Tuesday, November 22, 2016

႐ႈတ္ေထြးမႈမ်ားတဲ့ သေဘၤာသားေလာက

၁၉၅၃ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ထဲက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သေဘၤာသားဆိုတာ ေရပန္းစားေနခဲ့တာပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ သေဘာၤသားေပါင္း တစ္သိန္းေလာက္ရွိေနၿပီး အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းလည္း တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ နည္းပါးလာၿပီလုိ႔ MRTV စီးပြားေရးသတင္းရဲ႕ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းမႈတစ္ခ်ဳိ႕ကေန သိရပါတယ္။ တစ္ဘက္မွာလည္း သေဘာၤသားေတြအေပၚမွာ အခြင့္ေကာင္းယူလိမ္လာမႈေတြ ျပဳလုပ္လာၾကတဲ့ ကုမၸဏီေတြလည္း ရွိလာေနပါတယ္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါတုန္းက သေဘာၤသားဆုိရင္ ပ်ဳိတုန္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္ျဖစ္ခဲ့ တာပါ။ သူတုိ႔ကေဒၚလာေငြေတြ အမ်ားႀကီးရွာႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး လူအထင္ၾကီးခံခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။



ဒီဘက္ေခတ္ကုိေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြရွာႏိုင္တဲ့ သေဘၤာသားအလုပ္ကို လုပ္ခ်င္တဲ့သူက သိပ္ၿပီးေလ်ာ့က် သြားတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လိမ္ညာတတ္တဲ့ သေဘာၤတင္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ သေဘာၤတက္ဖုိ႔  အခက္ေတြ႕ေနရတယ္လုိ႔ လူငယ္သေဘာၤသားတစ္ဦးက သူ႔ရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳကုိေျပာျပလာပါတယ္။

"က်ေတာ္တို႔ အစိုးရကၾကည့္ေပးရမွာေပါ့။ ဥပမာလိုင္စင္လာ၀င္ထဲက သေဘၤာတကယ္ရွိလားမရွိလား။ ဘယ္ႏွစ္စီးရွိလဲ။ ဘာအမ်ိဳးစားေတြလဲ ဒါေသခ်ာတကယ္စိစစ္ၿပီးမွ ခ်ေပးရမွာဒီလိုမ်ိဳးမစိစစ္ဘဲနဲ႔ ခ်ေပးလိုက္တယ္။ သေဘၤာသားကိုေခၚတယ္ ဟိုကကုမၸဏီရသြားေတာ့ ၿပီးရင္ သူ႔မွာလည္းသေဘၤာမရွိဘူး။" လို႔ သေဘၤာသား ကိုလင္းထက္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

သူေျပာျပတဲ့ သေဘၤာသားေတြ လိမ္ညာခံရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ ေနာက္ထပ္တစ္ခုက ...

"ဒီဘက္ျဖစ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြကဟိုဘက္ ေအးဂ်င့္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပိီးေတာ့မွာတင္ေပးလိုက္တယ္ သေဘၤာသားေတြကိုအေယာက္ ၂၀-၂၅ ေယာက္ ဟိုဘက္ေရာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဟိုဘက္ကေအးဂ်င့္က လိမ္သြားတယ္တယ္ လိမ္သြားေတာ့ သေဘၤာသားေတြက ျပန္လာရျပန္ေရာ ေလယာဥ္ကြင္းကေန ျပန္လာေရာပိုက္ဆံေတြဆံုးကုန္ေရာ။ ဘယ္သူ႔ဆီ လိုက္ေတာင္းလို႔   ေတာင္းရမွန္းလဲ မသိဘူး"

အဲဒိလုိအခက္အခဲျပႆနာေတြေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ မေက်နပ္တာေတြကုိအခုလဆန္းပုိင္းတုန္းကလည္း ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကမွ ခုိင္မာမႈမရွိဘဲလိမ္လည္မႈေတြရွိလာခဲ့ရင္ ဘယ္သူ႕ကုိအားကုိးရမလဲဆုိၿပီးေမးခြန္းထုတ္ၾကပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံပင္လယ္ကူးသေဘာၤသားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကုိဆက္သြယ္ ေမးၾကည့္ေတာ့…..

"ကုမၸဏီၾကီးေတြလဲရွိပါတယ္၊တခ်ိဳ႕ကုမၸဏီၾကိးမဟုတ္ေပမယ့္ အလယ္အလတ္နဲ႔ သေဘၤာအမွန္ကန္ရွိတဲ့ ကုမၸဏီေတြလည္းရွိပါတယ္။ ေနာက္တခါ သေဘၤာကုမၸဏီမရွိဘဲနဲ႔ ဟန္ျပအေနနဲ႔  SRPS ရထားကုမၸဏီေတြလည္းရွိပါတယ္။ အဲလိုသံုးမ်ိဳးေလာက္ေတာ့ရွိပါတယ္။ တကယ္အမ်ားဆံုးျပသာနာတက္က တတိယအတန္းစားသေဘၤာမရွိဘူးေပါ့၊ ရွိရင္လည္း တိတိက်က်မဟုတ္ေသာ ခိုင္မာမႈမရွိေသာ တစ္ဘက္ကကုမၸဏီေတြနဲ႔ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ဗမာျပည္က SRPS ရရွိထားတဲ့အဖြဲ႕ ေတြနဲ႔အမ်ားဆံုးျပႆနာတက္တာပါ။" လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးတင္စိန္က မဇၩိမကို ရွင္းျပသည္။

သူတုိ႔ဆီကရယူထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရဆုိမွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ သေဘာၤသားတစ္သိန္းေလာက္ရွိေနၿပီး လက္ရွိသေဘၤာေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ ကုိင္ေနၾကတာက သုံးေသာင္းေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ေနာက္ သေဘၤာသားလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီေတြဟာဆုိရင္လည္းအခုဆို ၁၆၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္ေလာက္ရွိေနတာပါ။ အခုလို လိမ္လည္မႈေတြမ်ားလာတဲ့  အခ်ိန္မွာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႔  ျပသနာေတြကုိ ဘယ္လုိေျဖရွင္းေပးေနလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့..

"အတတ္ႏိုင္ဆံုးဘယ္လိုလုပ္လဲဆိုေတာ့ ဆရာတို႔ဆီလာတဲ့ ေက့စ္ကိုဆရာတို႔ ဥကၠ႒က ဦးေဆာင္ၿပီးေျဖရွင္းတာမ်ားတယ္၊ ေျဖရွင္းတယ္ဆိုတာအဖြဲ႔နဲ႔ေပါ့ေနာ္ တိုင္ပင္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ဒီတုိက္႐ုိက္သက္ဆိုင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ေပါင္းစပ္ေျဖရွင္းတယ္။ မရရင္ သက္ဆုိင္ရာအာဏာပိုင္အဖြဲ႔စည္းနဲ႔ လက္မွတ္ထိုးေပးထားေသာ DMA နဲ႔ ညိႇႏိႈင္းေပါင္းစပ္တယ္ ၿပီးရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ႏိုင္ငံျခားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ႏိုင္ငံျခားကသံ႐ံုးေတြ ILO တို႔ဘာတို႔နဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီးေတာ့လုပ္ပါတယ္။" လို႔ ဦးတင္စိန္က ေျပာပါတယ္။

ဒီသေဘၤာသားလိုင္စင္တခုရဖို႔က ေငြက်ပ္သိန္းငါးဆယ္၀န္းက်င္ေလာက္ ကုန္က်တာျဖစ္ၿပီး ဒီလိုင္စင္တခုပိတ္သိမ္းခံရလည္းေနာက္ ကုမၸဏီနာမည္တခုနဲ႔ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေနၾကတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကုမၸဏီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သေဘၤာသားေဆြဆီက ဝန္ေဆာင္ေၾကးယူစဥ္မွာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုးေပးတာမ်ိဳး မရွိတာကုိလည္း ေတြ႕ရွိရတယ္လုိ႔ ေလ့လာရပါတယ္။ မဇၩိမအေနနဲ႔ သေဘာၤလုိင္း ၇ခုေလာက္ကုိ ႐ုိက္ကူးေမးျမန္းတာလုပ္ဖုိ႔ ဆက္သြယ္ခဲ့ေပမယ့္ ျငင္းဆုိခဲ့တာေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕အသံေတြကုိေတာ့ ေဖာ္ျပႏုိင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ ေအာင္သူရ

No comments:

Post a Comment