Tuesday, May 28, 2019

ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ျဖစ္နိုင္ေျခ ရွိ၊ မရွိ ေလ့လာမႈ ျပုလုပ္ေနသည့္ ရန္ကုန္လူထု ျမို့ျပရထား ပို့ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း ဦးစားေပးအပိုင္းအျဖစ္ ရန္ကုန္ျမို့၏ အေရွ့နွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ လွိုင္သာယာမွ ပါရမီဘူတာအထိ ၁၈ ကီလိုမီတာ ေဆာင္ရြက္မည္

YUMRT ၏ ဦးစားပေး အပိုင်းဖြစ်သည့် လှိုင်သာယာမှ ပါရမီဘူတာအထိ  လမ်းကြောင်းပြမြေပုံအား တွေ့ရစဉ်ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ျဖစ္နိုင္ေျခ ရွိ မရွိ ေလ့လာမႈ ျပုလုပ္ေနသည့္ ရန္ကုန္လူထု ျမို့ျပရထား ပို့ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း Yangon Urban Mass Rapid Transit (YUMRT) အား ဦးစားေပး အပိုင္းအျဖစ္ ရန္ကုန္ျမို့၏ အေရွ့နွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ လွိုင္သာယာမွ ပါရမီဘူတာအထိ ၁၈ ကီလိုမီတာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေျကာင္း JICA Myanmar Office မွ သတင္းရရွိသည္။  ရန္ကုန္ျမို့ေန ျပည္သူမ်ား၏ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး လိုအပ္ခ်က္ကို လက္ရွိ ျမင့္မားသည့္ ပမာဏအတိုင္း ဆက္လက္ ျဖည့္ဆည္းရန္မွာ အရည္အေသြး ျမင့္ေသာ ျမို့ျပမီးရထား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ဘတ္စ္ကားစနစ္နွင့္ အျခားသြားလာေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို အသံုးျပုရန္ လိုအပ္လာေျကာင္း သိရသည္။


သို့ျဖစ္၍ ဂ်ပန္နိုင္ငံ JICA မွ ရန္ကုန္လူထု ျမို့ျပရထား ပို့ေဆာင္ေရးစီမံကိန္း Yangon Urban Mass Rapid Transit (YUMRT) အား ျဖစ္နိုင္ေျခ ရွိ၊ မရွိ ေလ့လာမႈအား ၂၀၁၈ ခုနွစ္ ေမမွ စတင္ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေျကာင္း သိရသည္။ YUMRT စီမံကိန္းအား ရန္ကုန္ျမို့၏ အေရွ့နွင့္ အေနာက္၊ ေတာင္နွင့္ေျမာက္ ဆက္သြယ္ တည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္မိုးပ်ံ ရထားလမ္းမ်ား ပါဝင္သည့္ စီမံကိန္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ ေလ့လာမႈ ျပုလုပ္ေနသည့္ ဦးစားေပး အပိုင္းအျဖစ္ ရန္ကုန္ျမို့၏ အေရွ့နွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ လွိုင္သာယာမွ ပါရမီဘူတာအထိ ၁၈ ကီလိုမီတာအား  စတင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။

“ရန္ကုန္ျမို့ရဲ့ ယာဉ္ေျကာပိတ္ဆို့မႈက လက္ရွိမွာ အရင္ကထက္ ပိုမို ဆိုးရြားလာတာ မွန္ေပမဲ့ ဘန္ေကာက္၊ ဂ်ကာတာ စတဲ့ အျခား အေရွ့ေတာင္အာရွ ျမို့ေတာ္ျကီးေတြေလာက္ ယာဉ္ေျကာ က်ပ္တည္းတဲ့ အဆင့္ေလာက္ထိ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ရန္ကုန္ျမို့ရဲ့ ယာဉ္ေျကာ က်ပ္တည္း ပိတ္ဆို့မႈက အခုထက္ ပိုမိုဆိုးရြားလာမယ္ဆိုရင္ YUMRT လုပ္ငန္းေတြ စတင္ တည္ေဆာက္ဖို့ေတာင္ ျဖစ္နိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေျကာင့္မို့   YUMRT ကို ေစာနိုင္သမွ် ေစာေစာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။  YUMRT က ပထမဆံုး ျမို့ျပလူထု ျမန္နႈန္းျမင့္ ခရီးသြားဝန္ေဆာင္မႈ ျပုနိုင္မွာျဖစ္ျပီး အျခားေျမျပင္က အျခား သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ပံုမွန္ လည္ပတ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု JICA Myanmar Office မွ Chief Representative Mr . Masayuki Karasawa က ေမ ၂၂ ရက္ က ေျပာျကားခဲ့သည္။

ရန္ကုန္လူထု ျမို့ျပရထား ပို့ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း (YUMRT) ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားစနစ္အတြက္ ကနဦး ေလ့လာမႈကို ၂၀၁၈ ခုနစ္ ေမတြင္ စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး၊ လက္ရွိ ျပုလုပ္ေနသည့္ အေသးစိတ္ ေလ့လာမႈသည္ ၂၀၁၉ စက္တင္ဘာ (သို့မဟုတ္) ေအာက္တိုဘာတြင္ ျပီးစီးမည္ဟု ဆိုသည္။

“ရန္ကုန္ျမို့ရဲ့ အေရွ့နွင့္ အေနာက္၊ ေတာင္နွင့္ေျမာက္ ဆက္သြယ္ တည္ေဆာက္မယ့္ မိုးပ်ံရထား စီမံကိန္း တစ္ခုလံုးကို ဂ်ပန္အစိုးရရဲ့ အိုဒီေအေခ်းေငြနဲ့ပဲ တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်းေငြလို့ ဆိုရာမွာ တစ္ျခားနိုင္ငံေတြက ေပးတဲ့ ေခ်းေငြေတြနဲ့ လံုးဝမတူပါဘူး။ အတိုးနႈန္းက ဝ ဒသမ ဝ၁ ရာခိုင္နႈန္းပါ။ ျပီးေတာ့ ျပန္ဆပ္တာက အနွစ္ ၄၀ အေနနဲ့ ျပန္ဆပ္ရပါမယ္။ အနွစ္ ၄၀ လို့ ဆိုရာမွ ပထမ ဆယ္နွစ္က လံုးဝ ျပန္ဆပ္ဖို့ မလိုပါဘူး။ ဒီစီမံကိန္း တစ္ခုလံုးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ကုန္က်မလဲ ဆိုတာကေတာ့ ေလ့လာမႈေတြ ျပုလုပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္” ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ျကီး Mr. Ichiro Maruyama က ဧျပီ ၂၈ ရက္ က ေျပာျကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment