ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ရွိ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တြင္ ပထမဦးစားေပး စီမံကိန္းသံုးခုအနက္ ဂ်ပန္က ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္္မည္ဟု ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီထံမွ သတင္းရရွိသည္။ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ကို လမ္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းဟူ၍ အပိုင္းသံုးပိုင္းခြဲျခား ထားရာ လမ္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံေခ်းေငြ ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးကို ကိုယ္ပိုင္အစီအစဥ္ျဖင့္လည္း ေကာင္း လုပ္ေဆာင္ထားျခင္း ေၾကာင့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ညႇိႏိိႈင္းေနသည္ဟု အဆိုပါေကာ္မတီတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘ဆိပ္ကမ္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဘက္ ဦးစားေပးထားတဲ့ထဲက တစ္ခုပဲ။ ဒါပဲက်န္ေတာ့တာ။ ဆိပ္ကမ္းက ပမာဏမ်ားတယ္။ ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းဆိုေတာ့။ ေသခ်ာေပါက္ ထိုင္းက မေဆာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေငြမရွိေတာ့လို႔။ ဂ်ပန္ဘက္ကို တင္ျပတယ္’’ဟု ၎က ဆိုသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ကို လက္ရွိအစိုးရသက္တမ္းအ တြင္း သိသာျမင္သာသည့္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ရရွိရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို တိုက္တြန္းထားေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြက္လိုအပ္သည့္ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္း ကို ထိုင္းႏိုင္ငံေခ်းေငြ ေဒၚလာသန္း၁၃၀ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ ထားသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ကို ၂၀၃၀ မတိုင္မီ သေဘၤာဆိပ္ ကမ္းႏွင့္ အေသးစား စက္မႈလုပ္ ငန္းမ်ား အေျခစုိက္စခန္းတစ္ခု ျဖစ္လာရန္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အိႏၵိယကဲ့သုိ႔ေသာ ေစ်းကြက္မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ပုိ႔ကုန္အေျခစိုက္စခန္းတစ္ခုျဖစ္လာရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္၊ ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာသည္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းႏွင့့္ပတ္သက္၍ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုကုိ ၂၀၁၅ က လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ သည္။ ယင္းသေဘာတူညီခ်က္ အရ ဂ်ပန္အစုိးရသည္ ႏုိင္ငံတ ကာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈဆုိင္ရာ ဂ်ပန္ဘဏ္မွတစ္ဆင့္ အဆုိပါ စီမံကိန္း၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္ သည္။ အဆိုပါစီမံကိန္းကုိ မူလက အႀကီးစားစက္မႈလုပ္ငန္းႏွင့္ ဓာတုပစၥည္းထုတ္လုပ္ေရး အာ႐ုံစုိက္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း ေျမအေျမာက္အ ျမား လစ္လပ္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး အစီအစဥ္ဆြဲခဲ့သည့္ ဆိပ္ကမ္းကုိ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ မတည္ေဆာက္ ရေသးေပ။
No comments:
Post a Comment