Monday, July 1, 2019

နိုင္ငံျခားသားေတြ အႀကံေပးလို႔ တိုင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားမယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ မယုံၾကည္ဘူး

ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ေရွ႕မတိုး ေနာက္မဆုတ္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္ႏွင့္အတူ တဖက္ တြင္လည္း ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး(KNU)သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အတိုင္ပင္ခံ အစည္းအေဝး(PPCM)ကို ဖြဲ႕စည္း၍ ေရွ႕ဆက္ နိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္းရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိသည္။ ထိုသို႔ PPCM ဖြဲ႕စည္းရန္ ႀကိဳးပမ္းရာတြင္လည္း KNU အတြင္း၌ သေဘာထား ကြဲလြဲေနၾကသလို ဥကၠ႒၊ ဒု ဥကၠ႒တို႔၏ ဦးေဆာင္မႈ အေနအထားမွာ ေနာက္သို႔ ေရာက္သြားသည္ဟု သုံးသပ္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးက KNU ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ဦးေဆာင္လာခဲ့ သည္။



ဤကဲ့သို႔ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ဦးေဆာင္လာရာမွာ အစိုးရ-တပ္မေတာ္ႏွင့္ KNU ၾကား ယခင္က ေကာင္းမြန္ခဲ့ေသာ ဆက္ဆံေရးသည္ အနည္းငယ္ ေနာက္ဆုတ္သြားကာ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ မတ္လ အတြင္း၌ ဖာပြန္ခရိုင္အတြင္း KNU တပ္မဟာ (၅)ႏွင့္ တပ္မေတာ္ၾကား တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားသည့္ အထိ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ထိုအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး KNU မွ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္လည္းျဖစ္ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရး ဌာန တာဝန္ခံ(ဗဟို)လည္း ျဖစ္သူ ပဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ကို ဧရာဝတီက အႀကီးတန္း သတင္းေထာက္ ခ်စ္မင္းထြန္း ေတြ႕ဆုံ ေမး ျမန္းထားပါသည္။

ေမး ။ ။ KNU မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသား အႀကံေပးေတြ ခန႔္ထားတယ္ ဆိုၾကေတာ့ အဲဒါ ဘယ္လိုပုံစံ မ်ိဳးနဲ႔ သြားေနတယ္ဆိုတာ သိပါရေစ။

ေျဖ ။ ။ အခု KNU မွာ KNU အႀကံေပးဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား ၅ ေယာက္ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီကေန သူတို႔ လာတယ္၊ တခါတ ေလက်ရင္ စာေတြ၊ အယူအဆေတြ၊ ၫြန္ၾကားခ်က္ေတြဟာ ဘာသာျပန္ခ်ိန္ မရဘူးေလ။ အဂၤလိပ္လို အတုံးအလိုက္ အတစ္လိုက္ပဲ လာတယ္။ အဲဒါ ထင္ရွားတဲ့ ကိစၥေပါ့ေနာ္။

က်ေနာ္အခုေျပာတာ အဖြဲ႕အစည္းတခုရဲ႕ အတြင္းေရးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေျပာတာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိတယ္။ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အမ်ိဳးသားေတြ သိေစခ်င္လို႔။ KNU က အခု သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကေနၿပီးေတာ့ တိမ္းေစာင္းသြားၿပီလို႔ က်ေနာ့္ အျမင္ရွိ တယ္။

ဒါ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အျမင္မဟုတ္ဘူး။ မန္းၿငိမ္းေမာင္ရဲ႕ အျမင္ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခုသြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းက အႏၲရာယ္ရွိေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေရာက္ေနၿပီ။ ဒါအခု က်ေနာ္ေျပာတာ တိုင္းျပည္ကို ဖြင့္ခ်တာပဲ ။

ေမး ။ ။ KNU မွာ ႏိုင္ငံျခား အႀကံေပး ၅ ေယာက္ရွိတယ္ ဆိုတာက ဘယ္လို လူပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္မလဲ။

ေျဖ ။ ။ အဲဒီ ႏိုင္ငံျခားသားေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ပညာရွင္ဆိုတဲ့ဟာေတြ၊ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ပညာ ရွင္ေတြ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာေတာ့ လက္ေတြ႕ မအပ္စပ္ဘူး လို႔ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ပဋိပကၡက က်ေနာ္တို႔ပဲ အသိဆုံးပဲ။ က်ေနာ္ တို႔ ေဝဒနာ က်ေနာ္တို႔ အသိဆုံးပဲ။ အခု ႏိုင္ငံျခားသားေတြ လာ ေပးတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာ ကို ၃ ပြဲေလာက္ တက္ၿပီးကတည္းက က်ေနာ္ သေဘာေပါက္တယ္။

ဘာလို႔ဆို က်ေနာ္တို႔ ပဋိပကၡထဲကဟာေတြကို သူတို႔ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လာျပန္ၿပီး ေတာ့ ဆရာ ျပန္လုပ္တာ။ က်ေနာ္တို႔က လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ ျဖတ္ခဲ့ရတဲ့လူေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ သူတို႔လို႔ စနစ္တက် ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီးေတာ့ သုေတသနမလုပ္တတ္ဘူး။

ဘာလို႔လဲဆို က်ေနာ္တို႔ အေတြ႕အႀကဳံေတြကို လာျပန္ၿပီးေတာ့ ဆရာလုပ္တာပဲ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ ကို နိုင္ငံျခားသားေတြက လာၿပီးေတာ့ အႀကံေပးလို႔ တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းသြား မယ္ ကယ္တင္နိုင္မယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ မယုံၾကည္ပါဘူး။

အဓိကေတာ့ဗ်ာ KNU က နိုင္ငံျခား ၾသဇာခံ ျဖစ္ေနၿပီေလ။ နိုင္ငံျခားသားေတြက ဝင္ေရာက္ ျခယ္ လွယ္ၿပီးေတာ့ ဆရာ လုပ္ေနၿပီေလ။ အစိုးရလည္း ဒီလိုပဲေလ၊ နိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ေငြသန္းေပါင္း ေျမာက္မ်ား စြာကို နိုင္ငံျခားသားေတြကို ပူေဇာ္ပသ ေနရတယ္ေလ။

က်ေနာ္တို႔ KNU က မျမင္မကမ္းနဲ႕ ထင္ရာေလွ်ာက္လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းလို႔ သူတို႔ထင္ေနတယ္ ေလ။ KNU က မဟာဗ်ဴဟာ မရွိဘဲနဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္လာခဲ့တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က လူတန္း စား အဖြဲ႕အစည္း အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူခိုးဓားျပ အဖြဲ႕ အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အစိုးရ အဆက္ဆက္ ရန္သူအဆက္ကတုန္းက က်ေနာ္တို႔ KNU ကို ေသာင္းက်န္းသူလို႔ ေျပာတယ္ မဟုတ္လား။ ေသာင္းက်န္းသူ ဆိုတာ ရႈတ္ခ်ၿပီးေတာ့ ႏွိမ္ၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့စကားဗ်။ အဓိပၸာယ္က နိုင္ငံျခားသားေတြက အဲဒီစကားနဲ႕ အတူတူပဲဗ်။

အခု က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္က ဒီပုံတိုင္းဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔မလြယ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ပညာရွင္ေတြ ေျမာက္ မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြထဲမွာလည္း ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဗမာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း မွာလည္း ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဒီပညာရွင္ေတြဟာ ေျခာက္ျပားတပဲ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သူတို႔ တိုင္းျပည္အတြက္ သူတို႔ အသုံး မက်ေတာ့ဘူးလား။ ဒီ ပညာရွင္ေတြက အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္၊ တိုင္းျပည္စိတ္ဓာတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဓာတ္ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဘယ္သူေျပာရဲလဲ။ သူ႕အတိုင္းအတာနဲ႕ သူရွိၾကတာပဲ။ သူ႕လူမ်ိဳး သူ႕ တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ၾကတာပဲ။ ဒီလူေတြရဲ႕ အႀကံေကာင္း ဉာဏ္ေကာင္းကို မယူသင့္ဘူးလား။

ေမး ။ ။ KNU က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကေန တိမ္းေစာင္းသြားၿပီး ဆိုတာ ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းကို ေရာက္သြားေနလို႔လဲ။

ေျဖ ။ ။ သူတို႔ေျပာတာက NCA ဟာ အျပစ္အနာအဆာႀကီးပဲ။ NCA က ဘာမွ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ UPC ဆိုတာလည္း မွတ္တိုင္တခုပဲ ျဖစ္တယ္။ UPC ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ပဋိပကၡေတြ ေျဖရွင္းရာေနရာ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ ေဆာက္ရာ ေနရာျဖစ္တယ္လို႔ေျပာေတာ့ အျမင္က မတူၾကဘူးေလ။

UPDJC ဆိုရင္လည္း အလားတူပဲ။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ လႊမ္းမိုးမႈေတြ ခံေနရတယ္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ ခံေနရတယ္။ ဒါက သဘာဝ က်တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ သဘာဝက်လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္က ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ပဋိပကၡထဲမွာ ျဖတ္ခဲ့ရတဲ့ တိုင္းျပည္ တျပည္။

အခု တပ္မေတာ္နဲ႕ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕တာ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ ယုံၾကည္လို႔ ေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ စကားပြဲမွာ ဆုံရတာကိုက က်ေနာ္က အခြင့္အေရး တခုလို႔ ခံယူတယ္။ က်ေနာ္ ဥပမာ ေပး တယ္ေလ။ ဒီအစိုးရ တက္ၿပီးေတာ့ ပထမ ဆုံး ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံမွာ တပ္မေတာ္ ကတင္တဲ့ ဖက္ဒရယ္နဲ႕ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ တင္တဲ့ ဖက္ ဒရယ္က အေရွ႕နဲ႕အေနာက္လို႔ပဲ ကြာေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က စိတ္မပ်က္ဘူး။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အခုမွ ေတြ႕ၾကတာေလ။ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ရန္ဘက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အင္အားစု ႏွစ္စုက ဘယ္လိုမွ တူနိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ တိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့၊ တိုင္းျပည္ကို သြားခ်င္တဲ့ ပုံသ႑ာန္နဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ခ်င္းလည္း တူမွာ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္က စိတ္မပ်က္ဘူးဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စားပြဲဝိုင္းမွာ ေျဖရွင္း ခြင့္ရေနတယ္။

က်ေနာ္ ေျပာတယ္ ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ သက္ရွိထင္ရွား ျဖစ္ေနတဲ့ ဘဝမွာေတာင္ ျမင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲဆို UPC က တႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သုံး-ေလး- ငါးႀကိမ္၊ ဆယ္ႀကိမ္ေလာက္ က်င္းပရင္ေတာင္မွ ဒီဖက္ဒရယ္ ဆိုတာ ရခ်င္ မွရမွာ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လက္ထက္မွာ ဖက္ဒရယ္ ရဲ႕အေျခခံမူေတြကို ခ်နိဳင္ရင္ေတာ္ၿပီ။ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြက်ရင္ ဒီဖက္ဒရယ္ရဲ႕မွန္ကန္တဲ့ အေျခခံမူ အေပၚမွာ ဆက္သြားလို႔ရွိရင္ တေန႕ ဖက္ဒရယ္ကို ေရာက္ကို ေရာက္မွာ။

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္က ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ျဖတ္ခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္ တျပည္အေနနဲ႕ သံသယေတြလည္း အင္မတန္ႀကီးတယ္။ ရန္ညွိုးရန္စေတြလည္း အင္မတန္ႀကီးတယ္။ ဒီဟာေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေျဖေလွ်ာ့ နိုင္ရမယ္။ ေျဖေလွ်ာ့ဖို႔က စားပြဲဝိုင္းမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕ဖို႔ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စားပြဲဝိုင္းကို မခ်ဥ္း ကပ္ဘူး ဆိုရင္ ပဋိပကၡ စစ္ေျမျပင္ပဲ ျပန္ေရာက္မယ္။ ဒီ၂ လမ္းပဲ ရွိတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေလးေလးနက္နက္ ယုံၾကည္တယ္။ ဒီျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံဟာ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေန ၾကသလို ဘာမွ အႏွစ္သာရ မရွိဘူး။ သူတို႔ ေထာက္ျပတယ္ေလ။ ပထမ တႀကိမ္ တုန္းက (၃၇)ခ်က္ရတယ္။ ေနာက္တ ႀကိမ္က(၁၄) ခ်က္ ရတယ္။ အားလုံးေပါင္း (၅၁)ခ်က္ရတယ္။ ဒီဟာက ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဖက္ဒရယ္ တည္ေဆာက္မႈေတြ၊ တိုင္းရင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အမ်ိဳးသား တန္းတူေရး ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ ဒါေတြ ေျဖရွင္းဖို႔ မေရာက္ေသးပါဘူး။

က်ေနာ္တို႔ KNU ဥကၠ႒ရဲ႕စကားကို ကိုးကားၿပီး ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဖက္ဒရယ္ကေတာ့ ဘာနဲ႕တူလည္း ဆိုေတာ့ အိမ္ေပၚကို တက္လို႔ရွိရင္ ေလွကားသုံးထစ္ ရွိရင္ ခင္ဗ်ား တလွမ္းတည္းနဲ႕ တက္လို႔မရဘူး၊ တလွမ္းခ်င္း တက္မွေရာက္မယ္။

ေမး ။ ။ အခုေပါ့ေလ PPCM ကို KNU ဘက္က ဖြဲ႕စည္းဖို႔ အဆိုျပဳတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီထဲမွာ တခ်ိဳ႕ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း ၾကားရတယ္။ အဲဒီ PPCM အဆိုျပဳမႈနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အျမင္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ ။ ။ PPCM ဆိုတာက ဘယ္ကေနလာၿပီး ဘယ္ကေန ေပါက္လာမွန္း မသိပါဘူးဗ်ာလို႔ တခြန္းတည္း အဲဒီလိုေျပာ ရမယ္။ လက္ရွိ က်ေနာ္တို႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ ဦးေဆာင္အဖြဲ႕ (PPST)ကို ဖြဲ႕ထားတယ္။ NCA ထိုးထားတဲ့ တိုင္းရင္း သား ၈ ဖြဲ႕နဲ႔ ဒီဥစၥာကို ဖြဲ႕စည္းထားၿပီးေတာ့ အစိုးရ-တပ္မေတာ္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးဘက္ အင္အားစု တခုအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရွိ ထားတယ္။ ဒီဟာကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔က အေၾကာင္းျပခ်က္က ဘာမွ မခိုင္လုံပါဘူး။

က်ေနာ္ အစည္းအေဝးမွာ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႕တိုင္းျပည္ကို သြားတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ တိုင္းျပည္ကို ေရာက္ခ်င္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား တဖြဲ႕တည္းနဲ႕လည္း သြားလို႔မရဘူး။ တပ္မေတာ္လည္း သူတဖြဲ႕တည္း သြားလို႔မရ ဘူး၊ အစိုးရလည္း သူတဖြဲ႕တည္း သြားလို႔မရဘူး အကုန္လုံး ပါဝင္ပတ္သက္ေနတာ။ က်ေနာ္တို႔က အတူတကြသြားမွ ဒီျပ ႆနာကို ေျဖရွင္းမွ ရမယ္။

ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ပြဲလမ္းသဘင္မွာ ေျပးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ားနဲ႕ က်ေနာ္ ေျခေထာက္တြဲခ်ီၿပီး ေျပးတယ္ေလ။ တေယာက္တည္း ေျပးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ႏွစ္ေယာက္ ေျပးတာ ဟုတ္တယ္မို႔လား။ ခင္ဗ်ားနဲ႕ က်ေနာ္ စိတ္ ေကာက္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္ ေျခေထာက္လွမ္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားမလွမ္းရင္ က်ေနာ္ ေခ်ာ္လဲသြားမွာေပါ့။ အဲဒီလို အတူတူပဲ က်ေနာ္ေပးတဲ့ ဥပမာက က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို သြားတဲ့ ခရီးစဥ္က က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုသြားၾကရမွာ။

ေမး ။ ။၂။ ၂။ PPCM ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ႏိုင္ငံျခားသား အႀကံေပးေတြရဲ႕ အႀကံေပးမႈကတဆင့္ တင္ျပလာတာလို႔ ၾကားတယ္၊ အဲဒါ ဖထီးတို႔ေရာ ဘယ္လိုျမင္ေတြ႕ ၾကားသိရပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္ၾကားတာ အဲဒါထက္ေတာင္ မကဘူး။ အထုပ္ႀကီးပါ ပါတယ္လို႔ေျပာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ ထဲမွာ NCA ထိုးၿပီသား အဖြဲ႕နဲ႔ မထိုးရေသးတဲ့ အဖြဲ႕ဆိုၿပီး ရွိတယ္။ အဲဒါေတြေတာင္မွ က်ေနာ္တို႔ တန္းညႇိလို႔မရဘူး။ ဒါေတာင္ ဘဝ တူတယ္ေနာ္ ရည္မွန္းခ်က္ခ်င္း လည္း တူတယ္၊ ဒါေတာင္မွ က်ေနာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ညႇိလို႔မရဘူး၊ NCA ထဲ ပါလာဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ခဲယဥ္းလည္း။

ေနာက္တခုက နိုင္ငံေရးပါတီေတြဆိုတာ က်ေနာ္တို႔နဲ႕ ဘဝတူတာ မဟုတ္ဘူး၊ CBO ၊ CSO ေတြဆိုတာက ပိုၿပီးေတာ့ ေဝးေသးတယ္ ဟုတ္တယ္မလား။ သူတို႔ လူမႈအသင္းအဖြဲ႕ေတြက အမ်ားႀကီး၊ အရည္အခ်င္းကလည္း မတူဘူး၊ ခ်ဥ္း ကပ္ပုံခ်င္းလည္းမတူဘူး။

ဒီအဖြဲ႕အစည္းေပါင္း အင္အားစုေတြကို စုစည္းဖို႔ဆိုတာ ခင္ဗ်ား တကယ္ လက္ေတြ႕ၾကလား။ သူတို႔ကေတာ့ ပလက္ေဖာင္း မရွိဘူးေလ ပလက္ေဖာင္းမရွိေတာ့ သူတို႔က ေထာက္ခံတယ္ ေျပာမွာေပါ့။ တကယ္တမ္း ဒီဟာေတြက PPST အခု လုပ္ေနတာ ခ်ဥ္းကပ္ေနတာပဲ NCA မထိုးရေသးတဲ့ အဖြဲ႕ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ေနတာပဲ လုပ္ေနတာပဲ။

အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကေတာ့ KNU က လုံးဝ လက္မခံေသးပါဘူး။ PPCM ကိုေလ က်ေနာ္တို႔ထဲမွာ ေဆြးေႏြးတုန္းပဲ ရွိေသး တယ္။ ဒါကို လက္ခံတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။

ေမး ။ ။ အရင္ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းက အဖိုး မူတူးေစးဖိုး ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ KNU က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သြားတယ္။ အဲဒီမွာ အစိုးရ-တပ္မေတာ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပတာ ေတြ႕ ရသလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ေရွ႕ေရာက္ တယ္။ အခု ဒီဘက္အစိုးရ လက္ထက္က်ေတာ့ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ပဒိုေစာတာဒိုမႉးက ေရွ႕ထြက္လာတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ အဲဒါက ဘယ္လိုမ်ိဳး KNU အတြင္းမွာ ျဖစ္တည္လာတာလဲ။

ေျဖ ။ ။ သူက အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ျဖစ္တယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔ တင္လိုက္တာ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္က ကြယ္လြန္ သြားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ KNU အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ပဒိုမန္းရွာေျပာတဲ့ စကားကိုပဲ က်ေနာ္ ျပန္ၿပီးေတာ့ ကိုးကားၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ မန္းၿငိမ္းတဲ့ မင္းလူတေယာက္ကို သိခ်င္ရင္ အာဏာနဲ႔ ေငြကိုေပးလိုက္ ကြာတဲ့ ဇာတိ႐ုပ္က ေပၚတာပဲတဲ့။

လူေတြကို က်ေနာ္တို႔က အကဲခတ္တာ တေလွ်ာက္လုံး မွန္မွန္ကန္ကန္ အကဲမခတ္နိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အေကာင္းဆုံးလို႔ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တာ သို႔ေသာ္ အာဏာရွိလာတဲ့အခ်ိန္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လုပ္တတ္တယ္ ဒါလူ႕သဘာဝပဲေလ။ ေဖာက္ျပန္တတ္တာ လူ႕သဘာဝပါ။

ေမး ။ ။ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ရဲ႕ တာဝန္က ဥကၠဌတို႔၊ ဒုဥကၠဌတို႔ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မူေဘာင္ ထက္ ေက်ာ္လြန္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေနတယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာလား။

ေျဖ ။ ။ မဟုတ္ပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ KNU ရဲ႕ဖြဲ႕စည္းပုံက ဥကၠဌနဲ႕ ဒုဥကၠဌက အျမင့္ဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ နံပါတ္ အစဥ္လိုက္ေျပာရရင္ ဥကၠဌက နံပါတ္(၁)၊ ဒုဥကၠဌက နံပါတ္(၂)၊ အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ဆိုတာ နံပါတ္(၃)အဆင့္မွာပဲ ရွိတယ္။

ေမး ။ ။ အခု လက္ရွိ ေျပာေနၾကတာေပါ့ေလ။၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေရွ႕ဆက္လို႔မရတာက တပ္မေတာ္က တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ လက္ခံဖို႔နဲ႔ ခြဲမထြက္ေရး ကတိျပဳေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတယ္၊ တဖက္မွာ လည္း တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြ ဘက္က ဖက္ဒရယ္ကို အျမင့္ဆုံး ကိုင္ထားၾကတယ္ ေပါ့။အဲဒါကို ေက်ာ္လႊားဖို႔ဆိုရင္ ဘယ္လိုပုံစံ ေက်ာ္လႊားလို႔ရမလဲဗ်။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုေလ။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ ေထာင္စုမွာ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံမွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္ ဘယ္နဲ႔ခု ရွိလဲ။ တပ္မေတာ္ ၂ ခုမရွိဘူးထင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္မွာ တပ္မေတာ္ ၂ ခုရွိတယ္။ National Cadet ရွိတယ္။ ျပည္နယ္မွာေလ။ ျပည္နယ္ရဲ႕ျပည္နယ္ ေစာင့္တပ္ေတြ ေပါ့ အဲဒီလိုရွိတယ္ ဒါအေမရိကန္ တခုပဲ ထူးထူးျခားျခားရွိတာ။ ဒါကေတာ့ ထားလိုက္ပါေလ။

က်ေနာ္ ဆိုလိုခ်င္တာ က်ေနာ္တို႔ ဖက္ဒရယ္ တည္ေဆာက္လို႔ရွိရင္ တပ္မေတာ္ဆိုတာ တခု တည္းရွိရမယ္၊ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္က တင္တာ အခ်ိန္ေစာသလား မေစာဘူးလားဆိုတာကေတာ့ လက္ေတြ႕က ဆုံးျဖတ္လိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ ဆိုလိုတာ တခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္က တခုတည္း ရွိရမယ္။ သို႔ေသာ္ ဒီကေန႕ တပ္မေတာ္တခုတည္း တည္ေဆာက္လို႔ မရဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔မရလဲ လြန္ခဲ့တဲ့ NCA တည္ေဆာက္ကတည္းက က်ေနာ္ေျပာတယ္၊ ခင္ဗ်ား အခု က်ေနာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ NCA ထိုးထားတဲ့ အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ က်ည္ထိုးထားတယ္ က်ည္မထုတ္ေသးဘူး၊ က်ည္မရွင္းေသးဘူး စစ္သား စကားနဲ႕ေျပာလို႔ရွိရင္ အခ်ိန္မေ႐ြး ျပန္ပစ္နိုင္တယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ကို ေျပာျပမယ္ ကရင္တပ္ရင္း ၁၀ ရင္း အဲဒီမွာ ပါမယ္။ ကခ်င္တပ္ရင္း ၁၀ ရင္းပါ မယ္၊ တပ္မေတာ္က လက္ခံမလား အဲဒါဆိုရင္ တပ္မေတာ္ကလည္း သူ႕စည္းကမ္းနဲ႕သူေျပာမွာေပါ့ လက္ေတြ႕မက်ဘဴး။ ဒီေန႕ အခ်ိန္က တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ဖြဲ႕ဖို႔ ဆိုတာ လက္ေတြ႕မက်ဘဴး၊ တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း မစိုးရိမ္သင့္ဘူး။

ဒီကိစၥကို အေရးႀကီးတာ နိုင္ငံေရး ျပႆနာ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ လိုခ်င္တဲ့ တပ္မေတာ္က လိုခ်င္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ အစိုးရ၊ ဖက္ဒရယ္တပ္မေတာ္ဆိုတာကို ပီျပင္စြာ ဖြဲ႕စည္းလို႔ရွိရင္ တခုတည္း ေသာ တပ္မေတာ္ဆိုတာ ေျဖရွင္းၿပီသား ျဖစ္သြားတယ္။

သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔က အခ်ိန္ယူရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္ယူရမလဲဆိုရင္ အခုခ်ိန္က တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ယုံေသးတာ မဟုတ္ဘူး၊ စားပြဲဝိုင္းမွာ ဆုံတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးက တံခါး တခ်ပ္ပဲ ဖြင့္ေသးတာ အကုန္လုံး မဖြင့္ နိုင္ေသးဘူး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးကလည္း ေျခလွမ္း တလွမ္းေလာက္ပဲ ရွိေသးတာ။ ခရီးက အေဝးႀကီးပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒီ ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒါက မျဖစ္နိုင္ေသးဘူး တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ဆိုတာ တဦးကို တဦး ယုံမွ မယုံေသးတာ။

တဦးရဲ႕ဘဝကို တဦးရဲ႕ကံၾကမၼာကို ပုံအပ္ၿပီးေတာ့ သြားနိုင္တဲ့ အဆင့္မေရာက္ေသးဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီဟာက လက္ေတြ႕ မက်ဘဴးျဖစ္ေနတယ္၊ သံသယကို ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးထြာေစတယ္ေပါ့ေနာ္။

ေမး ။ ။ ၂၀၂၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကလည္း လာေတာ့မယ္။ အစိုးရကလည္း ၂၀၂၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ အားပို စိုက္ေနတာ မ်ားတယ္ေပါ့ေလ။ တဖက္မွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ေသးဘူး ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီစိုးရိမ္ခ်က္ေတြက ဘယ္လို ပုံစံမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္လဲ။

ေျဖ ။ ။ စိုးရိမ္ခ်က္ကေတာ့ ပထမဆုံး အစိုးရကို ေျပာခ်င္တာ၊ အစိုးရရဲ႕တာဝန္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခရီးစဥ္က တန႔္ေနတယ္ ဆိုရင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ဖို႔ လိုတယ္၊ ဒါကို အစိုးရက ထိန္းထားဖို႔ လိုတယ္။ တပ္မေတာ္ကလည္း စားပြဲဝိုင္းကေန စစ္ေျမျပင္ ျပန္မသြားဖို႔လိုတယ္။

ဒါတပ္မေတာ္မွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားက တာဝန္မရွိဘူးလား ဆိုေတာ့ လည္း က်ေနာ္တို႔မွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္၊ အကုန္လုံးမွာ တာဝန္ ရွိတယ္။

ဒီေလာက္ထိ တိုင္းျပည္ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ေတြးၾကမယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္မထင္ဘူးေလ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေတာထဲ မသြားေတာ့ဘူး၊ အခုက ၿမိဳ႕ေပၚမွာ သြားရတာ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိတယ္။ေခြၽးမထြက္ဘူး။

No comments:

Post a Comment