Tuesday, May 14, 2019

ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို ဂ်ပန္အကူအညီျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ႀကိဳးပမ္း

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တင္ဒါေအာင္ျမင္ထားသည့္ကုမၸဏီႏွင့္ စာခ်ဳပ္ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ေသာ္လည္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏အကူအညီျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ဦးဝင္းခန္႔ကေျပာၾကားသည္။ျ ပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနတြင္ ေမ၁၃ရက္ကက်င္းပေသာ အစိုးရ၏ တတိယႏွစ္အတြင္းေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ သ တင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ၄င္းကေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။



''ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကလည္း မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ေလယာဥ္ကြင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအကူ အညီနဲ႔ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အျပင္းအထန္ႀကိဳးပမ္းၿပီးေတာ့မွ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါတယ္''ဟု ဆိုသည္။

အဆိုပါဝန္ႀကီးဌာနသည္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို ဂ်ပန္ေခ်းေငြျဖင့္ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ ႀကိဳးပမ္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေျမယာအေျခခံအေဆာက္အဦ၊ ခရီးသြားလာေရးႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း လက္ေထာက္အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ဦးေအာင္ရဲထြန္းက ေျပာသည္။

''ဒီေလဆိပ္ႀကီးကို အနာဂတ္မွာျဖစ္လာမယ့္ ေလယာဥ္ဝင္ထြက္မႈကို ႏိုင္နင္းစြာကိုင္တြယ္ႏိုင္ဖို႔ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ညႇိႏႈိင္းမႈပဲရွိ ပါေသးတယ္''ဟု ၄င္းက ေျပာၾကားသည္။

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကို အစိုးရ၊ ပုဂၢလိကပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္သည့္ PPPစနစ္ျဖင့္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ကတည္းက တင္ဒါေခၚယူခဲ့သည္။

တင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာတြင္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ JGC-Yangnam- Changi Airport International ကတင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ ထိုးႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ကုမၸဏီဘက္မွဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ သေဘာတူညီခ်က္ကို သက္တမ္းမတိုးခဲ့သည့္အ တြက္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ဇန္နဝါရီတြင္ သက္တမ္းကုန္ခဲ့သည္။

''ဟံသာဝတီေလဆိပ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေလေၾကာင္းခရီးသြားလာမႈမွာ Major Gate Wayတစ္ခု။ အဲ တစ္ခုအျဖစ္ ေဆာက္ကိုေဆာက္ဖို႔လိုတယ္''ဟု ဦးေအာင္ရဲထြန္းကေျပာသည္။

အဓိကအားျဖင့္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ေရာ လဆိပ္တစ္ခုတည္းသာရွိေနပါက အနာဂတ္တြင္ ေလယာဥ္အဝင္အထြက္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္နင္းစြာမေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

တင္ဒါျပန္ေခၚမည္သို႔မဟုတ္ အစိုးရကိုယ္တိုင္ေဆာင္႐ြက္မည္ဆိုသည္ကိုမူ လတ္တေလာမဆုံးျဖတ္ရေသးေပ။

''ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ေခ်းေငြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဆာင္႐ြက္မွာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ Facility Study လုပ္မယ္။ အေျဖရၿပီဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာပါမယ္''ဟု ဦးေအာင္ရဲထြန္းက ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ပထမဆုံးPPPေဆာင္႐ြက္မႈအေနျဖင့္ ဟဲဟိုး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္မ်ားကို အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္တင္ဒါေခၚယူထားၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္အတြက္ ညႇိႏႈိင္းသည့္အဆင့္သို႔ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အၿမဲ တမ္းအတြင္းဝန္ကေျပာသည္။

မူဆယ္ေလဆိပ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းအတြက္လည္း တင္ဒါေခၚယူထားရာ ကုမၸဏီ ၆ခု ကို ပဏာမေ႐ြးခ်ယ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မ်ားအျဖစ္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္သုံးခုရွိေနၿပီး ခရီး သည္ဝင္ေရာက္မႈသည္လည္း တိုးတက္လ်က္ရွိသည္။

၂၀၁၆ခုႏွစ္က ခရီးသည္၉ဒသမ၂၆သန္းသာဝင္ေရာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း ၂၀၁၈ခုႏွစ္တြင္မူ ၁၀သန္းနီးပါးဝင္ေရာက္လာေၾကာင္း အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္က ဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment