Pages

Wednesday, July 10, 2019

ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးပညာ

လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး သို႔မဟုaတ္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု (လုပ္ငန္းတစ္ခု၊ အစိုးရေအဂ်င္စီတစ္ခု သို႔မဟုတ္ NGO အဖြဲ႕တစ္ခု အစရွိသျဖင့္) ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား အခ်က္အလက္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစမႈကို ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိစြာ ကိုင္တြယ္စီမံရမႈကို ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးပညာဟုေခၚသည္။ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးတြင္ အမ်ားျပည္သူ စိတ္ဝင္စားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ေငြေပးေခ်စရာမလိုေသာ သတင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားကို အသုံးျပဳလ်က္ ၎တို႔၏ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕မႈရယူသည့္ လုပ္ငန္းပါဝင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးသည္ ေစ်းကြက္ဆက္ဆံေရးပုံစံတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားသည္။ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးသည္ ေစ်းကြက္ကိစၥ၊ ေၾကာ္ျငာကိစၥတို႔ထက္ ေဖာက္သည္တစ္ဦးအတြက္ လိုအပ္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထုတ္လုပ္ေပးသည္။



ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ ျပည္သူလူထု၊ ေဖာက္သည္ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိသူမ်ား၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊ မိတ္ဖက္မ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အျခားရွယ္ယာဝင္မ်ားကို အခ်က္အလက္မ်ား အသိေပးေရးႏွင့္ အဆုံးစြန္အေနျဖင့္ ၎တို႔အား မိမိအဖြဲ႕အစည္း၊ အဖြဲ႕အစည္း၏ ဦးေဆာင္မႈ၊ ထုတ္ကုန္ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အေကာင္းျမင္လာေစရန္ သို႔မဟုတ္ အေကာင္းျမင္မႈကို ထိန္းသိမ္းရန္ ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းေရး ျဖစ္သည္။

ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္း၏ ပစ္မွတ္ျဖစ္ေသာ ပရိသတ္မ်ား၊ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အမ်ားထင္ျမင္ခ်က္အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးသည့္ အျခားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို ထူေထာင္ျခင္းႏွင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္းတို႔ ျပဳၾကရသည္။ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားထဲတြင္ ဆက္ဆံေရးဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ဒီဇိုင္းေရးဆြဲျခင္း၊ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားႏွင့္ သတင္းအတြက္ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ား ေရးသားျခင္း၊ စာနယ္ဇင္းမ်ားႏွင့္ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ ကုမၸဏီ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူမ်ားအတြက္ အင္တာဗ်ဴးမ်ား စီစဥ္ေပးျခင္း၊ အဖြဲ႕အစည္း၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား မီဒီယာအင္တာဗ်ဴးမ်ားႏွင့္ မိန႔္ခြန္းမ်ား ျပင္ဆင္ေပးျခင္း၊ ဝက္ဘ္ဆိုက္ႏွင့္ လူမႈမီဒီယာမ်ား၌ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေရးသားေပးျခင္း၊ အက်ပ္အတည္းဆိုင္ရာ စီမံမႈအျဖစ္ ကုမၸဏီ၏ ဂုဏ္သိကၡာ ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ စီမံေပးျခင္း၊ ဌာနတြင္း ဆက္ဆံေရးကို စီမံေပးျခင္းႏွင့္ အမွတ္တံဆိပ္ကို လူသိေရးႏွင့္ အခမ္းအနားက်င္းပေရးတို႔အတြက္ စီမံေပးျခင္းတို႔ ပါဝင္သည္။ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္၌ ေအာင္ျမင္မႈရရွိရန္ ကုမၸဏီရွယ္ယာဝင္မ်ားစြာတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာအေၾကာင္းအရာအသီးသီးကို နက္ရႈိင္းစြာနားလည္ႏိုင္ေရး လိုအပ္သည္။ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္တစ္ဦးသည္ ေဖာ္ျပပါအေၾကာင္းအရာမ်ားအား မည္သို႔မည္ပုံ ထိေရာက္စြာကိုင္တြယ္ရမည္ကို သိရွိရမည္ျဖစ္သည္။

၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးအဖြဲ႕အစည္း ကမာၻ႔ညီလာခံ၌ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္အား “လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို သုံးသပ္ျခင္း၊ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ႀကိဳတင္ခန႔္မွန္းတြက္ခ်က္ျခင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျခင္း ႏွင့္ အစီအစဥ္ခ်ထားေသာ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းတို႔အား အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အမ်ားျပည္သူအက်ိဳးစီးပြား ႏွစ္ရပ္စလုံးအတြက္ ထမ္းေဆာင္ေပးသည့္ ၀ိဇၨာႏွင့္ လူမႈေရးသိပၸံပညာ” ဟု အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ အေမရိက၏ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးအဖြဲ႕အစည္းက ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးကို ၁၉၈၂ ခုႏွစ္၌ “အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုႏွင့္ သူ၏ ပရိသတ္ကို အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္နားလည္မႈရရွိေအာင္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျပဳေပးရာ၌ အေထာက္အကူျပဳသည့္အလုပ္” ဟု အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဟူသည္ အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအတြက္လည္းေကာင္း၊ အဖြဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ ကုမၸဏီတစ္ခုအတြက္လည္းေကာင္း အလြန္အေရးပါသည့္ နယ္ပယ္တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆန္စြာ စနစ္တက်ေဆာင္႐ြက္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း The Daily Elevenသတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment