းျမင့္ တက္ေနျခင္း၊ ကားေဟာင္းအစီး ေရ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ စလစ္ကပ္တင္သြင္းမႈမွာ ႏွစ္အ နည္းငယ္အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏုိင္သည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိ ေနသည္။



လမ္းစနစ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ မူ၀ါဒျဖစ္လာမွာလား

ယခုမူ၀ါဒအသစ္ျဖင့္ ကား တင္သြင္းမည့္အစီအစဥ္ကို လြန္ခဲ့ သည့္ အစုိးရလက္ထက္ကတည္း က လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ဖူးၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆုံးစနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း United Dia-mond Auto ကားအေရာင္းျပခန္း အႀကီးအကဲ ဦးေအးထြန္းက ေျပာသည္။

ယခုမူ၀ါဒသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ ကားေလာကအတြင္း ဂ်ပန္အရည္အေသြးနိမ့္ကားမ်ား လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ား ရွိေနျခင္းႏွင့္ ကားအေဟာင္းမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ၀င္ေရာက္ေနျခင္းအေပၚ ဟန္႔တားရာေရာက္သျဖင့္ ဘယ္ေမာင္း အစီအစဥ္ကို ႀကိဳဆုိေၾကာင္း ေရာင္နီဦးကားအေရာင္း ျပခန္းပုိင္ရွင္ ဦးေအာင္၀င္းက ေထာက္ခံေျပာၾကားသည္။

မူ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ ကားေစ်းစတက္

မူ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ ကားေစ်း ျမင့္တက္ႏုိင္ၿပီး မူ၀ါဒသစ္စတင္ပါ က ၁၃၀၀ စီစီ အင္ဂ်င္ပါ၀ါရွိသည့္ ကားေစ်းမ်ား အဓိကျမင့္တက္လာႏုိင္ၿပီး ကားတင္သြင္းသူ မရွိသေလာက္ နည္းပါးသြားႏုိင္ေၾကာင္း ကားအေရာင္းျပခန္း ပုိင္ရွင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

‘‘အခုလည္း အဲဒီကားေလး ေတြ ေစ်းကစမာေနၿပီ။ ေစ်းက ထပ္တက္ဖုိ႔ပဲရွိေတာ့တယ္’’ဟု အ ထက္ပါ အေရာင္းျပခန္းပုိင္ရွင္က ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းတြင္ လူႀကိဳက္မ်ား  သည့္ ၁၃၀၀ စီစီ အင္ဂ်င္ပါ၀ါရွိ သည့္ ဟြန္ဒါဖစ္၊ တုိယိုတာဗစ္၊ ပ ႐ုိေဘာက္စ္ စသည့္ ကားအမ်ားစု မွာ မူ၀ါဒသစ္စတင္ပါက ယခင္က ကဲ့သုိ႔ ဖရီးပါမစ္ျဖင့္ တင္သြင္း၍ ရမည္မဟုတ္ဘဲ စလစ္ကပ္ တင္သြင္းရမည့္ အေျခအေနပင္ျဖစ္သည္။

ႏွစ္သစ္တြင္ ကားေစ်းတက္ မည္ဆုိသည့္ စိန္ေခၚမႈသည္ ဒီခ်ဳပ္ အစုိးရအတြက္ စီးပြားေရးက႑၌ ပထမဆုံး ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ အခက္အခဲျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာၾကား သည္။

‘‘ေနာက္ပုိင္း သိန္းသုံးဆယ္ ေလာက္ တက္လာႏုိင္တယ္။ စလစ္ေစ်းပါေပါင္းၿပီး ေရာင္းမွရေတာ့မယ္။ ေစ်းတက္ေရာင္းရင္ လည္း ေရာင္းဖုိ႔မလြယ္သလုိ ေလွ်ာ့ေရာင္းရင္လည္း ကားျပန္သြင္းဖုိ႔ခက္တယ္’’ဟု ၀န္းရံခ ကား အေရာင္းစင္တာမွ ဦးမင္းမင္းေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ က်ပ္သိန္းကိုး ဆယ္ေက်ာ္ ေပါက္ေစ်းရွိေနသည့္ စလစ္ေစ်းမွာ ကားေဟာင္းရွားပါး  လာမႈေၾကာင့္ ဆက္လက္ျမင့္ တက္လာမည္ျဖစ္ၿပီး စလစ္ကပ္ကားမ်ား ရွားပါးလာႏုိင္သည့္ အေျခအေန ႀကဳံႏုိင္ေၾကာင္း အေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္သူမ်ားက ယူဆေနသည္။

‘‘အခုေတာင္ ေတာ္ေတာ္ရွား ေနၿပီ။ စလစ္က ေနာက္ဆုိေစ်း ကြက္ထဲမွာ ရွာမရေတာ့မွာေတာင္ ေၾကာက္ရတယ္’’ဟု ကားတင္သြင္းသူတစ္ဦးကေျပာသည္။

 တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ Consignment (အပ္ကုန္) စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားထဲမွ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားမ်ားသည္ ယခုႏွစ္တြင္ စလစ္ကပ္ေရာင္းခ်ႏုိင္ျခင္းမရွိပါက ဖ်က္သိမ္းစာရင္း၀င္ႏုိင္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ထား သည္။ ကားအေရာင္းစင္တာတစ္ခုခ်င္းစီအလုိက္ အစီးေရရာႏွင့္ခ်ီကာ Consignment (အပ္ကုန္)စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားအတြက္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားႏွင့္ အစုိးရတုိ႔ ညိႇႏႈိင္းခဲ့ေသာ္လည္း အစုိးရက ေျဖေလွ်ာ့ေပးမည့္ အေျခအေနမရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၇ တြင္ စလစ္ရွားပါးမႈသည္ အဆုိးဆုံးျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္သူမ်ားက ခန္႔မွန္းထားၾကသည္။

ကားထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ အားေကာင္းလာမွာလား

၂၀၁၇ သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနသည့္ ျပည္ပ ကားကုမၸဏီႀကီးမ်ား၏ ကားထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအစျပဳ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလာႏုိင္ဖြယ္ရွိသည္ဟု ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာသည္။

၂၀၁၇ တြင္ ဘယ္ေမာင္းကားသစ္ တင္သြင္းရမည္ဆုိေသာ ေၾကာင့္ လက္ရွိ ရန္ကုန္မွ ကားအသစ္အေရာင္းျပခန္း ၁၇ ခုအတြက္ အခြင့္အေရးႏွင့္ ေစ်းကြက္အားသာခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္ ေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက
သုံးသပ္သည္။

ျပည္တြင္းတြင္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ လုိင္စင္ရရွိထားၿပီး တြက္ေျခမ ကုိက္သျဖင့္ ရပ္နားထားသည့္ ႏုိင္ ငံျခားကားကုမၸဏီမ်ား ယခုမူ၀ါဒ သစ္ေၾကာင့္ ျပန္လည္လုပ္ကုိင္ရန္ စီစဥ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား က သုံးသပ္ၾကသည္။

ျပည္ပမွတင္သြင္းသည့္ ကုန္ က်စရိတ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းတြင္ ထုတ္လုပ္သည့္ ကုန္က်စရိတ္မွာ အနည္းငယ္သာ ကြာျခားႏုိင္သျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတုိ႔ ပုိမုိ၀င္ေရာက္လာမည့္ အခြင့္အေရး လည္း ျဖစ္သည္ဟု ခန္႔မွန္း
ေျပာၾကားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္။

ကားထုတ္လုပ္ရန္ တာစူေန သည့္ နစ္ဆန္း၊ တုိယိုတာႏွင့္ အ ျခားျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား အတြက္ စတင္ျပင္ဆင္သင့္သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစုိးထြန္းကေျပာသည္။

‘‘အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ကားထုတ္လုပ္သူေတြ ေပၚလာမယ္။ အခုက် ေတာ့ သူတုိ႔က မကုိက္လုိ႔မထုတ္ ႏုိင္ၾကေသးဘူး’’ မုိးညိဳ

No comments:

Post a Comment