Wednesday, June 12, 2019

စမ္းသပ္ပညာေရး

စမ္းသပ္ပညာေရးဟူသည္ ေလ့လာသင္ယူသူမ်ားကို တိုက္ရိုက္အေတြ့အျကံုမ်ား ရရွိျပီး မိမိတို့၏ လူ့အသိုင္းအဝိုင္း၌ ထည့္ဝင္နိုင္မည့္ လူတို့၏ စြမ္းရည္မ်ား ဖြံ့ျဖိုးလာရန္၊ အသိပညာမ်ား တိုးပြားလာရန္၊ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ား ဖြံ့ျဖိုးလာရန္နွင့္ စံတန္ဖိုးမ်ားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျမင္လာနိုင္ရန္တို့အလို့ငွာ ထင္ဟပ္ခ်က္မ်ားအေပၚ အဓိကထားနိုင္ေစေရးအတြက္ ပညာေပးသူမ်ားအေနျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရသည့္ နည္းစနစ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားစြာတို့ကို အသိေပးေသာ သင္ျကားေရးဆိုင္ရာ ဒႆနတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။

စမ္းသပ္ပညာေရး၌ ပညာေပးသူမ်ားထဲတြင္ အတိုင္းအတာ အလြန္က်ယ္ေျပာသည့္ ဆရာမ်ား၊ နွစ္သိမ့္ေဆြးေနြးအျကံေပးသူမ်ား၊  ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ့ တည္ေဆာက္သူမ်ား၊  ကုထံုးဆိုင္ရာပုဂၢိုလ္မ်ား၊ စိန္ေခၚေရးသင္ရိုးက်င့္သံုးသူမ်ား၊ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈဆိုင္ရာ ပညာေပးသူမ်ား၊ လမ္းညွြန္သူမ်ား၊ ညွြန္ျကားခ်က္ေပးသူမ်ား၊ နည္းျပမ်ား၊ စိတ္က်န္းမာေရးနွင့္ပတ္သက္၍ လုပ္ကိုင္သူမ်ားနွင့္ အျခားအျခားေသာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပါဝင္သည္။

မ်ားစြာေသာ စည္းမ်ဉ္းစည္းကမ္းမ်ားနွင့္ ေနာက္ခံဆက္တင္မ်ားက စမ္းသပ္ပညာ ေရးနည္းစနစ္မ်ားကို အသံုးျပုျပီး ယင္းတြင္ စာသင္ခန္းျပင္ပနွင့္ စြန့္စားရွာေဖြမႈပညာေရး၊ သမားရိုးက်မဟုတ္ေသာ ပညာေရး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ ပညာေရး၊ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပု ပညာေရး၊ ပံုမွန္အတိုင္းမဟုတ္ေသာ ပညာေရး၊ တက္ျကြစြာ ေလ့လာသင္ယူမႈ၊ ဝန္ေဆာင္မႈကို ေလ့လာသင္ယူမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ေလ့လာသင္ယူမႈနွင့္ စူးစမ္းရွာေဖြမႈကို ေလ့လာသင္ယူမႈတို့ ပါဝင္သည္။


အေသအခ်ာေရြးခ်ယ္ထားေသာ အေတြ့အျကံုမ်ားကို ထင္ဟပ္ျပျခင္း၊ ေဝဖန္သံုးသပ္စိစစ္ျပျခင္းနွင့္ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးျခင္းတို့အားျဖင့္ ေထာက္ပံ့လိုက္သည့္အခါ စမ္းသပ္ေလ့လာသင္ယူျခင္း ျဖစ္ေပၚသည္။ ေလ့လာသင္ယူသူကို ေစ့ေဆာ္မႈရေအာင္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်နိုင္ေအာင္နွင့္ ရလဒ္မ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ တာဝန္ယူတတ္ေအာင္ ျပုလုပ္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေတြ့အျကံုမ်ားအားျဖင့္ ဖြဲ့စည္းတည္ေဆာက္ရသည္။ စမ္းသပ္ေလ့လာ သင္ယူျခင္းလုပ္ငန္းစဉ္တစ္ေလွ်ာက္ ေလ့လာသင္ယူသူသည္ သိလိုစိတ္ရွိလ်က္ ေမးခြန္းထုတ္ျခင္း၊ စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္းနွင့္ စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းတို့ကို တက္ျကြစြာေဆာင္ရြက္ျပီး ဖန္တီးမႈရွိစြာျဖင့္ အဓိပၸာယ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ကာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္း၊ တာဝန္ယူျခင္းတို့ကို ေဆာင္ရြက္ရသည္။

ေလ့လာသင္ယူသူသည္ အသိဉာဏ္ရွိစြာ ဆနၵျပင္းျပစြာ လူမႈေရးအသိရွိစြာ စိတ္ပါလက္ပါနွင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရလည္း တက္ျကြစြာ ပါဝင္ရသည္။ ယင္းပါဝင္မႈသည္ ေလ့လာသင္ယူမႈတာဝန္က အစစ္အမွန္ျဖစ္သည္ဟူသည့္ ျကိုတင္ထင္ျမင္ခ်က္တစ္ရပ္ကို ျဖစ္ေစသည္။ ေလ့လာသင္ယူျခင္း၏ ရလဒ္မ်ားသည္ ပုဂၢိုလ္အလိုက္ျဖစ္ျပီး အနာဂတ္အေတြ့အျကံုမ်ားနွင့္ အနာဂတ္ေလ့လာသင္ယူမႈမ်ားအတြက္ အေျခခံကို ဖြဲ့စည္းေပးသည္။ ေလ့လာသင္ယူသူ၏ ゞင္းနွင့္ ゞင္းကိုယ္တိုင္အျကား၊ ゞင္းနွင့္ အျခားသူမ်ားအျကား၊ ゞင္းနွင့္ က်ယ္ေျပာေသာ ကမၻာေလာကတို့အျကား ဆက္ဆံေရးမ်ားကို ဖြံ့ျဖိုးလာေစမႈနွင့္ ပ်ိုးေထာင္ေမြးျမူမႈတို့ကို ျဖစ္ေစသည္။ ထြက္ေပၚလာမည့္ အေတြ့အျကံုဆိုင္ရာ ရလဒ္မ်ားကို လံုးဝျကိုတင္ခန့္မွန္းနိုင္ျခင္း မရွိေသာေျကာင့္ ပညာေပးသူနွင့္ ေလ့လာသင္ယူသူတို့သည္ ေအာင္ျမင္မႈ၊ က်ရံႈးမႈ၊ စြန့္စားရွာေဖြမႈ၊ အနၱရာယ္ျဖစ္နိုင္ေျခကို ရယူမႈနွင့္ မေရရာမႈတို့အား ေတြ့ျကံုရနိုင္သည္။ ေလ့လာသင္ယူသူမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ားဟူသည္ကို ပ်ိုးေထာင္ေမြးျမူရျပီး ပညာေပးသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိတို့၏ ကိုယ္ပိုင္စံတန္ဖိုးမ်ားကို စစ္ေဆးရွာေဖြရသည္။

ပညာေပးသူ၏ အေျခခံအခန္းက႑ဍမ်ား၌ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေတြ့အျကံုမ်ားကို ေနာက္ခံတစ္ရပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ျပႆနာမ်ားကို ဖြဲ့စည္းျခင္း၊ နယ္နိမိတ္အပိုင္း အျခားမ်ားသတ္မွတ္ျခင္း၊ ေလ့လာသင္ယူသူမ်ားကို အေထာက္အပံ့ေပးျခင္း၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနွင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လံုျခံုမႈကို အာမခံျခင္းနွင့္ ေလ့လာသင္ယူမႈ လုပ္ငန္းစဉ္ကို လြယ္ကူေခ်ာေမြ့ေစျခင္းတို့ပါဝင္သည္။ ပညာေပးသူသည္ ေလ့လာသင္ယူမႈအတြက္ အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို သိျမင္ရန္နွင့္ အားေပးရန္ လိုအပ္သည္။ ပညာေပးသူသည္ ゞင္းတို့၏ ဘက္လိုက္ယူဆမႈမ်ား၊ အကဲျဖတ္ခ်က္မ်ားနွင့္ ျကိုတင္ေတြးထင္ထားသည္မ်ားတို့နွင့္ပတ္သက္၍ သတိျပုမိရန္ ျကိုးစားရမည္ျဖစ္ျပီး ゞင္းတို့က ေလ့လာသင္ယူသူအေပၚ မည္သို့မည္ပံု သက္ေရာက္သည္ကိုလည္း သတိျပုမိရန္ ျကိုးပမ္းရမည္ျဖစ္သည္။ ေလ့လာသင္ယူျခင္းဆိုင္ရာ အေတြ့အျကံု ဖြဲ့စည္းတည္ေဆာက္မႈတြင္ သဘာဝအတိုင္းျဖစ္ေပၚေသာ အက်ိုးဆက္မ်ား၊ အမွားမ်ားနွင့္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားမွေန၍ သင္ယူနိုင္ေျခတစ္ရပ္ ပါဝင္သည္။

မည္သို့ပင္ဆိုေစ စမ္းသပ္ပညာေရးဟူသည္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူတို့အေနျဖင့္ မိမိတို့စိတ္ထဲရွိသမွ် ထင္ရာျမင္ရာ စမ္းသပ္ျကည့္ျကသည့္ ပညာေရးမ်ိုးမဟုတ္ပါေျကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment