
ျမန္မာသမိုင္းအဖြဲ႕နဲ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဘက္ကေတာ့ သူတို႔ပါဝင္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ဒီေတြ႕ရွိမႈေတြကို မယုံၾကည္ဘူးလို႔ သမိုင္းအဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ ေဒါက္တာတိုးလွက ေျပာပါတယ္။
ေနာက္ဒီေတြ႕တဲ့သပိတ္ဟာ ထိုင္းဘုရင္ ဥဒမ္ပုံေခၚ ေက်ာက္ဖြားေဒါက္ရဲ႕ အ႐ိုးအိုးဟုတ္သလား သိရဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ေသးပါဘူး။
ဒီထဲက ျပာေတြကို ဒီအင္ေအ မ်ိဳးဗီဇအတြက္ စစ္ေဆးဖို႔ အဲဒီ ထိုင္းဘုရင္မ်ိဳးဆက္ကလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။
ျမန္မာတို႔ ဖ်က္ဆီးၿပီးေနာက္ ႂကြင္းက်န္ရစ္တဲ့ အယုဒၶယၿမိဳ႕ပ်က္
အယုဒၶယၿမိဳ႕ကို ျမန္မာတပ္ေတြ ဝင္တိုက္လို႔ ပ်က္သုဥ္းတာကိုက အႏွစ္ ၂၅ဝ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ထိုင္းမ်ိဳးဆက္ေတြကလည္း ဒီဘုရင္အေၾကာင္းကို ေသခ်ာမသိၾကေတာ့ပါဘူး။
ဒီဘုရင္ေဟာင္းကို ဆင္ျဖဴရွင္တပ္က အင္းဝကို တျခားထိုင္းမင္းေဆြမင္းမ်ိဳးေတြနဲ႔ အတူ ေခၚလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူဟာ နန္းတြင္းေရးေၾကာင့္ ထီးနန္းကိုစြန္႔ၿပီး ဘုန္းႀကီးဝတ္ေနသူပါ။
သူ႔ညီ ေနာက္ဆုံး အယုဒၶယဘုရင္ ဧကာဒသ္ကေတာ့ အယုဒၶယၿမိဳ႕ အပ်က္မွာ ေတာထဲမွာ အစာငတ္ၿပီး နတ္႐ြာစံခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
အင္းဝကို ေခၚလာခဲ့တဲ့ ထိုင္းဘုရင္ဆီက ျမန္မာေတြက ထိုင္းနန္းတြင္းဓေလ့ေတြနဲ႔ ရာဇဝင္ကို သင္ယူခဲ့ပါတယ္။
ထိုင္းဘုရင္ေက်ာက္ဖြားေဒါက္ရဲ႕ သမီးေတာ္ ေက်ာက္ဖြားေစာကိုလည္း ျမန္မာဘုရင္က မိဘုရားေျမႇာက္ခဲ့ပါတယ္။ ယိုးဒယားမိဘုရားကို ဘိုးေတာ္ဘုရင္က အေရးယူတဲ့အေၾကာင္း အမိန္႔ေတာ္ေတြထဲမွာ ေတြ႕ရတယ္လို႔လည္း ေဒါက္တာတိုးလွက ေျပာၾကားပါတယ္။
ထိုင္းကပါလာတဲ့ မင္းညီမင္းသားေတြဟာ တျခားနန္းဆက္နဲ႔ေဝးတဲ့ ျမန္မာမင္းသားေတြလိုပဲ ေလးဆယ္ေတာ္ ငါးဆယ္ေတာ္ ေျခာက္ဆယ္ေတာ္ စတဲ့ ေသြးေသာက္အစုေတြ စုရာမွာ ပါဝင္သြားၿပီး တိမ္ျမဳပ္သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔လည္း သူက ဆိုပါတယ္။
ျမဝတီမင္းႀကီး ဦးစနဲ႔ တျခားနန္းတြင္းက ပညာရွိေတြကလည္း ထိုင္းသီခ်င္းေတြကို ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ျပန္ဆိုအသံသြင္းခဲ့လို႔ ယိုးဒယားသီခ်င္းေတြ အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။
အင္းဝေျမာက္ဘက္ ေ႐ႊတေခ်ာင္းေျမာင္းတေလွ်ာက္မွာလည္း ထိုင္း႐ြာေတြ တည္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ဘုရင္ေဟာင္းနဲ႔ ထိုင္းမင္းသားေတြ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ မင္းသားစုကေတာ့ မဟာမုနိဘုရားႀကီးနားမွာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အမရပူရၿမိဳ႕ တည္ခ်ိန္မွာ ဒီ႐ြာေတြ ၿမိဳ႕ထဲ ေရာက္လာပါတယ္။
ထိုင္းလူမ်ိဳးေတြအတြက္ သဲပုံေစတီတည္ခြင့္ကို ထိုင္းဘုရင္ေဟာင္းက ဘိုးေတာ္ဘုရားဆီ ခြင့္ေတာင္းခဲ့လို႔ သဲပုံေစတီပြဲကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပလာတာလည္း အႏွစ္ ၂ဝဝ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
ဒီထိုင္းဘုရင္ေဟာင္းပုံကို လန္ဒန္ေရာက္ ေ႐ႊနန္းလက္သုံးပုရပိုက္ကေန သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ျပန္လည္ကူးယူခဲ့ပါတယ္။
ဒီပုံမွာ သူ႔ကို ေက်ာက္ဖြားဧကာဒသ္အျဖစ္ပဲ ေဖာ္ျပပါတယ္။ဘိုးေတာ္ လက္ထက္ အမရပူရမွာ ရဟန္းဝတ္နဲ႔ အနိစၥေရာက္လို႔ လင္းဇင္းကုန္းသုသာန္မွာ ခမ္းႀကီးနားႀကီး သၿဂႋဳဟ္တယ္လို႔ ေရးသားထားပါတယ္။ ဒီပုရပိုက္ပုံကို မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ ေရးဆြဲတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းဘုရင္ေဟာင္းဟာ မႏၲေလး ရဟိုင္းေစ်းနားက ေပါင္းလဲတိုက္မွာ ပ်ံေတာ္မူတယ္လို႔လည္း အဆိုရွိပါတယ္။ ရဟိုင္းဆိုတဲ့ အမည္က ထိုင္းနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နားမွာ ရွိခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕က လာပါတယ္။
ေပါင္းလဲတိုက္နဲ႔ လင္းဇင္းကုန္းဟာ ငါးမိုင္ ေျခာက္မိုင္ေလာက္ ေဝးတဲ့ေနရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာေၾကာင့္ သူ႔႐ုပ္ႂကြင္းကို လင္းဇင္းကုန္းထိ သြားျမႇဳပ္မွာလဲဆိုတဲ့ ေမးစရာလည္း ရွိပါတယ္။
အမရပူရလင္းဇင္းကုန္းနဲ႔ စစ္ကိုင္းက လင္းဇင္းရပ္ေတြဟာ လာအိုကို သိမ္းရာက ပါလာတဲ့သူေတြကို ခ်ထားတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဗုဒၶဝင္စာေပေတြမွာ ေစတီတည္ထိုက္သူေတြထဲမွာ ဘုရ ား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာနဲ႔ ဧကရာဇ္ဘုရင္ေတြပဲ ပါၿပီး သာမန္ရဟန္းေတြကို တည္ခြင့္မျပဳဘူးလို႔လည္း ေဒါက္တာတိုးလွက ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း မႏၲေလးမွာရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ အ႐ိုးအိုးေစတီ အပါအဝင္ ဆရာေတာ္ေတြအတြက္ ေစတီတည္ထားတာေတြကလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့တူးေဖာ္ေတြ႕တဲ့ ေစတီပုံစံဟာ လာအိုနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ အ႐ိုးျပာကို ျမႇဳပ္ႏွံရာ ၾကာဖူးေစတီေတြနဲ႔ ပုံစံတူတယ္လို႔ ယူဆတဲ့ ျမန္မာပညာရွင္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီထိုင္းသခ်ႋဳင္းေဟာင္း တူးေဖာ္ေရးေတြကေတာ့ စခန္းရပ္သြားခဲ့တာ ႏွစ္ခ်ီေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းဘုရင္ေဟာင္းရဲ႕ သခ်ႋဳင္းကို လင္းဇင္းကုန္းမွာ ရွိတယ္လို႔ ယူဆသူေတြလည္း ဆက္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
like
ReplyDelete