Wednesday, July 3, 2019

တရားမဝင္ ရထားလမ္းကူးမ်ားကို ပိတ္သိမ္းမည္

ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ တည္ရွိေနသည့္ တရားမဝင္ ရထားလမ္းကူး (Level Crossing) မ်ားကို ပိတ္သိမ္းသြားႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ညႇိႏိႈင္း၍ ပိတ္သိမ္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား႐ံုးခ်ဳပ္ (ေနျပည္ေတာ္) မွ General Manager (Operating Department) ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားသည္။



“ပိတ္လို႔ရတဲ့ တရားမဝင္ လမ္းကူးေတြကို ပိတ္သြားမယ္။ ေပါင္းလို႔ရတဲ့လမ္းကူးေတြကို ေပါင္းေပးပါမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေနာက္ဆိုရင္ ဒီထက္ပိုျမန္တဲ့ရထားေတြ ေျပးဆြဲလာေတာ့မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္မိုင္အတြင္းမွာ လမ္းကူးႏွစ္ခုရွိေနမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာတာက ရထားက ႏွစ္ေနရာလံုးကို အရွိန္ေလွ်ာ့ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ လိုရာခရီးကို သတ္မွတ္အခ်ိန္အတြင္း ေရာက္ဖို႔ ခက္ခဲသြားႏိုင္ပါတယ္”ဟု ၎က ေျပာဆိုသည္။

အဆိုပါ တရားမဝင္ ရထားလမ္းကူးမ်ား ပိတ္သိမ္းေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္ ျမန္မာ့မီးရထား႐ံုးခ်ဳပ္က မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာ့မီးရထား ဘူတာ႐ံုတြင္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအေနႏွင့္ ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ တရားဝင္ ရထားလမ္းကူးေပါင္း ၁၆၆၇ (အေစာင့္ရွိ ၇၁၈၊ အေစာင့္မရွိ ၉၄၉) ဂိတ္ရွိၿပီး တရားမဝင္ ဂိတ္စုစုေပါင္း ၂၄၈၅ ဂိတ္ရွိေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ရထားလမ္းကူးေပါင္း ၄၁၅၂ ခုရွိေၾကာင္း၊ ယင္းအနက္မွ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ တရားမဝင္ ရထားလမ္းကူး အမ်ားဆံုးရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား ႐ံုးခ်ဳပ္၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

တရားမဝင္ လမ္းကူးမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားအဖြဲ႔၊ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္အစိုးရ၊ ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ရပ္ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတို႔ ပူးေပါင္း၍ ကြင္းဆင္းေလ့လာကာ ေလွ်ာ့ခ်မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားက အဖြဲ႔ဖြဲ႔၍ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဒသခံမ်ား၏ သေဘာထားကိုလည္း ရယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မြန္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီး ဦးထြန္းေဌးက ေျပာဆိုသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြန္ျပည္နယ္မွာဆိုရင္ အရင္ကတည္းက ေက်း႐ြာေနျပည္သူေတြက ရထားကိုသာ အဓိကထားရတဲ့အတြက္ ေက်း႐ြာေတြကလည္း ရထားလမ္းရဲ႕ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ တည္ထားၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကားလမ္းေတြက ပိုၿပီး ေကာင္းလာေတာ့ ကားလမ္းကို သြားႏိုင္ဖို႔ ႐ြာကေန ရထားလမ္းကူးၿပီးမွ ကားလမ္း ေရာက္တယ္၊ ေနာက္ၿပီး လယ္ကြင္းေတြ သြားဖို႔အတြက္ကိုလည္း ႐ြာကေန ရထားလမ္း ဟိုဘက္ကို ေရာက္ဖို႔ ရထားလမ္းကူးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားမဝင္ ရထားလမ္းကူးေတြ မ်ားရတယ္”ဟု ၎ကဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment