Thursday, July 4, 2019

သံုးႏွစ္ေက်ာ္ပိတ္ထားသည့္ ရန္ကုန္ကားလိုင္စင္ျပန္ေပးရန္ မူအားျဖင့္သေဘာတူ

သံုးႏွစ္ေက်ာ္ ပိတ္ ထားသည့္ ရန္ကုန္လိုင္စင္ျပန္ဖြင့္ ရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္း ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီ (ႀကီး/ ေကာ္)က မူအားျဖင့္ သေဘာတူေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေထာက္ အတြင္းဝန္ ဦးခင္ေမာင္လြင္က ဇူလိုင္ ၃ ရက္တြင္ ေျပာသည္။ ႀကီး/ေကာ္က မူအားျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည့္ ရန္ကုန္လုိင္ စင္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္စီးပြားေရး ရာ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီ သို႔ တင္ျပရန္ ဆက္လက္စီစဥ္ေန ၿပီး ယင္းေကာ္မတီက ရန္ကုန္လိုင္စင္စနစ္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မည္ ျဖစ္သည္။



‘‘ေကာ္မတီကို တင္ျပဖို႔ စီ စဥ္ေနတယ္။ အင္ဂ်င္ပါဝါအ လိုက္ကို ျပန္ၿပီး အေသးစိတ္ခြင့္ ျပဳမလား၊ ခြင့္မျပဳဘူးလားဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြရယ္ အေသးစိတ္ဆံုး ျဖတ္ရဦးမယ္။ ေကာ္မတီက ဆံုး ျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ ေနာက္တစ္ပိုင္း ေပါ့။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရန္ကုန္ တိုင္းအစိုးရဘက္က တင္ျပတဲ့ဟာေတြလည္း ရွိတယ္’’ဟု ဦးခင္ ေမာင္လြင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္လိုင္စင္ စနစ္အ တြက္ ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ျပည္တြင္း ၌ အလံုးစံုမဟုတ္ေသာ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ကားစနစ္ (SKD) ႏွင့္ အလံုးစံုေမာ္ေတာ္ယာဥ္တပ္ ဆင္ထုတ္လုပ္သည့္စနစ္ (CKD) စနစ္အတြက္ပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရၿပီး ျပည္တြင္းကားတင္ သြင္းမႈ မထိခိုက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ဟု ၎က ထပ္ေလာင္းေျပာသည္။

၂၀၁၆ ဧၿပီက စ၍ တစ္ဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းမႈမ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္ လိုင္စင္ထုတ္မေပးသည့္ အစီအ စဥ္ကို ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအ စိုးရအဖြဲ႕က Yangon Vehicle Quota Certification (YVQC) စနစ္ျဖင့္ အစားထိုးက်င့္သံုးရန္ ၂၀၁၈ ေမလကတည္းက ေၾက ညာခဲ့သည္။

လမင္းတစ္ရာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္ကို ေဆြထြန္းက ‘‘အခုကစလစ္ေစ်း က တျဖည္းျဖည္းတက္လာေန  တာ။ ရန္ကုန္လိုင္စင္ေပးရင္ စ လစ္ေစ်း ေတာ္ေတာ္က်မယ္။ ေကာင္းတဲ့အလားအလာေပါ့။ လူနည္းစုအက်ိဳးစီးပြားထိခိုက္ မယ္။ အမ်ားျပည္သူအတြက္အ က်ိဳးရွိမယ္။ အမ်ားျပည္သူအ ဆင္ေျပဖို႔လိုတယ္’’ ဟု သံုးသပ္ သည္။

ရန္ကုန္တုိင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးအသင္း  ဥကၠ႒ ဦးမင္းမင္းေမာင္က ‘‘အင္ ဂ်င္ပါ၀ါအလိုက္ ခြဲၿပီးေတာ့မွ ေကာက္တာ ပိုေကာင္းတယ္။ ကားေဟာင္းေစ်းကြက္က နဂိုက တည္းက အေျခအေနက်ေနၿပီး သား။ အသစ္ေစ်းကိုမေက်ာ္ေသး ဘူး။ အသစ္သြင္းလာတဲ့ တိုယို  တာတုိ႔၊မာဇဒါေတြအတြက္ေတာ့ ေကာင္းသြားႏုိင္တယ္။ ေအာက္  ကားကို သြားမ႐ိုက္ခတ္ဘူး။   အင္ဂ်င္ပါ၀ါမခြဲျခားရင္ ပိုၿပီးမ သက္ဆုိင္ဘူး။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါခြဲ ရင္ေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္သိ  သာမယ္။ ဥပမာ ဒူဘိုင္းက သြင္း လာတဲ့ရာရစ္၊ ဗီးေရာ့တို႔လိုကား ေတြကို သိန္း ၃၅၀ ေလာက္နဲ႔ရ သြားႏုိင္တယ္။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါမခြဲ ျခားရင္အျမင့္ကားေတြမွာ ပိုၿပီး သက္ေရာက္မႈရွိမွာမဟုတ္ဘူး။   အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၅၀၀ ရွိတဲ့၊ ၃၀၀ နဲ႔ ၅၀၀ ၾကားမွာရွိတဲ့ကားေတြက  ေတာ့ အနည္းငယ္သက္ေရာက္မႈ ရွိသြားမယ္’’ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ရန္ကုန္လိုင္စင္ စနစ္အေပၚသံုးသပ္သည္။

ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ ငန္းကို ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ၾကာလုပ္ကိုင္ ေနသည့္ ကိုမုိက္ကယ္ေအာင္က ‘‘ရန္ကုန္လိုင္စင္ေပးမယ္သာ ေျပာတာ၊ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၉  ကားမူ ၀ါဒမွာ ညာေမာင္းကိုကန္႔သတ္ ထားေတာ့ ဘယ္လိုမွသိပ္သိသာ မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကားသစ္ေစ်း ကြက္ကိုပဲ ဦးတည္တယ္လို႔ ျမင္ တယ္။ ဒါေပမဲ့စလစ္ေစ်းက က်သြားမယ္’’ ဟု ၎၏အျမင္ကို ေျပာသည္။ ရန္ကုန္လိုင္စင္ေပးမည့္ အ စီးေရကို ႀကီး/ေကာ္ႏွင့္ တိုင္းေဒ သႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ၾကား ေဆြးေႏြးေနၿပီး စီမံခ်က္ စတင္ႏုိင္သည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္လိပ္စာေျပာင္းမည့္ နယ္လိုင္စင္ ကားမ်ား ခြင့္ျပဳ ဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း အစိုးရအဖြဲ႕ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားထားသည္။

No comments:

Post a Comment