Friday, May 10, 2019

ေလႏုေအးက တႏြဲ႕ႏြဲ႕ေနာ့ဆဲကို

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းပြင့္ခ်ိိန္ ကို ေမွ်ာ္မွန္းကာ ကဗ်ာေရးခဲ့သူ၊ စာေရးခဲ့သူ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ား မည္မွ်အထိရွိမည္ကို ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ မေရတြက္ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ကဗ်ာေရးသူ၊ စာေရးသူအားလံုး လိုလိုကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားသူ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေမွ်ာ္ လင့္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ အ ေကာင္းကိုရခ်င္၍ အေကာင္းကို ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ လူသားတို႔၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ လူ သားတို႔၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား၊ လူသားတို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္တုိ႔ကို ပုိုမိုခိုင္မာေအာင္ ေခတ္အဆက္ ဆက္၌ ကေလာင္လက္ျဖင့္ တတ္ စြမ္းသမွ် ပံုေဖာ္ထုဆစ္ခဲ့ၾကသူ မ်ားစြာရွိခဲ့ၾကသည္၊ ယခင္က လည္း ရွိသည္၊ ယခုလည္း ရွိ သည္၊ ေနာင္အခါတြင္လည္း ရွိေနမည္သာျဖစ္သည္။

ဆရာဒဂုန္တာရာ။ ဟုတ္ပါ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဒဂုန္တာ ရာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေမ၊ ၾကာ ပန္းေရစင္၊ ဒို႔ေခတ္ကို ေရာက္ရ မည္မွာ မလြဲပါ၊ ၾကယ္ရိပ္ပန္းႏု၊ စိမ္းျမဧရာ၊ လေရာင္ရႊန္းျမေသာ ညတစ္ည၊ မူးယစ္ရီေဝေသာ ေႏြဦးညမ်ား၊ တဟီတီသြားရ ေအာင္၊ အခ်စ္ႏွင့္ အမုန္း၊ ႏုိင္ငံ ေရးယဥ္ေက်းမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေလႏုေအးက တႏြဲ႕ ႏြဲ႕ေနာ့ဆဲကို၊ အေကာင္းကိုရွာ၏ အေကာင္းကားမရွိေတာ့၊ ေရႊအို ေရာင္၊ ဝတ္လစ္စားလစ္လမ္းမ၊ ေအာင္ဆန္း (သို႔မဟုတ္) အ႐ိုင္း၊ စႏၵရားကို ဆရာမရွိဘဲ တီးတတ္ ခဲ့သူ စသျဖင့္။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ သည္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလား သူ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ကေလာင္လက္ျဖင့္ တတ္စြမ္း သမွ် ကူခဲ့သူျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ဆရာ ႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကို ခ်န္ လွပ္၍ မရသလို ဆရာဒဂုန္တာ ရာကိုလည္း သတိတရထည့္သြင္း ေျပာဆိုၾကရစၿမဲျဖစ္ပါသည္။

ဆရာ့၏အျမင္၊ ဆရာ့၏ အယူအဆ၊ ဆရာ့၏ ယံုၾကည္ ခ်က္တုိ႔သည္ ခုိင္မာသည္။ လြယ္ လြယ္ႏွင့္ေတာ့ မၿပိဳလဲ။ လြယ္ လြယ္ႏွင့္လည္း ၿဖိဳဖ်က္၍မရ။ မည္သူမွ်လည္း သူ၏ ယံုၾကည္ ခ်က္ကို မဖ်က္ဆီးႏိုင္ခဲ့။ မုန္းသူ မရွိ၊ ခ်စ္သူသာရွိဟူေသာ ဆရာ သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေတာင့္တ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကို ဆာေလာင္ေနသူ ျပည္သူမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါလိမ့္မည္။ ဆရာ ပါရဂူကပင္ ဤသို႔ေရး သည္။

‘‘ဒဂုန္တာရာသည္ မိမိဆုပ္ ကိုင္ထားေသာ အယူအဆတစ္ခု ခုကို ခပ္လြယ္လြယ္၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ အေလွ်ာ့ေပးတတ္သူမဟုတ္ေပ။ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ အယူအဆႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္ စံုတစ္ေယာက္က ေဝဖန္လာလွ်င္၊ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳလုပ္လာလွ်င္ မိမိ၏ အယူအဆကို ခပ္လြယ္ လြယ္၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့ အေလွ်ာ့ေပး တတ္ၾကသည္။ ဒဂုန္တာရာသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးထဲက မဟုတ္ေပ’’

ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ႏုိင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားသူျဖစ္ေသာ္ လည္း ႏုိင္ငံေရးပါတီမဝင္ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက တကၠ သိုလ္သမဂၢတြင္ အမႈေဆာင္လုပ္ ဖူး႐ံု။ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ရင္း ႏွီးကြၽမ္းဝင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ မပါ ဝင္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ဆရာ၏ နာမည္ ေက်ာ္ အယူအဆကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္လ်က္သာရွိသည္။ အယူအ ဆမတူတိုင္း မုန္းရမည္ဟု သူ မထင္။ အယူအဆမတူတုိင္း ရန္ သူဟု ေခၚရမည္ကို သူ မႏွစ္လို။ သူက ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ မတူတာ ကို တူေအာင္လုပ္တာ၊ သို႔မွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရႏိုင္မည္ဟု ယံု ၾကည္သူျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းစစ္ ကို ရြံမုန္းသူျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္း စစ္သည္ မရွိသင့္ေသာအရာဟု တြင္တြင္ႀကီး ထည့္ေရးခဲ့သူျဖစ္ သည္။ ျပည္သူက မေထာက္ခံ လွ်င္ မည္သည့္အယူဝါဒမဆို က် ႐ႈံးရမည္ဟု ေျပာခဲ့သူျဖစ္သည္။ အခုထိ ဆရာ့စာေတြကို ျပန္ဖတ္ မိတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ေခတ္ကို အခုပင္ လာေရာက္ေျပာေနသကဲ့သို႔ ထင္ရသည္။ ခံစားမိရသည္။

‘‘ယေန႔ ျပည္သူတုိ႔ အလိုအပ္ဆံုးကား ညီၫြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးပင္ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့ျပည္သူ တုိ႔ကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လို အပ္ေနသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိမွ သာလွ်င္ ျပည္သူတုိ႔၏ စြမ္းအား ကို အကုန္အသံုးျပဳႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။ ျပည္သူတုိ႔၏ ကိုယ္စား အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးရွိမွသာလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရ ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး’’

ကြၽန္ေတာ္သည္ ျပည္သူတုိ႔ ၏ ကိုယ္စား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရွိမွသာ လွ်င္ဟူေသာ စာေၾကာင္းကို ေခါင္းထဲ၌ စြဲၿမဲေနမိသည္။ အုပ္ ခ်ဳပ္သူသည္ ျပည္သူတုိ႔ေပးအပ္ ေသာ တာဝန္အရ ျပည္သူတုိ႔အ က်ိဳးအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္ဟူ ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္ သူတုိ႔အတြက္ မအုပ္ခ်ဳပ္ ရဟူသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ တစ္ဦးတည္းေကာင္းစားေရးအ တြက္မဟုတ္ဘဲ အမ်ားေကာင္း စားေရးအတြက္သာ ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္၏။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္သည္ ျပည္ တြင္းစစ္ျဖစ္ေနသည္။ မၿပီးဆံုးႏိုင္ ေသးေသာ စစ္ပြဲမ်ားသည္ အ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရ သနည္း၊ အဓိပၸာယ္မရွိေသာ စစ္ ပြဲမ်ားကို ဘာေၾကာင့္ ဖန္တီးေနရ သနည္း၊ အခ်ိဳ႕ေတြ ေျဖေသာ အေျဖက ႐ိုးရွင္းပါသည္။ သာမန္ အရပ္သားတစ္ဦးေျဖသည္ကပင္ ႐ိုးရွင္းပါသည္။ စစ္ေၾကာင့္ စီးပြားျဖစ္ေနေသာသူမ်ား ရွိေသာ ေၾကာင့္ဟူ၍။

ျပည္သူတုိ႔အလိုခ်င္ဆံုးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္သည္ကို မည္သူ မဆိုသိရပါမည္။ ေသခ်ာသည္က ေတာ့ လက္နက္ျဖင့္ တုိက္ယူ၍ မရေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္သည္။ လက္နက္ႏွင့္ တုိက္ယူျခင္းသည္ ျပည္သူကို မငဲ့ကြက္ေသာသေဘာ ကိုေဆာင္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူက သူ႔ကိုယ္သူသာ ဗဟိုျပဳေသာ သေဘာကိုေဆာင္ပါ၏။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာေျပာသကဲ့သို႔ဆုိလွ်င္ ျပည္သူတုိ႔၏ကိုယ္စား အုပ္ခ်ဳပ္ သူရွိမွသာလွ်င္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ျပည္သူ၏ အက်ိဳးကို ေရွး႐ႈေသာ သူမ်ားကိုသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုအပ္ပါသည္။ လိုခ်င္ပါသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ဆႏၵလည္း ျပဳ ပါသည္။

ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားျဖစ္သည္။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာသည္ အခ်စ္သမား။ ႏူးညံ့မႈကို ျမတ္ႏိုးေသာ စာေရး ဆရာျဖစ္သည္။ လက္နက္ၿပိဳင္ ခ်င္းမွ ကင္းေဝးသြားလွ်င္ ေအး ခ်မ္းသာယာမည္ဟူေသာအသိ ကို ဆရာ့နည္းတူ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္ခံစားမိ၏။ စစ္သည္ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ကိရိယာျဖစ္ ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ တည္ ေဆာက္ေသာ ကိရိယာျဖစ္ ေၾကာင္းကို ဆရာယူဆသလို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း လက္ခံပါ သည္။

ဆရာသည္ သူရွင္သန္ေန ထိုင္ခဲ့စဥ္ကာလအတြင္း၌ အ ေကာင္းကို အစဥ္သျဖင့္ ရွာေဖြခဲ့ ေပလိမ့္မည္။ အေကာင္းကို ဆရာ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ပါ၏ေလာ။ ဆရာသည္ ႏုိင္ငံေရးနယ္တြင္ ထဲထဲ ဝင္ဝင္ ပါဝင္ျခင္းမရွိခဲ့ေသာ္ လည္း ၁၉၃၈ ဒုတိယေက်ာင္း သားသပိတ္မွစ၍ ၁၉၈၈ ရွစ္ေလး လံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးအထိ ျဖစ္ ပ်က္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရေသာ အရာမ်ား ကို ကေလာင္လက္ျဖင့္ စြမ္းစြမ္း တမံ အကူအညီေပးခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ႏွင့္အတူ လက္တြဲ၍ တက္ညီ လက္ညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ တဟီတီသြားရေအာင္ဟူေသာ ကဗ်ာသည္ ဆရာ့၏ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနလိုေသာ ဆႏၵျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္သည္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔သည္ ယခုအခ်ိန္အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရေသး။ က်ည္ဆန္ ၿခံဳ၍ မလံုသည္ကို မသိေသး ေသာ၊ မသိက်ိဳးကြၽန္ျပဳေသာ သူ မ်ား၏ ထိုးႏွက္ခ်က္မ်ားသည္ ေၾကာက္စရာအလြန္ေကာင္းပါ သည္။ ဧရာဝတီျမစ္ဆံုမွ ျမစ္ေရ ေတြ ဆက္လက္စီးဆင္းပါေစဟူ ေသာ၊ အသက္ေသြးေၾကာဟူ ေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ယေန႔ေခတ္ ပုံရိပ္ျဖစ္ေနသည္။ ေမတၱာၿခံဳမွ လံုပါ လိမ့္မည္။

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္ မိႈင္းက ဤသို႔ ေျပာဖူး၏။ ‘‘ဆရာ မေသခင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရတာကို ျမင္သြားခ်င္ပါတယ္’’ဟူ၍။ ဆရာ ႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းေျပာခဲ့ ပါသည္၊ တမ္းတသြားခဲ့ပါ၏။ သို႔ ေသာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကား အခုထိ မရ။ ခ်ိဳးျဖဴငွက္ ပ်ံသန္းခ်ိန္သည္ တစ္ေန႔ေတာ့ ေရာက္လာလိမ့္ မည္ဟု ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ ေတာ္မိႈင္းနည္းတူ ဆရာဒဂုန္တာ ရာသည္လည္း ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ပါလိမ့္ မည္။

ႏုိင္ငံေရးသည္ ဗဟုဝါဒဟု ဆရာဒဂုန္တာရာက ယံုၾကည္ သည္။ ဆရာသည္ ႏုိင္ငံေရးသမား၏ တာဝန္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးရမည္ဟု ယံု ၾကည္သည္။ ျပည္သူတုိ႔အေပၚ အလုပ္အေကြၽးျပဳရမည္ဟု ယူဆ သည္။ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဖန္တီး ေသာသူမ်ားသည္ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲသူမ်ားအျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အပုပ္ခ်လိုသည္။ အမုန္းတရားဟူသည္ မရွိသင့္ေသာအရာဟု ဆရာ ဒဂုန္တာရာက ယူဆခဲ့သည္ဆုိ လွ်င္ ထိုအယူအဆသည္ ႏုိင္ငံ ေရးနယ္ပယ္ကို အထူးရည္ၫႊန္း လိုျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာက လြတ္လပ္ေရးေနာက္ခံကားဟူ ေသာသူ၏စာတစ္ပုဒ္တြင္ ဤသို႔ ထည့္ေရးပါသည္။

 ‘ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္ မေတာ္ကို ႏုိင္ငံေရးသမား (ဝါ) လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈက ေမြး ဖြားေပးလိုက္သည္။ လြတ္လပ္ ေရးလႈပ္ရွားမႈကို ျပည္သူတုိ႔က ေမြးဖြားေပးလိုက္သည္။ ဗမာ့ လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္၏ ေက်းဇူးရွင္သည္ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ ႏုိင္ငံေရးသမား၏ ေက်းဇူးရွင္ သည္ ျပည္သူ၊ ျပည္သူတို႔ကသာ လွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ကို ေရြးခ်ယ္ ျခင္းျဖစ္သည္။ ျပည္သူက တင္ ေျမႇာက္ေသာသူသည္ ေခါင္း ေဆာင္’

၂၀၁၉ ေမလ ၁၀ ရက္တြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ရာျပည့္ျဖစ္ ပါသည္။ မယ္ခိုေတာင္ေပၚ၌ ေတာေတာင္ေပၚ ေလကေလး မ်ား ေအးေနလိမ့္ဦးမည္။ ထင္း ႐ွဴးရနံ႔မ်ားသည္လည္း ေလႏွင့္အ တူ ပါလာလိမ့္ဦးမည္။ ျပည္သူတုိ႔ ၏ကိုယ္စား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာသူကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လို၏။ ယေန႔ ျပည္ သူတုိ႔အလိုအပ္ဆံုးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးျဖစ္၏။ ကဗ်ာရြတ္သံမ်ား၊ ဆရာဒဂုန္တာရာသို႔ အမွတ္ရ ခ်က္မ်ား၊ ဆရာ့၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာမ်ား၊ ဆရာ့ကိုခ်စ္ေသာသူမ်ား သည္ ရာျပည့္ပြဲတြင္ ဆံုေတြ႕ၾက ဦးမည္။ အယူအဆတူသူ၊ မတူ သူ ကဗ်ာဆရာမ်ား၊ စာေရးဆရာ မ်ားပါပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူ တို႔အားလံုးသည္ ဆရာဒဂုန္တာ ရာကို ခ်စ္ၾကသည္။ ဆရာဒဂုန္ တာရာကို ခ်စ္ျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးျခင္း သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်စ္ျခင္း မည္ေပသည္။

ေဩာ္... ရာျပည့္ပြဲမွာ ေလ ႏုေအးကလည္း တႏြဲ႕ႏြဲ႕ေနာ့ဆဲကို ႏွင့္ စလိုက္ၾကၿပီးလွ်င္ အေကာင္း ကိုရွာ၍ အေကာင္းကိုသာ ေတြ႕ ခ်င္ပါေတာ့သည္။ အခ်စ္ပန္းမ်ား ပြင့္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတးသြားမ်ား ေဝပါေစ။ 

No comments:

Post a Comment