Wednesday, June 19, 2019

ဟိသရိုးေလဆိပ္တြင္ တတိယေျမာက္ေျပးလမ္းေဖာက္လုပ္မည့္ အစီအစဉ္ကို ျဗိတိန္ထုတ္ျပန္

ဇွန် ၁၈ ရက်တွင် ဟိသရိုးလေဆိပ်က ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့် ကွန်ပျူတာဖြင့် ဖန်တီးသော ဓာတ်ပုံ၌ ၂၀၅၀ ပြည့်နှစ်တွင် ဖြစ်နေမည့် လေဆိပ်ပုံစံကို တွေ့ရစဉ် (Photo – AFP)ဥေရာပ၏ အစည္ကားဆံုးေလဆိပ္ျဖစ္ေသာ ျဗိတိန္၏ျမို့ေတာ္လန္ဒန္မွ ဟိသရိုးေလဆိပ္တြင္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္ေနေသာ တတိယေျမာက္ေလဆိပ္ေျပးလမ္း ေဖာက္လုပ္မည့္ အစီအစဉ္ကို ဇြန္ ၁၈ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဆယ္စုနွစ္မ်ားစြာ အေခ်အတင္ ေဆြးေနြးခဲ့ျကျပီးေနာက္ ထိုေလဆိပ္တြင္ တတိယေျမာက္ ေလဆိပ္ေျပးလမ္း ေဖာက္လုပ္မည့္အစီအစဉ္ကို ျဗိတိန္အစိုးရက ျပီးခဲ့ေသာနွစ္တြင္ အတည္ျပုေပးခဲ့သည္။

စပိန္အေျခခံအေဆာက္အအံု ကုမၸဏီျကီး Ferrovial က ဦးေဆာင္သည့္ လုပ္ငန္းစုက ပိုင္ဆိုင္ေသာ ထိုေလဆိပ္တြင္ တိုးခ်ဲ့မည့္အစီအစဉ္၌ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ထုတ္လုပ္မႈအား ေလွ်ာ့ခ်ရန္၊ အသံဆူညံမႈမ်ားကို ကန့္သတ္ရန္၊ ညအခ်ိန္ေလေျကာင္း ခရီးစဉ္မ်ားအား ထိန္းခ်ုပ္ရန္ စသည့္ျပင္းထန္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ အစီအစဉ္သစ္မ်ား ပါဝင္သည္။

ထိုေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္ေျကာင့္ လန္ဒန္အား ပတ္၍ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ M2 5 လမ္းမျကီးအား လမ္းေျကာင္းေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္ျပီး ျမစ္လမ္းေျကာင္းမ်ားကိုလည္း ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္သည္။


ထိုအစီအစဉ္မ်ားေျကာင့္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္မည့္ ေရွြ့ေျပာင္းေရးကို ေဖာ္ထုတ္ရန္ မိမိတို့သည္ သက္ေရာက္မႈခံစားရသည့္ ေဒသခံမ်ား၊ လူမႈဝန္းက်င္မ်ား၊ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားနွင့္ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ေနေျကာင္း ေလဆိပ္ေျပးလမ္း တိုးခ်ဲ့မည့္အစီအစဉ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မ်ားနွင့္ ေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္ေျကာင့္ ရွိရင္းစြဲ ျမစ္မ်ားနွင့္ ေတာရိုင္းတိရစၦာန္မ်ားအတြက္ လမ္းေျကာင္းေဖာ္ေပးရန္ ျမစ္လမ္းေျကာင္းသစ္မ်ားကို ဖန္တီးေပးသြားမည္ျဖစ္ေျကာင္းလည္း ထိုအစီအစဉ္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ၂၀၂၂ ခုနွစ္တြင္ စတင္ရန္ေမွ်ာ္မွန္းထားျပီး ေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္အား အနီးစပ္ဆံုးအျဖစ္ ၂၀၂၆ ခုနွစ္တြင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ေလဆိပ္ခန္းမသစ္မ်ားသည္ ၂၀၅၀ ျပည့္နွစ္တစ္ဝိုက္အထိ အဆင္သင့္ျဖစ္မည္ မဟုတ္ေသးေပ။

ထိုေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္ တိုးခ်ဲ့မႈသည္ ပထမအဆင့္တြင္ ေပါင္ ၁၄ ဘီလ်ံကုန္က်မႈ အပါအဝင္ စီမံကိန္းတစ္ခုလံုးသည္ ေပါင္ဘီလ်ံ ၃၀ ခန့္ ကုန္က်မည္ဟု ခန့္မွန္းထားေျကာင္း ဘီဘီစီသတင္းဌာနက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ လန္ဒန္အေနာက္ဘက္ရွိ ထိုေလဆိပ္သည္ လတ္တေလာတြင္ နွစ္စဉ္ခရီးသည္ ၇၈ သန္းခန့္အား လက္ခံေပးေနျပီး ေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္ ျပီးစီးပါက ခရီးသည္ သန္း ၁၃၀ ထိ လက္ခံနိုင္ရန္ ရည္မွန္းထားသည္။

ေလဆိပ္ေျပးလမ္းသစ္သည္ ဆူညံမႈနွင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ၊ ေနထိုင္စရာပ်က္စီးမႈ၊ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး က်ပ္တည္းမႈနွင့္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈ စသည့္အပ်က္သေဘာေဆာင္ေသာ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို ေထာက္ျပလ်က္ တက္ျကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆန့္က်င္ခဲ့ျကသည္။ ထိုေျပးလမ္းသစ္ တိုးခ်ဲ့မႈအား ဟန့္တားရန္ လန္ဒန္ျမို့ေတာ္ ဝန္ဆာဒစ္ခန္းက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ့မ်ား၊ ေဒသဆိုင္ရာ ေကာင္စီမ်ားနွင့္ ပူးေပါင္း၍ တရားရံုးတြင္ အမႈရင္ဆိုင္ခဲ့ရာ ျပီးခဲ့ေသာလတြင္ ရံႈးနိမ့္ခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment