Friday, June 14, 2019

ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရ Golden Myanmar Airlines Public ကုမၸဏီက ေနာက္ဆုတ္ခဲ့သျဖင့္ တင္ဒါျပန္လည္ေခၚယူမည္

ျပည္တြင္းေလဆိပ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္အား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရ Golden Myanmar Airlines Public ကုမၸဏီမွ ေလဆိပ္အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္လိုျခင္းမရွိေတာ့သျဖင့္ ေနာက္ဆုတ္သြားခဲ့သျဖင့္ တင္ဒါျပန္လည္ေခၚယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။ “တင္ဒါေအာင္ထားၿပီးျဖစ္တဲ့ Golden Myanmar Airlines Public ကုမၸဏီက ေနာက္ဆုတ္သြားေတာ့ re-tender ျပန္ေခၚမွာေပါ့။ တင္ဒါျပန္ေခၚတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို ျပန္ျပင္ဖို႔ရွိတယ္။ ဘယ္အခ်က္ေတြက ကုမၸဏီအေနနဲ႔ မလုပ္ႏိုင္တာလည္းေပါ့။ က်န္တဲ့ ကုမၸဏီႏွစ္ခုကေတာ့ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ပဲ က်န္တာျဖစ္လို႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဖို႔အတြက္ ဆက္လုပ္သြားမယ္” ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက The Daily Eleven သတင္းစာသို႔ ေျပာၾကားသည္။



ဟဲဟိုး၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္သုံးခုအား ပုဂၢလိကႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး ေနာက္ဆုံးအဆင့္ တင္ဒါအား ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းေလဆိပ္သုံးခုအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ပထမအဆင့္၌ ဟဲဟိုးေလဆိပ္အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၊ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၆ သန္းႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ေလဆိပ္အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ကုန္က်မည္ဟု ခန႔္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

“ျပည္တြင္းေလဆိပ္သုံးခုကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ဖို႔ တင္ဒါေ႐ြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကုမၸဏီသုံးခုထဲက ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရတဲ့ Golden Myanmar Airlines Public ကုမၸဏီက ေနာက္ဆုတ္သြားခဲ့ပါတယ္” ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က The Daily Eleven သတင္းစာသို႔ ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ အဆိုပါျပည္တြင္းေလဆိပ္သုံးခုအားပ ုဂၢလိကႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ စိတ္ဝင္စားသည့္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ားအား အႀကိဳအရည္အေသြးစစ္ေဆးျခင္း၊Request for Proposal အား ထုတ္ျပန္ၿပီး တင္ဒါေခၚယူျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ တင္ဒါေ႐ြးခ်ယ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“ေနာက္ဆုတ္ခဲ့တာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဧၿပီမတိုင္ခင္တည္းက မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆုတ္တယ္ဆိုတာ စာတင္ထားၿပီးသားပါ” ဟု Golden Myanmar Airlines ၏ စီအီးအို ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားအား အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကပူးေပါင္းပါဝင္သည့္ Public, Private, Partnership (PPP) စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ စိတ္ဝင္စားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအား ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေၾကာ္ျငာေခၚယူခဲ့သည္။

ဟဲဟိုး၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္သုံးခုအား ပုဂၢလိကႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ Expression of Interest (EOI) ေခၚယူရာတြင္ စိတ္ပါဝင္စားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ဟဲဟိုးေလဆိပ္အား ကုမၸဏီ ၆၃ ခု၊ ေမာ္လၿမိဳင္ေလဆိပ္ကို ကုမၸဏီ ၄၇ ခုႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္အား ကုမၸဏီ ၅၀ မွ (EOI_ Document အား ဝယ္ယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားအား PPP စနစ္ျဖင့္ေဆာင္႐ြက္ရျခင္းမွာ ICAO Standard အရ Regulator ၏ Service Provider က႑မ်ားခြဲထုတ္ကာ Regulator ၏ တာဝန္ဝတၱရားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ Transport Master Plan ေရးဆြဲၿပီး Service Provider အပိုင္းျဖစ္သည့္ ေလဆိပ္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအား ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားလိုသည့္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment