Friday, June 28, 2019

ဝင္ေငြ မညီမွ်မႈႏွင့္ အခြန္ေကာက္ခံျခင္း

၂၀၂၀ အေမရိကန္သမၼတ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္မႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္လာၾကခ်ိန္တြင္ ဝင္ေငြထိပ္ပိုင္း၌ ရွိသူမ်ားကို အခြန္ႏႈန္းထား တိုးျမႇင့္ေရး၊ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမႈအေပၚ အခြန္ေကာက္ခံေရးႏွင့္ အေမရိကန္ အိမ္ၿခံေျမ အခြန္ေကာက္ခံမႈအား မၾကာေသးမီက ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျခင္းကို ေျပာင္းျပန္ျပန္လွန္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ အပါအဝင္ အခြန္ေကာက္ခံမႈ အဆိုျပဳခ်က္အသစ္ မူၾကမ္းကို သမၼတ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားက ေၾကညာ၍ လာၾကသည္။ ယင္းအဆိုျပဳခ်က္ သုံးရပ္စလုံးကို စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားက Progressive Taxes ဟု ေခၚဆိုၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝသူမ်ားကို အခြန္အမ်ားဆုံး ေကာက္ခံရန္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ Regressive Taxes ဟုေခၚေသာ ဝင္ေငြနိမ့္ပါးေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို ပို၍ထိေစမည့္ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းမ်ိဳးႏွင့္ ဆန႔္က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္။



ေထာက္ခံသူမ်ားက ယင္းနည္းလမ္းမ်ားသည္ စီးပြားေရး မညီမွ်မႈကို ကိုင္တြယ္ရန္ ျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား အုပ္စုဖြဲ႕ထားသည့္ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕ (OECD) ႏိုင္ငံမ်ား၌ အေမရိကန္သည္ ဝင္ေငြညီမွ်မႈ မရွိဆုံးႏိုင္ငံ ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဆန႔္က်င္သူမ်ားက ယင္းကဲ့သို႔ အဆိုျပဳမႈမ်ားသည္ စီးပြားေရးႀကီးထြားမႈကို အဟန႔္အတားျဖစ္ေစၿပီး စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ဆန္းသစ ္မြမ္းမံမႈမ်ားကို ခ်ည့္နဲ႔သြားေစလိမ့္မည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ၎တို႔က ခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝေသာ အျခားႏိုင္ငံမ်ား၏ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားက အလားတူမူဝါဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရာေထြးေနေသာ မွတ္တမ္းမ်ားရွိေၾကာင္း ေထာက္ျပၾကသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းက စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ မူဝါဒခ်မွတ္သူမ်ားသည္ ဝင္ေငြမညီမွ်မႈ ျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စီးပြားေရးဆိုင္ရာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ႐ိုက္ခတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ စိုးရိမ္မႈ ျမင့္တက္လာၾကၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမႈကို ျပန္လည္ခြဲေဝ ခ်ထားေရး၌ အစိုးရ၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျငင္းခုံမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သုံးသပ္၍ လာၾကသည္။ ယခင္ အေမရိကန္သမၼတ ဘာရက္အိုဘားမားက “ကြၽန္ုပ္တို႔၏ေခတ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အဆုံးအျဖတ္ေပးမည့္ အေၾကာင္းအရာ” ဟု ေခၚဆိုၿပီး ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ဂ်ိဳးဆက္စတစ္လစ္က ဝင္ေငြမညီမွ်မႈသည္ ငယ္႐ြယ္ေသာ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏ ေစ်းကြက္၌ ယုံၾကည္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ၿပီး စီးပြားေရး ႀကီးထြားမႈ ပို၍ ခ်ည့္နဲ႔ျခင္းဆီသို႔ ဦးတည္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၌ ၿပီးခဲ့သည့္ ရာစုႏွစ္ဝက္အတြင္း (အထူးသျဖင့္ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား ေနာက္ပိုင္းတြင္) ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မညီမွ်မႈမ်ား ပိုမိုနက္ရႈိင္း၍ လာခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း ယခုအခါ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မညီမွ်မႈ ျပႆနာက ပို၍ပို၍ ႀကီးထြား၍ လာေနသည္။ အမွန္တကယ္၌ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အဓိက ရည္႐ြယ္ခ်က္ တစ္ရပ္တြင္ ယင္းဝင္ေငြ မညီမွ်မႈကို အထိုက္အေလ်ာက္ ထိန္းညႇိေပးေရး ပါဝင္သည္။ ဝင္ေငြျမင့္မားေသာ/ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေသာ သူမ်ားအား အခြန္ပို၍ ေကာက္ခံကာ ယင္းမွရရွိေသာ ေငြမ်ားထဲမွ အခ်ိဳ႕ကို အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၌ ျပန္လည္ အသုံးျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ လူမႈေရးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေ႐ြး ျပည္သူမ်ားအား လုံးအတြက္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ဝင္ေငြျမင့္မားသူမ်ားကို အခြန္ပို၍ ေကာက္ခံကာ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၌ အသုံးျပဳျခင္းသည္ ဝင္ေငြမညီမွ်မႈကို ထိန္းညႇိေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနည္းဆုံး လုပ္ခမွာ တစ္ေန႔ ၄၈၀၀ က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားစု၏ ဝင္ေငြမွာလည္း ယင္း ၄၈၀၀ က်ပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ၄၈၀၀ က်ပ္ပင္ မရသူမ်ားႏွင့္ အလုပ္လက္မဲ့မ်ားလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မ်ားစြာရွိသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အေနအထားမ်ိဳး၌ ဝင္ေငြမညီမွ်မႈကို ထိန္းညႇိသည့္အေနျဖင့္ အစိုးရသည္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၌ မျဖစ္မေန ဘ႑ာေငြ စိုက္ထုတ္ ေထာက္ပံ့ရမည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း

No comments:

Post a Comment