Saturday, May 18, 2019

နယ္ေျမေက်ာ္ ေက်ာင္းအပ္မႈႏွင့္ အဂတိျပႆနာ

လာမည့္ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္တြင္ တတိယတန္းတက္ရေတာ့မည့္ သားအႀကီးကို ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ေလ့က်င့္ေရးအထက္တန္းေက်ာင္းမွထုတ္ကာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းတစ္ခုသို႔ ေျပာင္းထားမည္ဟု ေဒၚေအးေအး(အမည္လႊဲ) က ေျပာသည္။  သမီးငယ္က ယခုႏွစ္တြင္ အသက္ (၅) ႏွစ္ျပည့္၍ ရန္ကုန္ ပညာေရးတကၠသိုလ္ေလ့က်င့္ ေရး အထက္တန္းေက်ာင္း၌ပင္ ေမာင္ႏွမႏွစ္ဦး အတူတူေက်ာင္းတက္ေစမည္ဟု မူလက ေဒၚေအး ေအး အစီအစဥ္ဆြဲထားခဲ့သည္။



သို႔ေသာ္ ယခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ေလ့က်င့္ေရးအထက္တန္းေက်ာင္း၏ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္လက္ခံသည့္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ေျပာင္းခဲ့၍ သမီး ငယ္ကို ထိုေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္း အပ္မရေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္သား အႀကီးေရာ သမီးအငယ္ပါ အတူ တက္ႏိုင္မည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကိုသာ ေရြးရေတာ့သည္ဟု ေဒၚ ေအးေအးက ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ပညာသင္ႏွစ္က ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ေလ့ က်င့္ေရးအထက္တန္းေက်ာင္းသို႔  တက္ေရာက္လိုပါက လက္ရွိ တက္ေရာက္ေနဆဲ ေမာင္ႏွမအရင္းအခ်ာရွိသူမ်ား၊ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာန တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သားသမီး၊ ေျမးအရင္းအခ်ာမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာနႏွင့္ တြဲဖက္ဌာနမ်ားမွ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ သားသမီး၊ ေျမးအရင္းအခ်ာမ်ား၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဦးစီးဌာနမ်ားေအာက္ ရွိ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ သားသမီး၊ ေျမးအရင္းအခ်ာမ်ား၊  ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း အေျခတက်ေနထုိင္သူမ်ား၏ သားသမီး၊ ေျမးအရင္း အခ်ာမ်ားျဖစ္ရမည္ဟူသည့္ အ ခ်က္ငါးခ်က္ ျပည့္မီရမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ အေျပာင္းအလဲ

လာမည့္ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္တြင္မူ မူလတန္းအတြက္ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္(၉)ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္း၊ အဆင့္ ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန၊ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္၊  ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရး သုေတသနအဖြဲ႕၊ ေဆးဘက္ ပညာသင္တကၠသိုလ္၊ ပညာေရး တကၠသိုလ္၊ ေဇာ္ဂ်ီလမ္း(ဟံသာ ဝတီအဝိုင္းမွ အင္းလ်ားလမ္းအထိ)၊ အင္းလ်ားလမ္း(တကၠသိုလ္  ရိပ္သာလမ္းမွ ေဇာ္ဂ်ီလမ္းအထိ)  ေနထိုင္သူ မိသားစု၀င္ျဖစ္မွသာ  ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံမည္ျဖစ္ သည္။ အလယ္တန္းအတြက္ က မာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္(၉) ရပ္ကြက္တစ္ ခုလုံးမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမည္ ျဖစ္ၿပီး အထက္တန္းအတြက္  ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ (၉)ရပ္ကြက္ ႏွင့္ အမက(၇) ကမာရြတ္နယ္ေျမ ျဖစ္သည့္ ဗဟိုလမ္း (နာနတ္ေတာ ခုံးတံတားမွ ေရႊကိႏၷရီအိမ္ရာ အထိ)၊ ျပည္ရိပ္မြန္အိမ္ရာ၊ သီရိမဂၤလာ(၁)လမ္း၊ (၂) လမ္း၊  ဝဂၢီ ရိပ္သာလမ္းႏွင့္ နာနတ္ေတာ လမ္း (ဘယ္ဘက္)စသည့္ေနရာ မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားကိုသာ  ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ လက္ခံမည္ဟု  ေၾကညာထားသည္။

