Monday, May 13, 2019

ေကာင္းကင္ယံမွာ ၅၂ မိနစ္ၾကာ

‘‘အသက္႐ွဴရပ္မလိုပဲ’’  နာမည္ေက်ာ္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏွင့္ ေမာ္ဒယ္ယုသႏၲာတင္၏ အထက္ပါ မွတ္ခ်က္စကားသည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေကာင္းကင္ယံ၌ ၅၂ မိနစ္ၾကာ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို ရည္ၫႊန္းေျပာျခင္းျဖစ္ သည္။ ရန္ကုန္မွ ပ်ံသန္းလာသည့္ ေလယာဥ္တစ္စီး ေမလ ၁၂ ရက္ နံနက္က  မႏၲေလးအျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္သို႔ ဆင္းသက္ ရန္ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ျပႆနာေပၚ ခဲ့ျခင္းပင္။ ‘‘ေလယာဥ္မယ္ေတြက အ ေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာဖို႔ရွိ တယ္ဆိုေတာ့ ဘာႀကီးလဲေပါ့။  အေရးေပၚအေျခအေနေၾကညာ မယ္။ ေသခ်ာနားေထာင္ေပးပါ။ ဘီးခ်လို႔မရဘူးတဲ့’’ဟု အဆိုပါ ေလယာဥ္ျဖင့္ပင္ လိုက္ပါလာသူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခင္ေလးႏြယ္က ထို စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ကို ေျပာျပ သည္။


၎တို႔သည္ ထိုေန႔က  ျမန္ မာအမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္း ၏ခရီးစဥ္အမွတ္ UB103 ရန္ ကုန္- မႏၲေလး- ရန္ကုန္ခရီးစဥ္ ကို ေလယာဥ္အမွတ္ XY-AGQ, Embraer 190AR ျဖင့္ အျခား ခရီးသည္ ၈၂ ဦး၊ ေလယာဥ္၀န္ ထမ္းခုနစ္ဦးႏွင့္အတူ စီးနင္းလိုက္ ပါလာျခင္းျဖစ္သည္။

သက္ဆိုင္ရာေလေၾကာင္း လိုင္း၏ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ အဆို ပါေလယာဥ္သည္ နံနက္ ၈ နာရီ ၁၇ မိနစ္၌ ေလဆိပ္သို႔ ပံုမွန္ အတိုင္းဆင္းသက္ရန္ ျပင္ဆင္ စဥ္ Nose Landing Gear (ေရွ႕ ဘီး) မက်သျဖင့္ ေလယာဥ္ဆီ ကုန္ေစရန္ ေကာင္းကင္ယံ၌ ၀ဲ ပတ္ပ်ံသန္းၿပီး နံနက္ ၉ နာရီ ၉ မိနစ္ေရာက္မွ အေရးေပၚဆင္း သက္ခဲ့ရသည္ဟု ေဖာ္ျပသည္။

‘‘ပံုမွန္အတိုင္း ဂီယာခ်တာ ေပါ့ေနာ္။ ခ်တဲ့အခ်ိန္မွာ ဂီယာက မက်ဘူးဗ်။ အဓိက ဘီးႏွစ္ခုက် တယ္ဗ်ာ။ Nose wheel (ေရွ႕ဘီး) က မက်တာ’’ဟု ေလယာဥ္မွဴးႀကီး ဦးျမတ္မိုးေအာင္က 7Day Daily သတင္းစာအား ေျပာသည္။

ေလယာဥ္ေရွ႕ဘီး က်လာ ေစရန္နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ေသာ္လည္း မရသျဖင့္ ေလ ေၾကာင္းထိန္းေမွ်ာ္စင္သုိ႔ အ ေၾကာင္းၾကားကာ ဘီးက်၊ မက် ေသခ်ာေစရန္ မႏၲေလးေလဆိပ္ ေပၚတြင္ ႏွစ္ႀကိမ္ပတ္၍ ပ်ံသန္း ျပကာ ၾကည့္႐ႈေစခဲ့ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ေရွ႕ဘီး၏ အဖုံးပြင့္ မလာ၍ အေရးေပၚဆင္းသက္ေရး နည္းလမ္းကို ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆင္းကိုဆင္း ရေတာ့မယ္။ ဆင္းဖို႔ ေလထဲမွာ  ၀ိုက္ပ်ံတာေပါ့ဗ်ာ။ ပထမတုန္းက  ေလယာဥ္ရဲ႕ အေလးခ်ိန္က ေပါင္ ေျခာက္ေထာင္နီးပါး ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အခုဆင္းလာတာ ေပါင္သုံးေထာင္ပဲရွိတယ္။ ေပါင္ သံုးေထာင္နီးပါးေလာက္ကို ကြၽန္ ေတာ္ေလထဲမွာ ျဖဳန္းလိုက္တယ္။  အေလးခ်ိန္ နည္းျခင္းအားျဖင့္ သက္ေရာက္မႈနည္းမယ္။ သက္ ေရာက္မႈနည္းရင္ အထိအခိုက္ နည္းမယ္ဗ်ာ’’ဟု ဦးျမတ္မုိး ေအာင္က ဆုိသည္။

