Saturday, May 18, 2019

ဉာဏ္မ်ားၾကသူမ်ား

"လူသည္ ဉာဏ္မ်ားတတ္ေသာ သတၱဝါျဖစ္၏ " ဆိုေသာအေတြးကေလး ဝင္လာတိုင္းဉာဏ္မ်ားတယ္ဆိုတာေကာင္းတဲ့ အဓိပၸာယ္လား၊ မေကာင္းတဲ့အဓိပၸာယ္လားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ကာထပ္ကာ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လူတစ္ေယာက္ ဟာ ေကြ႕ေကာက္တယ္၊ပရိယာယ္မ်ားလြန္းတယ္ဆိုရင္ ဒီလူဟာ အေတာ္ဉာဏ္မ်ားတဲ့လူပဲလို႔ ဆိုစမွတ္ျပဳေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အၿမဲဖ်ံက်ဖို႔ စဥ္းစားေနတတ္တဲ့၊ ကတံုးေပၚ ထိပ္ကြက္ဖို႔ေလာက္ပဲ စဥ္းစားေနတတ္တဲ့လူမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႕ ၾကဖူးပါလိမ့္မယ္။ အဲသလို စိတ္အေျခခံေတြနဲ႔ လူေတြရဲ႕ ဉာဏ္မ်ားျခင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္မ်ားတဲ့ သူေတြလို႔ပဲသတ္မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။

ေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္မ်ားျခင္း ဆိုတာကေကာ ဘယ္လိုလဲလို႔  ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြးၾကည့္ဖူးပါလိမ့္ မယ္။ မိမိအတြက္တင္သာမက သူတစ္ပါးအတြက္ပါ အက်ိဳးရွိ ေစတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အေျမာ္အ ျမင္၊ အယူအဆေတြနဲ႔ ႀကံရည္ဖန္ ရည္ေတြ ရွိျခင္းကို ေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခၚဆိုႏိုင္ မယ္ထင္ပါတယ္။ စိတ္ပညာ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဟိုးဝဒ္ဂါဒနာကေတာ့ Intelligence ဆိုတာကို အခုလို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ပါတယ္ ။

‘‘An intelligence is the ability to solve problems, to create products, that are valued within one or more cultural settings.’’

ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ တဲ့ အရည္အခ်င္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ရင္ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ဖန္တီးထုတ္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဉာဏ္ေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟာ ေန႔စဥ္ဘဝထဲက ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ပိုမို ျမင့္တက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ထုတ္ လုပ္ႏိုင္မႈ၊ တီထြင္ႏိုင္မႈစြမ္းအား ေတြလည္း ပိုမိုရွိလာေအာင္ ႀကိဳးစားလာႏိုင္ပါမယ္။ စိတ္ပညာ ဆရာႀကီး ဟိုးဝဒ္ဂါဒနာကေတာ့ ဉာဏ္စဥ္ ခုနစ္မ်ိဳးရွိတယ္လို႔ပင္ ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။ လူတိုင္းမွာ ဉာဏ္ရွိပါတယ္။ အနည္းဆံုး ေတာ့ ငါဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေလာက္ေတာ့သိတဲ့ ဉာဏ္အသိ ေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိေနပါတယ္။ မိမိမွန္တယ္၊ မွားတယ္ဆိုတဲ့ ဉာဏ္အသိကလည္း လူတိုင္းမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဟိုးဝဒ္ ဂါဒနာေျပာခဲ့တဲ့ ဉာဏ္စဥ္ခုနစ္မ်ိဳး က ဒါေတြျဖစ္ပါတယ္။

(၁) ဘာသာစကားဉာဏ္ (Linguistic Intelligence)၊ (၂) ေလာဂ်စ္ -သခ်ၤာဉာဏ္ (Logical- Mathematical Intelligence)၊ (၃)  ဂီတဉာဏ္( Musical Intelli-gence)၊  (၄) ကြက္လပ္အကြာအေဝးဉာဏ္ (Spatial Intelligence)၊ (၅) ခႏၶာကိုယ္လႈပ္ရွားေရြ႕လ်ား ဉာဏ္ (Bodily - Kines Intelli-gence)၊ (၆) လူအခ်င္းခ်င္းဆက္ ဆံေရးဉာဏ္ (Inter Personal Intelligence)၊ (၇) လူအတြင္း ၾကည့္ဉာဏ္ (Intra Personal Intelligence)

ဒီအထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟာ ႏွစ္ခု(သို႔မဟုတ္)သံုးခုေလာက္ ေတာ့ ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ထိပ္ဆံုးက ႏွစ္ခုကေတာ့ မရွိမျဖစ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ ဉာဏ္ႏွစ္ မ်ိဳးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အထက္ပါ ဉာဏ္ခုနစ္မ်ိဳးလံုးထဲက ရွိႏိုင္သေလာက္ ရွိေလေကာင္းေလပါ ပဲ။ ေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္ဆိုရင္ေတာ့ လူဟာ ပ်ိဳးေထာင္ေမြးျမဴရမွာပဲမ ဟုတ္လား။ ဒါက ဆရာႀကီးဟိုးဝဒ္ ဂါဒနာရဲ႕ အမ္အိုင္သီအိုရီဆိုတာ ထဲကပါ။ ဉာဏ္မ်ားစြာ (Multiple Intelligence) သီအိုရီထဲကပါ။ ဉာဏ္မ်ားရင္ ေကာင္းသတဲ့လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။

အခု ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိေန တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ ေတြ ေျပာေလ့ေျပာထရွိတဲ့ ဉာဏ္ နီ၊ ဉာဏ္နက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေျပာၾကတဲ့ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္၊ ဉာဏ္ျပာတို႔ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့သေဘာကို ေျပာတာမ ဟုတ္မွန္း လူတိုင္းသိပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟိုးဝဒ္ဂါဒနာရဲ႕ အဆို အရ ဉာဏ္ဆိုတာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းစြမ္း ရည္လို႔ ဆိုေပမယ့္ ဉာဏ္ဆိုတာ ျပႆနာေတြကိုလည္း ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္လည္း ရွိတာပဲျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ဆက္စပ္ေတြးမိလာပါတယ္။  ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္ဆိုတဲ့ အေရာင္ေတြနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ အဓိပၸာယ္ေဆာင္တဲ့ ဉာဏ္ရည္ ေတြဟာ ျပႆနာ၊ ပဋိပကၡေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ေကြ႕ေကာက္ တတ္တဲ့ သေဘာဆိုရင္ အဲဒီလို ရွိတဲ့ လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက ေရွာင္ၾကဥ္ရပါ လိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ သတိလည္း ထားၾကရပါမယ္။ ဘာလို႔လဲဆို ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘာရွိသလဲဆိုတာမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ ေတြးဆၾကည့္ဖို႔ အင္မ တန္ခက္ခဲေနတတ္လို႔ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ တစ္ ေယာက္ကေတာ့ သတင္းစာတစ္ ေစာင္ကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါတိုင္းျဖစ္ ေစ၊ သတင္းဆိုးတစ္ခုခုကို ၾကည့္ၿပီးတဲ့ အခါတိုင္းျဖစ္ေစ ဒီလူေတြ အေတာ္ဉာဏ္မ်ားတဲ့လူေတြပဲလို႔ မၾကာခဏ ေကာက္ခ်က္ခ်တာ ကို ၾကားမိပါတယ္။ သူကေတာ့ တိုင္းျပည္က ႏုႏု၊ အစိုးရက ဘယ္ႏွခုဆိုတာမ်ိဳးအျပင္ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္၊ ဉာဏ္အေကြ႕အ ေကာက္ေတြနဲ႔ လက္မည္းေတြရဲ႕ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာမႈေတြကို လည္း ျမည္တြန္ေတာက္တီးေန တတ္သူတစ္ဦးပါ။ အထက္က ဟိုးဝဒ္ဂါဒနာရဲ႕ ဉာဏ္စဥ္ခုနစ္မ်ိဳး ဆိုတာလည္း သူေျပာျပရင္း ျပန္ ေျပာင္းေျပာမိခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီလူေတြမွာ (သူက မေကာင္းတဲ့ဉာဏ္ မ်ားတဲ့ လူေတြကို ဆိုလိုတယ္) ဂီတဉာဏ္ဆိုတာလည္း မသိ၊ ရသဆိုတာလည္းမသိ၊ ႏွလံုးသားဆိုတာ လည္း ရွိမယ့္ပံုမေပၚပါဘူးဗ်ာလို႔ ေျပာ ပါ တယ္။ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္ မ်ားသူေတြဆိုတာလည္း တကယ္ ေတာ့ သူတို႔အဖို႔သာ ၾကည့္တတ္ ၾကတဲ့ လူအမ်ိဳးအစားပဲ ျဖစ္မွာပါ ပဲ။ ကိုယ္အဆင္ေျပရင္ ၿပီးေရာ၊ တျခားသူေတြရဲ႕အေပၚ ဘယ္လို ဖ်ံက်လိုက္ရမလဲ ဆိုတာမ်ိဳးပဲ ေတြးေနတတ္ၿပီး တစ္ပါးသူ ဒုကၡ ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝမ္းသာေနတတ္တဲ့ သူေတြကို မေကာင္း တဲ့ ဉာဏ္မ်ားၾကသူေတြလို႔ပဲ ဆို ခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သိသိ နဲ႔ ယုတ္မာၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေန တာပါကြာလို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ ေျပာခဲ့ေသးတယ္။

တို႔ျပည္ႀကီးမွာက ဉာဏ္မ်ား တဲ့ လူေတြမ်ားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔က ဆိုရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ တင္ဆက္ပံုေတြနဲ႔ မ႐ိုးရေအာင္ ဉာဏ္မ်ားၾကသူမ်ားလို႔ စာအုပ္ ထုတ္ရင္ ေကာင္းမလားလို႔ပင္ ေတြးမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမစ္ကိုခ်စ္ရမယ့္အစား ေရာင္းစား ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတဲ့ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္ နက္သမားေတြနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရတယ္။ ဘုရားလို မကိုးကြယ္သင့္သူေတြ ကို ဘုရားလို ကိုးကြယ္ပါလို႔ ေျပာ တဲ့ သူေတြနဲ႔ ႀကံဳရတယ္။ ေထာင္ သြင္းအက်ဥ္းခ်ထားတာကိုပဲ အင္တာနက္ေပၚတက္ၿပီး တိုက္႐ိုက္ လိုက္ဖ္လႊင့္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ႀကံဳရ တယ္။  ေထာင္ေတြရဲ႕ ဆႏၵျပမႈဟာ လည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ ထားသလိုပဲလို႔ ထင္ရတဲ့အထိ ဉာဏ္မ်ားၾကပံုေတြကလည္း ထူးဆန္းလြန္းလွတယ္။ ႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ ခ်ည္ခင္တစ္ခုကို အစရွာေန သလိုမ်ိဳး အျဖစ္ေတြနဲ႔ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေသာ ဆူပူမႈေတြဟာေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္မ်ားမႈရွိတဲ့သူေတြဆီ လာေရာက္ ႐ိုက္ခတ္တယ္။ ခ်ည္ခင္ဘယ္လိုရွင္းႏိုင္ပါ့မလဲ။ ရွင္းမကူခ်င္ေနပါ မ႐ႈပ္ပါနဲ႔လို႔ပဲ ဉာဏ္နီ၊ဉာဏ္နက္သမားေတြကို ေျပာရဆိုရမလို ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

  ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာက ေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္မ်ားျခင္းကို စိတ္ အစဥ္ထဲမွာ ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြ မ်ားမ်ားရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဉာဏ္နီ ဉာဏ္နက္သမားေတြရဲ႕ ေျခထိုး ဖ်က္ထုတ္မႈေတြေၾကာင့္ ထင္သ ေလာက္ေရွ႕ မေရာက္တဲ့အျပင္ မိမိကိုယ္တိုင္ အနာတရမျဖစ္ရဖို႔ အေရးကို သတိႀကီးစြာ ထားေနရ ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္သမားေတြ ဆိုတာက လည္း မိေက်ာင္းလို လူေတြပဲ။ ဖြတ္စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ေနထိုင္က်င့္ႀကံသူေတြပါပဲ။ ငရဲကိုလားမယ့္အျဖစ္ေတြကို ဖန္တီးရင္း အဆီျပန္ ဆိုဖာေပၚမွာ ထိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြပဲ။ လက္ပါးေစေတြကို ေမြးၾကတဲ့ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္သမားေတြကို ျပႆနာေျဖရွင္းႏိုင္စြမ္းကို ဦး တည္တဲ့ ဉာဏ္သမားေတြဟာ ဖယ္ထုတ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ အက်ိဳးမ်ားတာကိုပဲ လိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဆိုးရြားတာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔ ဉာဏ္သမားေတြမွာ အထူးတာဝန္ရွိလွပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္သမားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူလို႔ ေခၚသင့္သလား။ ဒီလူေတြ အေတာ္ဉာဏ္မ်ား တဲ့လူေတြပဲကြာဆိုတာကို အခုဆို လူတိုင္း သိေနၾကတာပါပဲ။ စိတ္ပညာဆရာႀကီး ဟိုးဝဒ္ဂါဒနာက ေတာ့ သူေျပာထားတဲ့ ဉာဏ္ခုနစ္မ်ိဳးထဲက ဉာဏ္ေတြ မ်ားမ်ားရွိေလ ေကာင္းေလပဲ၊ ဉာဏ္မ်ားတယ္ ဆိုတာ ေကာင္းတာပဲလို႔ ဆိုပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဉာဏ္ရွိရ ပါမယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဉာဏ္ေတြ၊ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာတတ္တဲ့ ဉာဏ္ေတြကိုလည္း တိုက္ထုတ္ ပစ္ႏိုင္ရပါမယ္။ ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ ေရြ႕ပါတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ တို႔ေတြးခဲ့ၾကဖူးသလို လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ၾကရပါမယ္။ ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္သမားေတြ ဘက္က ကူတြန္းမလား၊ ေကာင္း တဲ့ အေရြ႕ဆီပို႔ဖို႔ ႀကံေနၾကတဲ့ ဉာဏ္သမားေတြကို ကူတြန္းမ လား ဆိုတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အသိဉာဏ္အတိမ္အနက္အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

ေဩာ္... တိုင္းျပည္ကေမာက္ ကမျဖစ္ေအာင္ ဉာဏ္မ်ားခ်င္ၾက သူမ်ားနဲ႔ အမိုးယိုလို႔ အမိုးတက္ ဖာလိုက္၊ အကာအခင္းပ်က္ၿပိဳ ယြင္းလို႔ ေျပးၿပီးျပင္လိုက္ရနဲ႔ တတ္ စြမ္းသမ်ွ ႀကိဳးစားေျဖရွင္းေနရတဲ့ ဉာဏ္သမားတို႔ရဲ႕ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ ပြဲၾကည့္သူသက္သက္ေတြ ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဗလာဒီ မာ မာယာေကာ့ဗ္စကီးရဲ႕ ေဘာင္း ဘီဝတ္ မိုးတိမ္ကဗ်ာရွည္ထဲမွာ အခန္းေလးခန္းပါပါတယ္။ အဲဒီ အထဲက အခန္းတစ္ခန္းက မင္းတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက်ဆံုးပါေစတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒါကိုပဲ ျပင္ဆင္ၿပီး ေျပာခ်င္လိုက္တာ။ မင္းတို႔ ဉာဏ္ နီ၊ ဉာဏ္နက္သမားေတြ က်ဆံုးပါ ေစ။ ေဩာ္... တိုင္းျပည္အေနခက္ ေအာင္ ဉာဏ္မ်ားခ်င္ၾကသူမ်ား က်ဆံုး... က်ဆံုး... က်ဆံုး... က် ဆံုးၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment