Wednesday, June 19, 2019

ပုံေျပာျခင္းႏွင့္ ေလ့လာသင္ယူျခင္း

ပုံေျပာျခင္းသည္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို ဖြင့္ဆိုရန္ႏွင့္ မွ်ေဝရန္ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ လူ႔ဘဝသည္ ဇာတ္လမ္းပမာ အေျခခံၿပီး လူသားတို႔သည္ ၎တို႔၏ဘဝမ်ားကို တည္ေဆာက္ယူကာ ၎တို႔၏ ေလာကကို ေနအိမ္မ်ားအျဖစ္သို႔ ယင္းရပ္တည္ရာအေျခခံမ်ားႏွင့္ အမွတ္သညာမ်ားတို႔အားျဖင့္ ပုံသြင္းယူၾကသည္ဟု ပီတာအယ္ဘာဂါက ဆိုသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအရ၊ ဘာသာေဗဒအရႏွင့္ အသက္အ႐ြယ္အရ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားကို ပုံျပင္မ်ားက ေပါင္းကူးေပးႏိုင္သည္။
ပုံေျပာျခင္းသည္ အသက္အ႐ြယ္ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားအေပၚ သတိျပဳေနမႈမ်ားကို ဖယ္ထားလ်က္ အသက္အ႐ြယ္အားလုံးကို လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ က်င့္ဝတ္မ်ား၊ စံတန္ဖိုးမ်ားႏွင့္ ဓေလ့ဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား အစရွိသည္တို႔ကို သင္ၾကားေပးရန္ ပုံေျပာျခင္းကို အသုံးျပဳႏိုင္သည္။ အသိဉာဏ္ ဗဟုသုတကို အသုံးခ်ပုံႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စစ္မွန္ေသာ လူမႈေရးအရိပ္ျပမႈမ်ားကိုေပးသည့္ လူမႈဝန္းက်င္တစ္ရပ္၌ ပုံေျပာသည့္အခါ ေလ့လာသင္ယူမႈက အထိေရာက္ဆုံးျဖစ္လာသည္။ ပုံျပင္မ်ားသည္ လူမႈေရးအေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အသိပညာကို ျဖန႔္ေဝရန္ လက္နက္တစ္ရပ္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္သည္။ ပုံျပင္တိုင္း၌ အစိတ္အပိုင္းသုံးရပ္ ပါေလ့ရွိသည္။ ပထမဆုံးအေနျဖင့္ အေျခတည္ျခင္း (စြန႔္စားခန္းမစတင္မီ သူရဲေကာင္း၏ေလာက)၊ ဒုတိယအေနျဖင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ျခင္း (နိမ့္ဆင္းသြားေသာ သူရဲေကာင္း၏ေလာက)ႏွင့္ တတိယအေနျဖင့္ ေျဖရွင္းျခင္း (သူရဲေကာင္းက ဗီလိန္ကို ေအာင္ႏိုင္၊ သို႔ေသာ္ ရွင္သန္ရန္ လုံေလာက္မႈမရွိ၊ သူရဲေကာင္း သို႔မဟုတ္ ေလာကကို အသြင္ေျပာင္း) တို႔ ပါဝင္သည္။ ပုံျပင္မ်ားကို ယင္းပုံစံခြက္ထဲသို႔ ထည့္သြင္းေလ့ရွိၾကသည္။

လူသား၏ အသိဉာဏ္ဗဟုသုတသည္ ပုံျပင္မ်ားအေပၚ၌ အေျခခံၿပီး လူသား၏ ဦးေႏွာက္၌ နားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိရန္လိုအပ္ေသာ သိျမင္မႈယႏၲရားပါဝင္ကာ ပုံျပင္မ်ားကို အမွတ္ရျခင္းႏွင့္ ေျပာျပျခင္းတို႔ ျပဳႏိုင္သည္။ လူသားတို႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းအရသာမက လူမႈေရးအရပါ ပုံျပဳထားေသာ ဘဝမ်ားဆီသို႔ ဦးတည္သြားသည့္ ပုံေျပာတတ္ေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္။ လူသားတို႔က ပုံျပင္ဖြဲ႕စည္းပုံျဖင့္ စဥ္းစားသည့္အခါ ပုံျပင္မ်ားသည္ လူသားတို႔၏ အေတြးမ်ားကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ျပၿပီး ပုံျပင္ပုံစံအတြင္းရွိ အခ်က္အလက္မ်ားကို သတိအရဆုံးျဖစ္တတ္သည္။ ပိုမိုက်ယ္ျပန႔္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၏ ပိုမိုေသးငယ္ေသာ ဗားရွင္းအျဖစ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို နားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုံေျပာျခင္းသည္ ေဝဖန္သုံးသပ္ႏိုင္စြမ္းကို အားျဖည့္ေပးသည္။ ပုံေျပာျခင္း၌ နားေထာင္သူမ်ားထံမွ အၾကားဆိုင္ရာႏွင့္ အျမင္ဆိုင္ရာ အာ႐ုံခံမႈမ်ား လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎၏စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုယ္စားျပဳမႈကို စုစည္းပုံအား ေလ့လာႏိုင္ၿပီး ဘာသာစကား၏ ဖြဲ႕စည္းပုံကို သိျမင္ကာ ၎၏အေတြးမ်ားကို ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္း ရွိလာေစသည္။

ပုံျပင္မ်ားသည္ စမ္းသပ္ေလ့လာသင္ယူမႈအေပၚ အေျချပဳျခင္းဘက္သို႔ ယိမ္းသြားေစႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အေတြ႕အႀကဳံတစ္ရပ္မွ သင္ယူျခင္းမွာ အလိုအေလ်ာက္သေဘာ မေဆာင္ေပ။ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စံတန္ဖိုးကို သိျမင္ျခင္းမရွိမီ ယင္းအေတြ႕အႀကဳံ ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ပုံျပင္ကိုေျပာရန္ ႀကိဳးပမ္းေရးက လိုအပ္သည္။ ယင္းကိစၥ၌ ေလ့လာသင္ယူသည့္ နားေထာင္သူသာမက ပုံေျပာသူပါ မိမိကိုယ္တိုင္၏ အတုမရွိေသာ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားႏွင့္ ေနာက္ခံမ်ားကို သတိျပဳမိလာႏိုင္သည္။ ပုံေျပာသူက လူသားတို႔ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈ အလားအလာမ်ားကို သ႐ုပ္ျပၿပီး အေတြ႕အႀကဳံႏွင့္အတူ စိတ္ကူးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးသည့္အခါ ပုံေျပာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္သည္ အားေကာင္း၍လာသည္။ ပုံေျပာျခင္းသည္ ရွိႏွင့္ၿပီးသား အသိဉာဏ္ဗဟုသုတကို ဆြေပးၿပီး ယဥ္ေက်းမႈအရႏွင့္ ေစ့ေဆာ္မႈအရ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ရပ္ဆီသို႔ ေပါင္းကူးေပးသည္။

နားေထာင္သူသည္ စိတ္ဝင္စားလာၿပီး မွတ္မိသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပုံေျပာျခင္းသည္ ထိေရာက္သည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ လက္နက္လည္းျဖစ္သည္။ ပုံေျပာျခင္းကို ေလ့လာသင္ယူျခင္းႏွင့္ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာ အေျခခံအုတ္ျမစ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္ႏိုင္သည္။ ပုံျပင္နားေထာင္သူသည္ စိတ္ဝင္စားလာသည့္အခါ အျမင္သစ္မ်ားကို ေတြးယူႏိုင္စြမ္းရွိလာၿပီး အသြင္ေျပာင္းထားေသာ စာနာမႈရွိေသာ အေတြ႕အႀကဳံကို ဖိတ္ေခၚႏိုင္သည္။ ယင္း၌ ပုံျပင္အား အႀကီးအက်ယ္စိတ္ဝင္စားလာေစျခင္း ပါဝင္သကဲ့သို႔ လမ္းၫႊန္မႈအနည္းဆုံးျဖင့္ ေလ့လာေစျခင္း၊ နားေထာင္ေစျခင္းႏွင့္ ပါဝင္ေစျခင္းတို႔လည္း ပါဝင္သည္။ ပုံေျပာေန သူတစ္ဦးကို နားေထာင္ျခင္းက ပုဂၢိဳလ္ခ်င္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္မႈကို တာရွည္ခံေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ဆန္းသစ္မြမ္းမံမႈရွိေသာ ျပႆနာေျဖရွင္းမႈကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ကာ အနာဂတ္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ နားလည္မႈတစ္ရပ္ကို မွ်ေဝေပးႏိုင္သည္။ နားေထာင္သူသည္ အသိဉာဏ္တစ္ရပ္ရရွိကာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခအသစ္မ်ားကို စဥ္းစား၍လာသည္။ ပုံေျပာသူႏွင့္ နားေထာင္သူတို႔ႏွစ္ဦး အတူတကြ အေကာင္းဆုံးက်င့္သုံးမႈမ်ားကို ရွာေဖြႏိုင္ကာ ေျဖရွင္းမႈအသစ္မ်ားကို တီထြင္ႏိုင္သည္။ ပုံျပင္မ်ား၌ အဓိပၸာယ္အလႊာအထပ္ထပ္ ရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ နားေထာင္သူသည္ ပုံျပင္ထဲ၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အသိကို ေဖာ္ထုတ္ရန္ အေသအခ်ာ နားေထာင္ရသည္။ ကေလးမ်ားအား နားေထာင္ျခင္းအက်င့္မွတစ္ဆင့္ ေလးစားမႈ၏ အေရးပါပုံကို သင္ၾကားေပးရန္ လက္နက္တစ္ရပ္အျဖစ္လည္း အသုံးျပဳႏိုင္သည္။ ပုံျပင္၏ ပင္မအေၾကာင္းအရာမွတစ္ဆင့္ ကေလးမ်ားကို ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္သည္။

No comments:

Post a Comment