Friday, June 14, 2019

စားေသာက္ဆိုင္မ်ား Service Charges ေကာက္ခံမႈမေက်နပ္လွ်င္ တိုင္ၾကားနိုင္

စားသုံးသူမ်ားကို ႀကိဳတင္ အသိေပးထားျခင္း မရွိဘဲ ဆိုင္၏ ဝန္ေဆာင္မႈ အတြက္ ေကာက္ခံေသာ ဝန္ေဆာင္ခ (Service Charges) ေပးရျခင္းကို ေက်နပ္မႈ မရွိပါက တိုင္ၾကားနိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းသို႔ ဝန္ေဆာင္ခ ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စားေသာက္ဆိုင္မ်ားကို ဥပေဒအရ ကန႔္သတ္ထားျခင္း မရွိေသာ္ လည္း ဝန္ေဆာင္ခ ေကာက္ခံမည့္ကိစၥႏွင့္ ေကာက္ခံမႈ ႏႈန္းထားမ်ားကို ဆိုင္၏ ဝင္ေပါက္မ်ားႏွင့္ Menu Book မ်ားတြင္ ထင္သာျမင္သာစြာ အသိေပးထားရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း စားသုံးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေဆြတင့္ၾကဴးက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။



ဦးေဆြတင့္ၾကဴးက“အျခားနိုင္ငံေတြမွာလည္း သူတို႔ဆိုင္ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈအတြက္ ေကာက္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စားသုံးသူကို အရင္ အသိေပးထားၾကတယ္။ ဒီမွာက အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ေဘလ္ရွင္းေတာ့မွ သိရတာမ်ိဳး ရွိတယ္။ သူတို႔ က ဘာဝန္ေဆာင္မႈမွ ေသခ်ာမေပးဘူး။ ႀကိဳလည္း အသိမေပးထားဘဲ Service Charges ေကာက္တာကို မေက်နပ္ရင္ တိုင္လို႔ ရပါတယ္”ဟု ဆိုသည္။

၂၀၁၉ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္သည့္ စားသုံးသူ ကာကြယ္ေရး ဥပေဒ အရ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္ စလုံး ျဖစ္ေစ အဆိုပါ ဆိုင္မ်ားကို အေရးယူနိုင္ေၾကာင္း စားသုံးသူ ေရးရာ ဦးစီးဌာနထံမွ သိရသည္။

စားသုံးသူေရးရာ ဦးစီးဌာန အျပင္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံ စားေသာက္ဆိုင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း (MRA) တို႔ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ထားကာ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားကို မိမိ ေကာက္ခံမည့္ Service Charges အစီအစဥ္မ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ျပသထားရန္ တိုက္တြန္းထားေၾကာင္း MRA ၏ ဥကၠ႒ ဦးေနလင္း က ေျပာသည္။

၎က“ဒါေကာက္ၾကတယ္ ဆိုတာက ဆိုင္တဆိုင္ခ်င္းစီရဲ႕ စီမံခန႔္ခြဲမႈနဲ႕ ဆိုင္တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဝန္ေဆာင္ခ မေကာက္ ေတာ့ဘဲနဲ႕ အစားအေသာက္ကို ေဈးတင္ၿပီး ေရာင္းၾကတာလည္း ရွိၾကတယ္။ အျခား နိုင္ငံေတြမွာလည္း Tip Money (ဝန္ေဆာင္မႈ ဆုေၾကး) အစား ဝန္ေဆာင္ခဆိုၿပီး ေကာက္ၾကတာေပါ့”ဟု ေျပာဆိုသည္။

ဆက္လက္၍ ဦးေနလင္းက“ဒါက မေကာက္နဲ႕လို႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူက Service Charges လည္း ေကာက္ေသးတယ္ အျပင္အဆင္ကလည္းမေကာင္း၊ စားပြဲထိုးကလည္း ေသခ်ာမလုပ္ေပး၊ ဝန္ေဆာင္မႈကလည္း မေကာင္းဘူး ဆိုရင္ေတာ့ စားသုံးသူကလည္း ေနာက္ ဒီလိုဆိုင္ကို ဘယ္လာစားေတာ့မွာလဲ။ စားသုံးသူက သူ႕ဟာသူ ဆုံးျဖတ္ သြားမွာပါ”ဟုလည္း ေျပာသည္။

စားေသာက္ဆိုင္ အမ်ားစုသည္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈ အတြက္ဟုဆိုကာ စားသုံးသူမ်ား၏ စားေသာက္မႈက်သင့္ ေငြ စုစုေပါင္း၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း မွ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေကာက္ခံလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ေန ကုမၸဏီဝန္ထမ္း မဇာျခည္က“အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြက စားၿပီးေဘလ္ရွင္းေတာ့မွ သိရတာ။ ဟင္းပြဲ လာခ် ခြက္လာခ် ေပးတာေလာက္ အတြက္ေတာ့ မေပးနိုင္ဘူးေလ။ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြ ဆိုရင္ အဲကြန္းေတာင္ မရွိဘဲ Service Charges က်ေတာ့ ေကာက္ၾကတာ။ ၿပီးေတာ့ ေကာက္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းကလည္း နိုင္ငံေတာ္ကို တရားဝင္ ေပးေဆာင္ေနရတဲ့ အခြန္ထက္ေတာင္ မ်ားေနေသးတာ”ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားၾကား Service Charges ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားမႈမ်ား မၾကာ ခဏျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေသာ္လည္း စားသုံးသူ ေရးရာဦးစီး ဌာနသို႔ တရားဝင္ တိုင္ၾကားျခင္းမ်ိဳး မရွိေသးေၾကာင္း သိရ သည္။

No comments:

Post a Comment