Thursday, May 30, 2019

စက္႐ုပ္ကေလးေတြ စာသင္ေပးတဲ့အခါ

ဖင္လန္ႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္းက တမ္ပေရၿမိဳ႕ေလးက မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းထဲမွာ ကေလးေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ဆရာတို႔ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားပို႔ခ်ေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ဆရာဆီကို ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ကေလးငယ္တိုင္းအျပည့္အဝအာ႐ံုစူးစိုက္ေနၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြအားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေနပံုေပၚပါတယ္။ ဒါက ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳအရည္အေသြးျမင့္စာသင္ခန္းေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ့ ပံုမွန္ျမင္ကြင္းမ်ိဳးပါပဲ။ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ အေျခအေနက တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဆရာျဖစ္သူက လူသားတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘဲ အရပ္ ၃ ေပ ဝန္းက်င္သာရွိတဲ့ စက္႐ုပ္ကေလး တစ္ခု ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေမလေလာက္စလုိ႔ အဲဒီေက်ာင္းေလးမွာ စက္႐ုပ္ ဆရာႏွစ္ေယာက္ကို ကေလးေတြနဲ႔ စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ စက္႐ုပ္ေလး ေတြ နာမည္ကို အိလိရက္စ္နဲ႔ အိုဗိုေဘာ့တ္လုိ႔ အသီးသီးနာမည္ေပးထား တယ္။ အိုဗိုေဘာ့တ္က သခၤ်ာဘာသာ သင္ၾကားတဲ့ စက္႐ုပ္ေလးျဖစ္ၿပီး အိလိရက္စ္ကေတာ့ ဘာသာစကားသင္ဖုိ႔ တာဝန္ယူထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ပညာေရးက႑မွာ စက္႐ုပ္ေတြရဲ႕ အေထာက္ အပံ့ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ရယူႏုိင္မလဲဆိုတာကို ဆန္းစစ္ဖုိ႔ စမ္းသပ္အ ဆင့္ တီထြင္ဖန္တီးထားတဲ့ ပေရာဂ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာရွင္ေတြက လူတူ စက္႐ုပ္ေလး အိလိရက္စ္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကို ပိုၿပီးအေလးထားေလ့လာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘာသာ စကား သင္ၾကားမႈဆိုတာက အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္တာေၾကာင့္ စက္႐ုပ္ေတြက ဘယ္ေလာက္အတိုင္း အတာထိ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မလဲဆိုတာကို အေျဖရွာခ်င္တာေၾကာင့္ပါ။ အိလိရက္စ္ဟာ  အဂၤလိပ္၊ ဖင္လန္၊ ဂ်ာမန္ အပါအဝင္ ဘာသာစကား ၂၃ မ်ိဳးထိ သင္ၾကားေပးႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ကေလးေတြကိုလည္း ႏႈတ္မႈ စြမ္းရည္ ပိုေကာင္းေအာင္ စက္႐ုပ္ကေလးက တိုက္တြန္းေလ့ရွိၿပီး သူတို႔ ေတြ ပ်င္းေနရင္လည္း နာမည္ႀကီး Gangnam Style သီခ်င္းနဲ႔ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖတတ္တာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အသည္းစြဲ  ဆရာတစ္ေယာက္ဘဝကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။

ဒီစက္႐ုပ္ေလးေတြကို NAO လူတူစက္႐ုပ္ ကုမၸဏီက ဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ Sofware ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Utelias ကလည္း နည္း ပညာပိုင္း ပါဝင္ပံ့ပိုးထားတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕အျမင္မွာေတာ့ သူတို႔ဟာ ကစားစရာ အ႐ုပ္ေလးေတြလုိပါပဲ။ အိလိရက္စ္နဲ႔ အျပန္အလွန္ ဆက္ သြယ္ရင္း၊ စကားေျပာရင္း ကေလးေတြက သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူမွန္းမသိဘဲ သင္ယူၿပီးသား ျဖစ္လာေစပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေမးစရာရွိတာက စက္႐ုပ္ေက်ာင္းဆရာေတြဟာ လူသား ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြထက္ ပိုမိုသာလြန္ေနသလားဆိုတဲ့ ကိစၥပါ။ အဲဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ေတြကို စက္႐ုပ္ေတြက သင္ၾကားပို႔ခ်ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတာဟာ အေတာ္ႀကီးအလွမ္းကြာေဝးေနဆဲ ကိစၥပါ။ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြကို စာသင္တဲ့ ေနရာမွာ၊ အထူးသျဖင့္ ဘာသာစကား သင္ၾကားတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အဆင္ေျပေနတယ္လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။

‘‘ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ စက္႐ုပ္ေလးနဲ႔ ကစားေနသလုိပဲေလ။ ဒီေတာ့ သူတို႔နဲ႔ စိမ္းေနတဲ့ ဘာသာစကားရဲ႕ ေဝါဟာရတစ္ခုခုကို ထုတ္ေျပာလို႔ မွားသြားတာမ်ိဳးျဖစ္မွာကို မစိုးရိမ္ဘူး။ ပိုၿပီးသတၱိရွိရွိ ေျပာတတ္တယ္။ ဆရာေရွ႕မွာ မွားသြားမွာ စိုးရိမ္တတ္တဲ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈနည္းေနေသးတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ အေတာ္အဆင္ေျပတဲ့ နည္းလမ္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္’’လုိ႔ ေက်ာင္းရဲ႕ ဘာသာရပ္ ဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ရစ္ကာကူလန္ဆာကာက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့ပါတယ္။

အခုေတာ့ စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ၿပီးဆံုးခဲ့ပါၿပီ။ စက္႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕ ပါဝင္သင္ၾကားမႈဟာ ေကာင္းက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိ တဲ့အတြက္ စမ္းသပ္မႈ ရလဒ္ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ NAO က ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ မေက်နပ္ေသးပါဘူး။ အိလိ ရက္စ္ဟာ သမား႐ိုးက် ဘာသာစကားသင္ၾကားေပး႐ံုမကပဲ ကေလး တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ကို အရိပ္အကဲေစာင့္ၾကည့္တတ္တဲ့ ဉာဏ္ရည္တုမ်ိဳးပါ ပိုင္ဆိုင္လာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ စက္႐ုပ္ေက်ာင္းဆရာက ကေလးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္အေျခအေနကို နားလည္ေနတဲ့အခါ ဘာသာစကား သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့အခါမွာ ပိုၿပီးထိေရာက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ တယ္လုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ရွင္းျပပါတယ္။

ဒီလုိ တစ္ဆင့္တက္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စက္႐ုပ္ရဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာ ဦးေႏွာက္ကို အဆင့္ျမႇင့္ၿပီး Buit-in ကင္မရာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီ ကင္မရာေတြက ကေလးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ မ်က္ႏွာကို အျမန္ဆံုး Scanဖတ္ၿပီး အေျခခံမ်က္ႏွာ အမူအရာလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ တုိက္ဆိုင္ၿပီး ဝမ္း နည္းေနသလား၊ ေပ်ာ္ေနလား၊ မဝံ့မရဲ ျဖစ္ေနသလားဆိုတာေတြကို  ဆန္းစစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာသင္ႏွစ္အသစ္မွာ ကေလးေတြ အေနနဲ႔ ပိုၿပီးမ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ နားလည္တဲ့ စက္႐ုပ္ေက်ာင္းဆရာ ေတြန႔ဲ႔ စာသင္ခြင့္ရေတာ့မယ့္ သေဘာပါပဲ။

တိုးတက္မႈေတြ ဆက္တိုက္ျမင္ေနရေပမယ့္ NAO ရဲ႕ ပညာရွင္ ေတြကေတာ့ ေရာင့္ရဲမေနပါဘူး။ အခုအခါမွာ အိလိရက္စ္အေနနဲ႔ မ်က္ ႏွာအရိပ္အကဲကိုသာမက ေခါင္းခါတာ၊ သမ္းေဝတာ အစရွိတဲ့ တျခားကိုယ္အမူအရာေတြကိုပါ ေထာက္လွမ္းနားလည္ႏုိင္ေအာင္ ေနာက္တစ္ဆင့္ ျမႇင့္တင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနျပန္ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္စာသင္ႏွစ္ တစ္ ႏွစ္ ထပ္ေရာက္ရင္ ပိုၿပီးလူလားေျမာက္လာတဲ့ စက္႐ုပ္ေက်ာင္းဆရာ ေလးကို ထပ္ေတြ႕ႏုိင္ဖုိ႔ နီးစပ္ေနျပန္ပါတယ္။

ပညာေရးက႑မွာ လူသားေတြအစား စက္႐ုပ္ေတြနဲ႔ အစားထုိးဖုိ႔ ဆိုတာက မူဝါဒပိုင္း၊ အေတြးအေခၚပိုင္းက်ၾကည့္ရင္ေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျငင္းခံုစရာေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ အမွန္အမွား သေဘာထားကဲြလြဲမႈေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါက ကိုယ္ပိုင္ ေရြးခ်ယ္မႈပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တမ္ ပေရၿမိဳ႕ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးက စက္႐ုပ္သင္ၾကားေရး ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အကူအညီကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခ်ေနႏုိင္ပါၿပီ။ ဒါကို ေတာ့ ျငင္းစရာမလိုပါဘူး။ ကေလးေတြက သူတို႔ရဲ႕ လူသား ဆရာ၊ဆရာမေတြကို ခ်စ္ခင္ေလးစားသလို စက္႐ုပ္ေက်ာင္းဆရာေလးေတြကို လည္း ခင္မင္တြယ္တာေနတာ အထင္အရွားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment