Wednesday, June 19, 2019

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္(သို႔မဟုတ္)ဒဂုန္တာရာလမ္း

ယခုအသက္(၄၀)ေက်ာ္ အရြယ္သို႔ ေရာက္သည့္တိုင္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ သစ္ပင္စိုက္ ပြဲေတာ္တုိ႔ ဘာတုိ႔တြင္ ပါဝင္ဆင္ ႏႊဲဖူးျခင္းမရွိေသးေပ။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္ျဖင့္ ကိုယ့္ အိမ္ေရွ႕ႏွင့္ ကိုယ့္ၿခံထဲတြင္ သစ္ ပင္ေလးပင္ စိုက္ပ်ိဳးဖူးသည့္ အ ေတြ႕အႀကံဳေတာ့ရွိပါသည္။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ပတ္ ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးအျမင္ရင့္ သန္လွသျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ မီးလိုေလာင္ေနေသာ အပူ၏ေစ့ေဆာ္မႈအရ စိုက္ပ်ိဳး ျခင္းႏွင့္ သစ္ပင္ကို အရသာခံလို ျခင္းျဖစ္သည္။ သစ္ပင္တစ္ပင္က ေပးေသာ အရသာမွာ စိတ္ကူး ယဥ္ခ်င္စရာ။ ခ်ဲ႕လွ်င္ ခ်ဲ႕သ ေလာက္ လွေနေသာ္လည္း သစ္ ပင္တစ္ပင္ အသက္ရွင္ဖုိ႔ဆိုသည္ မွာမူ ခဲရာခဲဆစ္ျဖစ္သည္။ ကံဆိုး ေသာ ေန႔၊ ခပ္ျပင္းျပင္း က်လာ ေသာ ရာသီဥတုဆုိးႏွင့္ႀကံဳလွ်င္ တစ္ေအာင့္ပင္မၾကာ အသက္ ထြက္သြားႏုိင္သည္။



သစ္ပင္ဆိုသည္မွာ သက္ရွိ မို႔ သူ႔အသက္ရွိလာေအာင္ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ရသည္။ ေနပူပူအခ်ိန္ တြင္ ေရသြားေလာင္းမိပါက လူ တစ္ေယာက္လို သူလည္း အပူ လွ်ပ္တတ္သည္ဟုသိရသည္။ ည ေနေအးေအးတြင္ ေရေလာင္း၊ ေပါင္းပင္မ်ားရွိလာလွ်င္ သုတ္ သင္၊ အပင္ရွင္သန္ေရး အားေဆးေတြ ဘာေတြေကၽြး။ အိမ္ေရွ႕လို ေနရာမ်ိဳးတြင္ စိုက္ထားသည္ဆို ပါက အမူးသမားတို႔၏ေဘး၊ ကေလးငယ္မ်ား၏ ေဘးႏွင့္ တိရစၧာန္တို႔၏ေဘးမွ ကာကြယ္ရန္ ၿခံစည္း႐ိုးအခိုင္အခံ့ ကာရေသးသည္။ ေျပာခ်င္တာက သစ္ပင္တစ္ပင္ အသက္ရွင္ဖို႔ရာ မလြယ္။

ဆိုေတာ့ လူ႔ဘဝသစ္ပင္ ေကာင္းမြန္ေျဖာင့္မတ္စြာ ရွင္သန္ ေရးမွာလည္း ပို၍ပင္ မလြယ္လွ ေပ။ ေရခံေျမခံေကာင္းမြန္ရန္ လို သည္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္မႈကို ေရရွည္အျမင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုသည္။

ဒါေတာင္မွ ဘဝေပါင္းမ်ား စြာတို႔သည္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ခဲ့ၾကတာမ်ိဳးမဟုတ္။ မိဘျဖစ္ ခ်င္သလို ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဘဝမ်ားရွိ သည္။ ဘဝခရီးတြင္ ဝမ္းမီးက သိပ္ေရွ႕ေရာက္လြန္းလွသျဖင့္ ႀကံဳသလို ရြက္လႊင့္ခဲ့ေသာ ဘဝ မ်ားရွိသည္။ ကံ၏စီမံရာအတုိင္း လက္ခံလိုက္ေသာ ဘဝမ်ားရွိ သည္။

 ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ဦး ဆိုလွ်င္ တိုက္နဲ႔ကားနဲ႔၊ ကုမၸဏီ အပိုင္နဲ႔ ေႏြးေထြးႏိုင္စြမ္းေသာ မိသားစုဘဝနဲ႔ ျမင္သူအားက်မိ ေသာ ဘဝပိုင္ရွင္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ ဘဝ သူမေပ်ာ္။ သူမေပ်ာ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ သူဝါသနာမပါေသာ အလုပ္ျဖင့္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္လို႔မရေသာ ဘဝတစ္ခုကိုပိုင္ဆုိင္ထားျခင္းေၾကာင့္ဟုဆိုသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ထပ္အေတြးခ်ဲ႕ ၾကည့္မိသည္။  အမုန္းမီးေတာက္ ေလာင္ေနေသာ တိုင္းျပည္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသစ္ပင္စုိက္ပ်ိဳးရ သည္မွာ မည္မွ် မလြယ္ကူလိုက္ မည္နည္း။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေသနတ္ ရွိသည္ဆိုေသာ အျမင္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အာဃာတတရားမ်ားျဖင့္ ခ်ဥ္း ကပ္ၾကသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကိုယ့္အမွန္တရားနဲ႔ ကိုယ္ ခ်ဥ္း ကပ္ၾကသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျပည္သူဘာရမလဲဆိုတာ ေမ့ၿပီး ငါဘာရမလဲ ေပတံျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခရီးက ဆယ္စုတစ္ခုသို႔ နီးလာ သည့္တိုင္ အမုန္းမီးေတာက္မ်ား ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ျခင္းမရွိေသး။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ပင္ ေသနတ္သံမၾကားရ သည့္ေန႔ဟူ၍ မရွိေသးသည့္အ ျပင္ ေသနတ္သံၾကားရသည့္ ဧရိ ယာပင္ ပိုက်ယ္ဝန္းလာသည္။

စစ္ေျပးဒုကၡသည္ တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမ်ားလာသည္။ စစ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာျပန္မရ။ စစ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ့္ လက္ကိုယ့္ေျချဖင့္ ရွာစားမရ။ စစ္ေၾကာင့္ အနာဂတ္ကို စာလံုး မေပါင္းတတ္ရွာသည့္ ကေလး ငယ္ေပါင္းမ်ားစြာ။ စစ္ေၾကာင့္ ေျချပတ္လက္ျပတ္။ စစ္ေၾကာင့္ အငတ္ေဘးေဝဒနာ။ စစ္ေၾကာင့္ စစ္ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ ျပည္သူတို႔ ေပးလိုက္ရသည့္ အသက္မ်ားစြာ။ အခက္ႀကီးခက္ေနတာက ေသ နတ္သမားမ်ား၏မ်က္လံုးမ်ားကို အမုန္းမီးေတာက္မ်ားက တံတိုင္း ႀကီးတစ္ခုလို ကာရံထားသမို႔ မဆီ မဆိုင္ဒုကၡေရာက္ရေသာ ျပည္သူ တို႔၏ျဖစ္ရပ္မွန္အေပၚ အျမင္အာ ႐ံုခ်ိဳ႕တဲ့ေနျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အႀကီးအက်ယ္လိုအပ္သည္မွာ ေမတၱာ တရားျဖင့္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါကို ေနာက္တစ္မ်ိဳးထပ္ဆိုေသာ္ ေမတၱာႏိုင္ငံေရး၊ ေမတၱာျဖင့္ ထံု မြမ္းထားေသာ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏အ႐ုိက္အရာကို ဆက္ခံဆင့္ပြားခဲ့သူ ဆရာဒဂုန္ တာရာက ေမတၱာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ ႏုိင္ငံေရးကို ‘ရန္သူ မရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ’၊ ‘ႏုိင္ငံေရး ဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ ေအာင္ လုပ္တာ’ ဟု အသစ္ထြင္း ခဲ့သည္။

ျပည္သူဆို လူရယ္လို႔မထင္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟု ျမင္လွ်င္ ကမ္း ကုန္ေအာင္ ရက္စက္လွေသာ စစ္ အစိုးရလက္ထက္တြင္ ဆရာဒဂုန္ တာရာက ေမတၱာႏိုင္ငံေရးလမ္း ကို စတင္ထြင္းထုခဲ့ေလေတာ့ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယေန႔တိုင္ နားလည္ ေအာင္ ႀကိဳးစားေနရဆဲျဖစ္သည္။

ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ေမတၱာ ႏုိင္ငံေရးလမ္းကို ယံုၾကည္စြာ စတင္ေလွ်ာက္လွမ္းသူမွာ လူထု ေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္အ တြက္ မိမိဂုဏ္သိကၡာက်ခ်င္က်ပါ ေစ၊ ဘာလုပ္ရ လုပ္ရဆိုသည့္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္မႈမွသည္ ေမတၱာႏိုင္ ငံေရးလမ္းကို ေတြ႕ရွိက်င့္ႀကံခဲ့ ျခင္းဟုထင္သည္။

၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အက်ယ္ ခ်ဳပ္မွ ျပန္လြတ္လာခဲ့သည္။ အာ ဏာရွင္ ဦးေနဝင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ဆုတ္ခြာခဲ့ရၿပီး ေနာက္ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္မွေန၍ စစ္အစိုးရအေပၚ ၾသဇာႀကီးဆဲကာလျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဦးေနဝင္း၏ ၾသဇာႀကီးမားေနဆဲကို သိသည္။ ဦးေနဝင္း၏ၾသဇာကို အသံုးခ်ၿပီး တုိင္းျပည္ဒီမုိကေရစီထြန္းကား ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္လိုေၾကာင္း မၾကာခဏေျပာသည္။ ႏုိင္ငံတိုးတက္ေရးအတြက္ ဦးေန ဝင္းသာ ကူညီပါက ရွိခိုးရမည္ဆို လည္း ရွိခိုးပါ့မယ္ဟု မၾကာခဏ ေရရြတ္ေလ့ရွိေၾကာင္း ဒီခ်ဳပ္နာ ယက ဦးဝင္းထိန္၏ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္၌ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ထုိသို႔ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္လည္း ဆင္းရဲတြင္းနက္၊ ျပည္သူမ်ားကို လည္း သူ႔အာဏာအတြက္ ရင္ဝ တည့္တည့္ခ်ိန္ပစ္ခဲ့ေသာ ဦးေန ဝင္းကိုပင္လွ်င္ တုိင္းျပည္သာ ေကာင္းမည္ဆိုပါက ထုိင္ကန္ ေတာ့ရန္ ဝန္မေလးျခင္းမွာ သူ႔စိတ္ရင္းအမွန္ျဖစ္သည္။

ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ အလီ လီက်ခဲ့သည္။ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ရာ မ လြယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဒုကၡေပးမႈ မ်ားကို ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ဒီပဲယင္းတြင္ အၾကမ္းဖက္လုပ္ႀကံသည္အထိ အာဏာရွင္တို႔ ပက္စက္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ စကၠန္႔တိုင္းလိုလို ေရာက္ ရွိခဲ့ေသာ ေလာကဓံျမားခ်က္မ်ား ၾကားတြင္ သူမတည္ေဆာက္ႏိုင္ ခဲ့သည္မွာ အာဃာတမဲ့ႏုိင္ငံေရး သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ ျခင္းဆိုသည္မွာ အာဃာတတရား ျဖင့္ လက္တံု႔ျပန္ရန္မဟုတ္ဟု သူမ၏အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းရွင္းလင္း လင္းဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။

ဒီပဲယင္းအၾကမ္းဖက္မႈကို ဦးေဆာင္ခဲ့သူဟု သတင္းႀကီးခဲ့ ေသာ ဦးေအာင္ေသာင္းေသေတာ့ နာေရးသတင္းသြားေမးျခင္းျဖင့္ ေမတၱာႏိုင္ငံေရးကို ဖြင့္ဆိုျပခဲ့ ေတာ့ ေထာက္ခံသံ၊ ကန္႔ကြက္သံ မ်ား ေသာေသာညံခဲ့သည္။

ယခုလည္း ဦးသန္းေရႊ သမက္ကြယ္လြန္ျခင္း။ ယင္းအတြက္ ဝမ္းနည္းေၾကာင္း သဝဏ္လႊာ ဦးသန္းေရႊထံသို႔ ေပးပို႔ျပန္သည္။ ဇြန္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚ ျငင္းသံခုံသံ၊ ေထာက္ခံသံမ်ားျဖင့္ တေဝါေဝါ ညံခဲ့သည္။

အလုပ္သေဘာအရ ေပးပို႔ ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း သိသာရန္ စာကို ကြန္ပ်ဴတာစာမစီ၊ ကိုယ္ တိုင္လက္ေရးျဖင့္ ေရးသားထား သည္။ စာ၏အဖြင့္တြင္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး(ၿငိမ္း)ထံသို႔ ႏုိင္ငံ ေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္က ေပးပို႔ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခင္မင္ရင္းႏွီး သည့္သေဘာ Uncle ရွင့္ဟု အစ ခ်ီလိုက္သည္။

စာပါအေၾကာင္းအရာက ေတာ့ ကြယ္လြန္ျခင္းအတြက္ ဝမ္း နည္းေၾကာင္း၊ ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစေၾကာင္း၊ Uncle ႏွင့္ မိသားစုအားလံုး က်န္းမာပါေစ ေၾကာင္း စသျဖင့္ သိပ္ထူးထူးျခား ျခားရယ္မပါ။ သို႔ေသာ္ နာမည္ ေကာင္းျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က နာ မည္ဆိုးျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ဦးသန္းေရႊထံ ေပးပို႔ေသာ စာနာ ေထာက္ထားျခင္းမို႔ အထူးအဆန္း ျဖစ္ရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ေတာ္႐ံုစိတ္ထားျဖင့္ ေရးခ်ဖို႔၊ ေပးပို႔ဖို႔ မည္သို႔ မွ် မျဖစ္ႏိုင္ေသာ စာကို ေရးသား ေပးပို႔ျခင္းကလည္း အလႈပ္ခတ္ ဆံုးျဖစ္ရသည္။

ေမတၱာႏုိင္ငံေရးကို ေမတၱာ ျဖင့္ ႐ႈျမင္ၾကည့္မွသာလွ်င္ ေမတၱာတရား၏ေကာင္းက်ိဳးေရွး႐ႈမႈ၊ ေမတၱာတရား၏အာဃာတကင္း စင္မႈ၊ ေမတၱာတရား၏ၿငိမ္းခ်မ္း ျခင္းတရားကို ျမင္ရလိမ့္မည္ဟု ထင္သည္။ တိုင္းျပည္၏ ပစၥကၡ ဘဝတင္မက အနာဂတ္အႏွစ္ ၂၀ ခန္႔တုိင္ေအာင္ ဝ႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ေအာင္ ေျခမႊဖ်က္ဆီးခဲ့ေသာ အာဏာရွင္တစ္ေယာက္ကို ‘႐ိုေသေလးစားစြာျဖင့္’ ဟု ေရးသားလိုက္ျခင္းသည္ တစ္ကမၻာလံုးတြင္ ဟိန္းထေနေသာ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုသည့္ အမည္၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆိုသည့္ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ႏွင့္ ယင္းတို႔ထက္ ပိုႀကီးက်ယ္ေသာ လူထုေခါင္းေဆာင္ဆိုသည့္ အရွိန္အဝါမ်ားထက္ တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ိဳး ကသာ ပိုအေရးႀကီးေၾကာင္း ေဖာ္ ျပခ်က္ဟု ခပ္ဝါးဝါးနားလည္မိ သည္။ အာဏာရွင္တစ္ဦးကို ‘႐ို ေသေလးစားစြာျဖင့္’ ဟု ကၽြန္ေတာ္မေရးသားႏုိင္။ ယခုစာ႐ႈသူမ်ားစြာ လည္း ေရးႏုိင္မည္ဟုမထင္။ သို႔ ေသာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေတာ့ ေရးႏိုင္သည္။

ေရးသားသည့္ အခ်ိန္ကို လည္း မျဖစ္မေန ထည့္တြက္ရန္ လိုေပမည္။ ယခု ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္စာေရးသားသည့္အခ်ိန္ မွာ ျပည္သူေထာက္ခံမႈကလြဲ၍ ဘာအာဏာမွ မရွိေသာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ကာလမ်ားမဟုတ္။ လူထုေထာက္ခံမႈျဖင့္ တိုင္းျပည္အာဏာရရွိထား ၿပီးသည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုတာက တပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚ ဦးသန္းေရႊ၏ၾသဇာမည္မွ် ႀကီးေနဆဲ ျဖစ္ေစကာမူ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္လည္း လူထုေခါင္းေဆာင္ျဖစ္႐ံုတင္မက ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္ေန သူျဖစ္သည္။ ေျပာရလွ်င္ လက္ ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္းမရွိလည္း ျဖစ္ သည့္အေနအထားတြင္ ေမတၱာ ႏိုင္ငံေရးျဖင့္ တကူးတကန္႔ လက္ ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ သည္။

ေမတၱာႏိုင္ငံေရးကို ျပန္ၾကား ေရးဝန္ႀကီးေဟာင္း ဦးရဲထြဋ္လို သိမ္ငယ္ျခင္း၊ ရန္လိုျခင္း၊ ဝန္တို စိတ္ႀကီးျခင္းမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ေတာ့ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး၏အ ထက္တြင္ ရွိေနေသာ ဦးသန္းေရႊ မို႔ ကန္ေတာ့ပန္းဆင္ရသည္ဆို သည့္ သိမ္ဖ်င္းေသာ အျမင္မ်ိဳးသာထြက္က်လာပါလိမ့္မည္။

ရန္သူကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ ရသည္မွာ မလြယ္။ ရန္သူကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေမတၱာထားရသည္မွာ ပို၍ မလြယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္း။

No comments:

Post a Comment