Wednesday, May 8, 2019

ဆရာဒဂုန္တာရာသို႔ အလြမ္းေျပ

ဆရာ့ကို အျပင္မွာ ပထမဆံုး စေတြ႕ဖူးခဲ့တာ (၃၃)လမ္းထဲက စာေပသမားမ်ား စုေဝးရာ ေလ ထန္ကုန္းမွာပါ။ အဲသည္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္က ဆရာဦးဝင္းခက္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္တဲ့ ပန္႐ုပ္စံု မဂၢဇင္းမွာ ေတာက္တိုမည္ရပါ။ ၁၉၈၆ ခု ႏိုဝင္ဘာလရဲ႕ တစ္ည ေနခင္းမွာ ပန္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ဝင္အစ္ကို မံုရြာေအာင္ရွင္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ပန္မဂၢဇင္းတည္ ရာ ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းကေန (၃၃)လမ္း ေလထန္ကုန္းကို ထြက္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကိစၥက ဝတၳဳသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုအတြက္ ပန္းခ်ီ ကိုဝင္းသိန္းကို ပံုအပ္ဖို႔ပါ။
အဲဒီ ေန႔က ေလထန္ကုန္းမွာ ကိုဝင္း သိန္းနဲ႔ မေတြ႕ခဲ့ေပမယ့္ ကြၽန္ ေတာ့္အတြက္ အင္မတန္အဖိုး တန္တဲ့ အမွတ္တရေန႔ေလးတစ္ ေန႔ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေလးစားၾကည္ ညိဳရတဲ့ ဆရာႀကီးသံုးပါးကို ေလ ထန္ကုန္းမွာ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေတြ႕ ခြင့္ရလိုက္လို႔ပါ။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာေမာင္ သာရနဲ႔ ဆရာကိုေလး (အင္းဝ ဂုဏ္ရည္)တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီမတိုင္ခင္အထိ သူတို႔ကို ကြၽန္ေတာ္ တစ္ခါမွ် အျပင္မွာ အနီးကပ္ မျမင္ဖူးေသးပါဘူး။ ဆရာေမာင္သာရကေတာ့ သာရ မဂၢဇင္းလုပ္ေနတာမုိ႔ တစ္ခါတစ္ရံသူ႔တိုက္ေရွ႕က ျဖတ္သြားတဲ့အခါ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ျမင္ဖူးေပမယ့္ ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ ဆရာကိုေလး (အင္းဝဂုဏ္ရည္)ကိုေတာ့ ခုမွပဲ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ျမင္ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ေလးစားၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာ ႀကီးေတြကို အနီးကပ္ အျပင္မွာ ျမင္လိုက္ရလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ရင္ထဲ က ခံစားမႈကို ဘယ္လိုစကားလံုး နဲ႔မွ ပံုေဖာ္ေရးျပလုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး။ အစ္ကို မံုရြာေအာင္ရွင္က ခံုပု ကေလးဆြဲၿပီး သူတို႔နားသြားထုိင္ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း လိုက္ထိုင္ ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆရာႀကီးသံုးပါး ရဲ႕ ဝိုင္းနားမွာ ကြၽန္ေတာ္သိတဲ့သူ ေတြေရာ၊ မသိတဲ့သူေတြေရာ အ မ်ားႀကီးျဖစ္လာပါတယ္။ အမွတ္ မထင္ နားေထာင္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဆရာ ႀကီးသံုးပါးရဲ႕ စာေပစကားဝိုင္း ေလးမွာ ဆရာဒဂုန္တာရာကို စေတြ႕ဖူးခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ပန္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ဆရာ ဦးဝင္းခက္ရဲ႕ ခုိင္းေစမႈအရ ကြၽန္ ေတာ္ဟာ ဆရာဒဂုန္တာရာေန ထိုင္ရာ ေမွာ္ဘီေက်းလက္ကို လတုိင္းနီးပါးေလာက္ ေရာက္ သြားခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာက ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ ပန္မဂၢဇင္းမွာ က႑ႏွစ္ ခု ပင္တိုင္ေရးပါတယ္။ ဒဂုန္တာ ရာအမည္နဲ႔ ဖ်တ္ခနဲေတြ႕ရေသာ ႐ုပ္ပံုလႊာကားခ်ပ္မ်ား၊ ေမာင္စိမ္း ျမအမည္နဲ႔ ပင္လယ္ျဖတ္သန္း ေတာင္တန္းေက်ာ္၍တုိ႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီက႑ႏွစ္ခုအတြက္ ဆရာ့ဆီက စာမူသြားေတာင္း တာ၊ ေမတၱာလက္ေဆာင္စာအုပ္ နဲ႔ စာမူခသြားေပးတာကို အစ္ကို မံုရြာေအာင္ရွင္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကို မဂၢဇင္းတုိက္က တာဝန္ေပးထား ပါတယ္။ ဆရာ့ဆီကို ကြၽန္ေတာ္ သြားရတာမ်ားပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ မဂၢဇင္းတိုက္မွာ လက္တိုလက္ေတာင္းခိုင္းဖို႔ ခန္႔ထားတာ ႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ နဲ႔ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေနာင္ဗီဒီယိုေလာကမွာ အေတြး အေရးေမာင္ၾကည္စိန္လို႔ ထင္ရွား လာမယ့္သူပါ။ ေမာင္ၾကည္စိန္က စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ စကၠဴ၊ ပံုႏွိပ္မင္ ထုတ္တဲ့ဘက္မွာ တာဝန္ယူရပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အယ္ ဒီတာေတြေတာင္းထားတဲ့ စာမူ ေတြကို စာေရးဆရာႀကီးေတြဆီ လိုက္ယူရပါတယ္။ တစ္ခါတေလ လည္း အပ္ၿပီးသား ပန္းခ်ီပံုေတြ ကို ပန္းခ်ီဆရာအမ်ားစု ထိုင္တတ္တဲ့ (၃၇)လမ္းနဲ႔ (၃၃)လမ္းက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြမွာ သြား ရွာၿပီး ေတာင္းရပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ဟာ အဲဒီအလုပ္ေတြကို မညည္းမညဴေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးလုပ္ ရင္း ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သိကြၽမ္းရင္းႏွီး တဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာ့အသက္က (၇၀)နားနီးေနပါၿပီ။ ဆရာ့မ်က္ လံုးေတြက မ်က္မွန္အထူႀကီးတပ္ ထားတာေတာင္ မႈန္တိမႈန္မႊားပဲ ျမင္ႏုိင္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သြားတဲ့အခါ ဆရာ့ကို စာဖတ္ျပရပါတယ္။ မဂၢဇင္းဆုိလည္း မာတိကာအရင္ ဖတ္ခိုင္းၿပီး အဲဒီထဲကမွ သူနား ေထာင္ခ်င္တဲ့ ဝတၳဳ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပုဒ္ကို ဖတ္ခိုင္း တတ္ပါတယ္။ ဆရာဟာ စာေရး တဲ့အခါ စကားလံုးအႏုအရြေလး ေတြ တီထြင္သံုးတတ္သလို စကားေျပာရင္လည္း ေလသံေအးေအး ကေလးနဲ႔ တိုးတိုးညင္းညင္းေျပာ တတ္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ‘မင္း၊ ငါ’ မသံုးပါဘူး။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လို ခ်ာတိတ္တစ္ ေယာက္ကိုေတာင္ ‘ကို’ တပ္ၿပီး ေခၚတာပါ။ သူ႔ကိုယ္သူလည္း ‘ကြၽန္ေတာ္’လုိ႔ပဲ သံုးတာပါ။

ဆရာ့ကို လူငယ္ေတြ ခ်စ္ ခင္ေလးစားၾကည္ညိဳတာ အဲဒီအ ခ်က္ေတြက ထိပ္ဆံုးကပါမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေတာ့ လူငယ္ေတြကို နားလည္ တတ္တာပါ။ တခ်ိဳ႕ဆရာႀကီးေတြ က လူငယ္ေတြကို အထင္ေသး တတ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြမွား ရင္ ျပက္ရယ္ျပဳတတ္ပါတယ္။ ဆရာဒဂုန္တာရာကေတာ့ လူငယ္ ေတြ အယူအဆလြဲေနရင္ေတာင္ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာကို ေလသံ ေအးေအးကေလးနဲ႔ ေျပာတတ္သူ ပါ။ ငါေျပာတာ အမွန္၊ ငါနဲ႔အယူ အဆမတူရင္ လက္မခံဘူးဆုိတဲ့ ငါတေကာေကာတတ္တဲ့ ဆရာ ႀကီးမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာ ဟာ စိတ္ထားႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္း သေလာက္ စိတ္ဓာတ္အလြန္မာ ေက်ာလွပါတယ္။ သူယံုၾကည္ရာ ကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္တတ္သူပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေဒါသအေလ်ာက္ မာမာထန္ထန္ ေျပာဆုိဆက္ဆံတယ္ဆုိတာ မရွိ ပါဘူး။ အဲဒီအခ်က္ေတြကပဲ ဆရာ့ကို လူငယ္ေတြ ေလးစားၾကည္ညိဳ ၾကျခင္းျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ဆရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ ေတာ့္မွာ အမွတ္ရစရာေတြ အ မ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ဆရာ့ဇာတိကိစၥက ထိပ္ဆံုးက ပါပါတယ္။ ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ ဇာတိကို ဆရာ့ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း မွာ ‘က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕နယ္ ထိုင္ကူ ျမစ္တန္းရြာ’လို႔ ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါ တယ္။ အခုထိလည္း နဝမတန္း ကဗ်ာလက္ေရြးစင္၊ ဆရာ့ရဲ႕ ႏွင္း ယြန္းေဟမန္ ကဗ်ာမိတ္ဆက္မွာ ‘က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕နယ္ ထိုင္ကူျမစ္ တန္းရြာ’လို႔ ေဖာ္ျပဆဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဆရာ့ဆီ အေရာက္အ ေပါက္မ်ားလို႔ သားတပည့္လို ရင္း ႏွီးလာတဲ့အခါ ဆရာ့ဇာတိ ထိုင္ကူျမစ္တန္းရြာဟာ က်ိဳက္လတ္အ ပိုင္မဟုတ္ဘဲ ေဒးဒရဲပိုင္ျဖစ္တဲ့အ ေၾကာင္းနဲ႔ ဆရာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသားခ်င္းျဖစ္တဲ့အ ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ ဆရာကေတာ့ သူ႔ထံုးစံအတုိင္း ဘာမွမေျပာဘဲ ၿပံဳးေနခဲ့ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ေဒးဒရဲနဲ႔ ထိုင္ကူျမစ္ တန္းကို ကုန္းလမ္းခရီးေပါက္ေန ၿပီမို႔ ဆုိင္ကယ္နဲ႔ သြားရင္ေတာင္ တစ္နာရီထက္ ပိုမၾကာေတာ့ပါ ဘူး။ ဆရာသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိ ေသးလို႔ ဒီအေၾကာင္းေျပာျပရင္ လည္း ဆရာ့ထံုးစံအတုိင္း ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳးေနမွာပဲလားလို႔ ကြၽန္ေတာ္ေတြးရင္း ဆရာ့ကို လြမ္းေနမိပါတယ္။

ဆရာ့ကို သတိရတဲ့အထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေမွာ္ဘီကျပန္တုိင္း ကားလမ္းမႀကီးအထိ လိုက္လိုက္ ပို႔တာလည္း ပါပါတယ္။ ဆရာက အျမင္အာ႐ံုမေကာင္းလုိ႔ လုိက္ မပို႔ပါနဲ႔လို႔ ဘယ္ေလာက္ေျပာ ေျပာ မရပါဘူး။ ဆရာ့တူမ ဆရာမသင္းျမစႏၵီက ဆရာ့ကို စိတ္မခ် ေတာ့ ေနာက္က လိုက္လိုက္လာ ရပါတယ္။ တုိက္ႀကီးဘက္ကလာ တဲ့ ဟိုင္းလတ္ကားေလးေပၚ ကြၽန္ ေတာ္ထိုင္မိၿပီး ကားထြက္ေတာ့မွ ပဲ ဆရာတုိ႔ တူအရီးႏွစ္ေယာက္ ျပန္ၾကပါတယ္။ ဆရာ့အိမ္ေရာက္တဲ့ အခါလည္း ထမင္းစားမလားလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေမးပါဘူး။ ဆရာမသင္းျမစႏၵီကုိ အတင္းထမင္းခူး ခိုင္းၿပီး ေကြၽးေတာ့တာပါပဲ။ ထမင္းစားၿပီးရင္လည္း ဆရာ့ၿခံ ထဲကထြက္တဲ့ သေဘၤာသီးေတြခြဲ ၿပီး ေကြၽးပါေသးတယ္။ အခု ဒီစာ ေရးရင္းေတာင္ ေမွာ္ဘီက ဆရာ့ အိမ္ကေလးကို မ်က္လံုးထဲ ျပန္ ျမင္ေယာင္ေနမိပါတယ္။

၁၉၈၉ ေမလ ၁၀ ရက္။ မနက္ ၈ နာရီေလာက္ လွည္းတန္း ေရာက္သြားေတာ့ တကၠသိုလ္ရိပ္ သာလမ္းေထာင့္ အဝိုင္းႀကီးနား (အခု သန္႔စင္ခန္းေရွ႕)မွာ ကိုသာ ခ်ိဳတုိ႔အုပ္စုကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ သူတုိ႔က ဟိုင္းလတ္ကားတစ္စီး ေပၚ တက္ေနၾကၿပီ။ ကိုသာခ်ိဳက ကြၽန္ေတာ့္ကိုျမင္ေတာ့ လွမ္းၿပီး ‘‘ေဟ့လူ၊ ေမွာ္ဘီသြားမလို႔၊ လိုက္ မလား’’တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘာမွေမးမေနဘဲ ‘လိုက္မယ္’ဆုိၿပီး ကားေပၚတက္လိုက္လာခဲ့တယ္။ ကားေပၚေရာက္မွ ဆရာဒဂုန္တာ ရာရဲ႕ အသက္ (၇၀)ျပည့္ ေမြးေန႔ ပြဲသြားမွန္းသိရတယ္။ ဘာလက္ ေဆာင္မွလည္းမပါ။ ကိုသာခ်ိဳတုိ႔ အုပ္စုနဲ႔ ကပ္လုိက္သြားခဲ့ရတဲ့ ပထမဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေရာက္ခဲ့ ဖူးတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ေမြးေန႔ပြဲေလး။

ဆရာဟာ အျမင္အာ႐ံု မေကာင္းေပမယ့္ အၾကားအာ႐ံု ေတာ့ အေတာ္ေကာင္းတယ္။ ဆရာ့အိမ္ေရာက္လုိ႔ ဆရာရွိရာ ကိုသြားၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း ‘ဆရာေနေကာင္းလား’လို႔ ဆုိ လိုက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္လက္ကို အားရပါးရဖမ္းဆုပ္ၿပီး ‘ကိုမင္းသန္းထိုက္မုိ႔လား’လို႔ ျပန္ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ အေရးအခင္းကာလ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မေတြ႕ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အသံကို ဆရာေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနပါတယ္။

ဆရာ့ေမြးေန႔ပြဲက ႏုိင္ငံျခားသံတမန္ေတြ၊ စာနယ္ဇင္းေတြ၊ တပည့္သားသမီးေတြနဲ႔ အေတာ္စည္ကားလွပါတယ္။ မနက္ ၁၀ နာရီခြဲေလာက္မွာ သက္ဆုိင္ရာက လူစုလာခြဲခုိင္းတာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုေတြ ရြာထဲက ကဗ်ာဆရာ ကိုသစ္ၿငိမ္း (ယခု ရဟန္းဝတ္)အိမ္ကို ေရႊ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာ့အိမ္က ျပန္ခါနီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ဆရာ့ကို ထိုင္ကန္ေတာ့ၾကေတာ့ ဆရာေပးခဲ့တဲ့ဆုကို ခုထိ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိေနပါတယ္။ ‘အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ၾကပါေစကြာ’တဲ့။

အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္ လည္း ရြာေလးတစ္ရြာမွာ ေက်း လက္ေက်ာင္းဆရာေလးအျဖစ္ ဇာတ္ျမႇဳပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အ ေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ စာေပ အသိုိင္းအဝိုင္းနဲ႔လည္း အဆက္ ျပတ္သြားလုိ႔ ဆရာေမွာ္ဘီကေန ေအာင္ပန္း ေရာက္သြားတာ ေတာင္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ သိရပါတယ္။ ဆရာ့ေမြးေန႔ပြဲကို တစ္ ခါေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေအာင္ သြားဦးမယ္လို႔ စိတ္ကူးထဲမွာ ရွိ ေပမယ့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဆရာကြယ္ လြန္တဲ့အထိ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ ဘူး။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၈ ဒီဇင္ဘာလ ထဲက မႏၲေလးကို အလည္သြား ရင္း အမရပူရၿမိဳ႕ ေတာင္ေလးလံုး ေက်ာင္းတိုက္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ေအာင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့အထိမ္းအမွတ္ျပဳလုပ္ထား တဲ့ ကမၸည္းတုိင္ကို ဦးၫႊတ္ရင္း ဆရာ့ကို လြမ္းေနမိပါတယ္။ ဆရာ့အုတ္ဂူရွိရာ ေအာင္ပန္းကိုလည္း တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ေရာက္ေအာင္ သြားၿပီး ဆရာ့ကို ကြၽန္ေတာ္ ဦးခ် ကန္ေတာ့မွာပါ။ ဆရာျမင္ခ်င္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကေတာ့ အခုထိ မႈန္ ဝါးဝါးပဲ ရွိပါေသးတယ္ဆရာ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္မပ်က္ ပါဘူး။ ဆရာ့ရဲ႕ ႏွစ္ (၇၀)ျပည့္ ေမြးေန႔မွာ ဆရာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ဆုေပးခဲ့သလို အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ရမွာပါ ဆရာ။
ဆရာ၊ သုဂတိဘံုမွာ ေပ်ာ္ ေနႏုိင္ပါေစ။ 

No comments:

Post a Comment