Saturday, August 12, 2017

သံသယၿခိမ္းသံမ်ားႏွင့္ ဖြဖြေလး ေခါက္ေသာရင္တံခါး

အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ထင္ သည္။ နားေအးပါးေအး ေနခ်င္ စိတ္က ပိုၿပီးအားေကာင္းလာ သည္။ စိတ္ေအးလက္ေအး ေန ခ်င္စိတ္က ပိုၿပီး ႐ုန္းႂကြလာသည္။ ပူညံပူညံ၊ ပြစိပြစိ လုပ္တာမ်ဳိးေတြ မၾကားခ်င္၊ မျမင္ခ်င္ေတာ့။ ကိုယ့္စိတ္ကို ပူေလာင္ေစေသာ နည္းမ်ဳိးစံုထဲက တစ္နည္းနည္းႏွင့္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ တာမ်ဳိးကို မႀကံဳခ်င္၊ မခံစားခ်င္ ေတာ့။ သည္အခါမွာ အဆင္ေျပ ေလာက္မည္ထင္ေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ႏွင့္ စပ္တူလုပ္ၿပီး အခန္းငွားေနလိုက္သည္။ အိမ္ လခတစ္ဝက္စီ၊ ေရဖိုး၊ မီးဖိုးတစ္ ဝက္စီ၊ အိပ္ခန္းႏွစ္ခန္းပါေသာ ေၾကာင့္ သူ႔ကို အခန္းက်ယ္မွာေန ခိုင္းၿပီး ကိုယ္က အခန္းငယ္မွာေန သည္။ မနက္ မိုးလင္းၿပီး ခဏ တြင္ ႏိုးလာ၊ ေရခ်ဳိးၿပီး အျပင္ ထြက္သြား၊ မိုးခ်ဳပ္ေတာ့မွ ျပန္ လာတတ္ေသာ အခန္းေဖာ္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ တစ္ေနကုန္ လြတ္လပ္သည္။
စာ ဖတ္ခ်င္ဖတ္၊ စာေရးခ်င္စိတ္ ေပၚလွ်င္ စာထုိင္ေရး၊ အေတြးစ ေပၚလွ်င္ အေတြးႏွင့္ေငးၿပီး လိုက္ သြား၊ မီးလာလွ်င္ ထမင္းခ်က္၊ မလာလွ်င္ ဆိုင္မွာသြားစား၊ ေသာက္စရာေရ ကုန္ခါနီးလွ်င္ ေရသန္႔ဘူးလိုက္ေရာင္းသူထံမွ ေခၚဝယ္၊ အျပင္သြားစရာရွိလွ်င္ ထြက္သြား၊ ပတ္ဝန္းက်င္က ေအး ေဆးေသာေၾကာင့္ နားေအးပါး ေအး။ ကိုယ့္ကို စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ေအာင္ လာေျပာေန၊ လာလုပ္ေနသူလည္းမရွိေတာ့ နားေအးပါးေအး ေနခ်င္စိတ္၊ စိတ္ေအးလက္ေအး ေနခ်င္စိတ္ရွိ ေသာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ ေျပသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။ သို႔ ေသာ္ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးလေလာက္ မွစၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အခန္း မ်က္ ေစာင္းထုိး ေျမညီထပ္မွာ ဂိမ္း ဆုိင္ကေလး စဖြင့္လိုက္ေသာ အခါ မီးစက္သံက နားေအးပါး ေအး ေနခ်င္စိတ္ႏွင့္ ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာမရွိပါ။ မီးစက္ေမာင္းသံ ကို နားမခံသာလွ်င္ေတာင္မွ ဥေပကၡာျပဳထားႏုိင္ေသာ အက်င့္ က အတန္အသင့္ရခဲ့ပါၿပီ။ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ေရာက္သြားခ်ိန္လည္း မီးစက္သံတဒုန္းဒုန္းကို ၾကားေန က်ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္ထုိင္လည္း မီးစက္သံ တဒုန္းဒုန္းကို ၾကားေနက်ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားစြာရွိေသာ လမ္းထဲမွာေန သည့္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ အိမ္သို႔သြားတိုင္း မီးစက္သံမ်ဳိးစံု ကို ၾကားေနက်ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္၍ နားဆင္ေသာ အက်င့္ရၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ မီးစက္ေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေမာင္းေနေသာ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္က အသံႏွင့္ အနံ႔ ကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာလုပ္ရင္း ေရွာင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေန ေသာအခန္း၏ မ်က္ေစာင္းထုိးေန ရာမွ မီးစက္၏ ခဏခဏႏွင့္ တစ္ ေနကုန္ ေမာင္းေနတတ္ေသာ အသံကိုေတာ့ ေရွာင္၍မရ။ ဒီ ေတာ့လည္း တစ္ခုခုထဲ စိတ္ဝင္ စားေအာင္လုပ္ၿပီး ေရွာင္ရသည္။ ဖတ္ေနေသာစာထဲ စိတ္ဝင္စား သြားေသာအခါ နားထဲမွာ ဆူညံ ေနေသာအသံက ေဝးသြားတတ္ သည္။ ဒီမနက္လည္း မီးစက္သံ ၾကားထဲမွာ စာထုိင္ဖတ္ေနတုန္း အခန္းတံခါးေခါက္သံသဲ့သဲ့ ၾကား လိုက္ရသည္။ ဘယ္က ဧည့္သည္ မ်ားလဲ။ မနက္ ၁၁ နာရီ အခ်ိန္ေလာက္ဆိုေတာ့ ဧည့္စာ ရင္းလာစစ္တာ မျဖစ္ႏိုင္ဟုအတိ အက်တြက္၍ရသည္။ ဘယ္သူ မ်ားပါလိမ့္။


ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ံုးက လူေတြမ်ားလားဟု စဥ္းစားသည္။ ဒီရပ္ကြက္သို႔ ေျပာင္းလာၿပီး ေလးငါးလၾကာေတာ့ ရက္တစ္ ရက္၏ ေန႔ခင္းဘက္မွာ အခုလိုပဲ တံခါးေခါက္သံကို ၾကားရသည္။ တံခါးဖြင့္လိုက္ေတာ့ လမ္းထဲမွာ မျမင္ဖူးေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕သည္။ သူက ‘‘ကိုေနာင္ ေက်ာ္ ဒီအခန္းမွာ ေနတာလား’’ ဟုေမးသည္။ ‘‘ဟုတ္ပါတယ္’’ဟု ေျပာေသာအခါ ရပ္ကြက္ဥကၠ႒ က ေတြ႕ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ႐ံုးကို ခဏလိုက္ခဲ့ေပးဖို႔ေျပာသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ အခန္းထဲ ဝင္ ထိုင္ပါဦးဟု ေျပာေသာေၾကာင့္ သူက အခန္းထဲ ဝင္လာၿပီး ကု လားထိုင္မွာ ထုိင္သည္။ ခင္ဗ်ား က ႐ံုးစာေရးလားဟုေမးေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဟုေျဖသည္။ ကြၽန္ ေတာ့္ စားလက္စထမင္းပန္းကန္ ကိုေတြ႕ေတာ့ သူ အားနာသြားပံုရ သည္။ ‘‘ထမင္းစားပါဦး၊ ကြၽန္ ေတာ့္မွာ စက္ဘီးပါလာတယ္။ အျပန္က်ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္ လိုက္ပို႔ေပးပါ့မယ္’’ဟု ေျပာသည္။ ဘာလုပ္ဖို႔ ေတြ႕ခ်င္တာလဲဟုေမး ေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ္လည္း မသိဘူးဟု ေျဖသည္။ အစ္ကို႔ဆီ မွာ ယာယီသန္းေခါင္စာရင္းရွိ သလားဟု ေမးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ က နံရံတြင္ ကလစ္ႏွင့္ညႇပ္၍ ခ်ိတ္ထားေသာ အိမ္ငွားစာခ်ဳပ္ႏွင့္ သန္းေခါင္စာရင္းေတြကို လွမ္းယူ သည္။ ညႇပ္ထားေသာ ကလစ္ကို ဖိၿပီး ယာယီသန္းေခါင္စာရင္းကို ထုတ္ယူေသာအခါ လိုရမည္ရ မိတၱဴဆြဲထားေသာ ယာယီသန္း ေခါင္စာရင္းမိတၱဴပါ ထြက္က်လာ သည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္က လွမ္းၾကည့္ ေနရာမွ ျမင္သြားၿပီး ‘‘ကြၽန္ေတာ့္ ကို အဲဒီသန္းေခါင္စာရင္းမိတၱဴ ေပးလိုက္လို႔ရမလား’’ဟု ေမး ေတာင္း ေတာင္းသည္။ကြၽန္ေတာ္ က ‘‘ရပါတယ္၊ လိုခ်င္ရင္ ယူသြား ေပါ့’’ဟုေျပာၿပီး သူ႔ကို လွမ္းေပး လိုက္သည္။ ‘‘ဒါဆိုရင္ရၿပီ၊ အစ္ ကို လိုက္ခဲ့စရာမလိုေတာ့ဘူး’’ ဟုေျပာၿပီး ႏႈတ္ဆက္ ထြက္သြား သည္။ ကြၽန္ေတာ္က တံခါးျပန္ ပိတ္ၿပီးေသာအခါ စိတ္ထဲမွာ ၿပံဳး ခ်င္သလိုလို ျဖစ္မိသည္။ ေအး ေအးေဆးေဆး   ေနခ်င္ေသာ ေၾကာင့္ ေအးရာေအး ေၾကာင္းရွာ ၿပီး ေနေသာ္လည္း...။ စိတ္ထဲ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေတြးမိ ရာမွ ‘မ်က္လံုးတေစၧ’စာသားပါေသာ  စိုင္းထီးဆိုင္ဆိုခဲ့သည့္သီခ်င္းသံ ခပ္သဲ့သဲ့က နားထဲသို႔ဝင္လာ သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ဖြင့္ထားတဲ့အသံလားဟု စဥ္းစား ေသးသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထို ပုဂၢိဳလ္ မလာေတာ့ပါ။ ယခု တံခါး ေခါက္သံကလည္း သူတို႔ထဲမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ မျဖစ္ ႏုိင္။ ဒါဆိုရင္ ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္၊ လမ္းမွဴးဆိုသူမ်ားလား။

ကြၽန္ေတာ္က ပက္လက္ကု လားထုိင္မွ ထဖို႔ျပင္သည္။ ဖတ္ လက္စ စာအုပ္ကို ေခြးေျခခံုေပၚ သို႔ တင္သည္။ စာအုပ္နာမည္က ‘သုခၿမိဳ႕ေတာ္’။ ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ခဲ့ေသာ ဝတၳဳ။ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံမွ ဆင္းရဲသားဘဝမ်ား၊ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ လူေတြ၏ဒုကၡ ကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံၿပီး ကူညီေပးေနေသာ မာသာထရီဇာ တို႔အေၾကာင္းကို အေျခခံၿပီး ေရး ထားေသာဝတၳဳ။ ကြၽန္ေတာ္က သုခၿမိဳ႕ေတာ္ကို ခံုေပၚသို႔ တင္ လိုက္ရင္းမွ ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္ ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ထုိင္ရာမွ ထသည္။

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေယာက္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္။ ကြၽန္ ေတာ္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္ရပ္ ကြက္သို႔ လာမည္ဆိုလွ်င္ တကူး တက လာရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ အခ်ိန္းအခ်က္လုပ္ၿပီးမွ လာလိမ့္မည္။ ဒီရပ္ကြက္မွာေနခဲ့ တာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္း ဘယ္သူငယ္ခ်င္းမွ လာမလည္ခဲ့ၾကပါ။ ဒီရပ္ကြက္ထဲ မွာေနေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေယာက္မ်ား ျဖစ္မလားဟု စဥ္း စားမိေသးသည္။ အဲဒီမိတ္ေဆြ ေတြဆိုလွ်င္လည္း အခန္းတံခါး မေခါက္ခင္၊ ေလွကားမွ တက္ မလာခင္ကတည္းက ေအာက္မွ ေန၍ ေခါင္းေလာင္းႀကိဳးကို ဆြဲ လွ်င္ဆြဲ၊ မဆြဲလွ်င္လည္း အသံၿပဲ ႀကီးႏွင့္ နာမည္ကို ေအာ္ေခၚေလ့ရွိ သည္။ အသံၿပဲႏွင့္ ေအာ္မေခၚ လွ်င္လည္း တတိယထပ္မွာေန ေသာ ကြၽန္ေတာ္က ၾကားမည္ မဟုတ္ပါ။ ယခု တံခါးေခါက္သံက တိုးလ်လွသည္။ ေရဒီယိုဖြင့္ နား ေထာင္ခ်ိန္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ ဤသို႔ ေသာ တံခါးေခါက္သံမ်ဳိးကို ၾကား ခ်င္မွ ၾကားႏိုင္မည္။

ေရဒီယိုဖြင့္ နားေထာင္ခ်ိန္ ႏွင့္ တံခါးေခါက္သံကို ဆက္စပ္ မိရင္းမွ လြန္ခဲ့ေသာတစ္ပတ္ ေလာက္က ေရဒီယိုနားေထာင္ေန ခ်ိန္၊ ေမွာင္ရီဝုိးတဝါး ညေနခင္း ညီအစ္ကို မသိတသိဟု ဆုိၾက ေသာအခ်ိန္တြင္ တံခါးေခါက္ၿပီး ဝင္လာေသာ ဧည့္သည္ႏွစ္ ေယာက္ကို သတိရသြားသည္။ ကုလားထုိင္မွထၿပီး တံခါးဖြင့္ေပး ဖုိ႕ မတ္တတ္ရပ္လိုက္ခ်ိန္တြင္ အခန္းေရွ႕ဘက္ ျပတင္းေပါက္ ဆီသို႔ မ်က္စိက ေရာက္သြား သည္။ အမွတ္မထင္ လမ္းေပၚသို႔ ၾကည့္မိေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္ေန ေသာ အေဆာက္အအံုေရွ႕မွာ ဆုိင္ကယ္တစ္စီး ရပ္ထားသည္။ တစ္ခါတေလမွာ ဆုိင္ကယ္ရပ္ ထားတာမ်ဳိး ေတြ႕ရတတ္ေသာ္ လည္း အေပၚထပ္မွ အခန္းတစ္ ခန္းခန္းဆီသို႔ ဧည့္သည္ေတြ စီးလာၾကသည့္ ဆိုင္ကယ္ကို ေတြ႕လိုက္သည္။ တံခါးကို ဂ်က္ ဖြင့္ေပးလိုက္ေတာ့ လူလတ္ပိုင္း အရြယ္ေလာက္ ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘယ္သူေတြမွန္း ကြၽန္ေတာ္မသိပါ။ တစ္ေယာက္ က ၿပံဳးျပလိုက္တာကို ေမွာင္ရီဝိုး တဝါးမွာ လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။ ငါ့ကို သိတဲ့လူေတြထဲက တစ္ ေယာက္ေယာက္ျဖစ္ မွာေပါ့ေလ ဟုေတြးမိၿပီး ‘‘လာေလ၊ အခန္းထဲ ဝင္ထုိင္ပါ’’ဟုေခၚေတာ့ တစ္ ေယာက္ကစၿပီးအခန္းဝမွာ ဖိနပ္ ခြၽတ္ဖို႔ ျပင္သည္။ ဖိနပ္မခြၽတ္နဲ႔ စီးၿပီးဝင္လို႔ရပါတယ္ဟု ေျပာ ေတာ့ ဝင္လာၾကသည္။ ထိုင္ခံု ေတြမွာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ထုိင္ ၾကေတာ့ ‘‘ကဲ... ဆိုပါဦး၊ ဘာ ကိစၥရွိလဲ’’ဟု ကြၽန္ေတာ္ကေမး သည္။ သူတို႔ထဲမွ တစ္ေယာက္က ဟိုရက္ေတြတုန္းကလည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ လာေသးတယ္။ အခန္း ေသာ့ ခတ္ထားတာေတြ႕ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္သြားတာ၊ ကိစၥ ရွိလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေယာက္ န႔ဲတစ္ေယာက္ မျမင္ဖူးေသးတာနဲ႔ မိတ္ဆက္တဲ့သေဘာနဲ႔ လာေတြ႕ တာပါဟု ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔နာမည္ႏွင့္ ရာထူးကို ေျပာ သည္။ ေနာက္ တစ္ေယာက္ကို ‘‘ခင္ဗ်ားနာမည္လည္း ေျပာထား ဦး’’ဟုေျပာလိုက္ေသာအခါ သူ က နာမည္ကိုေျပာသည္။ သူတို႔ အသက္ေတြ (၃၀) ေက်ာ္စ ေလာက္ပဲရွိမည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တုန္းက တပည့္ ေတာ္ခဲ့သူမ်ားဆုိလွ်င္သူတို႔ အသက္ထက္ပင္ ႀကီးၾကဦးမည္။ ယဥ္ေက်းမႈသေဘာအရ ကိုယ္ ႏွင့္ မရင္းႏွီးသူဆိုလွ်င္ ဘယ္ ေလာက္ပဲ အသက္ငယ္ငယ္ ကြၽန္ေတာ္က ‘ခင္ဗ်ား’၊ ‘ကြၽန္ ေတာ္’ႏွင့္ ေျပာတတ္သည္။ တပည့္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေယာက္်ား ေလးမ်ားကိုပင္လွ်င္ ‘ခင္ဗ်ား’၊ ‘ကြၽန္ေတာ္’ႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့သည္။ ယခု ဧည့္သည္မ်ားကိုလည္း ကြၽန္ ေတာ့္ထံုးစံအတုိင္း ဆက္ဆံေျပာ ဆုိသည္။ မိတ္ဆက္တဲ့သေဘာဟု သာ ေျပာေသာ္လည္း သူတို႔က ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥေတြကို မသိမသာ ေမးသြားၾကသည္ကမ်ားသည္။ ဒီအခန္းက ငွားေနတာလား၊ လခ ဘယ္ေလာက္ေပးရသလဲ၊ စာ ခ်ဳပ္ျပည့္လွ်င္ ဒီမွာပဲ ဆက္ေနမွာ လားဆိုတာေတြလည္း ပါသည္။ မဂၢဇင္းမွာ စာေရးေနတယ္ဟု ေျပာလာအခါ ကေလာင္နာမည္ ကို ေမးေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးလုပ္ခဲ့ေသာ မဂၢဇင္း နာမည္ကို သူတို႔ကိုေျပာေသာ အ ခါ နာမည္ေလးလံုးတြင္ တစ္လံုး က်န္ေန၍ ျပင္ေပးလိုက္ရေသး သည္။ သူတုိ႔ကလည္းေပါ့ေပါ့ ပါးပါး၊ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေပါ့ေပါ့ ပါးပါး။ ကြၽန္ေတာ္က မီးမမွန္၊ ေရမမွန္သည့္အျပင္ ေရခေစ်းႀကီး သည့္အေၾကာင္း အားလံုးသိကိစၥ ကို ေျပာေတာ့ သူတုိ႔က ဘာမွ မွတ္ခ်က္မေပးၾက။ အခ်ိန္သိပ္ မၾကာခင္ ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ ေတာ့  ဖြင့္ထားေသာ ေရဒီယိုလိုင္း က အစီအစဥ္ၿပီးခါနီးၿပီ။ ‘‘တစ္ ရက္ေလာက္မွာ က်န္တဲ့တစ္ ေယာက္ပါ ေခၚလာၿပီး မိတ္ဆက္ ေပးရင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထုိင္ ၾကတာေပါ့’’ဟု ႀကိဳတင္ဘြတ္ ကင္လုပ္သြားေသးသည္။ သူတို႔ ထျပန္ၾကေတာ့ ေမွာင္ၿပီ။ အေစာ ပိုင္းတုန္းက ညီအစ္ကို မသိတသိ အခ်ိန္၊ အခုေတာ့ ေမွာင္ေမွာင္ မည္းမည္း။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ေရာ သူတုိ႔ပါ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သိၾကသည္။ စကား စေျပာခါစက သူတုိ႔၏ အထက္ အရာရွိအဆင့္ရွိေသာ ကြၽန္ေတာ့္ ညီဝမ္းကြဲ(ကြယ္လြန္သူ)နာမည္ ကိုေျပာျပေသးသည္။ သူတို႔က မသိဟုေျဖသည္။ သူစိမ္းျဖစ္သြား ေသာ ေဆြမ်ဳိးႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးျဖစ္လာ ေသာ သူစိမ္းတို႔အေၾကာင္းကိုပင္ စဥ္းစားမိေသးသည္။ သူတုိ႔က ေတာ့ ေဆြမ်ဳိးမဟုတ္ေသာ သူ စိမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ယခု တံခါး ေခါက္သံသည္ သူတို႔ တစ္ေခါက္ ျပန္လာသည့္အသံလားဟု စဥ္း စားသည္။

စိတ္သည္ အခ်ိန္တိုအတြင္း မွာပင္ လႈပ္ရွားမႈႏႈန္း ျမန္လြန္း သည္။ ခုနတုန္းက ၾကားရသည့္ တံခါးေခါက္သံေၾကာင့္ တံခါးဖြင့္ ဖို႔ ထလိုက္သည့္ကာလ အတြင္း မွာပင္ စိတ္အေတြးက လႊားခနဲ လႊားခနဲ ခုန္ေက်ာ္ေျပးလႊားသည္ ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာျမန္ သည္။ ဘယ္သူမ်ားလဲ၊ သူတို႔ လားဆိုသည့္ ‘လဲ’ေတြ၊ ‘လား’ ေတြကလည္း ခပ္မ်ားမ်ားႏွင့္ အတိတ္ကို ခပ္ျမန္ျမန္ ျပန္ေသး သည္။ ေခြးေျခေပၚတြင္တင္လိုက္ ေသာ ဘာသာျပန္ဝတၳဳ မ်က္ႏွာဖံုး ဆီသို႔ မ်က္လံုးက တစ္ခ်က္ ေရာက္ၿပီး သုခၿမိဳ႕ေတာ္မွ တံခါး ေပါက္ဆီသို႔ ေျခစလွမ္းသည္။ ေျခလွမ္းရင္း ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ဖူးေသာ ကဗ်ာတိုေလး တစ္ ပုဒ္၏ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ စာသားက ေခါင္းထဲဝင္လာသည္။

ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က ‘သံသ ယ’။ ေရးသူက အခ်စ္ကဗ်ာေတြ၊ အခ်စ္ဝတၳဳေတြ ေရးေလ့ရွိေသာ ကဗ်ာဆရာ ‘ေမာင္ပန္းေမႊး’ျဖစ္ သည္။

‘တံခါးေခါက္သံ

ၾကားရျပန္သည့္

ငါ့ထံ ဘယ္သူလာသနည္း’

(မိုးေဝမဂၢဇင္း၊ ၁၉၆၈ ဧၿပီလ)

ကဗ်ာဆရာက သူ႔ႏွလံုးသား တံခါးကို လာေခါက္ေနသည့္ အေၾကာင္း ေရးခဲ့သလား၊ သူ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကာလက မိတ္ေဆြ တခ်ဳိ႕၏ အိမ္တံခါးကို လာေခါက္ ခံေနရသည့္ အသံႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရးခဲ့သလားဆိုသည္ကိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္မွပဲ ေျပာ ႏိုင္လိမ့္မည္။ ဘဝတံခါးကို လာ ေခါက္ေနေသာ တံခါးေခါက္သံ လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ တံခါး ေခါက္သံက တိုးတိုးညင္းညင္း လား၊ ခပ္ျပင္းျပင္းလား။ တံခါး ေခါက္ခ်ိန္က ေန႔အလင္းမွာလား၊ အကာလ ညအခါလား။ မည္ သည့္ကိစၥႏွင့္ တံခါးေခါက္သလဲ၊ အလွဴခံဖို႔လား၊ အပူခ်န္ဖို႔လား။ ေႂကြးေတာင္းဖို႔လား၊ ေႂကြးေဟာင္း ဆပ္ဖို႔လား။ အလည္လာဖို႔လား၊ အလည္ေခၚဖို႔လား။ မိတ္ဆက္ဖို႔ လား၊ ႏွိပ္စက္ဖို႔လား။ ၿပံဳးၿဖီးၿဖီးနဲ႔ လာတာလား၊ အမုန္းႀကီးႀကီးနဲ႔ လာတာလား။ တံခါးေခါက္ေန ေသာသူကိုျမင္လွ်င္ သိရမည္ထင္ သည္။ ကဗ်ာဆရာက တံခါး ေခါက္သံၾကားရေသာအခါ သံသ ယစိတ္ႏွင့္ေတြးသည္။ ‘ငါ့ထံ ဘယ္သူလာသနည္း’ဟု သံသယ စိတ္ႏွင့္ ေတြးေမးေမးသည္။ သံသယစိတ္ဆိုသည္မွာ မသကၤာ ေသာစိတ္၊ အျပည့္အဝ ယံုၾကည္ မႈမရွိေသာစိတ္၊ မဝံ့မရဲႏွင့္ ရင္ထဲ ျဖစ္ေသာစိတ္၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ေသာစိတ္တို႔ကုိ တစ္နည္းနည္း ျဖင့္ ေဖာ္ျပျခင္းမ်ဳိးျဖစ္မည္ထင္ သည္။ ဤစိတ္တို႔ကလည္း အတိတ္ျဖစ္ရပ္၊ အတိတ္၏ အရိပ္တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနမည္ထင္ သည္။ အိပ္စက္ခါစ စိတ္ကို အတိတ္က တေစၧမ်ားက တံခါး လာေခါက္ေသာေၾကာင့္ ထိတ္ လန္႔တၾကား ေခ်ာက္ခ်ားတုန္႔လႈပ္ ရျခင္းလား...။

***

ပိတ္ထားေသာ တံခါးဝနား ေရာက္ေတာ့ တံခါးေခါက္သံ ခပ္ တုိးတိုးေလးကို ထပ္၍ၾကားရျပန္ သည္။ တံခါးေခါက္ေသာလက္ မွာ အားမရွိျခင္းေၾကာင့္လား၊ အားနာ၍ ခပ္တိုးတိုးပဲေခါက္ေန ျခင္းေၾကာင့္လား၊ သိမ္ေမြ႕ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ညင္သာျပေန ျခင္းေၾကာင့္ပဲလားဟု အေတြးဝင္ သည္။ တံခါးခ်က္ကို ကြင္းထဲမွ ဆြဲထုတ္လိုက္သည္။ တံခါးလက္ ကိုင္ကိုကိုင္ၿပီး တံခါးကို ဆြဲဖြင့္ လိုက္သည္။ တံခါးဝ၏ အျပင္ ဘက္မွာ ရပ္ေနသူကို ေတြ႕လိုက္ ရ၏။ အေတြးထဲမွာ ရွိေနေသာ မိတ္ေဆြမ်ားလည္းမဟုတ္၊ ရန္ ရွာမည့္သူမ်ားလည္းမဟုတ္၊ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ အဝတ္အစား ခပ္ႏြမ္း ႏြမ္း၊ မ်က္ႏွာက သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း မဟုတ္၊ သူ႔လက္ထဲမွာ ကိုင္ထား တာက ထင္းေပါက္(မီးေသြးမီးဖို သံုးသူမ်ား၊ မီးေမႊးခ်ိန္တြင္ ေလာင္စာအျဖစ္သံုးေသာ သစ္ သားေခ်ာင္း ေသးေသးေလးမ်ား) ေလးစည္းျဖစ္သည္။ ထင္းေပါက္ ကေလးမ်ားကို သားေရကြင္း (ေရာ္ဘာကြင္း)ပတ္ၿပီး စည္းထား သည္။

‘‘ထမင္းခ်က္ဖို႔ ဆန္ဝယ္ခ်င္ လို႔ ဒီထင္းေပါက္ေလးေတြ ဝယ္ ပါ’’

ကေလးမေလး ပါးစပ္မွ ထြက္လာေသာ အသံက ခပ္တိုး တိုးျဖစ္သည္။ ကေလးမေလးကို ျမင္လိုက္ရၿပီး သူ႔ဆီက ၾကား လိုက္ရေသာအသံေၾကာင့္ ရင္ထဲ တစ္မ်ဳိးႀကီး ျဖစ္သြားသည္။

‘‘ဘယ္ေတာ့အတြက္ ထမင္းခ်က္ဖို႔လဲ သမီး’’

‘‘ဒီမနက္စာအတြက္’’

အခ်ိန္က ၁၁ နာရီထုိးၿပီးေန ၿပီ။

‘‘သမီးအေဖ၊ အေမေတြက ဘာအလုပ္လုပ္သလဲ’’

‘‘အေဖက ေသသြားၿပီ။ အေမက ေနမေကာင္းဘူူး’’

ကေလးမ်က္ႏွာကို ကြၽန္ ေတာ္ ၾကည့္မိသည္။ မနက္ပိုင္း က ခုတ္ခ်ပစ္ထားေသာ သစ္ကိုင္း မွ အရြက္မ်ားကို ေႏြေန႔လယ္ခင္း မွာ ျမင္ရသလို ညႇိဳးလ်လ်။

‘‘သမီးက ေက်ာင္းမေနဘူး လား’’

‘‘ေနတယ္’’

ကေလးမေလး၏ မ်က္ႏွာ ကို ၾကည့္မိျပန္သည္။ ေႏြေက်ာင္း ပိတ္ရက္ဆိုတာကို သတိျပဳမိ၏။

‘‘ဦးက မီးေသြးမီးဖုိမရွိေတာ့ အသံုးမတည့္ဘူး သမီးရဲ႕။ ဒီထင္း ေပါက္ေတြက တစ္စည္းကို ဘယ္ ေလာက္လဲ’’

‘‘ငါးဆယ္’’

ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ဘာ လုပ္ေပးရမလဲ၊ ခ်က္ခ်င္းစဥ္းစား သည္။ အက်ႌအိတ္ထဲမွ ႏွစ္ရာ တန္ထြက္လာသည္။

‘‘ေရာ့... ဒီပိုက္ဆံကို သမီး ယူသြား၊ ဒီထင္းေပါက္ေလးေတြ ကို ဒီ့ျပင္အခန္းမွာ သြားေရာင္း လိုက္ေနာ္’’

ကေလးလက္ထဲသို႔ ပိုက္ဆံ ထည့္သည္။ ကေလးက ပိုက္ဆံ ယူၿပီး အေပၚထပ္သို႔ ဆက္တက္ဖုိ႔ ေလွကားဘက္ မ်က္ႏွာလွည့္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကေလး မေလးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု ေျပာဦးေလလို႔ လွမ္းေျပာေတာ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု က်က္ ထားေသာစာကိုရြတ္ျပသလို ျပန္ ေျပာသည္။ မ်က္ႏွာမွာ အၿပံဳး မျမင္ရ၊ ဝမ္းသာဟန္ မျမင္ရ၊ ထုိ႔ ျပင္ ညႇိဳးလ်လ်။

ကေလးမေလး ေလွကား ေပၚ ဆက္တက္သြားေတာ့မွ ကြၽန္ ေတာ္က အခန္းတံခါးကို ပိတ္ လိုက္သည္။ ပက္လက္ကုလား ထုိင္မွာ ျပန္ထုိင္မည္လုပ္ေတာ့ ေခြးေျခခံုေပၚမွာ တင္ထားေသာ ‘သုခၿမိဳ႕ေတာ္’ကို မ်က္စိက ေရာက္သည္။ ပက္လက္ကုလား ထုိင္မွာထုိင္ၿပီးေသာအခ်ိန္တြင္ စာအုပ္ကို လွမ္းယူလိုက္ေသာ္ လည္း စိတ္ထဲမွာ ကေလးမေလး ၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္ေနရသည္။ သူေျပာခဲ့ေသာ ဘဝကို မွန္းျမင္ ၾကည့္မိသည္။ ဒီကေလးမေလး၏ အနာဂတ္ဘဝကို မွန္းဆၿပီး ေတြး ၾကည့္မိေသးသည္။ ဒီကေလးက ပိုက္ဆံလိုက္ေတာင္းသူမဟုတ္၊ ထင္းေပါက္လိုက္ေရာင္းသူသာ ျဖစ္သည္။ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးႏွင့္ဆို လွ်င္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ခ်ိန္၌ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ခ်ိန္ ရွိပါေတာ့ မလား။ သူ႔လို ကေလးမ်ဳိးေတြက ဒီရပ္ကြက္နားဝန္းက်င္မွာ ဘယ္ ႏွေယာက္ေလာက္ ရွိိမလဲ။ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာေကာ...။ သူ႔မိ သားစုဘဝမွာလည္း ထမင္းနပ္ မွန္ပါရဲ႕လား။ ထမင္းနပ္မွန္သည္ ပဲထားဦး၊ ဘယ္လိုဟင္းမ်ဳိးႏွင့္ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့စြာ နပ္မွန္ၾကမွာ လဲ။ အေတြးက ေထြျပား၍ ရွည္ လ်ားလွေသာအခါတြင္ လြင့္ေမ်ာ စိတ္မွာ အံု႔မိႈင္းမိႈင္းျဖစ္လာသည္။ လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားေသာ စာ အုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွစာကို လွမ္းၾကည့္ ေတာ့ ဝိုးတိုးဝါးတားပဲ ျမင္ရေတာ့ သည္။ ကေလးမေလး၏ မ်က္ႏွာ ကိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ရွင္းရွင္းလင္း လင္း ရွိသည္။

တဒုန္းဒုန္း ထုသံလိုလို ၾကားရသည္။ ပိတ္ထားေသာ အခန္းတံခါးကို လွမ္းၾကည့္မိ သည္။ တဒုန္းဒုန္းအသံမ်ား ပို၍ ၾကားလာရသည္။ သစ္သားတံခါး ဆီမွ မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ တဒုန္းဒုန္း အသံမ်ား အဆက္မျပတ္ ၾကား ေနရသည္။ ရင္ဘတ္ထဲမွျဖစ္ သည္။ တဒုန္းဒုန္းအသံေတြ ပို၍ ပို၍ က်ယ္ေလာင္စြာ အဆက္ မျပတ္ ၾကားေနရေတာ့လည္း ရင္ ဘတ္ထဲက တံခါးဆီကို လွမ္း ၾကည့္လိုက္သည္။ ထင္းေပါက္ လာေရာင္းေသာ သမီးကေလးႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းအရြယ္ ေကာင္ေလး ေတြ၊ ေကာင္မေလးေတြက မနည္းလွပါကလား။ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း၊ ခပ္ညႇိဳးညႇိဳး မ်က္ႏွာႏုႏုေလးေတြ က ဝမ္းစာရွာပစၥည္းေလးေတြကို ထမ္းပိုးထားၾကတာ ျမင္ရသည္။ ခပ္ဖြဖြႏွင့္ ၿပိဳင္တူေခါက္ေနၾက ေသာ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား အလႈပ္တြင္ နာက်င္သြားေသာ ရင္ဘတ္သည္ ကြၽန္ေတာ္တစ္ဦး တည္း၏ ရင္ဘတ္သာ မဟုတ္ႏိုင္ ပါ။

(ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္း၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၁၀)ေနာင္ေက်ာ္

No comments:

Post a Comment