Thursday, May 16, 2019

တနသၤ࿿ာရီတိုင္းေဒသျကီးသည္ စီးပြားေရး ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္နိုင္မႈ အျမင့္ဆံုး ရွိေနေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးရရွိမႈ သုညနွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေျကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဒုတိယဝန္ျကီး ေျပာျကား

တနသၤ࿿ာရီတိုင္းေဒသျကီးမွာ စီးပြားေရး ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္နိုင္မႈ အလားအလာအျမင့္ဆံုး ရွိေနေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးရရွိမႈ သုညနွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေျကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ျကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ျကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာျကားသည္။ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းေဒသျကီး၏ ျမန္မာ-ထိုင္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ အဓိက အေရးပါေသာ ေမာေတာင္လမ္း ဖြင့္ပြဲတြင္ ဒုဝန္ျကီးမွ ေမ ၁၂ ရက္က ေျပာျကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး နယ္စပ္ဂိတ္ကိုလည္း အျမန္ဆံုးဖြင့္ လွစ္နိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေျကာင္း မွတ္ခ်က္ ျပုေျပာျကားခဲ့သည္။ ထိုင္းနိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ ျမို့သို့ အတိုဆံုးလမ္းေျကာင္းျဖင့္ သြားလာနိုင္ မည့္ ျမိတ္-တနသၤ࿿ာရီ-ေမာေတာင္လမ္းမွာ ေရ ထြက္ကုန္မ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ပို့ေဆာင္ နိုင္မည့္လမ္းျဖစ္သလို
ထိုင္းနိုင္ငံ ရေနာင္းျမို့ သို့ ေရာက္ရွိေနသည့္ ငါးေဈးကြက္ျကီးကို ျမန္မာနိုင္ငံသို့ ျပန္လည္ယူေဆာင္နိုင္မည့္  လမ္းတစ္ခုျဖစ္လာေနေျကာင္း သိရသည္။ စီးပြားေရး ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္နိုင္မည့္ အလားအလာ အေကာင္းဆံုး တိုင္းေဒသျကီးအျဖစ္ တြက္ ခ်က္ထားျပီး လွ်ပ္စစ္မီးနွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အားနည္းခ်က္မ်ား အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ေျကာင္း ဒုတိယဝန္ျကီးက ေျပာျကားခဲ့သည္။

“တိုးတက္လာေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို့ ေဆာင္ရြက္ရမယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီလမ္းျကီး ပြင့္သြားရင္ ေမာေတာင္ဂိတ္ကေန ဘန္ေကာက္ကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ေရာက္သြားနိုင္တယ္။ ရေနာင္းက ငါးေဈးကြက္လည္း ဒီကိုေရာက္ လာမယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ခရီးသြားေတြ ဒီ လမ္းကေန ဝင္လာျပီး ျမိတ္ကြ်န္းစု ခရီးသြား လုပ္ငန္းေတြ ဖြံ့ျဖိုးလာမယ္။ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းကို ကြ်န္ေတာ္တို့ျကည့္ရင္ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းက တကယ္တမ္းမွာ စီးပြားေရး ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္မႈ Potential အျမင့္ဆံုးအထဲမွာပါတယ္။ Expected Economic Return ၈၆ ရာခိုင္နႈန္း အထိရွိတယ္။ ျပည္နယ္နွင့္ တိုင္း ၁၄ ခုထဲမွာ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းက ကြ်န္ေတာ္တို့ တြက္ခ်က္မႈမွာ နံပါတ္တစ္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘာေတြ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနသလဲဆိုရင္ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးက ဇီးရိုးပဲ။ တစ္ယူနစ္ကို ၃၀ဝ ေက်ာ္ေပးေနရတယ္။ National Grip ဆိုတာ မရွိဘူး။ ေနာက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေတာင္-ေျမာက္ ေဒါင္လိုက္လမ္းျကီး တစ္ လမ္းပဲ ရွိတယ္။ အေရွ့-ေနာက္ ျဖတ္သြားတဲ့ ထိုင္းနယ္စပ္ကို သြားတဲ့လမ္းေတြ မေကာင္းဘူး။ အားနည္းတယ္။ ကြ်န္းေတြေပၚမွာ လမ္း မရွိဘူး။ ကြ်န္းက ကြ်န္းပဲ။ ကြ်န္းတစ္ခုနွင့္ တစ္ခု ဆက္သြယ္ဖို့ တံတားမရွိဘူး။ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲတယ္။ ဟိုတယ္အေရ အတြက္ နည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္။ အခန္း အေရအတြက္ နည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တိုးတက္မႈက Opportunity ျဖစ္ေနတယ္။ Expected Economic Return တနသၤ࿿ာရီတိုင္းဟာ လာမယ့္နွစ္မွာ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္မႈ အလားအလာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ ဒီေနရာမွာ လွ်ပ္စစ္မီးက ၂၀၂၁ မွာ ရသြားမယ္ဆိုရင္၊ ေဒါင္လိုက္လမ္းေတြ ျပီးသြားမယ္ဆိုရင္၊ ကြ်န္းပတ္လမ္းေတြ အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းက ေရထြက္ကုန္ေတြ၊ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းက သယံဇာတေတြ၊ ျပည္ပကို တင္ပို့တဲ့ အလြယ္ဆံုးလမ္းေတြ ျဖစ္လာမယ္။ အခြင့္အလမ္း အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ျကီးဌာန ဒုတိယဝန္ျကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာျကားခဲ့သည္။


တနသၤ࿿ာရီတိုင္းေဒသျကီး၏ အဓိက ထြက္ကုန္ျဖစ္သည့္ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ားကို ထိုင္းနိုင္ငံ ရေနာင္းျမို့သို့ ကုန္ျကမ္းအဆင့္ ျဖင့္သာ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ ပို့ေဆာင္ေနရျပီး ရေနာင္းျမို့နွင့္ မဟာခ်ိုင္တြင္ ျကီးမားသည့္ ငါးေဈးကြက္ျကီးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေနေျကာင္း သိရသည္။ နယ္စပ္လမ္း ဖြင့္နိုင္ျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ကုန္လမ္းမွ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ား က်ယ္ ျပန့္စြာ တင္ပို့နိုင္ရန္ ထိုင္းနိုင္ငံဘက္မွ အျမဲတမ္းနယ္ကုန္သြယ္ေရး ဂိတ္ဖြင့္ေပးရန္ လို အပ္ေနေသးေျကာင္း သိရသည္။

“ဘိတ္ေဒသဖြံ့ျဖိုးဖို့အတြက္ဆိုရင္ ဒီ လမ္းက အဓိကက်ပါတယ္။ နွစ္ေပါင္းေျမာက္ ျမားစြာပဲ ေရလမ္းခရီးကို အားထားျပီး ရေနာင္း ျမို့ကို ကယ္ရီအေနအထားနဲ့ပဲ သြားေရာက္ ေရာင္းခ်ေနရပါတယ္။ ဒီလမ္းေျကာင္းေပၚ မွာေတာ့ တစ္နိုင္တစ္ပိုင္ လုပ္ငန္းေလးေတြ ျဖစ္တဲ့ ကင္းမြန္၊ ငါးနွင့္ ခရုစတဲ့ေရထြက္ပစၥည္း ေလးေတြကို ထိုင္းနိုင္ငံ မဟာခ်ိုင္ကို သြား ေရာက္ ေရာင္းခ်ေနနိုင္ျပီျဖစ္ပါတယ္။ က်ယ္ က်ယ္ျပန့္ျပန္လုပ္ဖို့ဆိုရင္ ဒီဂိတ္ကို ထိုင္း နိုင္ငံဘက္ကေန တရားဝင္ဖြင့္မွျဖစ္မွာပါ။ ငါးေတြအျပင္ ေဒသထြက္ကုန္ေတြ ပို့ေဆာင္ဖို့ က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန့္လုပ္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနသၤ࿿ာရီတိုင္း ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ့ခ်ုပ္အေနနဲ့ ကေတာ့ ေရလုပ္ငန္းဝန္ျကီးဌာနကို ကြ်န္ေတာ္ ေျပာလိုတာကေတာ့ နွစ္နိုင္ငံရဲ့ဂိတ္ျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ အစိုးရအေနနဲ့ တစ္ဖက္ကိုေျပာ ေပးမွ တစ္ဖက္နိုင္ငံက ဒီဂိတ္ကို ဖြင့္ေပးမယ္ လို့ ကြ်န္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ျမိတ္မွာလည္း ပဲ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေလးတစ္ခု အလတ္စား ပဲျဖစ္ျဖစ္ တန္သံုးေသာင္းကေန ေလးေသာင္း အထိ တင္ေဆာင္တဲ့သဘၤ࿿ောေတြဆိုက္ကပ္ နိုင္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းေလးတစ္ခုျဖစ္လာရင္ နွစ္ နိုင္ငံ အခ်ိန္တိုအတြင္း ျဖတ္သန္းကုန္သြယ္ နိုင္ျပီး အေတာ္ေလးကို ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္သြား မွာပါ။ ဒါေျကာင့္ပဲ ဒီလမ္းကို မျဖစ္မေနေဆာင္ ရြက္ေပးပါလို့ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိုလ္မ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါလို့ အ ကူအညီ ေတာင္းခံအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား” လို့ တနသၤ࿿ာရီတိုင္းေဒသျကီး ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ့ ခ်ုပ္ဥကၠ႒ဌ ဦးလွသန္းက ေျပာျကားခဲ့သည္။

တနသၤ࿿ာရီတိုင္း ေဒသျကီးအတြင္း လာေရာက္ ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမည့္သူမ်ား အေနျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီးေဈးနႈန္း ျကီးျမင့္မႈေျကာင့္ လက္တြန့္ေနသလို ေမာေတာင္နယ္စပ္ရွိ ထိုင္းနိုင္ငံဘက္မွ ဆင္းခြန္နယ္စပ္ဂိတ္မွာလည္း အထူးယာယီနယ္စပ္ဂိတ္ အေနအထားအျဖစ္သာ ရွိေနေသးေျကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment