Sunday, June 9, 2019

မယ္ေခြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲမ်ား

ခုမယ္ေခြ အလွည့္ေရာက္ လာပါၿပီ။ မယ္ေခြရဲ႕ ‘ လက္ ေဆာင္’ ကဗ်ာကိစၥ ေဆြးေႏြးၾက ေတာ့ ကိုယ့္မွာလည္း အမ်ားနည္း တူ ေျပာခ်င္တာေတြ၊  ခံစားမိ တာေလးေတြကို ရင္ဖြင့္ခ်င္လာ တယ္။ ပထမဦးဆံုး ဆိုရွယ္မီဒီ ယာေပၚမွာ သတိထားမိလိုက္တာ  ဆရာသစၥာနီရဲ႕ ရင္ဖြင့္စကား။ ကိုယ္က အမႈမဲ့၊အမွတ္မဲ့ေနတတ္ ေတာ့ ဒီကဗ်ာကိစၥ ဘာျဖစ္ပါလိမ့္ ေပါ့။ ေသခ်ာမသိဘူး။ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္စာေတြက သူတို႔ေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္ အ ခ်ိန္ေတြကုန္လြန္းလို႔ run through  ခပ္ျမန္ျမန္ေလးပဲ ဖတ္ ျဖစ္တယ္။ ဆရာသစၥာနီ ပို႔စ္ေရာက္ေတာ့ မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။
  ဆက္စပ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရွးျမန္မာကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့  မယ္ေခြရဲ႕ ‘လက္ေဆာင္’ကဗ်ာကို အ႒မတန္းျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက  ျဖဳတ္ပယ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့အေၾကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီကိစၥေထာက္ခံတဲ့ဆရာဝန္တစ္ဦးက ကေလးသူငယ္ေတြ အက်င့္ပ်က္မွာစိုးလို႔ ဒီကဗ်ာေလး ဖယ္ရွားေပးဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားခဲ့တာ  ခုေတာ့ ေအာင္ျမင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း  ဝမ္းသာအားရ  ဂုဏ္ယူေရးထား တာေတြ႕ရတယ္။
 အေၾကာင္းအရာကေတာ့ အဲဒါပါပဲ။ ျမန္မာကဗ်ာကိုခ်စ္တဲ့ သူ၊ ျမန္မာကဗ်ာကိုရင္ဘတ္နဲ႔ ခံစားသူ၊ ျမန္မာစာေပအႏုပညာ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူေတြအေနနဲ႔ ဒီကိစၥဟာ အင္မတန္မွားယြင္းတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ အလြန္ဝမ္းနည္းစ ရာေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္၊တစ္ဆက္ တည္း ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကို ပါေမးခြန္းထုတ္လာၾကတယ္။ဒီ ကဗ်ာကို ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကပယ္ ဖ်က္ဖို႔ ဘယ္သူေတြက လုပ္ ေဆာင္ခဲ့ၾကတာလဲ။ ဘယ္လိုအ ေတြးအေခၚ၊ ဦးေႏွာက္ေတြနဲ႔စဥ္း စားခဲ့ၾကတာလဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ ျဖဳတ္ပယ္ရျခင္း အေၾကာင္းက ‘ေဆးလိပ္’ အႏၲရာယ္ကို ေက်ာင္းေ နရြယ္ ကေလးသူငယ္ေတြ အ တုခိုးမွားေစႏိုင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ လို႔ သိရတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမး စရာေမးခြန္းေတြ ရွိလာတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေဆးရြက္ႀကီးဥပေဒ ကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့တာ ငါး ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ။ အဲဒီ ဥပေဒအတိုင္း လိုက္နာမႈေကာ ရွိၾကရဲ႕လား။ ေက်ာင္းအနီးဝန္းက်င္မွာ ေဆး လိပ္မေရာင္းရ၊ အသက္(၁၈) ႏွစ္ေအာက္ကိုေဆးလိပ္မေရာင္း ရ၊ ေဆးလိပ္၊ ေဆးရြက္ႀကီးကို မေၾကာ္ျငာရ..စသည္ျဖင့္ျပ႒ာန္း ခဲ့တဲ့ ေဆးရြက္ႀကီးဥပေဒကိုအခု  ဘယ္သူေတြ လိုက္နာေနၾကလို႔ လဲ။ ျမန္မာျပည္ ႀကိဳက္တဲ့ေနရာ၊ ႀကိဳက္တဲ့အရပ္ လက္ညိႇဳးထိုး မလြဲ ေဆးလိပ္ဆိုင္ေတြရွိတယ္။  အလြယ္တကူ ဝယ္လို႔ရတယ္။  ဘာအကန္႔အသတ္မွ မရွိဘူး။ ဘယ္သူကို မေရာင္းဘူးဆိုတာ မရွိဘူး။ g&gတို႔၊ City Express တို႔၊ 1Stop Mart  တို႔သြား ၾကည့္လိုက္။ ေကာင္တာေရွ႕မွာ ေဆးလိပ္နဲ႔ အရက္မ်ိဳးစံု ျပဴးခနဲ ေတြ႕ရမယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြက Seven Eleven ဆိုင္ေတြမွာဆို ေဆးလိပ္တို႔၊ အရက္တို႔ဆိုေခ်ာင္ ထဲမွာ လူမျမင္ေအာင္ထားၿပီး ေရာင္းၾကရတာ၊ အခြန္ေတြတိုး ထားလို႔၊ သူတို႔ဆီမွာေဆးလိပ္တို႔၊ အရက္တို႔က အင္မတန္ေစ်းႀကီး တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလိုေဖာျခင္း ေသာျခင္း ျဖန္႔ခင္းေရာင္းလို႔လည္း မရဘူး။ သူတို႔ဥပေဒက တင္း က်ပ္သလို လိုက္နာမႈရွိတယ္။ Rule of Law ေပါ့။ ခု ျမန္မာ ျပည္မွာက ဆရာသစၥာနီေျပာသ လို ေက်ာင္းထဲမွာေတာင္ေဆးျပား ေတြရေနတဲ့ အေျခအေန။ ဥပေဒ ေတြရွိေပမယ့္ တားဆီးမယ့္သူ မရွိ၊ လိုက္နာမယ့္သူမရွိ။ ေဆး လိပ္အေၾကာင္းဆက္ရရင္ျပ႒ာန္း စာအုပ္မွာပါတဲ့ ေဆးလိပ္အ ေၾကာင္းကဗ်ာဟာ ကေလးသူ ငယ္ေတြ အတုယူမွားေစႏိုင္တဲ့အ တြက္လို႔ဆိုတယ္။ ႐ုတ္တရက္ ၾကည့္ရင္ မွန္တယ္လို႔ ထင္ရေပ မယ့္ ဒီကဗ်ာေၾကာင့္ ကေလးသူ ငယ္ေတြကို လမ္းလြဲေရာက္စရာ အေၾကာင္းဘာမွမရွိဘူး။ ခုတ္ရာ တျခား၊ ရွရာတလြဲျဖစ္ေနတယ္။

 ပညာေရး႐ႈေထာင့္၊ စာေပအႏုပညာ႐ႈေထာင့္၊ ခံစား မႈအႏုပညာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ႐ႈ ေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အင္မတန္ သိမ္ေမြ႕လွပတဲ့ေရွးျမန္မာကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို ျပ႒ာန္းထဲက ထုတ္ ပယ္ပစ္လိုက္တာကေတာ့ အင္မ တန္ ႏွေျမာစရာေကာင္းလွသလို  ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အေန အထားကိုလည္း ေမးခြန္းထုတ္ စရာျဖစ္လာတယ္။ ဒီတန္ဖိုးကို  ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ျပ႒ာန္းၾကသူ ေတြ မသိတာလား၊ နားမလည္ တာလား။

*****

မေနႏိုင္လို႔ ေရးတဲ့စာ

*****

လက္ေဆာင္

မဝယ္ဘူး

မယ္ခူးတဲ့ ဖက္စို။

မီးမကူ ေနပူမွာ မကင္အားလို႔

ထားရတယ္ အိပ္ရာေအာက္မွာ

မင္းေသာက္ဖို႔ကို။

ညႇာအနား

ေရွ႕သြားနဲ႔ ကိုက္လို႔တို

မခ်ိဳေတာင့္ လိပ္ေဆး။

ပိုးမကူ ဝါခ်ည္ျဖဴ

တစ္ပင္ရစ္ကယ္ႏွင့္

ငယ္ခ်စ္ေမာင္ ေရႊဝသြားကို

ပါးလိုက္ကဲ့ေလး။

(မယ္ေခြ)

ဒီကဗ်ာကို ေက်ာင္း သားေလးေတြ ေဆးလိပ္ေသာက္ ဖို႔အားေပးလမ္းၫႊန္သလိုျဖစ္ေနလို႔ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကေနျဖဳတ္ တယ္လို႔ဆိုတယ္။ အရက္မူးေန တာ၊ ေဆးျပားစြဲေနတာေတြစ သည္မေျပာေတာ့ပါ။ ေရႊဉာဏ္ ေတာ္စူးေရာက္သူ လူႀကီးမင္း မ်ားကိုသာ ေလးစားမိပါရဲ႕။

ဒီကဗ်ာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အရြယ္ေတြလည္း သင္ၾကား နာယူခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာအမည္-လက္ေဆာင္၊ ကဗ်ာေရးသူ-မယ္ ေခြ။ ငယ္ရြယ္စဥ္ေက်ာင္းသား ဘဝမွာ ကဗ်ာေရာ၊ ခက္ဆစ္ ေရာ၊ ကဗ်ာစကားေျပေရာသင္ ၾကရတာပါပဲ။ ဘယ္မိန္းကေလးမွ ဒီကဗ်ာသင္ရလို႔  ေဆးလိပ္ ေသာက္တတ္သြားၾကတယ္ မၾကားဖူးပါ၊ သူတို႔ခ်စ္သူကို ေဆး လိပ္လက္ေဆာင္ေပးၾကတယ္လို႔ မၾကားဖူးပါ။

မယ္ေခြဟာ ဒုတိယ ကုန္းေဘာင္ခတ္မွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးစာဆိုျဖစ္ပါတယ္။ ရတနာသိဃၤၿမိဳ႕ေန စစ္ေတာင္း ဝန္ႀကီးရဲ႕သမီး၊ အေမြဝန္ေမာင္ စြက္ရဲ႕မယားျဖစ္တယ္။ အေမြဝန္ကေတာ္လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ မယ္ေက၊ မယ္ေခြ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ဟာ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္မွာ  အလြန္ေက်ာ္ေစာ ပါတယ္။ မယ္ေခြက ညီမပါ။ မယ္ေခြဟာ အဲခ်င္းအဖြဲ႕ထင္ရွားသလို ငိုခ်င္းအဖြဲ႕ေတြလည္း အ မ်ားအျပား ေက်ာ္ေစာပါတယ္။

 လက္ေဆာင္ကဗ်ာ မွာ ေရွးျမန္မာတို႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းပံု ရိပ္နဲ႔ ဘဝပံုရိပ္ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳးပါဝင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ရဲ႕လူမႈ ေနထိုင္မႈပံုစံကို ျပဆိုပါတယ္။ မိန္းမပ်ိဳေလး တစ္ေယာက္က ေတာ္တန္႐ံု ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔  ေဆးလိပ္လိပ္ဖို႔လုပ္ငန္းစဥ္ အစ၊အဆံုးလုပ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပး မည္ မထင္ပါ။ ခက္ခဲၿပီးစိတ္ရွည္ ရတဲ့ သနပ္ဖက္ေဆးလိပ္ေကာင္း တစ္လိပ္ရဖို႔ အခ်ိန္ယူရသလို စိတ္ရွည္ရပါတယ္။

 အသက္(၉၆)ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အ ဘြားဟာ ေဆးလိပ္ကိုကိုယ္တိုင္ လိပ္ၿပီးမွ ေသာက္ပါတယ္။သနပ္ ပင္က သနပ္ဖက္ကိုခူးၿပီး ပြက္ ပြက္ဆူေနတဲ့ ေရေႏြးဒန္အိုးဖံုးေပၚ သနပ္ဖက္အစိမ္းကို တင္ပါ တယ္။ ညိႇဳးသြားခ်ိန္မွာ မီးကင္ပါ တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေနလွန္းပါ တယ္။ အေနေတာ္ေျခာက္ေသြ႕ တဲ့ သနပ္ဖက္ကိုမွ ေဆးလိပ္လိပ္ ရာမွာသံုးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕သနပ္ ဖက္အစိမ္းေတြကိုေတာ့ အိပ္ရာ ဖ်ာေအာက္မွာခင္းၿပီး အေျခာက္ ခံတာ ျမင္ဖူးပါတယ္။ ဥႏွဲသား ကိုေတာက္ေတာက္စင္း၊ ေန လွန္း၊ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီဆိုမွ ေဆး ရြက္ႀကီးအခ်ိဳ႕ကို နယ္ေျခၿပီး ေရာ ေႏွာပါတယ္။ ဘာမွထပ္ထည့္ စရာ မလိုဘဲ ခ်ိဳပါသတဲ့။ ေဆး လိပ္လိပ္တိုင္း အဘြားေျပာေနက် စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ နင္တို႔ အဘိုးက ငါလိပ္ေပးတဲ့ေဆးလိပ္ မွ သေဘာက်တာတဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ အဘိုးက ကြယ္လြန္ခဲ့တာၾကာ ပါၿပီ။ ေဆးလိပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုေတာ့ ခ်န္ထား ခဲ့ပါတယ္။

ေရွးေခတ္က ျမန္မာ တို႔ရဲ႕ ဘဝရပ္တည္ဖို႔႐ုန္းကန္ရမႈဟာခက္ခဲပါတယ္။ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ေန လူတန္းစားမဟုတ္ရင္ ဆင္းရဲ တာမ်ားတာပါပဲ။ ေတာင္သူလယ္ လုပ္ဓားမခုတ္အေနနဲ႔ ထမင္း တစ္နပ္စားရဖို႔ေတာင္ ခက္ခက္ ခဲခဲ ႐ုန္းကန္ၾကရတာပါ။ ကဗ်ာ ထဲက ‘မီးမကူ ေနပူမွာ မကင္အား လို႔’ ဆိုတဲ့အဖြဲ႕အႏြဲ႕ဟာ မယ္ေခြ အားလို႔ ထည့္စပ္ထားတာမဟုတ္ ပါ။ ဘဝရပ္တည္မႈအတြက္မအား လပ္ႏုိင္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ၾက ရတယ္ ဆိုတာကို  ျပေနတာျဖစ္ပါ တယ္။ မကင္အားကို မကင္ရက္၊ မလုပ္ရက္လို႔လည္း ဆရာေတြက အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကတာလည္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ထားၾက ပါစို႔။

  ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီေအာင္ ခ်စ္စဖြယ္တည္ရွိခဲ့တဲ့ အႏုပညာ လက္ရာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေဆး လိပ္တြန္းအားေပးကဗ်ာလို႔ သတ္ မွတ္လိုက္တာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ နားမလည္ႏိုင္ပါ။ ‘တံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါ၊ ငျမာကေဆး၊ ကြမ္းသီး ေတာင္ငူနဲ႔၊ ကိုင္းထံုးျဖဴျပည္ရွား၊ သာဝါးလို႔ေထြး’ဆိုတဲ့ ဦးမင္း လည္း အိမ္ျပန္အိပ္ေနရေတာ့ မလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

​ေဆးတံတုိတညႇိဳ​ေလာက္​

​ေရာ့​ေသာက္​​ေတာ့​ေပး။

မယူလုိက္​က မုိက္​လုိ႔ထင္​

ယူလုိက္​ျပန္​က ႀကိဳက္​လုိ႔ထင္​

​ေသာက္​​ေစခ်င္​

ခုတင္​တြင္​ ​ေထာင္​ခဲ့ကြဲ႕

ညိဳႏြဲ႕ရဲ႕​ေလး။

ေဆးတံတို/မယ္​​ေခြ

 ဒီကဗ်ာဆိုလည္းေဆးလိပ္ အားေပးကဗ်ာလို႔ ေရႊဉာဏ္ ေတာ္ စူးေရာက္ၾကဦးမလား မေျပာႏိုင္ပါ။

  ကဗ်ာဟာအဆင့္ျမင့္အႏု ပညာပစၥည္းပါ။ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ ကဗ်ာေတြ ဟာ အႏုပညာအရည္အေသြးအ

ျပည့္ရွိေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာထဲက ရသအျမင္၊ ဘဝအ

ျမင္ကို ရအာင္မစုပ္ယူႏိုင္ဘဲ၊ျပန္

လည္မမွ်ေဝႏိုင္ဘဲ ကိုယ္လိုရာ ကိုသာ ဆြဲေတြးၿပီး ျဖဳတ္ထုတ္ သတ္ လုပ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ရသမပါတဲ့ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ ေတြပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ရသ ခံစားမႈနဲ႔ ေဝးကြာေစျခင္းဟာ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈကို ဆြဲခ်ျခင္းသာ

ျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ကိုယ့္လူမ်ိဳးရဲ႕ စာေပအေမြအႏွစ္ကို အဓိပၸာယ္ တလြဲလုပ္ေဆာင္ျခင္းဟာလည္း ေရွးစာဆိုေတြကို ေသးေငါ့ပန္းသလိုပဲလို႔ခံစားရပါတယ္။ ျမန္မာ စာ၊ ျမန္မာကဗ်ာအႏၲရာယ္ကင္း ပါေစ။    ။

ေလးစားစြာ

ေမာင္ႏိုင္လင္း(ေကာလင္း)

၆ ေမ ၂၀၁၉

******

‘လက္ေဆာင္’ကဗ်ာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲက ျဖဳတ္ပယ္မႈ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကဗ်ာဆရာတစ္ ဦးရဲ႕ခံစားခ်က္ပါ။ ဒီ ခံစားမႈမ်ိဳး စာေပအႏုပညာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖိုးထားသူတိုင္း ခံစားမိၾကမွာ ပါ။ ေဆးလိပ္ကို က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္အရ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲ က ျဖဳတ္ပယ္တယ္ဆိုတဲ့ ခပ္ပါး ပါးအေတြးအျမင္ထက္ စာေပ တန္ဖိုး၊ အႏုပညာတန္ဖိုး၊ ယဥ္ ေက်းမႈတန္ဖိုးက ပိုၿပီးအေရးႀကီး တယ္ဆိုတာ သတိမူမိေစဖို႔ပါ။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ေပၚလာတဲ့ ဒီကဗ်ာမွာခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ ေလးခ်ဳိးအသံေတြ ပါေနတယ္။ ဒီေခတ္ကေလးေတြ ဒါကို မသိႏိုင္ဘူး။ သိတဲ့ ဆရာ ေတြက သံေနသံထားအမွန္နဲ႔ရြတ္ ဆိုရင္ အင္မတန္နာေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီကဗ်ာမွာ ျမန္ မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြ ပါေနတယ္။ ေရွး(ကုန္းေဘာင္ ေခတ္) ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ဓေလ့၊ လူေနမႈဘဝ၊ အသံုးအေဆာင္၊ အျပဳအမူေတြကို ျမင္ႏိုင္တယ္။ သာမန္အားျဖင့္ ေဆးလိပ္အ ေၾကာင္း ဖြဲ႕တယ္ဆိုေပမယ့္ ဒီ ကဗ်ာရဲ႕ သိမ္ေမြ႕မႈမွာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ၊ သစၥာတရားနဲ႔ ႐ိုးသားမႈ ေတြ ေတြ႕ရမယ္။

ေဆးလိပ္အေၾကာင္း ေျပာေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္တစ္ ခုလံုး၊ (၂၀)ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းအထိ တစ္ကမ႓ာလံုးက ေဆးလိပ္ကို  ေန႔စဥ္ အသံုးအေဆာင္တစ္ခုအ ျဖစ္ သံုးစြဲခဲ့ၾကတာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုျဖစ္ခဲ့တာကိုလည္း ေမ့ထား လို႔ မရပါဘူး။ ေရွးကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္း ဓာတ္ပံုအေဟာင္း ေတြ ၾကည့္လိုက္ပါ။ ျမန္မာအ မ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ ေဆး လိပ္ဟာ ခြဲလို႔မရေအာင္ ေတြ႕ရ မယ္။ ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ႀကီး ကို ဟန္ပါပါခဲထားတဲ့၊ ကိုင္ထား တဲ့ ေရွးျမန္မာအမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳး သားေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြကျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ သေကၤတေတြပဲ။ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္ဦးပိုင္းက ျမန္မာျပည္ေရာက္လာခဲ့တဲ့ အဂၤ လိပ္ကဗ်ာဆရာႀကီး ကစ္ပလင္း ကလည္း ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ ျမန္မာမေလးအေၾကာင္းကို တ ခုတ္တရဖြဲ႕ဆိုခဲ့တာပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းတို႔၊ ဦးႏုတို႔ လက္ထဲ မွာလည္း ေဆးလိပ္တိုေတြနဲ႔ပဲ။ ေန႐ူးတို႔၊ ႐ုစဗဲ့လ္တို႔လည္း လက္ မွာ ေဆးလိပ္နဲ႔။ ေခ်ေဂြဗားရားနဲ႔ ကတ္စထ႐ို၊ ေမာ္စီတုံးလည္း လက္ထဲမွာ ေဆးလိပ္နဲ႔။ ဒုတိယ ကမ႓ာစစ္အေၾကာင္း ႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြမွာ စစ္နားတုန္း ခဏေဆးလိပ္ကို တ႐ႈိက္မက္ မက္ ေဝမွ်႐ိႈက္ဖြာခဲ့တဲ့ စစ္သား ေတြ၊ ဂရီဂိုရီပက္၊ မြန္႐ိုး၊ ေကာ လိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ ျမတ္ေလး စီး ကရက္ကို စတိုင္နဲ႔ ခဲခဲ့ၾကတယ္။ ၂၀ ရာစုတစ္ခုလံုး ေဆးလိပ္က ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ခဲ့တယ္။

ခုလို က်န္းမာေရးအသိ ပညာျမင့္မားလာေတာ့လည္း ကမ႓ာႀကီးမွာ အားလံုးကေဆးလိပ္ ေသာက္သံုးသံုးျခင္းဟာမေကာင္း တဲ့အမူအက်င့္၊ ေရွာင္ရွားအပ္တဲ့ အျပဳအမူလို႔ နားလည္လာၿပီးတစ္ ကမ႓ာလံုး လိုက္နာလာေနၾကၿပီပဲ မဟုတ္လား။

   က်န္းမာေရးအေၾကာင္း ျပခ်က္နဲ႔ ေရွးကဗ်ာ‘လက္ေဆာင္’ ကို ျပ႒ာန္းစာအုပ္က ျဖဳတ္ပယ္ လိုက္ျခင္းဟာ ကေလးသူငယ္ ေတြ သင္ယူရမယ့္ ေရွးျမန္မာ့ ကဗ်ာဖြဲ႕စည္းပံု၊ ျမန္မာ့လူေနမႈ ဘဝ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ သိမ္ေမြ႕တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားနဲ႔ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈကို ပစ္ပယ္ေခ်ာင္ထိုး လိုက္ျခင္းပဲလို႔ ဆိုပါရေစ..။

No comments:

Post a Comment