Friday, May 10, 2019

ျမန္မာ၏အဓိပၸာယ္တြင္ အၾကမ္းဖက္မႈမပါ

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေမလ ၁၂ ရက္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တာေမြအိုးရွင္းေရွ႕ရွိ စစ္ပြဲရပ္ဆႏၵျပပြဲကို အမွတ္ရၾကဦးမည္ဟုထင္၏။ တကယ္ေတာ့ ယင္းစစ္ပြဲရပ္ဆႏၵျပပြဲ၏ မူလအစီအစဥ္မွာ တာေမြအဝိုင္းထိပ္မွေန၍ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမဆီသုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ီတက္ဆႏၵျပရန္ ျဖစ္သည္။ ဥပေဒႏွင့္အညီ ယင္းသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပမည့္ အေၾကာင္း သက္ဆုိင္ရာသို႔ အ ေၾကာင္းၾကားသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ၾကမည့္ လူအင္အားမွာ စုစုေပါင္းတစ္ရာဝန္းက်င္။

သို႔ေသာ္ ခ်ီတက္မည့္ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ရဲစခန္းေျခာက္ခု စလံုးက ခရီးသြားျပည္သူမ်ား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မည္၊ စိုးရိမ္ ထိတ္လန္႔မည္၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆို႔မည္ စသည့္ အေၾကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ ခြင့္မျပဳဟု အေၾကာင္းျပန္ခဲ့၏။

ယခင့္ ယခင္က လူေထာင္ ႏွင့္ခ်ီေသာ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပ မႈမ်ိဳး ရွိခဲ့သည္။ သက္ဆုိင္ရာအာ ဏာပိုင္မ်ားက ခြင့္မျပဳပါဟု မျငင္းဆို။ ထုိ႔အတူ ယခု ၂၀၁၉ ေမလ ၅ ရက္တြင္ အမ်ိဳးသားေရးဟုဆိုသူ တို႔ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပၾကသည္။ စုစုေပါင္းအင္အားက ေထာင္ႏွင့္ ခ်ီ။ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းေပၚရိွ ေရခဲဆိုင္မွတ္ တိုင္မွ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕အထိ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပၾကျခင္းျဖစ္ သည္။ သူတို႔လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵ ျပရာ လမ္းေၾကာင္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းသို႔အဝင္ ပင္မလမ္းတစ္ လမ္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔က အမ်ား ျပည္သူစိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ မည္၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မည္ဟု ျမင္ပံုမရ။ ဆိုေတာ့ လူတစ္ရာ တုန္းက ခြင့္မျပဳခဲ့ၿပီး လူေထာင္ႏွင့္ခ်ီက်ေတာ့ ခြင့္ျပဳျခင္းသည္ ဥပေဒကို ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳသူမ်ားက မည္သို႔မည္ပံု ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳ ၾကသနည္းဆိုသည့္ ေမးခြန္းက ထြက္ေပၚလာသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ၿငိမ္း ခ်မ္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵထုတ္ ေဖာ္ၾကမည့္အေရးမွာ ထုိသို႔ေသာ ခြင့္မျပဳျခင္းေၾကာင့္ ၂၀၁၈ ေမလ ၁၂ ရက္တြင္ တာေမြအုိးရွင္းေရွ႕ ၌ စုေဝးဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ စုေဝးဆႏၵျပျခင္းစတင္ရန္ အရွိန္ ယူေနစဥ္ တန္ျပန္ဆႏၵျပမႈျဖစ္လာ သည္။ ထုိ႔အျပင္ စစ္ပြဲရပ္ဆႏၵျပ သူမ်ားႏွင့္ သတင္းယူေနေသာ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္းျပန္သည္။ ဘယ္သူလဲဟု ေမးစရာမလို။ အ မ်ိဳးသားေရးဟုဆိုသူတို႔ျဖစ္သည္။

သူတို႔အနီးတြင္ လံုၿခံဳေရးယူ ထားေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားရွိသည္။ တန္ျပန္ဆႏၵျပမႈႏွင့္ ေအာ္ဟစ္ ႀကိမ္းေမာင္းဆဲဆိုမႈသည္ အၾကမ္း ဖက္အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္ တီးေနမွန္း မသိ၍ေလေလာ၊ တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္။ စစ္ပြဲရပ္ဆႏၵ ျပသူမ်ားမွာ အလြန္ဆံုးရွိ အသက္ (၃၀)အရြယ္ လူငယ္မ်ားျဖစ္ သည္။ ေျပာရလွ်င္ မိမိတို႔၏ယံု ၾကည္မႈအေပၚ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆို ေနသူမ်ားအား တံု႔ျပန္လိုစိတ္ျပင္း ေသာအရြယ္။ သို႔ေသာ္...။ ဒါ ေထာင္ေခ်ာက္ဆိုေသာ အသိႏွင့္ အစြန္းအထင္းမခံလိုေသာ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးအသိအရ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာပင္ ဆက္လက္ဆႏၵျပသည္။

  ေနာက္ဆံုးဆႏၵျပပြဲအၿပီး လူစုခြဲၾကသည့္အခါ အၾကမ္းဖက္ ခ်င္သူ ယင္းလူစုကပင္ ဆႏၵျပသူ မ်ားကို ဝင္ေရာက္ထိုးႏွက္ဖမ္းဆီး ျခင္း၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးလာသူ မ်ားကိုလည္း ဝင္ေရာက္ထုိးႏွက္ အၾကမ္းဖက္ၾကသည္။ သူတို႔ ကိုယ္ သူတို႔ အာဏာပိုင္မ်ားလိုလုိ၊မသိသူမ်ားအတြက္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ လက္႐ံုးမ်ားလိုလုိ။ ထုိသို႔ ဝင္ေရာက္ထုိးႏွက္ အၾကမ္းဖက္ျခင္း ကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားကလည္း ဟန္႔တားျခင္းမရွိသျဖင့္ အင္မတန္ ႐ိုးစင္းၿပီး အင္မတန္နားလည္ရ ခက္ေသာ ပုစၧာတစ္ပုဒ္သဖြယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရယ္က်ဲက်ဲျဖစ္ရ သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ စစ္ပြဲရပ္ ဆႏၵျပသူမ်ားမွာ မတရားမႈမွန္း သိလ်က္၊ တစ္ဖက္သတ္ႀကီးမွန္း သိလ်က္ သူတို႔အၾကမ္းဖက္သလို ငါတို႔လည္း အၾကမ္းဖက္မယ္ဆို သည့္စိတ္မ်ိဳး မရွိ။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပျခင္းဆိုသည့္ မူလတရား ကိုယ္ကို အပ်က္မခံ။

အထက္ပါျဖစ္စဥ္ႏွင့္သိပ္မ ကြာေသာ ေတာင္ဥကၠလာပတြင္ ဧၿပီ ၇ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး လူထု ေထာက္ခံပြဲကို စာ႐ႈသူတို႔က မွတ္ မိၾကဦးမည္ဟု ထင္၏။ အင္အား တစ္ေထာင္ဝန္းက်င္ရွိေသာ ယင္း ေထာက္ခံပြဲသို႔ အမ်ိဳးသားေရးဟု ဆိုသူ ၅၀ ခန္႔ေရာက္ရွိလာကာ ေဟာေျပာသူမ်ားကို ဆဲဆိုျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ၾကသည္။

တရားဝင္ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လူထု ေထာက္ခံပြဲသို႔ ျပႆနာတစ္စံု တစ္ရာျဖစ္ပြားေစရန္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ လာေရာက္ကန္႔ကြက္ ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ဥပေဒေၾကာင္း အရ ေမးခြန္းထုတ္ရမည့္ အေနအ ထားတြင္ ကန္႔ကြက္ျခင္းထက္ ပို ေသာ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဆဲဆိုျခင္းမွာ ေထာက္ခံပြဲတက္ေရာက္သူအား လံုးကို ေစာ္ကားျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုျမ ေအးက စည္းကမ္းရွိၾကရန္ႏွင့္ စိတ္လိုက္မာန္ပါမျပဳလုပ္ၾကရန္ ေထာက္ခံျပည္သူတို႔အား သတိ ေပးသည္။ ဗိုလ္ႀကီးေဟာင္း ေနမ်ိဳးဇင္ကလည္း ၎အေပၚ ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးလိုသည္မ်ားရွိပါက စင္ ျမင့္ေပၚသို႔ ႂကြေရာက္ပါရန္ မ်ိဳးခ်စ္ဟုဆိုသူတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးအား ႐ိုေသစြာေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ မ်ိဳးခ်စ္ဟုဆိုသူတို႔မွာ ဆႏၵျပရာ ပန္းၿခံမွ ထြက္ခြာသည့္အခါတြင္ပင္ ေအာ္ ဟစ္ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းသြားေသး သည္။

ေျပာရလွ်င္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေထာက္ခံဆႏၵျပ ေသာ ျပည္သူမ်ားမွာ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆုိင္ျခင္းကို မလိုလား၊ အၾကမ္းဖက္ျခင္းကို မလိုလား၊ အၾကမ္းမ ဖက္ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပမည္ဆို သည့္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို အပ်က္ မခံ။ ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ငါတို႔မပ်က္ဘူးဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ မ်ိဳး၊ လူႀကီးလူေကာင္းစိတ္ဓာတ္ မ်ိဳးကို ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။

၂၀၁၉ ေမလ ၅ ရက္တြင္ ေတာင္ဥကၠလာပျဖစ္စဥ္ႏွင့္ သိပ္ မကြာေသာျဖစ္ရပ္တစ္ခု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ ျပန္သည္။ ယခုအခါကေတာ့ ေျပာင္းျပန္။ ဆႏၵျပပြဲကို ဦးေဆာင္ သူမွာ အမ်ိဳးသားေရးတပ္ေပါင္းစု (ရန္ကုန္)ဟု သိရသည္။ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုသည့္ အဓိကအ ေၾကာင္းအရာကေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၉ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၆၀ အား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး၊ ပုဒ္မ ၂၁၆ အား ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ေပးေရးတို႔ျဖစ္သည္။

ယင္းဆႏၵျပပြဲတြင္ ဘုန္းႀကီး ဦးဝီရသူေဟာေျပာေနစဥ္ ေဟာ ေျပာသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား မွာ မွန္ကန္မႈမရွိေၾကာင္း အမ်ိဳး သားႏွစ္ဦးက တန္ျပန္ေအာ္ဟစ္ သည္။ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက ထုိသို႔ ေအာ္သူႏွစ္ဦးကို ေဖ်ာင္းဖ်သည္။  ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္ေသာ အမ်ိဳး သားေရးဟုဆိုသူမ်ားက ထိုသံုးဦး ကို ဝိုင္းဝန္းထိုးႀကိတ္သည္။ ယင္း သံုးဦးထြက္ေျပးစဥ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္ မ်ားကလည္း လိုက္၊ အမ်ိဳးသား ေရးဟုဆိုသူတို႔လည္း လိုက္ျဖင့္ ဝ႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ခဲ့သည္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးၿပီး ေက်ာက္တံတား ရဲစခန္းသို႔ ေခၚေဆာင္လာစဥ္မွာ ပင္ ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္သူအခ်ိဳ႕က လိုက္လံထုိးႀကိတ္ျပန္သည္။ (ဆို ေတာ့ လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား ထိန္းသိမ္းထားၿပီးသည့္တုိင္ ဝင္ ေရာက္ထိုးႀကိတ္ျခင္းမွာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ဝင္မ်ားကို ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုသည့္ သေဘာ၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္တို႔၏ အဓိပၸာယ္ကို စိန္ေခၚသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။)

ပို၍ ဆိုးတာက လိုက္လံ သတင္းယူေနေသာ သတင္း ေထာက္မ်ားကို အမ်ိဳးသားေရးဟု ဆိုသူတို႔က ညစ္ညမ္းစြာ ဆဲေရး ႐ံုတင္မက ရန္စျခင္းလည္း ျပဳ လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

ေျပာရလွ်င္ ဦးဝီရသူေဟာ ေျပာေနစဥ္ လာေရာက္ကန္႔ကြက္ ေအာ္ဟစ္ျခင္းမွာ ယခင္ ေတာင္ ဥကၠလာေျခဥျပင္ဆင္ေရး လူထု ေထာက္ခံပြဲသို႔ မ်ိဳးခ်စ္ဟု ဆိုသူတို႔ ျပဳမူသကဲ့သို႔ ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း မ်ိဳးမပါေသာ္လည္း လက္ခံႏိုင္ စရာမရွိ။

ထုိ႔အတူ ကန္႔ကြက္ေအာ္ ဟစ္သူမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖ ရွင္းကိုင္တြယ္ျခင္းမ်ိဳးမရွိဘဲ အ ၾကမ္းဖက္ေသာ နည္းျဖင့္ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္တံု႔ျပန္ျခင္းကိုလည္း  မည္သို႔မွ် လက္ခံလို႔မရေပ။ ထုိ႔ ျပင္ ထြက္ေျပးသြားသူ သံုးဦး ေနာက္ တရၾကမ္းလိုက္လံထိုး ႀကိတ္ၾကျခင္းသည္ အမ်ားျပည္သူ ကို အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေစပါ သည္။

 မည္သည့္ႏုိင္ငံသားမဆို ဥပေဒႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရွိပါသည္။ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၅၉ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၆၀ ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္လိုေသာ၊ ပုဒ္မ ၂၁၆ ကို ျပင္ဆင္လိုေသာ သေဘာထားကို ထုတ္ေဖာ္ျပသ ျခင္းသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ အစု အဖြဲ႕တို႔၏အခြင့္အေရးျဖစ္ေသာ္ လည္း မိမိတို႔၏အခြင့္အေရး၊ မိမိ တို႔၏ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ရာ၌ အဓိ က႐ုဏ္းျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ၊ အၾကမ္းဖက္မႈကင္းေသာဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈ မ်ိဳးျဖစ္ရန္ လိုေပမည္။ ဆႏၵထုတ္ ေဖာ္ျခင္းသည္ အမ်ားျပည္သူျမင္ ကြင္းေရွ႕ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္မႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ သူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ျပဳမူေဆာင္ ရြက္ခ်က္သည္ မိမိ၏အဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္ မိမိတို႔ေထာက္ခံေသာ အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ တိုက္႐ိုက္သက္ ေရာက္မႈရွိေၾကာင္း နားလည္ၾက ရန္ လိုေပမည္။

အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့ေသာ စစ္ပြဲရပ္ဆႏၵျပပြဲတြင္ ေတာင္ဥကၠ လာေျခဥျပင္ဆင္ေရးေထာက္ခံပြဲ မ်ားလို မည္သို႔ေသာ ရန္စမႈ၊ မည္ သို႔ေသာ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါေစ။ အၾကမ္းမဖက္ေသာ ႏိုင္ငံ ေရး (သို႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵ ျပျခင္းတည္းဟူေသာ ယံုၾကည္ ခ်က္ကို ခိုင္မာစြာ ဆုပ္ကိုင္ထား ႏုိင္ရန္ လိုေပမည္။

ဘာေၾကာင့္ အၾကမ္းမဖက္ ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပျခင္းကို  ခိုင္မာစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားရန္ လိုအပ္သနည္း။ ယင္းမွာ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရ စီေတာ္လွန္ေရးကို ပံုေဖာ္ခဲ့ေသာ အဓိကၾကန္အင္လကၡဏာတစ္ ရပ္ျဖစ္သလို အၾကမ္းမဖက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ျမန္မာမွသည္ ကမၻာ ဆီသို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ယခုကဲ့သို႔ သက္ဆိုင္ရာသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာေပးပို႔႐ံုျဖင့္ ဆႏၵျပပြဲတစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ရာ  အာဏာရွင္စစ္အစိုးရ၏ ေသနတ္ ေျပာင္းဝေရွ႕တြင္ အၾကမ္းမဖက္ ေသာ ႏုိင္ငံေရးနည္းျဖင့္ ျပည္သူ တို႔၏အသက္မ်ားစြာ ေပးဆပ္ကာ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။ ရန္ကုုိ ရန္ခ်င္း မတံု႔ျပန္၊ စစ္အစိုးရ၏က်ည္ဆန္ကို ေမတၱာ တရားျဖင့္ တံု႔ျပန္ခဲ့ေသာ ေရႊဝါ ေရာင္ေတာ္လွန္ေရးသည္လည္း အထင္ရွားဆံုး သက္ေသပင္ျဖစ္ သည္။

ျပည္သူတို႔မွာ အၾကမ္းဖက္ ခံရျခင္းဒဏ္ကို ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာ ခံစားလာခဲ့ရသျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ ျခင္းကို အနည္းငယ္မွ် လက္မခံ။ မိမိ၏လက္မခံမႈကို မိမိတြင္ ရိွ ေသာ အၾကမ္းမဖက္ျခင္းနည္း လမ္းျဖင့္ တြန္းလွန္ခဲ့ၾကျခင္း ေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးကိုမဆို လက္မခံေၾကာင္း သိ ရွိၾကရန္ လိုေပမည္။

ျမန္မာကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာဟူ၍ ေရွး ႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၏ အရိပ္အာဝါသေအာက္ လူလား ေျမာက္ခဲ့ေသာ ျမန္မာသည္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္။

No comments:

Post a Comment