Saturday, May 11, 2019

Biman ေလယာဥ္လမ္းေခ်ာ္မႈ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းဦးစီး စံုစမ္းစစ္ေဆး

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံက Biman ေလေၾကာင္းလိုင္းေလယာဥ္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ ဗုဒၶဟူးေန႔က ေျပးလမ္းေက်ာ္မႈဟာ ေလယာဥ္ဘီးနဲ႔ ေျပးလမ္းထိရမယ့္ေနရာမွာ မထိတဲ့အတြက္ အ႐ွိန္မထိန္းႏိုင္ပံုရတယ္လို႔ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က VOA ျမန္မာပိုင္းကို ေျပာပါတယ္။ ေလယာဥ္အမႈထမ္းနဲ႔ ခရီးသည္ စုစုေပါင္း ၃၅ ေယာက္ပါတဲ့ ေလယာဥ္ အဆင္းမွာ လမ္းေခ်ာ္ၿပီး အပိုင္းလိုက္က်ဴိးခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ေနၿပီလို႔ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာန ဒုၫႊန္ခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့တာပါ။ ေလယာဥ္လမ္းေခ်ာ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ဆံုး သိထားတာနဲ႔ပါတ္သက္လို႔ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္ကို မစုျမတ္မြန္က ေမးတဲ့အခါ သူကအခုလို စေျဖပါတယ္။


“ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ မေန႔က ျဖစ္စဥ္ကိုပဲ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း မွတ္တမ္းေတြရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ CCTV ရက္ေကာ့ေတြ ျပန္ၾကည့္ထားၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီေတာ့ တကယ္တမ္းက စၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ဘီးနဲ႔ ေျပးလမ္းနဲ႔ စထိရမယ့္ေနရာထက္ အမ်ားႀကီး ေက်ာ္ၿပီးေတာ့မွ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Landing ဇံုမွာ touch down မျဖစ္ပဲနဲ႔ ေပ ၆၀၀၀ ေလာက္ေက်ာ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ touch down စၿပီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို Landing ပံုစံနဲ႔ေတာင္မတူပဲနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ထိုးစိုက္ၿပီးေတာ့ က်တဲ့အေနအထားမ်ိဳးကို ေတြ႔ရပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေရွ႕က ဘီးေတြေရာ က်ိဳးတယ္၊ ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ အဖ်ားေတြေရာ အရင္းေတြေရာ က်ိဳးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ထည္မွာပါ ထိခိုက္တဲ့အေနအထားမ်ိဳး ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ေျပးလမ္းရဲ႕ အလယ္ကေနၿပီးေတာ့ စျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ control လုပ္ဖို႔ ခက္ၿပီးေတာ့ ေျပးလမ္းေက်ာ္လြန္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက မေန႔က ေတြ႔ရတဲ့ root cause ေပ့ါေနာ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ဌာနအေနနဲ႔ကေတာ့ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ဒီေန႔ ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္တဲ့ aircraft investigation board ရွိတယ္ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ accident investigation လုပ္တာ စၿပီးေတာ့ လုပ္ေနပါၿပီ။ ဒါကေတာ့ အခုခ်က္ခ်င္းေတာ့ result ေတာ့ မထြက္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။

မစုျမတ္မြန္။ ။ မေန႔ကျဖစ္တဲ့ ေျပးလမ္းေခ်ာ္တာမွာ ရာသီဥတုေၾကာင့္လို႔ေျပာတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ပံုမွာျမင္ရတာကေတာ့ အပိုင္းလိုက္ က်ိဳးတာေတြ႔ရတယ္ေလ။ အဲေလာက္ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ေရာ ရာသီဥတုက ဆိုးလို႔ပါလားရွင့္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ ရာသီဥတုကေတာ့ အဲဒီေလယာဥ္မဆင္းခင္ နာရီ၀က္အလိုကေတာ့ နည္းနည္းေလး Heavy rain ရြာတာရွိတယ္။ ရွိေတာ့ သူ႔ကိုေတာင္မွ က်ေနာ္တို႔က တႀကိမ္ကြင္းေပၚမွာ မဆင္းပဲနဲ႔ တပတ္ပတ္ၿပီးေတာ့ေတာင္မွ ပ်ံခိုင္းလိုက္ပါေသးတယ္။ အဲလိုပတ္ၿပီးေတာ့မွ ျပန္ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ၆နာရီ ၅၂ ေပါ့ ၊ သူ႔မတိုင္ခင္မွာေတာ့ အေရွ႕က ေလယာဥ္ ၃ စီး ဆင္းသြားတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ရာသီဥတု ဆိုး၀ါးတဲ့အေျခအေနမဟုတ္ပါဘူး။ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ေလတိုက္ႏႈန္း ၁၅ မိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း မိုးကလည္း ဖြဲဖြဲရြာေနတဲ့အဆင့္ျဖစ္တယ္။ သူေျပးလမ္းကို ျမင္တာနဲ႔ visibility က ၆ မိုင္ေလာက္အကြာအေ၀းကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

မစုျမတ္မြန္။ ။ ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာေရာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမွာ တခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈရွိလို႔ လမ္းေခ်ာ္တာမ်ိဳးေရာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလားရွင့္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ေျပးလမ္းေပၚမွာ ဘာမွ အေႏွာက္အယွက္ အတားအဆီးျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ပစၥည္း၊ အေျခအေနမ်ိဳးဘာမွ မရွိ ပါဘူးခင္ဗ်။

မစုျမတ္မြန္။ ။ အဲဒီေတာ့ ေလယာဥ္မွဴးရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါသလားရွင့္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ က်ေနာ္တို႔ အၾကမ္းဖ်င္းသံုးသပ္ခ်က္ကေတာ့ ေလယာဥ္မွဴးရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္း လိုမယ္လို႔ သံုးသပ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သူတို႔ investigation ရလဒ္ထြက္လာတဲ့အခါမွာ အတိအက်ေျပာလို႔ရပါမယ္။

မစုျမတ္မြန္။ ။ ေနာက္ဆံုးေမးခ်င္တာကေတာ့ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ ့ ေလာေလာဆည္အထိ ဘယ္လိုအတည္ျပဳေျပာႏိုင္သလဲ။ ေနာက္တခုက ေနာက္ဆက္တြဲအေရးယူမႈေတြေရာ ရွိပါသလားရွင့္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ အားလံုးေပါင္း ခရီးသည္ေရာ crew ေရာ ၁၉ ေယာက္ကို မေန႔ညေနက ေဆးရံုမွာ ပို႔ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး စိုးရိမ္ေလာက္ရတဲ့ ဒဏ္ရာရတဲ့ အေနအထားတေယာက္မွ မရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဒီေန႔လည္း ျပန္ဆင္းဖို႔အေျခအေနေတြ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။

မစုျမတ္မြန္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ ေနာက္ဆက္တြဲ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြေရာ ရွိပါသလားရွင့္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္။ ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ investigation ၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ ထြက္လာတဲ့ result အေပၚမွာ မႈတည္ၿပီးေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ေလေၾကာင္းအာဏာပိုင္အဖြဲ႔နဲ႔ ညိွႏိႈင္းၿပီး လုပ္ဖို႔ရွိတယ္၊ ေဆြးေႏြးဖို႔ရွိမယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ရဲ႕ airport operation နဲ႔ ညိွႏိႈင္းၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေတြကို တာ၀န္ရွိသူေတြက ေပးရမယ့္အပိုင္းေလးေတြရွိပါတယ္။”

ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္ကို မစုျမတ္မြန္က Biman ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းလမ္းေက်ာ္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment