Saturday, June 15, 2019

'စာသင္ခ်ိန္ရွစ္ခ်ိန္ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ အစမ္းသပ္ခံ အေျခခံပညာေရး'

၂ဝ၁၉ခုႏွစ္ ေမလ ၃၁ရက္တြင္ အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနမွညႊန္ၾကားစာတစ္ေစာင္္ ထြက္ရွိလာပါသည္။အေၾကာင္းအရာမွာ အေျခခံပညာ(မူ၊လယ္၊ထက္)သင္႐ိုးသစ္ႏွင့္ သင္႐ုိးေဟာင္းစာသင္ခ်ိန္ ေရးဆြဲသင္ၾကားေရး ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရးစနစ္သစ္ ( KG +12 ) စနစ္သစ္အရ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ KG (သူငယ္တန္း) သင္႐ုိးသစ္မွစ၍ ႏွစ္စဥ္ အတန္းလုိက္သင္႐ုိးသစ္ အတန္းမ်ားကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ယခု ၂ဝ၁၉-၂ဝ၂ဝ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ Grade-3 (တတိယတန္း) ႏွင့္ Grade-6 (ဆ႒မတန္း) သင္႐ုိးသစ္ အတန္းမ်ားကုိသင္ၾကားဖု႔ိ ေႏြရာသီတြင္ သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
Grade-6 (ဆ႒မတန္း) သင္႐ုိးသစ္သည္ တစ္ေန႔စာသင္ခ်ိန္(၄၅)မိနစ္ရွစ္ခ်ိန္၊ အလယ္တန္းဆင့္ႏွင့္ အထက္တန္းအဆင့္(သင္႐ုိးေဟာင္း)သည္ တစ္ေန႔စာ သင္ခ်ိန္(၄၅) ခုနစ္ခိ်န္ရွိသည့္အတြက္ စနစ္ေဟာင္း အတန္းမ်ားျဖစ္သည့္ အလယ္တန္းအဆင့္ (ဆ႒မတန္း၊သတၱမတန္း၊အ႒မတန္း)၊ အထက္ တန္းအဆင့္ (နဝမတန္း၊ ဒသမတန္း) စသည့္အတန္းမ်ားကုိ စနစ္သစ္စာသင္ခ်ိန္ ရွစ္ခ်ိန္အတုိင္း သင္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။

ေန႔စဥ္ပိုေသာ စာသင္ခ်ိန္တစ္ခ်ိန္တြင္ အလယ္တန္းဆင့္ သင္႐ုိးေဟာင္း အတန္းမ်ားအတြက္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဘာသာ ရပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ပညာေပးအစီအစဥ္မ်ားကုိ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိေက်ာင္းအစီအစဥ္ျဖင့္ အခ်ိန္ဇယားဆြဲ သင္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ ၄င္းတုိ႔မွာ (က) စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိ(ခ)ဘဝတြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ(ဂ) အားကစားႏွင့္ ကာယ ပညာ(ဃ)အႏုပညာ(ဂီတ)(င)အႏုပညာ (ပန္းခ်ီ)၊ (စ)စာဖတ္ရွိန္ျမႇင့္တင္ေရး၊ (ဆ)ေက်ာင္းတြင္း လုပ္ငန္းႏွင့္(ဇ)ဦးစားေပးအစီအစဥ္ ခုနစ္ရပ္ (မူးယစ္ေဆး အႏၲရာယ္ ကင္းစင္ပေပ်ာက္ေရး၊ ေဆးလိပ္ ေသာက္သံုးမႈႏွင့္ ကြမ္းယာစားသံုးမႈ ကင္းစင္ပေပ်ာက္ေရး၊ အရက္၊ ဘီယာေသာက္သံုးျခင္းမရွိေစေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္ သည့္ လူေနမႈဘဝပံုစံမ်ား၊ လုိက္နာက်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ေရး၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ႏွင့္ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး၊ မ်ိဳးဆက္ပြားက်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အသိပညာေပး၊ ေက်ာင္း သားေက်ာင္းသူမ်ား ဂိမ္းစြဲလမ္းမႈ မရွိေစေရး)တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။

အထက္တန္းအဆင့္ သင္႐ုိးေဟာင္းမ်ားအတြက္ အထက္ပါ(က)မွ (ဇ)အထိ ဘာသာရပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ပညာေရးအစီအစဥ္မ်ားအနက္ အႏုပညာဂီတ၊ ပန္းခ်ီအစားျဖည့္ဆည္း သင္ၾကားရန္လုိအပ္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ပညာေရးမွဴးမ်ားအေနျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ႀကီးၾကပ္ၾကရန္ လမ္းညႊန္ထားပါသည္။ ယခုႏွစ္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္႐ိုးသစ္ႏွင့္ သင္႐ိုးေဟာင္းႏွစ္ခုလံုး တစ္ေျပးညီ စာသင္ခ်ိန္ ရွစ္ခ်ိန္ျပဳလုပ္သင္ၾကားေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာဆရာမမ်ား၏ ပဲ့တင္သံမ်ားကို ပညာေရးအႀကီးအကဲမ်ား သိေစရန္ ႀကိဳတင္၍ တင္ျပခ်င္မိပါေတာ့သည္။

ေရွးဦးစြာ Grade-6 (ဆ႒မတန္း)သင္႐ိုးသစ္ အခ်ိန္ဇယားကို ေလ့လာၾကည့္မိသည့္ အခါ ျမန္မာစာ(၅)ခ်ိန္၊ အဂၤလိပ္စာ(၆)ခ်ိန္၊ သခ်ၤာ(၆)ခ်ိန္၊ ပထဝီဝင္(၃)ခ်ိန္၊ သမုိင္း(၃)ခ်ိန္၊ သိပၸံ(၅)ခ်ိန္၊ ပန္းခ်ီ(၁)ခ်ိန္၊ ဂီတ(၁) ခ်ိန္၊ စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိ(၂)ခ်ိန္၊ ဘဝတြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ(၂)ခ်ိန္၊ ကာယ(၂)ခ်ိန္ႏွင့္ ေဒသသင္႐ိုး(၄)ခ်ိန္ စုစုေပါင္း တစ္ပတ္စာ စာသင္ခ်ိန္ ၄ဝ ေရးဆြဲသင္ၾကား ရမည္ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေပၚ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေဒသသင္႐ိုး မပါရွိပါက ေက်ာင္းလုပ္ငန္း၊ သက္ေမြးပညာ၊ စုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ စာဖတ္ရွိန္ ျမႇင့္တင္ေရး စသည့္ဘာသာရပ္ ေျပာင္းလဲသင္ၾကားႏုိင္ပါသည္။ ပံုမွန္ေက်ာင္းစတင္ တက္ခ်ိန္မွာ ၈နာရီ ၄၅မိနစ္ ျဖစ္ၿပီးေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ၄နာရီ (သို႔မဟုတ္) ၄နာရီ ၁၅မိနစ္ အၿပီးေက်ာင္းဆင္းပါလိမ့္မည္။ စာသင္ခ်ိန္တုိးလုိ႔ နယ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပႆနာမရွိႏုိင္ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ႏွစ္သုတ္တက္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္း သားေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အသြားႏွင့္အျပန္ သြားလာေရး အခက္အခဲမ်ားရွိလာႏုိင္ပါသည္။ မလုိလားအပ္သည့္ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါသည္။

သို႔ရာတြင္ အလယ္တန္းဆင့္ သင္႐ိုးေဟာင္း အတန္းမ်ား (ဆ႒မတန္း(သင္႐ိုးေဟာင္း)၊ သတၱမ တန္း၊ အ႒မတန္း)ႏွင့္ အထက္တန္းဆင့္ သင္႐ိုးေဟာင္း (နဝမတန္း၊ ဒသမတန္း) အခ်ိန္ဇယားမ်ားကိုလည္း သင္႐ိုးသစ္ Grade-6 (ဆ႒မတန္း)၏ အခ်ိန္ဇယားႏွင့္ တန္းတူ တစ္ေျပးညီ စာသင္ခ်ိန္ရွစ္ခ်ိန္ျပဳလုပ္ရန္ မည္သည့္ပညာရွင္က အႀကံေပးခဲ့ ေလသနည္း။ ေအာက္ေျခ၏ အေျခအေန၊ လိုအပ္ခ်က္၊ ဆရာဆရာမအင္အား၊ အေဆာက္အအံု၊ ေဒသအခက္အခဲႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ား၏အသံမ်ားကို ေမးျမန္းစူးစမ္း နားေထာင္ျခင္း၊ ကြင္းဆင္းေလ့လာျခင္း၊ သံုးသပ္ျခင္းႏွင့္ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးအေျဖရွာျခင္းမ်ားမျပဳလုပ္ဘဲ စာသင္ခ်ိန္မ်ား ႐ုတ္တရက္ တုိးလုိက္ျခင္းသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကုိင္မႈ လြန္ကဲစြာ အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္လြန္စြာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါေတာ့သည္။

Grade-6 သင္႐ိုးသစ္တြင္ စာသင္ခ်ိန္ရွစ္ခ်ိန္ရွိ၍ အလယ္တန္းအဆင့္ က်န္သည့္ သင္႐ုိးေဟာင္းအတန္းမ်ားကို စာသင္ခ်ိန္ရွစ္ခ်ိန္ တစ္ေျပးညီသင္ၾကားရန္ လမ္းညႊန္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္သည့္အခ်က္မ်ားရွိသလုိ အားနည္းသည့္ အခ်က္မ်ားလည္းရွိေပသည္။

ေနာက္လာမည့္ ႏွစ္မ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အလယ္တန္းဆင့္ G-7, G-8, G-9 မ်ား၏ သင္႐ိုးမ်ားျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုကတည္းက သင္႐ိုးသစ္ အခ်ိန္ဇယားရွစ္ခ်ိန္ကို အေလ့အက်င့္ရေစရန္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္သင့္သေလာက္ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ဆရာဆရာမအင္အားအားနည္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အသစ္ဖြင့္လွစ္သည့္ အဆင့္တုိးေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာဆရာမမ်ားအတြက္ ဒုကၡပင္လယ္ ေဝလ်က္ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

တစ္ေန႔ၿပီးတစ္ေန႔ စာသင္ခ်ိန္မ်ား လြန္ကဲစြာ သင္ၾကားေနရသည့္အတြက္ လုပ္အားႏွင့္ဝန္မမွ်တမႈမ်ား ေတြ႕ႀကံဳ ေနရၿပီး သက္ႀကီးဆရာဆရာမမ်ား က်န္းမာေရးဆုိးရြားလာၿပီး အခ်ိန္မတန္ခင္ ပင္စင္ယူႏႈန္း တုိးတက္လာႏုိင္ပါသည္။ ကြၽမ္းက်င္ဆရာ ဆရာမမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြား ႏုိင္သည္။ ဆရာဆရာမ တစ္ေယာက္လွ်င္ တစ္ေန႔လွ်င္ ရွစ္ခ်ိန္လံုး သင္ၾကားေန ရၿပီး တစ္ပတ္စာ သင္ခ်ိန္ အခ်ိန္ ၄ဝ မနားမေန ဝင္ေနရၿပီး ဘာသာစံုသင္ၾကားေနရသည္ လည္းရွိသလို အသစ္ ဖြင့္လွစ္သည့္ အဆင့္တုိးေက်ာင္းမ်ားတြင္
ဆရာဆရာမ နည္းပါး ၍ ႏွစ္တန္း၊ သံုးတန္းအတန္းတြဲ သင္ၾကားေနရၿပီးဟိုေျပး၊ ဒီေျပးႏွင့္ အခ်ိန္မအားလပ္ မႈမ်ားက သင္ၾကားေရး ဆရာဆရာမမ်ားကို လူပန္းစိတ္ပန္း ျဖစ္ေစပါေတာ့သည္။ စိတ္ပ်က္ေမာပန္းျဖစ္ေစပါေတာ့သည္။ စိတ္ ပ်က္ေမာပန္းေစပါေတာ့သည္။

ထုိ႔အျပင္ သင္႐ိုးသစ္သင္တန္းမ်ား မပို႔ခ်ေသးေသာ အထက္တန္းဆင့္ သင္႐ိုးေဟာင္း(နဝမတန္း၊ ဒသမတန္း) အခ်ိန္ဇယားမ်ားကိုလည္း Grade-6 သင္႐ိုးသစ္ စာသင္ခ်ိန္အတုိင္း တစ္ေျပးညီ စာသင္ခ်ိန္ခုနစ္ခ်ိန္အစား စာသင္ခ်ိန္ရွစ္ခ်ိန္ တုိးျမႇင့္ သင္ၾကားရန္ ညႊန္ၾကားလာပါသည္။

သို႔ေသာ္ ပညာေရးလူႀကီးမင္းမ်ားမသိေသးတာက လူႀကီးမင္းတုိ႔ သင္ေစခ်င္သည့္ ဘာသာရပ္(က)မွ (ဇ)ထိ ဘာသာရပ္မ်ားထဲမွာ စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိ၊ ဘဝတြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ၊ အႏုပညာ(ဂီတ)၊ အႏုပညာ (ပန္းခ်ီ)၊ စုိက္ပ်ိဳးေရး၊ အားကစားႏွင့္ ကာယပညာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား သည္ ယခင္စာသင္ခ်ိန္ခုနစ္ခ်ိန္ သင္ၾကားေနကတည္းက ပါဝင္ၿပီးသားျဖစ္ေနပါသည္။ ယခု ထပ္တုိးသည့္ စာသင္ခ်ိန္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေနာက္ထပ္က်န္ရွိေသာ ေပၚလစီဘာသာ ရပ္မ်ား(မူးယစ္ေဆးဝါး၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း၊ က်န္းမာေသာ လူေနမႈပံုစံႏွင့္ ဂိမ္းစြဲလမ္းမႈပေပ်ာက္ေရး)ထည့္သြင္းပါက ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ဘာသာရပ္ ၁ဝ ခ်ိန္ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားေတာ့မည္။ အထက္တန္းဆင့္ ဘာသာရပ္သင္႐ိုးသစ္သင္တန္း မ်ား မပို႔ခ်ေသးခင္ ၄င္းဖြံ႕ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ား အတြက္ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားမရွိေသးပါ။ စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕သင္ၾကားဖို႔ ဦးတည္ရာမဲ့ေနပါသည္။ သင္ၾကားဖို႔ အဆင္မေျပျဖစ္ ေနပါသည္။ ၄င္းဖြံ႕ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ားအစား အဓိကဘာသာရပ္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းသင္ၾကားျပန္ရင္လည္း လူဦးေရမ်ားေသာ ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ စာၿပီးစာတစ္စာစာ သင္ၾကားေနသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို ပ်င္းရိေစပါသည္။ ေလးလံ ထုိင္းမႈိင္းသြားေစႏုိင္ပါသည္။ ဆရာေရာေက်ာင္းသားပါ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေစၿပီး သင္ၾကားမႈကို စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့က်သြားေစႏုိင္ပါသည္။

အေျခခံပညာက႑တြင္ အထက္ပါတြဲဖက္သင္႐ိုး ဝင္ဘာသာရပ္မ်ားကို ဆယ္စုႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေက်ာင္းမ်ား၏ အခ်ိန္ဇယားတြင္ ထည့္သြင္းထားခဲ့ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ မႈ မရခဲ့ပါ။ အခ်ိန္ဇယား ျပည့္႐ံုဟန္ျပသက္သက္ ထည့္ထား႐ံုႏွင့္ လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ခ်ိတ္ထားသလို ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ ထိေရာက္မႈလည္း မရွိခဲ့ပါ။ လက္ေတြ႕ဘဝႏွင့္ မနီးစပ္ခဲ့ပါ။ အခုထိလည္း အထက္ပါ ဘာသာရပ္မ်ားကို ထည့္သြင္းစမ္းသပ္ေနဆဲပါ။ အထက္ပါ ဖြံ႕ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ားကို စာေမးပြဲမစစ္ေဆးသလို လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ား ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းမရွိပါ။

အဓိကအေၾကာင္းရင္းႏွစ္ခ်က္မွာ အထက္ပါဖြံ႕ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားဖုိ႔ရန္ ကြၽမ္းက်င္ဆရာ ဆရာမ မရွိျခင္းႏွင့္ လိုအပ္ပစၥည္း ေထာက္ပံ့မႈအားနည္းျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရး အႀကီးအကဲမ်ား စိတ္ထဲတြင္ ''ဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ ဘက္စံုေတာ္ရမည္။ ဘာသာ ရပ္အားလံုးကို သင္ႏုိင္ရန္မည္''ဆုိသည့္ လြဲမွားသည့္ အစြဲတစ္ခုေၾကာင့္ လူမွန္ေနရာမွန္မျဖစ္သည့္အတြက္ ျဖည့္စြက္ဖြံ႕ ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ား အေဟာသိကံျဖစ္ခဲ့ရသည္။ စာေမးပြဲမစစ္သည့္ ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ စိတ္ဝင္စားမႈ အေလးထားမႈမရွိခဲ့ပါ။ ဦးတည္ခ်က္ေကာင္းေသာ္လည္း လုိက္နာက်င့္သံုး အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ဖုိ႔ အခက္အခဲမ်ားက မ်ားလြန္း လွသည္။
ျဖည့္စြက္ဖြံ႕ၿဖိဳး ဘာသာရပ္မ်ားထဲမွ အႏုပညာ (ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ)ဘာသာရပ္မ်ားသည္ လြန္စြာသိမ္ေမြ႕နက္နဲၿပီး သင္ၾကားဖုိ႔၊ ဆရာဆရာမကုိယ္တုိင္ ဝါသနာႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈ လိုအပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပန္းခ်ီမဆြဲတတ္သူက ပန္းခ်ီ ဘာသာ သင္ၾကားေနရသည္။ အတီး၊ အမႈတ္၊ အကအခုန္ ဝါသနာ မပါသူက ဂီတဘာ သာမယူခ်င္ဘဲ ယူေနရသည္။ လူမွန္ေနရာမွန္မျဖစ္ေတာ့ေပ။ ဒီလို လူမွန္ေနရာမွန္ သင္ၾကားမႈမရွိသေရြ႕ ျဖည့္စြက္ဘာသာရပ္မ်ား ထည့္သြင္းသင္ ၾကားခုိင္းေသာ္လည္း လုိရာခရီးမေရာက္ဘဲ ပန္းတုိင္ေပ်ာက္ေနပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂီတဘာသာရပ္ႏွင့္ ပန္းခ်ီဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားမႈ ေအာင္ျမင္ေစရန္ အႏုပညာေက်ာင္းဆင္းဘြဲ႕ရမ်ားကို ပန္းခ်ီဘာသာရပ္ သင္ဆရာဆရာမမ်ား၊ ဂီတဘာသာရပ္သင္ ဆရာဆရာမ မ်ားအျဖစ္ စီမံကိန္းခ် ေမြးထုတ္ခန္႔အပ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ အေရး တႀကီးလိုအပ္ေနပါၿပီ။

အလားတူ အားကစားႏွင့္ ကာယပညာဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားႏုိင္ဖုိ႔ အားကစား နည္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ အားကစားသမားေဟာင္းမ်ားကို မက္လံုးေပး ဆြဲေဆာင္၍ ႏုိင္ငံ့အားကစား ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ လူမွန္ေနရာမွန္ ခန္႔ထားႏုိင္ဖုိ႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ထုိ႔အျပင္ စာဖတ္ရွိန္ ျမႇင့္တင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား ရွင္သန္ရပ္တည္ေအာင္၊ စာအုပ္စာတမ္း ျပည့္စံုေအာင္ အစိုးရႏွင့္ ေစတနာရွင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္မွသာ ရည္ရြယ္သည့္ပန္းတုိင္ကို ေခ်ာေမြ႕စြာ ေရာက္ရွိလာပါလိမ့္မည္။ စာၾကည့္တုိက္မရွိ၊ စာအုပ္စာတမ္းမရွိဘဲ စာဖတ္ရွိန္ျမႇင့္တင္ေရး မည္သို႔ျပဳလုပ္မည္နည္း။ မူးယစ္ေဆးဝါးကင္းစင္ ပေပ်ာက္ေရးဆုိတာ အေျပာႏွင့္မရပါ။

သင္ၾကားေပး႐ံုႏွင့္လည္း မပ ေပ်ာက္ႏုိင္ပါ။ ပညာရွင္မ်ား၏ အသိပညာေပး ေဟာေျပာပို႔ခ်မႈ လိုအပ္သလို အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ လက္တြဲ၍ ထိထိေရာက္ေရာက္ ႏွိမ္ႏွင္းေဆာင္ရြက္မွသာ ပေပ်ာက္ပါလိမ့္မည္။ မူးယစ္ကင္းစင္ပါလိမ့္မည္။ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လုိက္နာၾကရန္ဆုိ သည္မွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ လက္ေတြ႕သင္ၾကားျပသမႈ လိုအပ္သလုိ အမွန္တကယ္ စည္းကမ္းလုိက္နာဖုိ႔ လိုအပ္ပါသည္။ စည္းကမ္းလုိက္နာေဘးကင္းကြာ ဆုိ႐ိုးရွိတယ္မဟုတ္ပါလား။ ထုိ႔အျပင္ က်န္းမာေသာ လူေနမႈပံုစံႏွင့္ ဂိမ္းစြဲလမ္းမႈ ပေပ်ာက္ေရးဆုိတာ စာသင္ခန္းတြင္း ဘာသာရပ္ထည့္ သြင္းသင္ၾကား႐ံုႏွင့္ မလံုေလာက္ႏုိင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား၊ အစိုးရပူးေပါင္းေျဖရွင္းၾကမွသာ က်န္းမာႀကံ့ခုိင္သည့္ မ်ိဳးဆက္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းလာပါလိမ့္မည္။

ႏုိင္ငံေရး ေပၚလစီအရ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ားအႀကိဳက္ ေပၚပင္ဖြံ႕ၿဖိဳးဘာသာရပ္မ်ားကို အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားရွိ အတန္းစံုသင္ခန္းစာ အခ်ိန္ဇယားမ်ားထဲတြင္ ထည့္သြင္းၿပီး အေလးဂ႐ုျပဳမႈ၊ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမရွိ၊ ေအာက္ေျခကို ေသခ်ာကြင္းဆင္းမေလ့လာဘဲ ဗဟိုခ်ဳပ္ကုိင္မႈ လြန္ကဲစြာလုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ၾကလွ်င္ ဘက္စံုပညာေရးႏွင့္ အလွမ္းေဝးေနဦးမွာပါပဲ။ စာသင္ခ်ိန္မ်ားသာတုိးၿပီး လက္ေတြ႕မပါ အသက္ေမြးမႈပညာႏွင့္ မနီးစပ္ႏုိင္ဘဲ ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တုိင္းေဝး ျမန္မာျပည္ပညာေရး ရင္မေအး ႏုိင္ျဖစ္ေနပါေတာ့မည္။အစမ္းသပ္ခံ ပညာေရး ဝဲဂယက္ထဲမွ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါ့မလဲ။

No comments:

Post a Comment