
ထိုတိုက္ေလယာဥ္စီမံကိန္းတြင္ သုံးႏိုင္ငံပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး မူေဘာင္တစ္ခုကို ပါရီ၌က်င္းပေသာ ေလေၾကာင္းျပပြဲတြင္ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီႏွင့္ စပိန္တို႔မွ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးမ်ားက လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ ထိုတိုက္ေလယာဥ္သစ္၏ အင္ဂ်င္ကိုပူးတြဲ တည္ေဆာက္ရန္ ျပင္သစ္၏ Safran ႏွင့္ ဂ်ာမနီ၏ MTU Aero Engines တို႔က ပူး ေပါင္းမည္ျဖစ္သည္။
ထိုတိုက္ေလယာဥ္သစ္တည္ေဆာက္မည့္ ပူးတြဲလုပ္ငန္းအဆိုျပဳခ်က္ကို Dassault ႏွင့္ Airbus တို႔က ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမနီ အစိုးရတို႔ထံ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ပထမဆုံးသ႐ုပ္ျပအဆင့္က ေနာက္ထပ္အေရးပါေသာ ေျခလွမ္း၏အမွတ္အသားျဖစ္ေၾကာင္း ထိုပူးတြဲေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ထိုတိုက္ေလယာဥ္စီမံကိန္းတြင္ ၿဗိတိန္ႏွင့္ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္လည္း ျပင္သစ္က ႀကိဳးပမ္းေနရာ ဥေရာပ၏ စစ္အင္အားအႀကီးဆုံး ႏွစ္ႏိုင္ငံကို ပူးေပါင္းမႈျဖစ္ေစမည္ ျဖစ္သည္။
တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္း၊ ဒ႐ုန္းမ်ားကဲ့သို႔ ဆက္စပ္လက္နက္မ်ားအပါအဝင္ အနာဂတ္တိုက္ေလယာဥ္စနစ္သစ္ SCAF ကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အစီအစဥ္မ်ားကို ျပင္သစ္သမၼတ အီမန္န်ဴရယ္မက္ခ႐ြန္ႏွင့္ ဂ်ာမန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အင္ဂ်လာမာကယ္တို႔က ၂၀၁၇ ခု ႏွစ္ ဇူလိုင္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ၿဗိတိန္ကလည္း ၎၏ တိုက္ေလယာဥ္သစ္အစီအစဥ္ကို ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္ ဇူလိုင္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ ဥေရာပကာကြယ္ေရးပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ အနာဂတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈႏွင့္ သံသယမ်ားနက္ရႈိင္းေနမႈကို ေပၚလြင္ေစခဲ့သည္။
ယခုတိုက္ေလယာဥ္သစ္စီမံကိန္းတြင္ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမနီအစိုးရတို႔က ကနဦးတြင္ ယူ႐ိုေလးဘီလ်ံ (ေဒၚလာ ၄.၅ ဘီလ်ံ) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရၿပီး ထိုစီမံကိန္းအား ဦးေဆာင္သူ ျပင္သစ္က ယူ႐ို ၂.၅ ဘီလ်ံ ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ဟု ျပင္သစ္ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုတိုက္ေလယာဥ္သစ္ ေရွ႕ေျပးပုံစံကို ၂၀၂၆ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္တြင္ ပထမဆုံး စမ္းသပ္ပ်ံသန္းရန္ ပါရီႏွင့္ ဘာလင္တို႔က ပစ္မွတ္ထားေနသည္။
No comments:
Post a Comment