Monday, May 20, 2019

737 MAX ၏ ေဆာ့ဖ္ဝဲတြင္ အျပစ္အနာအဆာရွိေနသည္ဟု ဘိုရင္းက ဝန္ခံ

ေလယာဥ္မႉးမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးရာတြင္သုံးသည့္ 737 MAX ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲထဲမွ အျပစ္အနာအဆာမ်ားအား ျပင္ေပးခဲ့သည့္အေၾကာင္းကို ဘိုရင္းက ေမ ၁၈ ရက္တြင္ ဝန္ခံခဲ့သည္။ ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲဆိုသည္မွာ လက္ေတြ႕တြင္ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေပၚေနသကဲ့သို႔ ျမင္ေတြ႕ခံစား လုပ္ေဆာင္ရႏိုင္ေစရန္ ဖန္တီးေပးသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲကို ဆိုလိုသည္။ 737 MAX ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားပါဝင္သည့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈႀကီးႏွစ္ခု ျဖစ္ပြားကာ လူ ၃၄၆ ဦး ေသဆုံးခဲ့ၿပီးေနာက္ ဘိုရင္းထံမွ ယခုဝန္ခံမႈ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္စက္ ေသမသြားေစရန္ ဟန႔္တားေပးသည့္စနစ္ (anti-stall system) ခြၽတ္ယြင္းရာမွ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခက္ခဲေသာအေျခအေနမ်ားကို အဆိုပါ ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲက အတိအက် သ႐ုပ္သကန္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိသည္ကို ဘိုရင္းဘက္မွ မၾကာေသးမီက ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။


မတ္လက ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အီသီယိုးပီးယားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈႏွင့္ ေအာက္တိုဘာလက Lion Air ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ ႏွစ္ခုစလုံးတြင္ anti – stall system ခြၽတ္ယြင္းျခင္း အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုအေနႏွင့္ ပါဝင္ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“737 MAX ခြင္တုေဆာ့ဝဲထဲမွာ ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ပ်ံသန္းမႈ အေျခအေနေတြကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တဲ့ အေတြ႕အႀကဳံေတြ ရရွိေစတာ ေသခ်ာေစဖို႔ အသုံးျပဳသူေတြထံ အခ်က္အလက္သစ္ေတြကိုလည္း ပံ့ပိုးေပးထားပါတယ္” ဟု ဘိုရင္း၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထိုအျပစ္အနာအဆာကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ပထမဆုံး သတိထားမိခဲ့ၿပီး စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းသူမ်ားထံ သတင္းပို႔ေပးခဲ့ျခင္း ရွိ မရွိကိုမူ ဘိုရင္းကုမၸဏီဘက္က ရည္ၫႊန္းေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ 737 MAX ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲတြင္ ဒီဇိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာ အျပစ္အနာအဆာတစ္ခု ရွိေနသည္ကို ဘိုရင္းဘက္က ဝန္ခံသည္မွာ ယခု ပထမဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္သည္။

ဘိုရင္း 737 MAX ၏ အဓိကေဖာက္သည္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ 737 MAX ေလယာဥ္စင္းေရ ၃၄ စင္း ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ Southwest ေလေၾကာင္းလိုင္းက ၎တို႔၏ 737 MAX ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲကို ယခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ရရွိလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းသည့္အေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

737 MAX ေလယာဥ္ ၂၄ စင္း ပိုင္ထားေသာ American Airlines မွာမူ 737 MAX ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခုကို မွာယူထား ၿပီး ယင္းအား ဒီဇင္ဘာလတြင္ ရရွိမည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။

လက္ရွိတြင္ ကမာၻတစ္ဝန္း၌ 737 MAX ေလယာဥ္မ်ားသည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးမ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေစာင့္ေနရသျဖင့္ ပ်ံသန္းခြင့္ မရၾကေသးေပ။ အေမရိကန္ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကမူ ၾသဂုတ္လတြင္ 737 MAX ေလယာဥ္မ်ားအား ျပန္လည္ပ်ံသန္းခြင့္ ရလိမ့္မည္ဟု ခန႔္မွန္းေနၾကသည္။

လက္ရွိတြင္ ကေနဒါေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုထဲတြင္သာ MAX ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု လုပ္ငန္းခြင္မွ သတင္းရင္းျမစ္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ 737 MAX သီးသန႔္ျဖစ္ေသာ ခြင္တုစက္မွာမူ အေမရိကန္တြင္သာ ရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းကို ဘိုရင္းက ပိုင္ဆိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု FAA ၏ အခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရသည္။

အေမရိကန္ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ေလယာဥ္မႉးမ်ားအား MAX ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္ရန္ ေလ့က်င့္ေပးရာတြင္ 737 NG ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားအတြက္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ခြင္တုေဆာ့ဖ္ဝဲကို အသုံးျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ 737 ေလယာဥ္အုပ္စုထဲမွျဖစ္ေသာ 737 NG သည္ 737 MAX မတိုင္မီ ဗားရွင္းျဖစ္သည္။

ထိုေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားႏွစ္ခုၾကားတြင္ ကြာျခားမႈမွာ အလြန္ေသးငယ္ၿပီး ပုံမွန္ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ အြန္လိုင္းေလ့က်င့္ေရးတို႔က အဆိုပါ ကြဲလြဲမႈကို ျဖည့္ေပးရန္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ဘိုရင္းဘက္က အေလးအနက္ထား ေျပာၾကားထားျခင္းျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment