Friday, December 2, 2016

ကိုလံဘီယာ ေလယာဉ္ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ LaMia ေလေၾကာင္းလုိင္း လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ဆိုင္းငံ့ခံရ

ကိုလံဘီယာတြင္ ေလယာဉ္ပ်က္က်ခဲ့သည့္ ျဖစ္စဉ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး LaMia ေလေၾကာင္းလုိင္း၏ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ဆိုင္းငံ့ျခင္း ခံလုိက္ရေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုသီတင္းပတ္ အေစာပိုင္းက LaMia၏ ေလယာဉ္တစ္စီး ကိုလံဘီယာႏုိင္ငံ၊ မက္ဒယ္လင္းၿမိဳ႕အနီး ပ်က္က်ရာ လူ ၇၁ ဦး အသက္ဆံုး႐ံႈးခဲ့သည္။ အဆုိပါ ျဖစ္စဉ္တြင္ ဘရာဇီး ေဘာလံုးကလပ္ ခ်ာပက္ကိုယန္ဆီ အသင္းမွ ကစားသမား အမ်ားအျပား ေသဆံုးခဲ့ရာ ႏုိင္ငံတကာ အာ႐ံုစိုက္မႈမ်ား ပိုမိုက်ေရာက္ခဲ့သည္။ ယခုအခါတြင္မူ LaMia ေလေၾကာင္းလုိင္း လုိင္စင္ယူထားရာ ဘိုလီးဗီးယား ႏုိင္ငံရွိ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ားက LaMia၏ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ကို ဆိုင္းငံ့လိုက္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့သည္။ စစ္ေဆးမႈမ်ားအရ ေလယာဉ္ပ်က္က်ရသည့္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းသည္ ပ်ံသန္းေနစဉ္ ဆီကုန္သြား၍ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ား တစ္စထက္တစ္စ ခိုင္မာလာခ်ိန္တြင္ ယခုလို အေရးယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းကိစၥသာ မွန္ကန္ပါက LaMia ေလေၾကာင္းလုိင္း အေနျဖင့္ အလြန္ဆိုးရြားသည့္ ေပါ့ဆမႈမ်ိဳး က်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္းဟု ဆိုႏုိင္သည္။



LaMia ေလေၾကာင္းလုိင္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကမွ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ေလယာဉ္ ၃ စီးသာ ပိုင္ဆိုင္သည္။ ယင္းအနက္ ၂ စီးမွာ ျပဳျပင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရပ္နားထားရသည္။ ပ်က္က်သည့္ ေလယာဉ္မွာ ၿဗိတိန္လုပ္ BAE 146 Avro RJ85 အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည္။ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အရာရွိမ်ားက ရာသီဥတုႏွင့္ စက္ခၽြတ္ယြင္းမႈမ်ားထက္ ေလယာဉ္တြင္ ပ်ံသန္းရင္း ဆီကုန္သြားျခင္းေၾကာင့္ အျဖစ္ဆိုး ႀကံဳရျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အလြန္မ်ားေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။ ကယ္ဆယ္ေရးမ်ား ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ေလယာဉ္၌ ဆီလက္က်န္ လံုးဝ မရွိေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေတြ႕ရွိထားသည္။

ယင္းအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္စရာ အမ်ားအျပားလည္း ရွိေနသည္။ ေလယာဉ္မွဴးသည္ ဘိုဂိုတာတြင္ ဆီဝင္ျဖည့္ႏုိင္သည့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရွိေသာ္လည္း မက္ဒယ္လင္းအထိ တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းရန္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ဟန္ ရွိသည္။ မက္ဒယ္လင္း ေလဆိပ္သို႔ ဆင္းသက္ရန္ ခြင့္ေတာင္းခ်ိန္၌ ေလယာဉ္မွဴးက ဆီျပႆနာ ႀကံဳေနေၾကာင္း အသိေပးခဲ့သည့္တိုင္ အေရးေပၚ ျပႆနာမ်ိဳး သတ္မွတ္ေတာင္းဆိုမႈ မရွိခဲ့ေခ်။

ေလယာဉ္၏ ပ်ံသန္းမႈ မွတ္တမ္းတင္ ကိရိယာ Black Boxမ်ားကို ရရွိထားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလယာဉ္ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို တိက်စြာ အေျဖထုတ္ႏုိင္ရန္ လပိုင္းမွ် အခ်ိန္ၾကာျမင့္ဖြယ္ ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

Ref: BBC

No comments:

Post a Comment