ထိုသို႔ ကံဆိုးမႈအတြင္း  ကံ ေကာင္းမႈတစ္ရပ္ တြဲပါလာၿပီး ယင္းသည္ ေရွ႕ဘီးမက်ေသာ္ လည္း  အေရးႀကီးသည့္ေနာက္ဘီး ႏွစ္ခုစလံုး၌ မည္သည့္ခြၽတ္ယြင္း ခ်က္မွ် မရိွျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားရ တာက အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေနာက္ဘီးေတြမက်ဘဲ ကြၽန္ ေတာ္ ေျမျပင္မွာဆင္းရင္ေတာ့ အကုန္လံုးကေသမွာပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ္က ဘာလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် လဲဆိုေတာ့ အဓိကဘီးကက်လို႔ ဆင္းတာပါ။ မက်ရင္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲမွာ သြားဆင္း ရလိမ့္မယ္’’ဟု ဦးျမတ္မုိးေအာင္ က ဆုိသည္။

‘‘ပထမေရထဲဆင္းဖုိ႔ လုပ္ တယ္။ ေရမကူးတတ္ဘူးေလ။ ေနာက္ဆုံး ေလယာဥ္မွဴးက ကုန္း ေပၚဆင္းမယ္ ေၾကညာတယ္။ ဒါ ေပမဲ့ မီးေလာင္ႏုိင္တယ္။ ဖိနပ္ ခြၽတ္တယ္၊ တရားမွတ္တယ္၊ မိဘေတြကုိ ကန္ေတာ့တယ္၊ ေမတၱာဘာ၀နာပြားတယ္’’ဟုခရီး သည္ မသူဇာက ၎၏လူမႈကြန္ ရက္စာမ်က္ႏွာ၌ေရးသားသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္ မယ္မ်ားက ၎တို႔ၫႊန္ၾကားသည့္ အတိုင္း လိုက္နာေပးရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံၿပီး ခရီးသည္မ်ား ခါးပတ္ ပတ္၊ မပတ္ အေရးေပၚအေျခအ ေန၌ပင္ လိုက္လံစစ္ေဆးခဲ့သည္ ဟု ၎ကဆက္လက္ေျပာသည္။

‘‘ေလယာဥ္ေပၚမွာပါလာတဲ့ သူေတြက တည္ၿငိမ္တယ္။ ငိုေန တာမပါဘူး’’ဟု ေကာင္းကင္ေပၚ ၌ရိွေနစဥ္ အေျခအေနကို ခင္ ေလးႏြယ္ကရွင္းျပသည္။

ထိုသို႔အေျခအေနတြင္ ေလ ယာဥ္၀န္ထမ္းမ်ားက မၾကာမီ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ေျမျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္မည္ဟု ေၾကညာလိုက္ ၿပီျဖစ္သည္။

‘‘အေရးေပၚထြက္ေပါက္က လည္း  ဘယ္အေပါက္ကဆင္းရ မလဲမသိေသးဘူး။ သူတို႔မေျပာ မခ်င္းမဆင္းနဲ႔၊ မီးေလာင္တာတို႔ ဘာတို႔ရွိရင္ အဲဒီအေပါက္ကုိ ေရွာင္ရမယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔စကား ကို နားေထာင္မယ္ဆိုၿပီးေန တယ္’’ ဟု ခင္ေလးႏြယ္က ဆို သည္။

ယင္းခရီးစဥ္အတြင္း ပါ၀င္ ခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ Myanmar  National League  အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးစိုးမိုးက အားလံုး ကံေကာင္းခဲ့သည္ဟု မွတ္ခ်က္ ျပဳ၏။

‘‘အမ်ိဳးမ်ိဳးႀကိဳးစားေမာင္း ႏွင္ၿပီးမွ မရေတာ့တဲ့အဆုံးေနာက္ ဘီးေတြေမွးခ်ၿပီး အရွိန္နဲ႔ေရွ႕ဝမ္း ပိုက္နဲ႔ေလွ်ာဆင္းခဲ့တာ မီးခိုးေလး ေတြနည္းနည္း  အေရးေပၚအျမန္ ဆင္းေျပးခဲ့ရတာ’’ဟု ၎က ေျပာ သည္။

ေလယာဥ္မွာ ဦးစုိက္အေန အထားျဖင့္ ေျပးလမ္းေပၚ၌ ေပ ၄,၅၀၀ ခန္႔အထိ ေလွ်ာပါသြား၍ ခရီးစဥ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုး သတ္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္စီမံ ခန္႔ခြဲေရး၀န္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီ MC JALUX Airport Services အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးဦးေက်ာ္ ဆန္းက ေျပာသည္။

‘‘ေအာက္ေရာက္ၿပီလုိ႔ေျပာ တဲ့အခ်ိန္မွာ အကုန္လံုးကေပ်ာ္ၿပီး  လက္ခုပ္ေတြတီးၾကတယ္’’ ဟု ထိုအခ်ိန္ကခံစားမႈကို ခင္ေလး ႏြယ္က ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။

ကံေကာင္းသည္က အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္အတြင္း မည္သူမွ်ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရမႈမရိွ။

‘‘ဘဝမွာ တစ္ခါမွမႀကံဳဖူးခဲ့ တဲ့အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။ ကံသီေပ လို႔ေပါ့’’ ဟု ဦးစိုးမိုးက မွတ္ခ်က္ ျပဳသည္။

အျခားခရီးသည္ ကိုေအာင္ ေအာင္မ်ိဳးကလည္း ‘‘ေလယာဥ္ မွဴးနဲ႔ အဖြဲ႕သားေတြအကုန္လုံး တကယ္ေတာ္ပါတယ္။ ေအာက္ ကုိ မဆင္းခင္ နာရီဝက္ေလာက္ ကတည္းက Landing Gear မရ ေတ့ာဘူးဆုိတာ ေၾကညာပါ တယ္။ အေပၚမွာ ဆီကုန္ေအာင္ ပ်ံၿပီးေတာ့မွ ေျပးလမ္းကုိ တရြတ္ တုိက္ၿပီးဆင္းလာတာပါ။ အခုလုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ထိခုိက္မႈ မရွိေအာင္ ဆင္းသက္ေပးတဲ့အ တြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္’’ ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ မႏၲ  ေလးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလ ဆိပ္တြင္ အျခားေလေၾကာင္းခရီး စဥ္မ်ားကို ညေန ၃ နာရီခန္႔အထိ ယာယီဆုိင္းငံ့ခဲ့ရသည္မွအပ ႀကီး မားေသာ  ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာ မေပၚေပါက္ခဲ့ေပ။

‘‘ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕ ေျပး လမ္းက ေပကုိးေထာင္ေလာက္ က်န္ေနေသးတဲ့အတြက္ ျပည္ တြင္းက ATR ေလယာဥ္ေလးေတြ ကုိေတာ့ နံနက္ ၁၁ နာရီေလာက္ မွာ ဆင္းဖုိ႔ ျပန္ခြင့္ျပဳေပးခဲ့တယ္’’ ဟု ဦး ေက်ာ္ဆန္းကေျပာသည္။

ထိုသို႔ ခရီးသည္မ်ား ေဘး အႏၲရာယ္မျဖစ္ဘဲ ေလယာဥ္ေျမ ျပင္ေပၚသုိ႔ ဆင္းသက္ေနသည့္ ဗီဒီယုိဖိုင္လည္း လူမႈကြန္ရက္တြင္ လူစိတ္၀င္စားမႈအခံရဆုံး ႐ုပ္သံ တစ္ခုျဖစ္လာသည္။  ေလယာဥ္အေရးေပၚ ဆင္း သက္မႈ ျပဳလုပ္ၿပီး နာရီပုိင္းအၾကာ တြင္ ေလဆိပ္သို႔ေရာက္ရိွလာ သည့္ မႏၲေလးတုိင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေဇာ္ျမင့္ေမာင္က‘‘ခရီး သည္ေတြရဲ႕အသက္ကို ေဘး ကင္းေအာင္ ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အ တြက္ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္’’ဟု ခ်ီး က်ဴးစကားဆိုခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment