Friday, June 21, 2019

ေရွးအက်ဆံုး ဗုဒၶ က်မ္းစာမ်ား အဖကန္နစၥတန္ႏွင့္ ပါကစၥတတန္ နိုင္ငံေက်ာက္လိွုင္ဂူအတြင္းေတြ ့ရွိ

No photo description available.
No photo description available.အာဖကန္နစၥတန္ ေျမာက္ပိုင္း ေက်ာက္လိွဳင္ဂူ အတြင္းမွာ သမိုင္းသုေတသီေတြ ေတြ ့ရိွခဲ့တဲ့ ေဂါတမ ဗုဒၶ ဘုရား ရွင္ ေဟာၾကာခဲ့တဲ့ တရားက်မ္းစာ ဗုဒၶ အေမႊအနစ္ေတြကို မၾကာခင္ သမိုင္းျပတိုက္မွာ ၾကည့္ရူ ့ေလလာနိုင္ၾကေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။၁၉၉၄ ခုနွစ္ကတဲက စေတြခဲ့တဲ့ ေရွးေဟာင္း က်မ္းစာ ေတြဟာ ခုဆိုရင္ အလိတ္ေပါင္း ၂၀၀ ေတြ ့ရွိခဲ့ျပီလို ့ သိရပါတယ္။ ၁၀၀ ဘီစီနဲ ့ ၂၀၀ ေအဒီ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ေပါင္း ၂၁၀၀ ေက်ာ္က သစ္ေခါက္ က်မ္းပရပိုက္ေတြလို ့ ပညာရွင္ေတြက ခန္ ့မွန္းေနၾကပါတယ္။



ဗုဒၶ ရဲ ့စာေပ က်မ္းစာေတြ ရုပ္ထုေတြ ဘာေၾကာင့္ ခုလို ေက်ာက္လိွဳင္ဂူေတြထဲမွာ ေရာက္ေနခဲ့တာဟာ တခ်ိန္က ပါကစၥတန္နဲ ့ အဖကနစၥတန္မွာ ဘာသာေရး စစ္ပြဲၾကီးေတြျဖစ္ခဲ့ျပီး စစ္ပြဲ နိုင္သြားတဲ့ ဘာသာမတူ မင္းေတြရဲ ့ စစ္သည္ေတြဟာ ဗုဒၶ အေမြအနစ္ ေတြ အားလံုးမီးတိုက္ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ေတြလည္း အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္အသတ္ခံရတာေၾကာင့္  ဘာသာတရားဆိုင္ရာ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြကို ခုလို ေက်ာက္လိွဳင္ဂူေတြမွာ ဖြတ္ထားခဲ့ရတာပါ။ အေရးၾကီးတဲ့ ဗုဒၶ က်မ္းစာေပေတြကို သံဃာေတြဟာ အလြတ္က်က္မွတ္ ျပီး ထိမ္းသိန္းေစာင့္ေ၇ွာက္ လာခဲ့ရတာ ယေန ့အခ်ိန္ထိျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment