Sunday, November 27, 2016

အမ်ိဳးသားေတြ က်န္းမာသန္စြမ္းေစဖို႕ ျပဳမူေနထုိင္သင့္တဲ့ လူေနမႈပံုစံ

ဒီေန႕ေခတ္မွာ အမ်ိဳးသားအမ်ားစုက ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ႀကီးမားလာတတ္ၾကတာ သတိထားမိေနပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးသူတုိင္းအတြက္ အခက္အခဲေတြ ၊ ဖိအားေတြကေတာ့ အနဲနဲ႕အမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရသူခ်ည္းပါပဲ။ ဒီအခါ အရက္ ၊ ေဆးလိပ္ ၊ မူးယစ္ေဆး စတာေတြနဲ႕ စိတ္ထြက္ေပါက္ရွာမိတာေၾကာင့္ အညြန္႕က်ိဳးသြားရသူေတြလည္း ဒုနဲ႕ေဒးေပါ့။ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစကို စတင္နင္းမိေနခ်ိန္မွာ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေနထုိင္မႈပံုစံဆုိတာ အလြန္ပဲ အေရးပါလွပါတယ္။ ဖိအားအျပားအမ်ားကို ျပန္လည္တြန္းလွန္ႏုိင္ဖုိ႕ အေကာင္းဆံုး စိတ္ထြက္ေပါက္ဆုိတာ ရွာမရျဖစ္ေနသူေတြကို အႀကံျပဳတင္ျပေပးပါရေစ။
(၁) ခႏၶာကိုယ္ ေတာင့္တင္းေစတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားလုပ္ေပးပါ။
Gym မွာ အၿမဲတမ္းသြားကစားဖို႕ဆုိတာ သိပ္မဆင္မေျပမွန္း သိပါတယ္။ ဒီေတာ့ တျခား body weight ေလ့က်င့္ခန္းေတြျဖစ္တဲ့ ဘားတန္းခုိတာ ၊ ၀ိတ္မတာေတြနဲ႕ ဒိုက္ထိုးတာေတြကလည္း အလားတူ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ေပးႏုိင္ၿပီး သင့္အိမ္မွာပဲ ေရခ်ိဳးခန္းမ၀င္ခင္ အလြယ္တကူ လုပ္ႏုိင္တာေတြပါ။

(၂) မိသားစုကိုအခ်ိန္ျဖဳန္းေပးပါ။
လက္ေတာ့ပ္ေတြနားမွာ အခ်ိန္ကုန္ေနမယ့္အစား မိသားစုနဲ႕ ၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ညစာစားေပးပါ။ ရံုးက သင့္ကို လံုေလာက္တဲ့ social life ကို ေပးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီေတာ့ အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီဆုိရင္ မိသားစုဘ၀ထဲကို ျပန္၀င္ဖို႕ သတိရပါ။
(၃) ခ်က္ျပဳတ္ပါ။
တစ္ႀကိမ္ေလာက္ပဲ စၿပီးခ်က္ျပဳတ္ၾကည့္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ထိေရာက္တဲ့ ကုထံုးလဲဆုိတာ ေတြ႕ရပါလိ့မ္မယ္။ ဒါ အမ်ိဳးသမီးေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ိဳးသားတုိင္း မရွိမျဖစ္ တတ္ထားရယ့္ ပညာရပ္တစ္ခုလုိ႕လဲ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
(၄) ေရဓါတ္ျပည့္၀ေအာင္ ေနပါ။
ေန႕စဥ္ လံုေလာက္တဲ့ေရဓါတ္ ပမာဏေရာက္ေအာင္ ေသာက္ေပးပါ။ ကုန္ခန္းသြားတဲ့ ေခၽြးေတြအတြက္ ေရဓါတ္ျပန္လည္ျဖည့္တင္းဖို႕ လုိအပ္ၿပီး ေရဓါတ္ျပည့္၀ေနရင္ သင့္အေနနဲ႕ ေတာ္ရံုတန္ရံုဆုိ တစ္ေန႕တာလံုး လန္းဆန္းေနပါလိမ့္မယ္။
(၅) အပ်က္အစီးေတြ ျပဳျပင္တဲ့ အက်င့္ကိုေမြးပါ။
အိမ္မွာ က်ိဳးေနတဲ့ ခံုအေဟာင္းေလးျပင္မယ္ ၊ ပ်က္ေနတဲ့ ကားဘီးေလးလဲမယ္ ၊ ကၽြမ္းေနတဲ့ မီးေခ်ာင္းေလး အသစ္ျပန္တပ္မယ္ ။ ဒါေတြဟာ သင့္ကို တျခားကိုအာရံု မျပန္႕လြင့္ေစဘဲ စိတ္ဓါတ္အင္အားလဲ မ်ားစြာေပးပါတယ္။ ေကာင္းသြားဖို႕ထက္ လုပ္ျဖစ္ေနဖုိ႕က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။
(၆) အသီးမ်ားမ်ား စားေပးပါ။
အမ်ိဳးသားေတြက သေရစာ မစားျဖစ္တတ္ၾကသလို အသီးေတြလည္း အစားနည္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ကို ကယ္တင္ႏုိင္တဲ့ အရာေတြထဲ အသီးေတြက မရွိမျဖစ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာဖုိ႕အတြက္ အနည္းဆံုးလိုအပ္တဲ့ အသီးပမာဏေလးကိုေတာ့ မရွိမျဖစ္ စားေပးရပါမယ္။
(၇) အလုပ္နဲ႕ အိမ္ မေ၀းရင္ လမ္းေလွ်ာက္သြားပါ။
အလုပ္မွာ ဖိအားေတြမ်ားေနၿပီလုိ႕ ခံစားလာရတဲ့အခါ ႏွစ္မိနစ္ ၊ သံုးမိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ လုိက္ပါ။ လတ္ဆတ္တဲ့ေလေတြကို ရႈရိႈက္ၿပီး စိမ္းလန္းတဲ့အရာေတြကို ၾကည့္ရႈေပးပါ။ ဒါမွသာ သင့္ဦးေႏွာက္ေရာ ခႏၶာပါ ျပန္လည္လန္းဆန္းမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၈) ႀကံဳႀကိဳက္တဲ့အခါ အျပင္ထြက္စားပါ။
အေျပာင္းအလဲကို မႀကိဳက္တဲ့သူမ်ား ရွိပါသလား ။ အျပင္စာေတြ ထြက္စားတာ က်န္းမာေရးနဲ႕ မညီညြတ္တာမွန္ေပမယ့္ ဒါကသင့္စိတ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ရံဖန္ရံခါ ထြက္စားပါ။
ဒီအျပဳအမူေလးေတြ သင့္ဆီမွာရွိေအာင္ အေလ့အက်င့္ျပဳလုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲေတြနဲ႕ အလုပ္ရဲ႕ဖိအားေတြကေန မွန္ကန္တဲ့နည္းလမ္းနဲ႕ ရုန္းထြက္ႏုိင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိအသံုးျပဳေနတဲ့ နည္းလမ္းအမွားေတြကို စြန္႕ပစ္လုိက္ပါ။
Ref:mensxp

No comments:

Post a Comment