ေက်ာင္းအပ္ႏွံသူမ်ားကို သန္းေခါင္စာရင္းမူရင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးကာ သတ္မွတ္ထားသည့္ နယ္ေျမႏွင့္ ကိုက္ညီမွသာ ေလွ်ာက္လႊာ ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး  ေလွ်ာက္လႊာရရွိသူတိုင္းကိုလည္း ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ျပဳမည္ဟု ႀကိဳတင္ အသိေပးထားသည္။

ယခင္ႏွစ္မ်ားက ထိုေက်ာင္းတြင္တက္ေနဆဲ ညီအစ္ကိုေမာင္ ႏွမရွိပါက ေက်ာင္းသားသစ္အ ငယ္မ်ားကိုပါ ေက်ာင္းလက္ခံေပး ေသာ္လည္း လာမည့္ေက်ာင္းဖြင့္ ခ်ိန္၌ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္အမွတ္ (၉)ရပ္ကြက္ ေနသူမ်ားသာ ေက်ာင္းအပ္ခြင့္ျပဳမည္ဟူသည့္ မူ၀ါဒအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ေဒၚ ေအးေအးကဲ့သို႔ ေက်ာင္းေျပာင္း  ထားမည့္ မိဘမ်ားရွိလာျခင္းျဖစ္ သည္။

သားသမီးႏွစ္ဦးစလံုး အစိုးရနာမည္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ မတက္ရေတာ့ေသာ္လည္း အိမ္နားနီးနီး ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း၌ထားမည္ျဖစ္၍ ေန႔စဥ္ေက်ာင္း ႀကိဳ၊ ပို႔ရသည္ဒုကၡအျပင္ အျပင္က်ဴရွင္ထပ္ထားရသည့္ ကုန္က် စရိတ္္ပါ သက္သာမည္ဟု ေဒၚ ေအးေအးက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။

‘‘နယ္ေက်ာ္မရတဲ့ ေက်းဇူး ေၾကာင့္ ေငြကုန္သက္သာ၊ လူပင္ပန္းသက္သာတာပါ’’ဟု ေဒၚေအး ေအးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ကိုယ္တိုင္က တာေမြၿမိဳ႕နယ္တြင္ေနသည့္တိုင္နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းတြင္ သားသမီးကို ထားခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵေၾကာင့္  မိတ္ ေဆြျဖစ္သူ တကၠသိုလ္ကထိက ဆရာမတစ္ဦး၏ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းတြင္ သားအႀကီးကိုယာယီ ထည့္ကာ ကမာရြတ္တီတီစီ၌ တက္ခြင့္ရေရးလံုးပန္းခဲ့ရသည္ဟု ေဒၚေအးေအးက ဆိုသည္။

ယခင္သတ္မွတ္ထားသည့္မူအရ ေမာင္ႏွမရွိလွ်င္ ေက်ာင္းသားသစ္အငယ္ လက္ခံမည္ဟု မွတ္ယူထားသျဖင့္ သမီးငယ္အတြက္ မပူပင္ရဟု ယူဆခဲ့ေသာ္လည္း မၾကာမီက ထုတ္ျပန္သည့္ မူအသစ္အရ သမီးငယ္ကို ေက်ာင္းအပ္မရႏိုင္၍သားအႀကီး ကိုပါ ေက်ာင္းေျပာင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ လာမည့္ ဇြန္လ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္အတြက္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းတုိင္းတြင္ ေက်ာင္းတည္ေနရာအလိုက္ Catchment Area ကို ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕၊ တိုင္း ေဒသႀကီးပညာေရးမွဴး႐ံုး၊ၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမွဴး႐ံုးမ်ားက  သတ္မွတ္ထားၿပီး မိမိေက်ာင္း Catchment Area အတြင္း မေနထိုင္သည့္ ေက်ာင္းသားကို ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံျခင္း လံုး၀မျပဳလုပ္ရန္ ဧၿပီ ၅ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီးရွိ  မိဘစိတ္ဝင္စား မႈမ်ားေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္း မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူအသစ္လက္ခံေရး ေက်ာင္း နယ္ေျမသတ္မွတ္ထားမႈ ညႇိႏိႈင္း အစည္းအေ၀း၌ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး မ်ားကို ၫႊန္ၾကားထားသည္။

Catchment Area (သက္ ဆိုင္ရာေက်ာင္းသုိ႔ တက္ေရာက္ရန္ သတ္မွတ္ထားေသာနယ္ေျမ)

အလိုက္  ေက်ာင္းအပ္ႏွံသည့္စနစ္ကို လာမည့္ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ကစကာ တိတိက်က်လုပ္ေဆာင္မည္ဟူသည့္  တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ ေျပာၾကားမႈေၾကာင့္ သားသမီးအႀကီးက တစ္ေက်ာင္း၊ ယခုႏွစ္မွ ေက်ာင္းစအပ္ရမည့္ သားသမီး ငယ္ကတစ္ေက်ာင္းထားရမည့္ အခက္အခဲကို မိဘအမ်ားစုႀကံဳ ေနရသည္ဟုု အထက(၂) ဗဟန္း မိဘဆရာ အသင္း၀င္ဦးၾကည္၀င္းက ေျပာျပသည္။

‘‘ဒီႏွစ္မွာ ပိုၿပီးေတာ့တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္လုပ္မွာ။ နယ္ေျမ ေက်ာ္ ေက်ာင္းအပ္လက္မခံနဲ႔လို႔ ေျပာထားၿပီးသား။  နယ္ေျမေက်ာ္ ေတြကိုလက္ခံတယ္ဆိုရင္ အဲဒါ  အဂတိပဲ’’ဟု ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးကိုေလး၀င္းက ဆိုသည္။

ေက်ာင္းသားႏွင့္ စာသင္ခန္းအခ်ဳိးမွ်တေစရန္၊ နယ္ေျမေက်ာ္လြန္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ လာဘ္စားမႈျပႆနာမ်ားႏွင့္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ေျဖရွင္းႏုိင္ေရး သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမအလိုက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံရန္ ၫႊန္ၾကားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသ ႀကီးပညာေရးမွဴး႐ံုး တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။

‘‘နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းေတြမွာ နယ္ေက်ာ္ၿပီးအပ္ၾကတယ္။  တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းေတြမွာ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းကို ေက်ာင္းသား ၈၀ ေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Class Size ကို ျပန္ၿပီးညႇိခ်င္တာပါ။ ဆရာမအခ်ိဳးနဲ႔ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳးနဲ႔ ညႇိခ်င္တာေၾကာင့္ Catchment Area အတိုင္း လုပ္ပါလုိ႔ ေျပာတာ’’ဟု ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးပညာေရးမွဴး႐ံုး လက္ ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ေဒါက္ တာေအာင္ကိုကုိက ေျပာသည္။


ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ ၁၀ သိန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ေနသည္။ (ဓာတ္ပံု − နစ္ကီ)

ေက်ာင္းသားပ်ံ႕ႏွံ႔မႈကြာဟခ်က္

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္း  ၁,၇၁၃ ေက်ာင္း၊ အလယ္တန္း ေက်ာင္း ၆၅၇ ေက်ာင္းႏွင့္ အ ထက္တန္းေက်ာင္း ၃၇၆ ေက်ာင္း ရွိၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၁၀ သိန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ေန သည္။ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈသည္  ျပည္ေထာင္စု၏ ပ်မ္းမွ်ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားအနည္းဆံုးေက်ာင္း ႏွင့္ အမ်ားဆံုးေက်ာင္းတို႔အၾကား  ကြာဟခ်က္သည္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒ သႀကီး၌ အလြန္ႀကီးမားေနသည္ဟု  အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္အစီရင္ခံစာတစ္ရပ္တြင္ ေဖာ္္ျပသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ  အေျခခံပညာေက်ာင္းသားအားလံုး၏ ထက္၀က္ေက်ာ္သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္သာ တက္ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္  အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းသားအလြန္ျပည့္က်ပ္ေန ၿပီး မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္း ေက်ာင္းမ်ားတြင္  ေက်ာင္းသားဦး ေရရွိသင့္သည္ထက္ လြန္စြာနည္းပါးေနသည္ဟု ထိုအစီရင္ခံစာ၌ ေထာက္ျပထားသည္။

အစဥ္အလာေကာင္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ျခင္း၊ သင္ၾကား ေရးႏွင့္ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းဘက္စံု ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ ထူးျခားေကာင္း မြန္ျခင္း၊ ႏွစ္သုတ္တက္စနစ္က်င့္ သံုးျခင္း၊ မိဘကအထက္တန္း ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတည္း၌ပင္ သူငယ္တန္းမွ ဒသမ တန္းအထိ  တစ္ဆက္တည္း ေက်ာင္းအပ္လို ျခင္း၊ ေက်ာင္းသားလက္ခံေရး မူ၀ါဒႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို လိုက္နာမႈအားနည္းၿပီး မိမိတို႔ဆႏၵ ရွိသည့္ ေက်ာင္းမ်ား၌သာ နယ္ ေက်ာ္ေက်ာင္းအပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္  အထက္တန္းေက်ာင္းအမ်ားစု တြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားေန ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အမ်ိဳးသားပညာ ေရးမူ၀ါဒေကာ္မရွင္က သံုးသပ္ ထားသည္။

ႏိုင္ငံအမ်ားစုတြင္ ေက်ာင္းနယ္ေျမသတ္မွတ္ျခင္းကို  မူလ တန္းအတြက္ အဓိကထားသတ္ မွတ္ၿပီး အလယ္တန္း၊ အထက္ တန္းေက်ာင္း၀င္ခြင့္ကိုခ်ိတ္ဆက္သင္ယူေက်ာင္း(Feeder School) စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သည္။ မူလ တန္းအဆင့္ၿပီးသည့္အခါ မည္သည့္အလယ္တန္း (သို႔မဟုတ္)အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆက္ တက္ရမည္ဟု ခ်ိတ္ဆက္သတ္ မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။မူလတန္း ေက်ာင္းတြင္ စတင္ေက်ာင္းအပ္ သည္ႏွင့္ အလယ္တန္း၊ အထက္ တန္းကို မည္သည့္ေက်ာင္းတြင္ တက္ေရာက္ရမည္ကို သတ္မွတ္ ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္အတြက္ စိတ္ပူရန္ မလိုေအာင္ စီစဥ္ထားသည့္စနစ္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးရွိ္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ခ်ိတ္ဆက္သင္ယူေက်ာင္းစနစ္က်င့္သံုးရန္ အ မ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒေကာ္မ ရွင္က တိုက္တြန္းထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အေျခခံပညာ ေရးကို ႏိုင္ငံတကာနည္းတူ KG+12 (သူငယ္တန္း+၁၂တန္း) ပညာသင္ႏွစ္ ၁၃ ႏွစ္ သင္ၾကားရသည့္စနစ္သစ္ကို ၂၀၂၂-၂၃ ပညာသင္ႏွစ္တြင္  အၿပီးေျပာင္း လဲရန္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက စီစဥ္ေနသည္။ ေက်ာင္းသားဦးေရ ၂၀ လွ်င္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္း သင္ ၾကားသည့္ပံုစံျဖင့္ ေရးဆြဲထားသည့္ သင္႐ိုးသစ္ကို လက္ရွိတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းအမ်ားစု၌ ေက်ာင္းသား ၅၀ ခန္႔ကို ဆရာ တစ္ဦးတည္းက သင္ၾကားေပးေန ရသည့္ အေနအထားမ်ိဳးရွိေနသည္။ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားစုၿပံဳတိုးေန ျခင္းက သင္႐ိုးသစ္ကို  ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အ ခက္အခဲရွိသည္ဟု အေျခခံပညာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကဆိုသည္။

စာသင္ခန္းတစ္ခုအတြင္း ေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားလြန္းပါက တက္ႂကြစြာပါ၀င္လုပ္ေဆာင္မႈ၊  ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈ၊ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈတို႔ကိုျဖစ္ ထြန္းေစသည့္ သင္ၾကား၊သင္ယူမႈ လုပ္ရန္ ခက္ခဲသကဲ့သို႔ ဆရာအ ေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္း ကို အာ႐ံုစိုက္ရန္ ခက္ခဲသည္ဟု  ယူနီဆက္ပညာေရးစီမံကိန္းအ  ရာရွိ(အၿငိမ္းစား) ေဒါက္တာ၀င္း ေအာင္က ဆိုသည္။

‘‘ႏွစ္တိုင္း နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းေတြမွာ မိဘေတြက ထား ခ်င္တာေၾကာင့္ နယ္ေက်ာ္ၿပီး အပ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းေတြက လက္ခံႏုိင္တာထက္ ေက်ာ္သြား ေတာ့ လူ ၄၀ ေလာက္ပဲရွိရမယ့္ စာသင္ခန္းက ၆၀ ေလာက္ ျဖစ္ သြားတယ္။ သင္႐ိုးသစ္မွာ ဒီလို လုပ္လို႔မရပါဘူး’’ဟုရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ပညာေရးမွဴး႐ုံး ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚခင္မာ ေဆြက ၿပီးခဲ့သည့္ပညာသင္ႏွစ္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးသီတင္းပတ္က ေျပာၾကားထားသည္။

နယ္ေျမေက်ာ္္မႈျပႆနာ

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းနယ္ေျမသတ္မွတ္ကာ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံျခင္းကိုယခင္ ႏွစ္မ်ားကတည္းက လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေသာ္လည္းနယ္ေျမေက်ာ္ေက်ာင္း အပ္မႈမ်ားက နာမည္ႀကီးေက်ာင္း အခ်ိဳ႕၌ ႏွစ္စဥ္ရွိေနသည္။

တကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲ Top Ten စာရင္း၀င္ေက်ာင္းသားမ်ား ႏွစ္စဥ္ထြက္ေလ့ရွိသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကို နာမည္ႀကီးေက်ာင္းဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မိဘအမ်ားစုက သတ္မွတ္ထားၿပီး ထိုေက်ာင္းမ်ား တြင္ သားသမီးကိုထားခြင့္ရေရး နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းေလ့ရွိသည္ မွာ ႏွစ္စဥ္ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတိုင္း ၌ ျဖစ္သည္။ နယ္ေျမေက်ာ္ ေက်ာင္းအပ္ျခင္းျဖင့္ အဂတိ လုိက္စားမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမိဘအခ်ဳိ႕က  ေျပာ သည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ ထက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အ စိုးရက ၂၀၁၂ ဇြန္လ ေက်ာင္းဖြင့္ ခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လာဘ္စား မႈအမ်ားဆံုးေက်ာင္း ၁၉ ေက်ာင္း စာရင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ အထက(၂) မဂၤလာဒံု၊ အထက (၁) ဒဂံု၊အထက (၅) ဗိုလ္တေထာင္၊ အထက (၄) ဗိုလ္တေထာင္၊ အထက (၂)ကမာရြတ္၊ အထက (၂) လသာ၊ အထက(၂) ဗဟန္း၊ အထက(၂)စမ္းေခ်ာင္း၊ အထက (၂)ရန္ကင္း၊ အထက(၂) လမ္းမ ေတာ္၊ အထက(၄) အလံု၊ အထက (၂) အင္းစိန္၊ အထက (၄)တာေမြ၊ အထက(၅)ကမာ ရြတ္၊ အလက(၁)ပန္းဘဲတန္း၊ အမက(၂) ကမာရြတ္၊အမက(၂) ဗဟန္း၊ အမက(၃)ဗဟန္းႏွင့္  ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ေလ့  က်င့္ေရးအထက္တန္းေက်ာင္းတို႔  ပါ၀င္သည္။

‘‘မိဘေတြက ကိုယ့္ကေလး ကို နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ  ထားခ်င္ေတာ့ ကန္ေတာ့တာတို႔၊ ဘာတို႔လုပ္ရတာေပါ့။ နယ္ေျမ ေက်ာ္မအပ္ရဘူး၊ သူ႔ၿမိဳ႕နယ္ သန္းေခါင္စာရင္းပါမွ လက္ခံ မယ္ေျပာေပမယ့္ ကိုယ့္နီးစပ္ရာ သန္းေခါင္စာရင္းထဲ ေျပာင္းထည့္ ၿပီး တက္ၾကတာလည္းရွိတယ္’’ ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္ေနတတိယ တန္းေက်ာင္းသားမိခင္ ေဒၚစိုး သက္စံက ေျပာသည္။

နယ္ေျမေက်ာ္ေက်ာင္းအပ္ လက္မခံျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ သန္းေခါင္စာရင္းအတြင္း ေက်ာင္းသားနာမည္ယာယီ ထည့္ေပးျခင္းမ်ိဳးကို အခေၾကး ေငြယူကာ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း မ်ားရွိေနၿပီး တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ သံုးသိန္းမွ ငါးသိန္းခန္႔အထိ ေပါက္ေစ်းရွိေနသည္ဟု ေက်ာင္းသားမိဘအခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ ၂၀၁၄ ကရန္ကင္း ၿမိဳ႕နယ္ရိွ  စံျပေလ့က်င့္ေရးအ လယ္တန္းေက်ာင္း(ရန္ကင္းတီ တီစီ) ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးကို  ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ ျပႆနာ ျဖင့္ ဘားအံပညာေရးေကာလိပ္ သို႔ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ဖူးသည္။ ေက်ာင္း ဝင္ခြင့္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္ စံုေသာေက်ာင္းသူကို ရန္ကင္း တီတီစီတြင္ သူငယ္တန္းအပ္ႏွံခြင့္ မျပဳဘဲ အစိုးရအဖြဲ႕၀န္ႀကီးမ်ား၏ လက္မွတ္ျဖင့္ နယ္ေျမေက်ာ္အပ္ ႏွံသူမ်ားကို ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ျပဳခဲ့၍ ၀င္ခြင့္မရသည့္ ေက်ာင္းသူ၏ မိခင္က ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္ေရးသား ရာ၀န္ႀကီးဌာနက စစ္ေဆးၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးကို ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ဒီလိုေထာက္ခံစာေတြနဲ႔ တင္ျပတာေတြကို အမွန္တကယ္ ဟုတ္၊မဟုတ္ စိစစ္ဖို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ဒီႏွစ္လမ္းၫႊန္ထားတယ္။ သူ႔တုိင္းအစိုးရအဖြဲ႕ ဝန္ႀကီးေတြ  လက္မွတ္ထိုးေပးတယ္ဆုိရင္ လည္း တကယ္လိုအပ္လို႔ ထိုးသ လားဆိုတာ စိစစ္ၿပီး တင္ျပဖို႔ေျပာထားတယ္’’ဟု ေဒါက္တာေအာင္ ကိုကိုက ေျပာသည္။

အေျခခံပညာေက်ာင္းအမ်ားစုတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ အခ်ိဳးမမွ်တျခင္း၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းပံ့ပိုးႏိုင္မႈ အားနည္းျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပၚရွိ နာမည္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ မိမိတို႔၏ ရင္ ေသြးကို ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ရရွိရန္ မိဘမ်ားက နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚ အထက(၂) ဗဟန္းေက်ာင္းတြင္ ယခင္ပညာသင္ႏွစ္မ်ားက ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္အျပင္ ေတာင္ဥကၠလာပ၊တာေမြ၊ ရန္ကင္း၊ ေျမာက္ဒဂံုစသည့္ၿမိဳ႕ နယ္အစံုမွ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအပ္ေလ့ရွိသည္။ မိမိၿမိဳ႕ နယ္၊ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မလံု ေလာက္ျခင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္ျပမႈကို သေဘာမက်ျခင္း၊ ေက်ာင္းတြင္ အစဥ္အဆက္စာ ေတာ္သည့္ ေက်ာင္းသားရွားပါး ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အထက(၂)ဗဟန္းအထိ လာတက္ၾကျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ဆိုသည္။

အစိုးရအေနျဖင့္ Catch- ment Area အလုိက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံသည့္စနစ္ကို တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္လိုပါကေက်ာင္းတိုင္းတြင္ စာသင္ခန္း၊ ထိုင္ခံု၊ သင္ ေထာက္ကူ၊ ဆရာ၊ဆရာမ၊အျခား လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုပါ တစ္ေျပးညီ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ လိုသည္ဟု မိဘအမ်ားစုက အႀကံျပဳသည္။

အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားဖြင့္ရန္ သံုးပတ္ခန္႔သာလိုေတာ့သည္။ မည္သို႔ပင္ Catchment Area သတ္မွတ္ေစကာမူ မိဘမ်ားကေတာ့နာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရေရး ေက်ာင္းမဖြင့္မီအထိ ႀကိဳးပမ္းေနဆဲျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ နယ္ေျမေက်ာ္ ေက်ာင္းအပ္ျခင္းကုိ အစုိးရပိုုင္းက တင္းက်ပ္ထားေသာ္လည္း လက္တစ္လုံးျခားလွည့္ပတ္မႈမ်ား ႏွင့္ နယ္ေျမေက်ာ္ေက်ာင္းအပ္ႏွံမႈ ရွိ၊ မရွိ၊ ယင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲ လာဘ္စားမႈရွိ၊ မရွိ သတိျပဳေစာင့္ ၾကည့္ရန္လုိအပ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment