Thursday, July 11, 2019

"ကိုေအာင္ႀကီး မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါလ်က္ ကိုေအာင္ႀကီးကို ဒီလိုစြဲတင္တဲ့အထိျဖစ္လာေအာင္ ဘာေၾကာင့္ လဲ ၊ ဘယ္သူေတြရဲ႕ လက္ရာလည္ း က်ေန္ာတို႔ ဖြင့္ခ်သြားမယ္"

ေနျပည္ေတာ္ ဗစ္တိုးရီးယားအမႈမွာ သံသယ တရားခံ ေအာင္ႀကီး၏ ေရွ႕ေန အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည့္တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးခင္ေမာင္ေဇာ္ ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
တစ္ႏိုင္ငံလုံး စိတ္၀င္စားေနသည့္ ေနျပည္ေတာ္ ဗစ္တိုးရီးယား အမႈတြင္ သံသယ တရားခံ ကိုေအာင္ႀကီးကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ က ယူဆ တရား႐ုံးတင္ထားေသာ္လည္း ကိုေအာင္ႀကီးမဟုတ္ဟု ယူဆမႈမ်ား စြာကလည္း လူထုၾကားတြင္ ထြက္ေပၚေနသည္။ သံသယ တရားခံ ကိုေအာင္ႀကီး၏ ေရွ႕ေနအျဖစ္ ျမန္မာႏိ္ုင္ငံ လြတ္လပ္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ားအသင္းမွ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးခင္ေမာင္ေဇာ္ကို ရန္ကုန္ေခတ္သစ္က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါသည္။



ေမး။ ။ ေနျပည္ေတာ္ ဗစ္တိုးရီးယား အမႈမွာ သံသယတရားခံ ေအာင္ႀကီးရဲ႕ ေရွ႕ေန အျဖစ္ ဘာလို႔ လုပ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တာလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္ ေရွ႕ေန လုပ္သက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ပါၿပီ ။ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ပါ။ က်ေနာ္ လူအခြင့္အေရးအမႈ ( Human Right ) လိုက္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း လူ႔အခြင့္အေရးေရွ႕ေနအျဖစ္ အစည္းအေဝးတက္ပါတယ္ ။ ။ ေရွ႕ေနသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အထူးသျဖင့္ ၊ မုဒိမ္းမႈမွာ သက္ငယ္မုဒိမ္းအမႈဟာမ်ိဳး က်ေနာ္ တစ္ခါမွ ေရွ႕ေန မလိုက္ေပးဖူးဘူး။

အဲဒီလိုအမႈမ်ိဳး အင္မတန္ဆိုးရြားတယ္လို႔ သတ္မွတ္တယ္။ ဒီအမႈမွာက်ေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္လုံး က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာတယ္။ ကေလးမေလး နဲ႔ ကေလးမေလး မိဘမ်ား ခံစားမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေစာပိုင္းကို သူတို႔ကို မယုံသကၤာ တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့ရွိေတာ့ က်ေနာ္ စိတ္ဝင္စားတယ္။ က်ေနာ္တစ္ေလွ်ာက္လုံးၾကည့္ပါတယ္။ ၾကည့္ေတာ့ ေအာင္ႀကီးကို ပထမ စြပ္စြဲၿပီး ဖမ္းလိုက္တယ္။ ၂၈ ရက္ခ်ဳပ္ထားတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အခ်က္အလက္မစုံဘူးဆိုၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္။ လႊတ္ၿပီးေတာ တျခား လက္ညိဳးထိုးစရာေတြ ရွိလာတယ္။ ရွိလာၿပီး မၾကာခင္ ကိုေအာင္ႀကီးကို ေနာက္တစ္ခါဖမ္းၿပီး အမႈတင္လိုက္တယ္။ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုေအာင္ႀကီး မွာ ဥပေဒ အကူအညီလိုၿပီ လို႔ ယူဆပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး တစ္ျပည္လုံးကလည္း ဒီကိစၥကို ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ၊ အုံအုံႂကြႂကြ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္း ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ား အသင္း ၊ က်ေနာ္တို႔ အသင္းက ပဲခူးမွာ သိပ္မၾကာခင္ အေစာပိုင္း က ဇူလိုင္ ၅ ၊ ၆ ရက္ က်ေနာ္တို႔အသင္း ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ အစည္းအေဝးမွာ ဒီကိစၥ ေဆြးေႏြးၾကၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဒီကိစၥကို တရားခံဘက္က ေရွ႕ေနလိုက္မယ္။ က်ေနာ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ၊ တင္ျပတဲ့အခါ က်ေန္ာတို႔ အသင္းမွာ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဆိုတာ ရွိတယ္။

ဥပေဒ ေထာက္ကူေရး ေကာ္မရွင္ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။ ဒီကိစၥကို ေကာ္မတီကလည္း သေဘာတူၾကတယ္။ အဖဲြ႕အစည္းရဲ႕ သေဘာတူခ်က္အရလည္း ပါတယ္။ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာဝန္တစ္ခုအေနနဲ႔ ၊ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္ ထင္လို႔ လိုက္တာပါ။

ကိုေအာင္ႀကီးကို လြတ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ တကယ့္ လက္သည္က ဘယ္သူလဲ။ အဲ့ဒီလက္သည္ေတြကို ဘယ္သူေတြက ဖုံးကြယ္ၿပီး ကာကြယ္ေပးထားသလဲ။ အဲဒါေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေျခရာခံၿပီး ဖြင့္ခ်ႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္ လိုက္တာပါ။

ေမး ။ ။ ေအာင္ႀကီးကို သံသယ တရားခံလို႔ ေျပာဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ ဘာေတြ သံသယျဖစ္စရာ ျဖစ္ေနတာလဲ။

ေျဖ။ ။ဒီအမႈက ႐ုံးကိုု ေရာက္ေနပါၿပီ ။ ဒီအမႈက ၄ ရက္ေန႔ကတည္းက တရား႐ုံးကို တင္ပါတယ္။ ရာဇဝတ္ႀကီး အမႈ အမွတ္ ၇၆ / ၂၀၁၉ ႏွင့္ အမႈတစ္ခု ျဖစ္ေနပါၿပီ ။ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ေန က်င့္စဥ္မွ တရား႐ုံးမ်ား မထီမဲ့ျမင္ျပဳမႈ အက္ဥပေဒ၊ အဲ့ဥပေဒမွာ စစ္ေဆးစီရင္ေနဆဲ ႐ုံးကိုု ေရာက္ေနတဲ့ အမႈေတြမွ မွန္ျခင္း ၊ မွားျခင္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အခ်က္အလက္ေတြေျပာျခင္း အဲ့တာေတြ က်ေနာ္တို႔ က ႐ုံးကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳရာ ေရာက္ပါတယ္ ။ ေရွ႕ေန က်င့္ဝတ္နဲ႔ မညီဘူးေပါ့ ။ အဲ့ေတာ့ ေလာေလာဆယ္မွ က်ေနာ္က စစ္လိုက္ေတာ့ အခါ ဘယ္လိုစစ္တယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုတာ က်ေနာ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္ ။

အခုေတာ့ ကိုေအာင္ႀကီး ဘာေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ အျပစ္မရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ ေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၄ ရက္ေန႔ အမႈတင္တဲ့အခါ ၅ ရက္ေန႔မွ ဒုရဲခ်ဳပ္ ေျပာ တဲ့စကားေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္ တစ္ကယ္က်ေတာ့ က်င့္ဝတ္နဲ႔မညီဘူး။ အမႈကိုု တရား႐ုံးကို တင္ထားၿပီးသား အမႈ ၊ စစ္ေဆးစီရင္ေနဆဲ အမႈတစ္ခုကို ကိုေအာင္ႀကီးက ဘယ္အခ်က္အရ ညွိၿပီး တင္ပါတယ္ ဆိုကတည္းက ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ က်င့္ဝတ္အမွားမ်ိဳး မက်ဴးလြန္ခ်င္တာေၾကာင့္ မေျပာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္တာက ကိုေအာင္ႀကီးကို က်ေနာ္ယုံၾကည္တယ္။ သူမွာဥပေဒအကူအညီလည္း လိုတယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအမႈကို လိုက္တာပါ။

ေမး။ ။ ဒုရဲခ်ဳပ္ ေအာင္ႏိုင္သူ ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကြာဟခ်က္ေတြ ဘာေတြလဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါလည္း အခ်က္အလက္ေတြက အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ BBC ကေန CCTV မွတ္တမ္း က်ေနာ္ဆီကိုလည္း ေရာက္ပါတယ္။ အင္တာနက္မွာလည္း တင္ပါတယ္။ အဲ့ မွတ္တမ္း နဲ႔ ဆိုရင္ ကြဲလြဲတဲ့အခ်က္မ်ား ၊ စြပ္စြဲသူမ်ားရဲ႕ စကားေတြထဲမွာ ကြဲလြဲတာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္လို ယူဆပါတယ္။

ေမး။ ။ လက္ရွိ ေအာင္ႀကီးေရွ႕ေနအျဖစ္ စၿပီး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီလား။ ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ေရာ ေတြ႕ၿပီးၿပီလား။

ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ ၊ က်ေနာ္ ေအာင္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးပါၿပီ ။ က်ေနာ္ရယ္ ၊ က်ေနာ္နဲ႔ တြဲၿပီး လိုုက္မယ္ ေဒၚစုဒါလီေအာင္ ၊ သူတို႔ က ျမန္မာႏိ္ုင္ငံ လြတ္လပ္ေသာ ေရွ႕ေနမ်ား အသင္းက ၊ ကိုေအာင္ႀကီးနဲ႔ သြားေတြ႕ၿပီးပါၿပီ ။ လိုအပ္တဲ့ၫြန္ၾကားခ်က္ေတြ ကိုေအာင္ႀကီးဆီက ယူခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အမႈ အေၾကာင္းအရာကို ပိုၿပီး တိက်ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ေမး ။ ။ေနျပည္ေတာ္ ဗစ္တိုးရီးယား အမႈ မွာ ေအာင္ႀကီး ေရွ႕ေနအျဖစ္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရင္း အမႈ ေပၚေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္လား။ ဆိုလိုတာက ေအာင္ႀကီးက သံသယ တရားခံ မဟုတ္ေၾကာင္းပဲ ေဖာ္ျပႏိုင္မွာလား။

ေျဖ။ ။ ကိုေအာင္ႀကီး က စြပ္စြဲခံရတဲ့ ျပစ္မႈကို မက်ဳးလြန္ေၾကာင္း ၊ အဲဒါကို လုပ္ပါမယ္။ အျပန္အလွန္စစ္ေမးတဲ့ ပညာလည္း သုံးၿပီးေတာ့ အမႈကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါ တရားခံဘက္ကလည္း သက္ေသေတြ တင္ျပၿပီးေတာ့ နံပါတ္ (၁)က ကိုေအာင္ႀကီး က တရားခံ မဟုတ္ေၾကာင္း ၊ ျပစ္မႈ မက်ဴးလြန္ေၾကာင္း ၊နံပါတ္( ၂) တကယ့္ လက္သည္တရားခံ ေတြက ရွိၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြက ဘယ္သူေတြ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွာေဖြမယ္။ ဘယ္သူလို႔ က်ေနာ္မစြပ္စြဲဘူး။

နံပါတ္ (၃) ကိုေအာင္ႀကီး မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါလ်က္ ကိုေအာင္ႀကီးကို ဒီလိုစြဲတင္တဲ့အထိျဖစ္လာေအာင္ ဘာေၾကာင့္ လဲ ၊ ဘယ္သူေတြရဲ႕ လက္ရာလည္ း က်ေန္ာတို႔ ဖြင့္ခ်သြားမယ္။

ေမး ။ ။ ေအာင္ႀကီးကို တရားခံလို႔ တရား႐ုံးက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရင္ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္ႏိုင္လဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါက က်ေနာ္ ယတိျပတ္မေျပာႏိုင္ဘူး။ တရား႐ုံးက ဆုံးျဖတ္မယ္။ က်ေနာ္တို႔က တရား႐ုံးရဲ႕ တရားဥပေဒ က်င့္သုံးမႈကို ယုံၾကည္ပါတယ္။ အခုထိလည္း ပုံအပ္ထားပါတယ္။ တရား႐ုံးကလည္း မွန္တဲ့ ဥပေဒနဲ႔အညီ ဆုံးျဖတ္မယ္လို ယူဆပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဘာျဖစ္မွာလဲ ၊ အျပစ္ေပးလိုက္ရင္ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မစဥ္းစားထားဘူး။ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ။

ေမး ။ ။ အခုဆိုရင္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ေနျပည္ေတာ္ဗစ္တိုးရီးယား အမႈ အမႈေပၚေပါက္ေရး ျပည္သူအားလုံးက ေတာင္းဆိုေနၾကၿပီျဖစ္လို႔ ေအာင္ႀကီးရဲ႕ ေရွ႕ေန အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။

ေျဖဖ။ ။ ကိုေအာင္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူလူထုအျမင္မွာ က်ေနာ္က ရွင္းျပစရာ မလိုဘူး။ ကိုေအာင္ႀကီး အျပစ္မရွိပါဘူး ေျပာစရာ မလိုေလာက္ေအာင္ မွတ္ခ်က္ေတြအရ သိတယ္။ က်ေနာ္ ဒီအမႈကို လိုက္တာလည္း က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ယုံၾကည္လို႔ လိုက္တယ္။ ျပည္သူ႔လူထုေတြကလည္း အမွန္တရားအေပၚမွာ ျပတ္ျပတ္သားသားရပ္ၾကပါ ။ အဲ့တာပဲ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကိုေအာင္ႀကီး လြတ္ရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ နဲ႔ သက္ငယ္မုဒိမ္းေတြမွ တကယ့္ တရားခံေတြ လြတ္သြားတယ္ဆိုရင္ ၊ ေနာက္ေနာက္ ဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ၊ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ဖို႔ ကိစၥေတြကို မ်က္ေျခမပ်က္ေစာင့္ၾကည္ၾကဖို႔ ႏႈိးေဆာ္လိုပါတယ္။ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။

No comments:

Post a Comment