
အဆိုပါဆိပ္ခံတံတားသစ္မွာ လက္ရွိတြင္ သဘၤောမ်ားဆိုက္ကပ္ျခင္းမရွိေသးဘဲ ဆိပ္ကမ္းအား ကိုင္တြယ္မည့္ကုမၸဏီထံသို့ လွြဲေျပာင္းေပးအပ္ျပီး၊ ဆိပ္ကမ္းအား ဖြင့္လွစ္ျပီးမွသာ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ားကို လက္ခံေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။ “လာမည့္ ဇြန္ ၁ ရက္မွာ ဆိပ္ကမ္းဖြင့္ပြဲ လုပ္ျပီးတာနဲ့ သဘၤောေတြစတင္ဆိုက္ကပ္ျပီး ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းေတြကို လက္ခံေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ”ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသရွိ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွပိုင္ဆိုင္သည့္ ေျမကြက္မ်ားေပၚတြင္ ေျမကြက္တစ္ကြက္လွ်င္ (၂ဝဝမီတာ × ၇၅၀ မီတာ) ရွိ ေျမကြက္ ၃၇ ကြက္အား ေဖာ္ေဆာင္ကာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမ်ား အားဖိတ္ေခၚကာ ဆိပ္ကမ္းဖြံ့ျဖိုးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ေျမကြက္အမွတ္ ၂၅နွင့္ ၂၆ ေပၚတြင္ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အေထြေထြ ကုန္စည္နွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ျပုလုပ္နိုင္ေသာ ဆိပ္ခံတံတားနွစ္စင္းနွင့္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာအေဆာက္အံုမ်ား၊ ကုန္ကိုင္တြယ္စက္ကိရိယာမ်ားအား ဝယ္ယူတပ္ဆင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေက်ာက္တန္းျမို့နယ္၊ သီလဝါေဒသတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ တရားဝင္ဖြံ့ျဖိုးမႈ အကူညီျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ယန္း ၂၃၄၈၀ မီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ဝ ခန့္) ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၄၀ဝ မီတာ×၄၀ မီတာရွိ ပင္မတံတား (Steel Jacket Type)၊ ၈၀-၉၀ မီတာ × ၁၅-၂၀ မီတာရွိ ခ်ဉ္းကပ္တံတားသံုးစင္း၊ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ ေနာက္ခံေျမ ၃၇ ဧကေပၚတြင္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ အေဆာက္အံုမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္စက္ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ Quay Crane နွစ္စင္း၊ RTG ေျခာက္စင္း၊ Reach Stacker သံုးစင္း၊ Trailer ေျခာက္စင္းနွင့္ Chassis ေျခာက္စင္းတို့အား ဝယ္ယူတပ္ဆင္ထားေျကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ေရးကာလမွာ ၂၀၁၆ခုနွစ္၊ ဇြန္လတြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္အေကာင္ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သီလဝါဧရိယာ၊ အေျခခံအေဆာက္ဦမ်ား ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေရး သီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသသို့ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ့တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္း ပထမအဆင့္အတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရနွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို့အျကား ေခ်းေငြစာခ်ုပ္မ်ားကို ၂၀၁၃ခုနွစ္နွင့္ ၂၀၁၅ ခုနွစ္မ်ားတြင္ စာခ်ုပ္ခ်ုပ္ဆို၍ စီမံကိန္းအတြက္ အတိုင္ပင္ခံအဖြဲ့အစည္းအျဖစ္ နီပြန္ကိုအိကုမၸဏီမွ Consulting Services လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၄ခုနွစ္တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျပီး၂၀၁၅ခုနွစ္၊ စက္တင္ဘာလတြင္ နီပြန္ကိုအိကုမၸဏီနွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို့အျကား နွစ္ဖက္သေဘာတူစာခ်ုပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္တာအတြက္ ၂၀၁၅ခုနွစ္တြင္ Price Bid Opening ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျပီး တည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္တာအျဖစ္ စီစစ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ ToYO – JFEE Joing venture နွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို့ နွစ္ဖက္သေဘာတူစာခ်ုပ္ကို ၂၀၁၅ခုနွစ္၊ ဒီဇင္ဘာတြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment