Monday, July 15, 2019

လူငယ္ ေတးသံရွင္ ေမသက္ထားေဆြရဲ့ ဆႏၵ

လူငယ္ ေတးသံရွင္ ေမသက္ထားေဆြျမန္မာ့ဂီတေလာကမွာ ဂႏၱဝင္ ျမန္မာေတး စစ္စစ္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္လာတာကို ထိန္းသိမ္းလိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔ ျမန္မာသံစဥ္ ေတးသီခ်င္းေတြကို အေလးထား သီဆိုခဲ့တယ္လို႔ “စႏၵကိႏၷရီ” သီခ်င္းနဲ႔ လူသိမ်ားလာတဲ့ အသက္ (၆)ႏွစ္ အရြယ္ကစၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ဆုိ-က-ေရး-တီးၿပဳိင္ပြဲေတြမွာ ေရႊတံဆိပ္(၆)ခု ဆြတ္ခူးခဲ့သူ ေတးသံရွင္ မေမသက္ထားေဆြက VOA ကို ေျပာပါတယ္။ တကၠဆက္ျပည္နယ္ Amarillo ၿမဳိ႕က ေဇယ်သုခဓမၼရိပ္သာ ေက်ာင္းမွာျပဳလုပ္တဲ့ ရဟန္းခံရွင္ျပဳပြဲမွာ မဂၤလာေတးသီခ်င္းေတြ သီဆိုဖို႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ေရာက္လာတဲ့ ေတးသံရွင္ကို ဝါရွင္တန္ဒီစီ က VOA ႐ုံးခ်ဳပ္မွာ ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္က ေတြ႔ဆုံ ေမးျမန္းတဲ့အခါ အခုလို စေျပာပါတယ္။



မေမသက္ထားေဆြ။ ။ သမီး၀ါသနာပါတာကေတာ့ ၃ ႏွစ္ ၄ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းကေပါ့ေနာ္။ ေမေမတို႔ကေတာ့ ေျပာတယ္ စာမဖတ္တတ္ေသးပဲနဲ႔ သံစဥ္အလိုက္အကုန္ရေနတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ၆ ႏွစ္ ၇ ႏွစ္မွာ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ၿပိဳင္တယ္။ ေနာက္ ၉ ႏွစ္ကေနၿပီးတာ့ “စႏၵကိႏၷရီ” သီခ်င္းနဲ႔ ပရိတ္သတ္ေတြ လက္ခံတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းၾကာၿပီ ဒီ ၉ ႏွစ္မွာ ပရိတ္သတ္လက္ခံတာကေန အခုဆိုရင္ ၇ ႏွစ္ေလာက္ရွိပါၿပီ။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ အဲဒီေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ဆုရခဲ့ဖူးပါသလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ သမီးက အမွန္တကယ္ေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ၿပိဳင္ခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက အရမ္း၀ါသနာပါေတာ့ အေမတို႔ကလည္း ေျမေတာင္ေျမာက္ေပးတယ္ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ဆုိ-က-ေရး-တီးၿပဳိင္ပြဲေတြလည္းၿပိဳင္ခဲ့တယ္ ေရႊတံဆိပ္ ၆ ခု၊ ေငြ ၁ ခု၊ ေၾကး ၁ ခု ေပါ့ေနာ္။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္သီဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြက ျမန္မာသံစဥ္ေတြ မ်ားမယ္ထင္တယ္ေနာ္။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ ဆိုေတာ့ ျမန္မာသံစဥ္လိုင္းကို ဘာေၾကာင့္လိုက္ျဖစ္တာလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ သမီးငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ လူငယ္ဆိုေတာ့ ေခတ္ေပၚလိုင္းကိုလည္း ႀကိဳက္တယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာသီခ်င္းကိုလည္း ဆိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ “စႏၵကိႏၷရီ” သီခ်င္းနဲ႔ ပရိတ္သတ္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳတယ္ လက္ခံတဲ့အတြက္ သမီး ျမန္မာသီခ်င္းဘက္ကို ပိုၿပီးေရာက္သြားတာလည္း ဟုတ္သလို၊ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ျမန္မာသီခ်င္းေတြကလည္း အခုဆိုရင္လည္း ေပ်ာက္လုနီးပါး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကိုယ္လူငယ္တေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တာနဲ႔ ဆရာေတြဆီကလည္း ပညာေတြ ဆက္ခံရင္းနဲ႔ ထိန္းသိမ္းတဲ့သေဘာအေနနဲ႔ ျမန္မာသီခ်င္းေတြကို ပိုဆိုျဖစ္တာပါ။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြေပါ့ေလ အိႏိၵယကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ထိုင္းကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ဂ်ပန္ကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာ ေရွးေဟာင္းသီခ်င္းဆိုရင္ သူ႔က႑သီးသန္႔ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ေတြကို သယ္ေဆာင္သြားတယ္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ေတြကလည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီးေတာ့ဆိုတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီ ေရွးေဟာင္းသံစဥ္ေတြကို ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားတာေတြ ေတြ႔ရတယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ လူငယ္ဆိုေတာ့ ေခတ္ေပၚ Hip Hop တို႔ အဲလိုမ်ိဳးေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ သေဘာက်တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ တခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြကလည္း ျမန္မာသီခ်င္းေလးေတြကို ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားလာတာကို ေတြ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အရမ္းမႀကိဳက္ၾကဘူ။း ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကေလးသဘာ၀အရကေတာ့ ဒါေတြက ျပင္းစရာေကာင္းတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ဂီတအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒါက တကယ့္ကို အႏွစ္သာရေပါ့ေနာ္ ။ သမီးတို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဆုိ-က-ေရး-တီးၿပဳိင္ပြဲေတြမွာ စည္း၀ါးတက် မဟာဂီတသီခ်င္းေတြကို ၿပိဳင္ရတယ္၊ သမီးအေနနဲ႔ေတာ့ လူငယ္ေတြကို ကုိယ္မဆို ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ ေလ့လာေစခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။ တကယ္ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ မဟာဂီတေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ားလည္း အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေနာက္ထပ္ လူငယ္ေတြ ျမန္မာသံစဥ္ေတြ ဆိုလာတာလည္း ေတြ႔ရတယ္ အဲဒါကို ၀မ္းသာပါတယ္။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ ခုနကေျပာသလို ေရွးေဟာင္းသံစဥ္ မဟာဂီတအပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ က်န္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကိုယ္တိုင္က အားေပးအားေျမာက္ျပဳတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနအထားေရာ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံက အဓိကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ဆုိ-က-ေရး-တီးၿပဳိင္ပြဲေပါ့ေနာ္၊ အဲဒါကေတာ့ မဟာဂီတ ကာလေပၚ ဆိုၿပီးေတာ့ရွိတယ္။ အဲဒီမဟာဂီတမွာဆိုရင္ သမီးတို႔ ထန္-တရာ-ေတရွင္ တို႔ဘာတို႔ဆိုတာ ဒါျမန္မာ့ဂီတအစပဲေလ။ စည္းနဲ႔၀ါးနဲ႔ စနစ္တက်ဆိုတယ္ ဒါကေတာ့ ျမန္မာ့ဂီတရဲ႕ ပင္မရင္းျမစ္ေတြပါပဲ။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဒီမဟာဂီတပိုင္းကို ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးတယ္ထင္ပါသလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ သမီးအေနနဲ႔ေတာ့ ဒါအေရးႀကီးပါတယ္ ျမန္မာ့ဂီတရဲ႕ အႏွစ္သာရပဲေလ။ အဓိကေတာ့ ျမန္မာသံစဥ္ ေပါ့ေနာ္။ သမီးအေနနဲ႔ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ ဖြားဖြားေဒၚမာမာေအးဆိုရင္လည္း သမီး အေမရိက ေရာက္တဲ့အထိ သြားကန္ေတာ့ရင္းနဲ႔ ဖြားဖြားက သီခ်င္းေတြ ျပန္သင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဓိကေတာ့ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းဖို႔လိုတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ကိုဉာဏ္ဝင္းေအာင္။ ။ ပရိတ္သက္ေတြအားေပးတဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက ဆိုတာ ဘာေတြရွိပါသလဲ။

မေမသက္ထားေဆြ။ ။ သမီးကို ေမသက္ထားေဆြဆိုၿပီးေတာ့ လက္ခံတာကေတာ့ စႏၵကိႏၷရီ ေပါ့ေနာ္။ ဒါက ဖြားဖြားေဒၚလွေရႊ သီဆိုခဲ့တယ္။ ေနာက္ ဖြားဖြား မာမာေအးလည္း ျပန္ဆိုတယ္။ ဒါ သဟာယ ဆရာတင္- ဖုိးဖိုး သဟာယ ဆရာတင္ ေရးစပ္ထားတဲ့ စႏၵကိႏၷရီ သီခ်င္းေလးေပါ့။ ေနာက္သီခ်င္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာတို႔ အဲလို ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ သီခ်င္းေလးေတြေပါ့ေနာ္။

No comments:

Post a Comment