Monday, July 1, 2019

တရုတ္မဟာတံတိုင္း ျပန္လည္ျပုျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း လုပ္ငန္းစဉ္က အတိမ္းအေစာင္းမခံဘဲ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေန

သဘာဝတရား၊ ကာလျကာျမင့္လာမႈ၊ လ်စ္လ်ူျပုခံရမႈနွင့္ ေျခလွမ္းသန္းေပါင္းမ်ားစြာတို့က တရုတ္ မဟာတံတိုင္းျကီးအား တစ္စတစ္စနွင့္ အလြန္အမင္းပ်က္စီးေစခဲ့သည္။ ထိုတံတိုင္းအား ျပန္လည္ျပုျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမွာမူ အလြန္အမင္း လက္ဝင္နိုင္ျပီး အျငင္းပြားဖြယ္လည္း ျကံုေနရသည္။ ထိုတံတိုင္း၏ သက္တမ္းရင့္အပိုင္းတစ္ခုအား ဘိလပ္ေျမသံုး၍ ျပုျပင္ခဲ့မႈကို လူထုက ေဒါသတျကီး တံု့ျပန္ခဲ့ျပီးေနာက္ အာဏာပိုင္မ်ားက အစဉ္အလာနည္းမ်ား အသံုးျပုျပီး ပို၍စစ္မွန္ေသာ ျပုျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု အခိုင္အမာ ကတိေပးခဲ့သည္။ ယင္းအတြက္ေျကာင့္ ယခုအခါ  လားမ်ား၏အကူ အညီျဖင့္ အလုပ္ျကမ္းသမားမ်ားသည္  ျပန္လည္ေဖာ္ယူထားေသာ အုတ္ခဲမ်ားနွင့္ သရြတ္မ်ားကို အသံုး ျပုေနျကရသည္။



“အဲဒီအုတ္ခဲေတြအားလံုးက မူလတံတိုင္းကေန ပဲ့ထြက္လာတဲ့ဟာေတြပါ။ အဲဒီအုတ္ခဲေတြကို ဒီေနရာေတြမွာ ျပုျပင္ဖို့ အသံုးျပုခဲ့ပါတယ္” ဟု Jiankou အပိုင္းအား ျပုျပင္မႈအပိုင္းတြင္ ပါဝင္သည့္အလုပ္ သမားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ လီက်င္တံုက ေျပာျကားခဲ့သည္။
ゞင္း၏ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အလုပ္သမားမ်ားက တံတိုင္းမွျပုတ္က်ထားေသာ ေက်ာက္တံုးျကီးတစ္တံုးအား မူလေနရာ၌ ျပန္ခ်ထားရန္အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဝန္ခ်ီစက္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္။ ယင္းအခ်ိန္တြင္ လားမ်ားျဖင့္ မတ္ေစာက္သည့္ေတာင္နံေဘးမွ ျဖတ္သန္း၍ သယ္လာခဲ့သည့္ ေရနွင့္ ထံုးမ်ားအား အလုပ္သမားမ်ားက ေရာစပ္၍ ေက်ာက္တံုးမ်ား တြယ္ကပ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျကသည္။

ယင္းကဲ့သို့ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး တြယ္ကပ္ေစရန္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ အခ်ိန္ ၄၅ မိနစ္ခန့္ယူရျပီး ゞင္းတို့သည္ တစ္ေန့လုပ္အားခ ယြမ္ ၁၅၀ (၂၂ ေဒၚလာ) ရရွိျကသည္။

တရုတ္၏ထင္ရွားေသာ အထင္ကရေနရာအား မူလပံုစံမပ်က္ တည္တံ့ေစရန္အတြက္ သမားရိုးက်နည္းမ်ားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းျပုျပင္ရန္ ယခုနွစ္အေစာပိုင္း၌ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ ထိုတံတိုင္းသည္ တရုတ္အေရွ့ကမ္းရိုးတန္းမွ ဂိုဘီသဲကနၱာရအစြန္းအထိ ကီလိုမီတာေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖန့္ျကက္၍ ရွည္လ်ားသည္။

ေနာက္ဆံုးျပုလုပ္ေနေသာ အစီအစဉ္မ်ားသည္ လူမ်ားအား ျပန္လည္ျပုျပင္ေနသည္ဟု မထင္မွတ္မိေစရန္ျဖစ္ေျကာင္း Jiankou အပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ေဆာင္မႈ၌ ၁၅ နွစ္ ျကာေနျပီျဖစ္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာ Cheng Yongmao က ဆိုခဲ့သည္။

တရုတ္မဟာတံတိုင္းအား ဘီစီသံုးရာစုတြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး ရာစုနွစ္နွင့္ခ်ီ ျကာျမင့္ခဲ့သည္။ Jiankou အပိုင္းအပါအဝင္ ကီလိုမီတာ ၆၃၀ဝ နီးပါးအား မင္ မင္းဆက္ (၁၃၆၈-၁၆၄၄ ခုနွစ္) တြင္ တည္ ေဆာက္ခဲ့သည္။

ယေန့အခ်ိန္တြင္ မဟာတံတိုင္းသို့ နွစ္စဉ္ ခရီးသြား ၁၀ သန္းခန့္ လာေရာက္လည္ပတ္ေနျကသည္။ သို့ေသာ္ သက္တမ္းျကာျမင့္လာမႈ နွင့္ ရာသီဥတုဒဏ္မ်ားအျပင္ ခရီးသြားမ်ားစြာေျကာင့္ တံတိုင္းျကီး၏  ေနရာအမ်ားအျပားသည္ ထိခိုက္ပ်က္စီးေနျပီျဖစ္သည္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အပိုင္းမ်ားကိုပါ ထည့္ သြင္းတြက္ခ်က္မႈအား မူတည္၍ ခန့္မွန္းေျခပ်က္စီးမႈသည္ ကီလိုမီတာ ၉၀ဝ၀ မွ ၂၁၀ဝ၀ အထိ အမ်ိုး မ်ိုးရွိနိုင္သည္။

ထိုအေမြအနွစ္အား ထိန္းသိမ္းနိုင္ရန္ လာေရာက္လည္ပတ္မႈ အလြန္အမင္းမ်ားျပားေသာ Badaling အပိုင္းသို့ လည္ပတ္သူအေရအတြက္အား ဇြန္ ၁ ရက္မွစ၍ တစ္ရက္လွ်င္ ၆၅၀ဝ၀ အထိသာ ကန့္သတ္ထားရန္ အာဏာပိုင္မ်ားက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျကသည္။

■ က်ိုးပ်က္သြားလိမ့္မယ္

တရုတ္အေရွ့ေျမာက္ပိုင္း ေလ်ာင္နင္းျပည္နယ္တြင္ မူလက ၁၃၈၁ ခုနွစ္၌ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ တံတိုင္းအပိုင္းတစ္ခု၏ မညီညာသည့္ လူသြားလမ္းေနရာအား ၂၀၁၆ ခုနွစ္တြင္ ဘိလပ္ေျမျဖင့္ အေခ်ာကိုင္ခဲ့ရာ အခ်ို့က သာမန္လူ သြားစကၤ࿿ျံနွင့္ပင္တူသည္ဟု ေဝဖန္ခဲ့ျကသည္။ ယင္းကဲ့သို့ အေခ်ာကိုင္ ေနသည့္ပံုမ်ား လူမႈမီဒီယာတြင္ ပ်ံ့နွံ့ခဲ့ ရာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္းျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ယင္းကိစၥနွင့္ အျခားမထင္ရွားေသာျဖစ္စဉ္မ်ားေျကာင့္ တံတိုင္းအား မူလအတိုင္းထိန္းသိမ္းရန္ အစီ အစဉ္သစ္တစ္ခုအား ယဉ္ေက်းမႈနွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာနက ယခုနွစ္အေစာပိုင္းတြင္ ထုတ္ျပန္ ခဲ့သည္။

မဟာတံတိုင္း ေရရွည္တည္တံ့ေရး လုပ္ငန္းစဉ္တြင္ တာဝန္ေပးခံထားရသူအခ်ို့က တံတိုင္း၏အပိုင္းအားလံုးသည္ လည္ပတ္သူ အလြန္အမင္းမ်ားျပားျပီး ေကဘယ္ကားမ်ားရွိသည့္ ေပက်င္းရွိ  Badaling အပိုင္းနွင့္ ဆင္တူရမည္ဟု ပံုေသကားက်စိတ္ကူးမ်ား ရွိေနျကေျကာင္း ယဉ္ေက်းမႈအေမြအနွစ္ စီမံ အုပ္ခ်ုပ္ေရးအဖြဲ့ ဒုတိယဒါရိုက္တာ Song Xinchao က ဆိုခဲ့သည္။

တံတိုင္းျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းအား ခရီးသြားဆြဲေဆာင္ရာေနရာျဖစ္လာေစေရး လုပ္ေဆာင္မႈနွင့္ ေရာေထြးေနျကေျကာင္း ゞင္းက ေျပာျကားခဲ့သည္ဟု တရုတ္အစိုးရပိုင္ China Daily သတင္းစာ က ယခုနွစ္အေစာပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

သို့ေသာ္ ေျမျပင္အေျခအေနတြင္မူ အလုပ္သမားအခ်ို့က နည္းလမ္းသစ္အား သံသယဝင္ေနျကသည္။ ယခင္ကမူ တစ္ခုလံုးအား ျပုျပင္ခဲ့ျကေျကာင္း၊ ယခုအခါ ျပုျပင္မႈမ်ားအား ေလွ်ာ့လုပ္ျပီး မူလအတိုင္း မပ်က္ယြင္းေစေရး ပိုမိုလုပ္ေဆာင္လာျကေျကာင္း Li Jingdong က ေျပာျကားခဲ့သည္။

စည္းမ်ဉ္းသစ္မ်ားအရ မဟာတံတိုင္းေဟာင္း၏ အလွတရားမ်ားအား ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရန္ ရည္မွန္းခ်က္ကို ျပည့္မီေစနိုင္ေသာ္ လည္း ယင္းကဲ့သို့ နည္းလမ္းမ်ားသည္ တာရွည္မခံဘဲ တံတိုင္းမ်ား ပဲ့ထြက္ပ်က္စီးမႈ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚမည္ကို စိုးရိမ္ေျကာင္း ゞင္းက ေျပာျကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment