Friday, May 10, 2019

ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ လာမည့္ ဇြန္လအထိ ဝန္အားထိန္းညွိကာ ဓာတ္အားေပးသည့္ စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ျပီး ညပိုင္းတြင္ စက္မႈဇုန္မ်ားအား ဓာတ္အားေပးနိုင္ျခင္း မရွိေျကာင္း သိရ

ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ လာမည့္ ဇြန္လအထိ ဝန္အားထိန္းညွိကာ ဓာတ္အားေပးသည့္ စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ျပီး ညပိုင္းတြင္ စက္မႈဇုန္မ်ားအား ဓာတ္အားေပးနိုင္ျခင္း မရွိေျကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသျကီး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေရးေကာ္ပိုေရးရွင္းမွ ေခတၱ CEO ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ေျပာျကားသည္။ေ မ ၉ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပန္ျကားေရးဝန္ျကီးဌာန၌ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ျပည္သူ့အတြက္ တတိယ တစ္နွစ္တာ ကာလအတြင္း လွ်ပ္စစ္နွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ျကီးဌာန၏ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ ျပုလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျပတ္ေတာက္မႈမ်ား မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေျပလည္နိုင္မလဲ ဆိုသည့္ သတင္းေထာက္တစ္ဦး၏ ေမးျမန္းမႈကို ゞင္းကျပန္လည္ ေျဖျကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။



“ကြ်န္ေတာ္တို့ အခု ေလာေလာလတ္လတ္ ရန္ကုန္တိုင္းမွာ စုစုေပါင္း မဂၢါဝပ္ ၁၆၀ဝ၊ ၁၇၀ဝ ေလာက္ လိုတဲ့ အထဲကေနျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ မဂၢါဝပ္ ၁၃၀ဝ နဲ့ Pick အခ်ိန္မွာ ၁၄၀ဝ ေလာက္အထိ ရရွိျပီးေတာ့ ဓာတ္အား ျဖန့္ျဖူးေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။ လတ္တေလာ အားျဖင့္ေတာ့ Generation အပိုင္းမွာ ျပည့္ျပည့္ဝဝ မေပးနိုင္တဲ့ အတြက္ေျကာင့္ ဒီ တစ္လရယ္၊ ေနာက္ တစ္လရယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို့ အခုမွန္းထားတာ ကေတာ့ ေမလ၊ ဇြန္လရယ္မွာ ဓာတ္အားကို ဝန္အား ထိန္းညွိျပီးေတာ့ ဓာတ္အားေပးတဲ့ အစီအစဉ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ အခု မီးေပးေနတာေတာ့ တစ္ျမို့နဲ့ တစ္ျမို့နဲ့ေတာ့ မတူပါ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုက ကြ်န္ေတာ္တို့က အဖြဲ့ေလးဖြဲ့ ခြဲျပီးေတာ့ ဓာတ္အား ျဖန့္ျဖူးလ်က္ ရွိပါတယ္။ Group A ၊ B ၊ C ၊ D ဆိုျပီးေတာ့ ခြဲျပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ေလွ်ာ့ခ်ရမယ့္ ပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ျပီးေတာ့ ဓာတ္အား ျဖန့္ျဖူးလ်က္ ရွိပါတယ္။ တစ္ဖြဲ့တစ္ဖြဲ့ကို ကြ်န္ေတာ္တို့ အမ်ားစုကေတာ့ နွစ္နာရီ ပ်က္၊ ၆ နာရီ မီးေပးတဲ့စနစ္နဲ့ ဓာတ္အားေပးေနပါတယ္။ ညဘက္မွာေတာ့ အားလံုး ဓာတ္အားရဖို့အတြက္ကို ကြ်န္ေတာ္တို့ စီစဉ္ေနပါတယ္။ ညပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ စက္မႈဇုန္ အားလံုးကို ဓာတ္အား ပိတ္ထားျပီးေတာ့ အမ်ားျပည္သူကို ဓာတ္အားေပးလ်က္ ရွိပါတယ္”ဟု ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ေျပာျကားသည္။


ရန္ကုန္တိုင္းေဒသျကီးအတြင္းရွိ ၂၅ မဂၢါဝပ္ ဒီဇယ္စက္မ်ားျဖင့္လည္း တစ္ရက္လွ်င္ ၁၀ နာရီ ေမာင္းနွင္၍ ဓာတ္အား ေပးေနေျကာင္း ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ေျပာျကားသည္။

ဦးေအာင္ေက်ာ္ဦးက ”ကြ်န္ေတာ္တို့ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ ၂၅ မဂၢါဝပ္ စက္တစ္လံုး ရွိပါတယ္။ အဲဒီစက္ကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီဇယ္နဲ့ တစ္ေန့ကို ၁၀ နာရီ ေမာင္းနွင္ျပီးေတာ့ ဓာတ္အားေပးပါတယ္။ ဒီဇယ္စက္နဲ့ ဓာတ္အားေပးတဲ့အတြက္ကို တစ္ေန့ကို ဆီဂါလန္ ၁၈၀ဝ၀ ေလာက္ သံုးျပီးေတာ့ ဓာတ္အားေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒါေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းထဲမွာကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီဇယ္နဲ့ သံုးေနတဲ့ စက္ နွစ္လံုး ရွိပါတယ္။ တစ္လံုးက ကြ်န္ေတာ္တို့ သာေကတမွာရွိတဲ့ ၂၅ မဂၢါဝပ္ တစ္လံုး ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဖက္က သီလဝါဘက္မွာရွိတဲ့ ၂၅ မဂၢါဝပ္ နွစ္လံုး ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ အဲဒီစက္ေတြ အားလံုးကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီဇယ္နဲ့ ေမာင္းနွင္ျပီးေတာ့ ဓာတ္အားေပးလ်က္ ရွိပါတယ္”ဟု ေျပာျကားသည္။

လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္ယူ သံုးစြဲေနသည့္ ဆည္မ်ားအား ထိန္းသိမ္း ေမာင္းနွင္ခဲ့ေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္ ပမာဏသည္ ခန့္မွန္းထားသည္ထက္ တိုးတက္လာခဲ့ျခင္းေျကာင့္ မျဖစ္မေန ထုတ္ယူ သံုးစြဲခဲ့ရေျကာင္း၊ လာမည့္ မုတ္သံုရာသီ ေရာက္မွသာ ဝန္အားေလွ်ာ့ခ် ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားအား ေက်ာ္လွြားနိုင္မည္ ျဖစ္ေျကာင္း လွ်ပ္စစ္နွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ျကီးဌာနမွ အျမဲတမ္း အတြင္းဝန္ ဦးတင္ေမာင္ဦးက ေျပာျကားသည္။

ဦးတင္ေမာင္ဦးက “ကြ်န္ေတာ္တို့ တတ္နိုင္သေလာက္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ ဆည္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ထိန္းသိမ္း ေမာင္းနွင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ထိန္းသိမ္း ေမာင္းနွင္ရင္းကေနမွ တခါတေလမွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္အရ Demand ကလည္း ဒီနွစ္ ကြ်န္ေတာ္တို့ အရင္ခန့္မွန္းတာက တစ္နွစ္ကို မဂၢါဝပ္ ၃၀ဝ ေလာက္ပဲ ၄၀ဝ ေလာက္ပဲ တက္မယ္လို့ ခန့္မွန္းေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီနွစ္မွာ ၃၇၀ဝ အထိ ကြ်န္ေတာ္တို့ တက္သြားပါတယ္။ တက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ မျဖစ္မေန လိုအပ္တဲ့ ဓာတ္အားကို ျဖည့္စြမ္းဖို့အတြက္ ေရအားလွ်ပ္စစ္က ေရေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ထုတ္ယူျပီးေတာ့ ေမာင္းနွင္ခဲ့ရပါတယ္”ဟု ေျပာျကားသည္။

ေဖေဖာ္ဝါရီလနွင့္ မတ္လမ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား သံုးစြဲသည့္ ပမာဏ တိုးလာသည့္အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္ ျပည့္မီနိုင္ရန္ ထုတ္ယူ ေမာင္းနွင္ခဲ့ရေျကာင္း၊ ယင္းသို့ ထုတ္ယူ ေမာင္းနွင္ခဲ့ရျခင္းအျပင္ ပူျပင္းသည့္ ရာသီတြင္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း အသံုးအေဆာင္မ်ား ပိုမို သံုးစြဲလာျခင္းေျကာင့္ လိုအပ္မႈမ်ားလာျပီး ဝန္အား ေလွ်ာ့ခ်ရမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္ေျကာင္း ဦးတင္ေမာင္ဦးက ဆိုသည္။     

No comments:

Post a Comment