Monday, May 13, 2019

‘‘ဘာလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လဲဆိုေတာ့ အဓိက ဘီး(ေနာက္ဘီး)က်လို႔ ဆင္းတာပါ။ မက်ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွာ သြားဆင္းရလိမ့္မယ္’’ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး ဦးျမတ္မိုးေအာင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း

ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္း လိုင္းပိုင္ ေလယာဥ္အမွတ္ XY- AGQ, Embraer 190 AR သည္ ေမလ ၁၂ ရက္ နံနက္ ၈ နာရီ ၁၇ မိနစ္၌ မႏၲေလးေလဆိပ္သို႔ ဆင္း သက္ရန္ ႀကိဳးစားစဥ္ ေလယာဥ္ ေရွ႕ဘီးခ်မရသည့္ အေရးေပၚအ ေျခအေနကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ အဆိုပါေလယာဥ္ကို ဦးေဆာင္ပ်ံ သန္းလာသူမွာ ေလယာဥ္မွဴးႀကီး ဦးျမတ္မိုးေအာင္ျဖစ္သည္။ ေလ ယာဥ္ေပၚတြင္ ခရီးသည္ ၈၂ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္းခုနစ္ဦး စုစုေပါင္း ၈၉ ဦး လိုက္ပါခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေရွ႕ဘီးခ်မရသျဖင့္ ေလယာဥ္ဆီကုန္ရန္ ၄၂ မိနစ္ၾကာ ေကာင္းကင္တြင္ပတ္၍ ပ်ံသန္းခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ေလယာဥ္ေရွ႕ ဘီးမက်ဘဲ အျမင့္ေပ ၄,၈၀၀ ခန္႔၌ အင္ဂ်င္စက္ရပ္၍ ဦးစိုက္အေန အထားျဖင့္ မႏၲေလးေလဆိပ္သို႔ နံနက္ ၉ နာရီေက်ာ္တြင္ အဆိုပါေလယာဥ္ ေအာင္ျမင္စြာ ဆင္းသက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အေရးေပၚအ ေျခအေနတြင္ ခရီးသည္မ်ား ေဘးကင္းစြာျဖင့္ ေျမျပင္သို႔ ေအာင္ျမင္စြာ ဆင္းသက္ႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့သည့္  ေလယာဥ္မွဴးႀကီး ဦးျမတ္မိုးေအာင္ကို ဆက္သြယ္၍ 7Day Daily သတင္းစာက ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားထဲမွ ေကာက္ ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။



ျဖစ္စဥ္အေသးစိတ္ ရွင္းျပေပးပါ ခင္ဗ်။
ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ရန္ကုန္က ေန မႏၲေလးလာတယ္။ ပံုမွန္အ တိုင္း ဂီယာခ်တာေပါ့ေနာ္။ ခ်သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်တာေပါ့။ ခ်တဲ့အ ခ်ိန္မွာ ဂီယာက မက်ဘူးဗ်။ ဘီး က သံုးဘီး။ အဓိက ဘီးႏွစ္ခုက် တယ္ဗ်ာ။ Nose Wheel (ေရွ႕ ဘီး)က မက်တာ။ မက်တာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အင္ဒီေကးရွင္းမွာ လာေပၚတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဘီး က်တယ္ဆိုရင္ အစိမ္းေရာင္ေပၚ တယ္။ မက်ဘူးဆိုရင္ အနီေရာင္ ေပၚတယ္။ ေပၚတဲ့အျပင္ မက္ ေဆ့ခ်္ေလးေပးတာေပါ့။ ပံုမွန္ခ်တာကို မရေတာ့ အေရးေပၚ Pro-cedure ရွိတယ္။ ဥပမာ ထားပါေတာ့ဗ်ာ။ ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္မေကာင္းဘူးဆိုရင္ အျခားအရာနဲ႔ ခ်လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ အီလက္ထရစ္ မေကာင္းဘူးဆို ရင္လည္း အျခားအရာနဲ႔ခ်လို႔ရ ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ အဲဒီအတိုင္းလည္း လုပ္ပါတယ္။ အဲဒါလည္း မက်ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ က်ိန္းေသေအာင္ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္က မႏၲေလးေလဆိပ္မွာ ေပ ၁,၀၀၀ နဲ႔ ျဖတ္ပ်ံပါတယ္။ သူတို႔ျမင္ရတယ္ေလ။ သူတို႔မွာ မွန္ဘီလူးလည္း ရွိတယ္။ ပထမတစ္ခါ ျဖတ္ပ်ံေတာ့ သူတို႔ေတြက ဘီးႏွစ္လံုး က်တာေတြ႕တယ္။ ေရွ႕က ဘီးမွာ Wheel Door (ဘီးတံခါး) ေလးရွိ တယ္။ ဘီးတံခါးက မပြင့္တပြင့္ ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဘီးက တံခါးပြင့္ၿပီးမွ က်တာကိုး။ သူက အဲဒီလိုျဖစ္တာပါ။ က်ိန္းေသေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္တစ္ပတ္ျဖတ္ပ်ံပါတယ္။ ျဖတ္ပ်ံတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက မက်ဘူး။ အိုေက။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အေရးေပၚနဲ႔ခ်ၿပီးသြားၿပီ။  ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆင္းကို ဆင္းရေတာ့မယ္။ ဆင္းဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေလထဲမွာ ဝိုက္ပ်ံတာေပါ့။ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ေပါ့။ ပထမတုန္းက ေပါင္ေျခာက္ေထာင္နီးပါး ရွိ တယ္။ (ေလယာဥ္အေလးခ်ိန္) ကြၽန္ေတာ္ အခုဆင္းလာတာ ေပါင္သံုးေထာင္ပဲရွိတယ္။ ေပါင္သံုးေထာင္နီးပါးေလာက္ကို ကြၽန္ ေတာ္ ေလထဲမွာျဖဳန္းလိုက္တယ္။ အေလးခ်ိန္ နည္းျခင္းအားျဖင့္ သက္ေရာက္မႈနည္းမယ္။ သက္ ေရာက္မႈနည္းရင္ အထိအခိုက္ နည္းမယ္ဗ်ာ။ အဲဒါၿပီးတာနဲ႔ ကြၽန္ ေတာ္ Crew (ေလယာဥ္အမႈထမ္း) အေၾကာင္းၾကားခိုင္းတယ္။ ၿပီး တာနဲ႔ ခရီးသည္ေတြကို အေၾကာင္းၾကားတယ္။ အကုန္လံုး Proce-dure အတိုင္း လမ္းၫႊန္ခ်က္ကို လိုက္နာဖို႔ လိုတယ္။ ေလယာဥ္အမႈထမ္းေတြနဲ႔လည္း ဇာတ္တိုက္ ထားတယ္။ ငါေျပာမွလုပ္။ ဒါေတြအကုန္လံုးကလည္း Training မွာလည္း ပါပါတယ္။ ဆင္းပါတယ္။ ေပ ၄,၈၀၀ ေလာက္မွာ ရပ္သြားပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေပ ၁၄,၀၀၀ မွာ ရွိတာေပါ့ (စက္မရပ္ခင္ တည္ရွိခဲ့သည့္အျမင့္ေပ)။ အင္ဂ်င္ေတြ ကို စက္သတ္တယ္။ မီးသတ္ဘူး ေတြ၊ ဘာေတြ ကြၽန္ေတာ္ေဖာက္ လိုက္ပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ စကၠန္႔ ၉၀ အတြင္းမွာပါ။ ေလယာဥ္အမႈထမ္းေတြလည္း ေတာ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စကၠန္႔ ၅၀ ေလာက္အတြင္းမွာ အကုန္လံုး ၿပီးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဘက္က လည္း အကုန္ပိတ္လိုက္ပါတယ္။

အေရးေပၚအခ်ိန္မွာ ေလယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလို ရဲရင့္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္း ျပန္မွ်ေဝေပးပါဦး။

အရင္တုန္းက တပ္မွာတုန္း က ဖိုက္တာ (တိုက္ေလယာဥ္) ေမာင္းပါတယ္။ ၁၉၉၄ ကေန ေမာင္းတယ္။ ၂၀၀၆ မွာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း ေရာက္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီေလ ယာဥ္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ေျခာက္ ႏွစ္ေလာက္ ေမာင္းထားတယ္။ ဒီေလယာဥ္မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ က နည္းျပဆရာပါ။ အဓိကက ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳပါပဲ။ အေတြ႕အႀကံဳရွိလို႔သာ ဒါမ်ိဳးေတြကို မ ေၾကာက္မရြံ႕လုပ္ႏုိင္တာပါ။ ကြၽန္ ေတာ္ ေလယာဥ္ေမာင္းနာရီက ၁၁,၀၀၀ ရွိပါတယ္။

ေလယာဥ္မွဴးႀကီးအေနနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ယံုၾကည္မႈ ဘယ္ေလာက္အထိရွိပါသလဲ။

ရွိပါတယ္။ သက္ေရာက္မႈ ကေတာ့ရွိမယ္။ အနည္းနဲ႔အမ်ား ပဲ။ နံပါတ္(၁) Nose ကေတာ့ ထိ မယ္။ အင္ဂ်င္ေတြ ထိမလား၊ ေနာက္အဓိကမီးေလာင္မလား။ ဒါပါပဲ။ အေရးအႀကီးဆံုး နံပါတ္ (၁)က ခရီးသည္ေတြ ေဘးကင္းဖို႔ ပါ။ က်န္တာေတြက ေနာက္မွပါ။ စက္ပစၥည္း ဆိုတာေတြကေတာ့ ပ်က္တတ္ပါတယ္။ ေလ့က်င့္ေရး ေတြ လိုပါတယ္ ။

အရင္ကေကာ ဒီလိုအေတြ႕အႀကံဳ ေတြရွိပါသလားခင္ဗ်။

 အေရးေပၚဆိုတာကေတာ့ အရင္တုန္းကလည္း ရွိပါတယ္။ ပိုင္းေလာ့နဲ႔ကေတာ့ လင္မယား လိုပါပဲ (ရယ္လ်က္)။

ေရထဲကို ဆင္းဖို႔လည္း စီစဥ္လိုက္ေသးတယ္လို႔လည္း ေလယာဥ္ ေပၚမွာ လိုက္ပါလာတဲ့လူေတြက ေျပာပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။

ျမစ္ေတြေပါ့ဗ်။ တကယ့္ တကယ္တမ္းမွာ အမ်ားႀကီးရွိပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔စဥ္းစားရတာ က။ ထားပါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သက္ေရာက္မႈက သံုးဘီးလံုးမက်ဘူးဆိုရင္။ ေနာက္က ဘီးႏွစ္လံုးမက်ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားရပါေတာ့မယ္။ ေနာက္က ဘီးက်တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္အ တြက္ သက္ေရာက္မႈက ဘယ္ ေလာက္မွ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ေနာက္က ဘီးမက်ဘဲ ကြၽန္ေတာ္ေျမျပင္ မွာ ဆင္းရင္ေတာ့ အကုန္လံုးက ေသမွာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္က ဘာလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လဲဆိုေတာ့ အဓိက ဘီးကက်လို႔ ဆင္းတာပါ။ မက်ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွာ သြားဆင္းရလိမ့္မယ္။

အေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾက ညာလိုက္တဲ့အခါမွာ ခရီးသည္ ေတြရဲ႕တံု႔ျပန္မႈက ဘယ္လိုရွိပါ လဲ။

ေကာင္းပါတယ္။ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းေတြလုပ္တာေရာ အ ဆင္ေျပတယ္။ သူတို႔လည္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြအ ကုန္လံုးကို လိုက္နာတယ္။ ထိုင္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ အကုန္ထုိင္တယ္။  တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဖိနပ္ေတြ၊ ဘာေတြ ခြၽတ္ၿပီးေတာ့ကို လုပ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကို Educated (ပညာ ရည္ဗဟုသုတျပည့္)ျဖစ္ပါတယ္။ အကုန္လံုးက ထုိင္ေနၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာေတာ့မွ ဆင္းပါ တယ္။ ပစၥည္းေတြလည္း ဘာမွ မယူဘဲ ဒီအတိုင္းဆင္းပါတယ္။

အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေလ ယာဥ္ကို ေအာင္ျမင္စြာဆင္းလိုက္ ႏုိင္တဲ့အတြက္   ခံစားခ်က္ေလး ေျပာျပပါဦး။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အရမ္း ဝမ္းသာပါတယ္။ ခရီးသည္ အႏၲရာယ္ကင္းဖို႔က အဓိကပါပဲ။ အဓိက ကြၽန္ေတာ္တို႔ပံုရိပ္ေပါ့။ MNA (Myanmar National Airlines) ဆိုတာ ျပည္တြင္းတင္ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္ပကိုပါ ထုိး ေဖာက္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ရပ္ေတြကလည္း မွန္ကန္ေန ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ မွန္ကန္ဖို႔ ဆိုတာလည္း ေလ့က်င့္မႈေတြအ မ်ားႀကီး ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ေတာ့ လုပ္ေနပါတယ္။

ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ကို စက္ရပ္ၿပီး ေတာ့ ေျမျပင္ကို ဆင္းတဲ့ စကၠန္႔ ပိုင္းအခ်ိန္ေလာက္က စိတ္ခံစား ခ်က္ကိုလည္း ေျပာျပပါဦး။

ဒါက ေနာက္ဆံုးမွာ ဆင္းတာေပါ့။ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့အခါ အ ရမ္းကို အတုိင္းမသိပါပဲ။ ဘဝမွာ ဝမ္းသာတဲ့အထဲမွာေတာ့ ဒါက ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အတိုင္းမသိ ပါပဲ။

အခုလို ေလယာဥ္ဘီးမက်တာ ဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ေလယာဥ္ေၾကာင့္၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ ေၾကာင့္ စသည္ျဖင့္ မွတ္ခ်က္ေလး ေပးပါဦး။

ဒါကေတာ့ Mechanical ေပါ့ဗ်ာ။ အခုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလယာဥ္ေရႊ႕ေနတယ္။ ကရိန္းေလးနဲ႔ မၿပီးေတာ့။ အဓိကက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူက အေပၚကို တက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ (ရန္ကုန္ေလဆိပ္)လိမ္ၿပီးေတာ့ တက္သြား တယ္။ ဘီးႀကီးကေလ။ အတည့္ မဟုတ္ဘဲ။ ျပန္ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘီးက ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနတယ္။ သူ က သြားၿပီး တံခါးဝမွာ တစ္ေန တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း Mechanical ကလည္း ေျပာလို႔ မရဘူး။ တစ္ခါတေလက်ရင္ သူ က ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ System အရဆိုရင္ ေပးတက္ခြင့္ မေပးထားဘူး။ သေဘာအားျဖင့္။ သူက တက္သြားတယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း စဥ္းစားလို႔မရ ဘူး။ အခုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သူ က ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနတယ္။ ကန္႔ လန္႔ျဖစ္ေတာ့ သူက မက်တာ။ ေလယာဥ္ဆိုတာကလည္း လက္ မွတ္ေတြရရွိၿပီးမွ စီးပြားျဖစ္ပ်ံလို႔ ရတာပါ။

ေလဆိပ္က တာဝါနဲ႔ဆက္သြယ္ခဲ့ တာေတြနဲ႔ တျခားေျပာၾကားလို တာေတြမ်ားရွိရင္ ေျပာေပးပါဦး။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ရမယ္ဆို ေတာ့ ေမေဒး (အေရးေပၚအေျခ အေန)ေခၚရပါတယ္။ ေမေဒးေခၚ တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ရဲ႕(တာဝါ) အ ကုန္လံုးလိုအပ္တာ ေခၚထားပါ တယ္။ ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း သူတို႔ေတြအကုန္လံုးနဲ႔ အဆင္ေျပ ပါတယ္။ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ အကုန္လုပ္ ပါတယ္။

ေလယာဥ္မွဴးႀကီးအေနနဲ႔ ေလ ယာဥ္ ဘယ္ေလာက္ၾကာ ဆက္ ေမာင္းမလဲ။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေမာင္း ေနမွာပဲ (ရယ္လ်က္)။ ေမာင္းေန မယ္ဆိုတာက ကြၽန္ေတာ္က ေလယာဥ္ေမာင္းတဲ့ ဝါသနာကိုက ပါ တာပါ။ ေလယာဥ္မေမာင္းရရင္ ဘာေကာင္မွန္း မသိေတာ့ဘူး။ ေလယာဥ္ေမာင္းေနမွ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က သေဘာက်တာ။

တျခား ဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ေျပာ ၾကားလိုပါသလဲခင္ဗ်။

ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္း လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ Standard တစ္ခုကို သြားရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေျဖပါမယ္။ ျဖစ္တဲ့ ဟာလည္း ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တာ လဲ၊ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ။ လူေၾကာင့္လား၊ လမ္းေၾကာင့္လား၊ ရာသီဥတုေၾကာင့္လား၊ ေလ ယာဥ္ေၾကာင့္လား။ ဒီေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနရပါတယ္။ ေကာင္းမြန္စြာ ေလ့က်င့္ေရးေတြ လုပ္ေနရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ MNA ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလ ေၾကာင္းလိုင္းကိုပဲ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာနဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ စီးနင္းလိုက္ပါပါလို႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment