Saturday, June 22, 2019

ပုဒ္မ ၂၂၀၊ ပုဒ္မ ၂၅၁ တို႔ႏွင့္ စီးခ်င္းထုိးမည္လား

လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစုိးရအ ၾကား အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ ေသာ့ ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္း ေလ်ာ့ရဲလာ မည္ဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးထင္ရာစုိင္း မႈျမင့္မားလာႏုိင္ၿပီး ႏုိင္ငံေရးအရ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈ၊ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ မႈ၊ အုပ္စု၊ ဂုိဏ္းဂဏဖြဲ႕မႈတို႔ တြင္က်ယ္လာကာ ဒီမုိကေရစီ မျဖစ္၊ ငါမုိကေရစီျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာမည္ဆုိလွ်င္ အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ ရတက္မေအး စရာပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ျမန္ မာ့ဒီမုိကေရစီျပဳခရီးရွည္ႀကီးတြင္ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္း ကုိ အားေကာင္းသထက္အား ေကာင္း၊ ခုိင္မာသထက္ ခုိင္မာဖုိ႔ ၀ုိင္းၾက၊ ၀န္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာအာ ဏာ၏ ခက္မသုံးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအာဏာႏွင့္တရားစီရင္ေရး အာဏာတုိ႔ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ပုိင္း ျခားသုံးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအ ျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳသည္ ဟု ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခ ခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ပုဒ္မ ၁၁ (က)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ႏွင့္ အညီ အာဏာသုံးရပ္အၾကား ပုိင္းျခားသုံးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္း ကုိဟန္ခ်က္ညီညီ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ လုိအပ္ေနဆဲ ပင္ျဖစ္သည္။ ပုိင္းျခားသုံးစြဲျခင္း ႏွင့္ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္း ျခင္းတို႔ အားေကာင္းေမာင္းသန္ လာသည္ႏွင့္အမွ် ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္လည္း ပုိမုိတည္တံ့ခုိင္ၿမဲလာမည္မွာ ဧကန္မုခ်ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီး(သုိ႔မဟုတ္)ျပည္ နယ္လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသ ႀကီး(သုိ႔မဟုတ္)ျပည္နယ္အစုိးရ အၾကား အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္သတ္ သတ္မွတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၂၀၊ ပုဒ္မ ၂၂၈၊ ပုဒ္မ ၂၅၁ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၂၅၈ တို႔သည္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာအၾကား အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ထင္ထင္ရွားရွား ေဖာ္ျပထားသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ပင္ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ ၂၂၀ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၂၅၁ ပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ ဆုိလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး(သုိ႔မဟုတ္)ျပည္ နယ္အစုိးရအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး (သုိ႔မဟုတ္) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ က သေဘာမတူေၾကာင္းဆုံးျဖတ္ သည့္၊ ကန္႔ကြက္သည့္စီမံကိန္း မ်ားကုိ မည္သည့္နည္းလမ္းႏွင့္မွ် အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ  ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၏မူ၀ါဒမ်ားကို ခ်မွတ္ရ မည္။ ယင္းမူ၀ါဒမ်ားႏွင့္အညီ လိုအပ္ေသာစီမံကိန္းမ်ားကိုေရး ဆြဲ ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏  သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္  အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟု ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂၀ တြင္ ျပ႒ာန္း ထားသည္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ သည္ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍  ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သ ေဘာတူညီခ်က္ကို ဦးစြာရယူရ မည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ျပည္ ေထာင္စုအစိုးရသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ရယူျခင္းမရွိဘဲ စီမံကိန္းတစ္ ရပ္ရပ္အားေဖာ္ေဆာင္မည္ဆိုပါက ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၂၀ ကို  ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္သည္အထိ သက္ေရာက္သြားႏိုင္သည္။

တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္အစိုးရသည္ သက္ဆိုင္ ရာလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီ ခ်က္ျဖင့္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ  အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ထိန္း ေက်ာင္းျခင္းကလည္း ႐ုပ္လံုးေပၚ လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၅၁ တြင္ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္)ျပည္နယ္အစိုးရသည္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွခ်မွတ္ထား သည့္မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုဥပေဒမ်ား ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း မဆန္႔ က်င္ေစဘဲ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔ မဟုတ္) ျပည္နယ္အတြင္း အ ေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ မည့္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း  သည့္စီမံကိန္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ ရာတိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာ တူညီခ်က္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္း ထားသည္။

ပုဒ္မ ၂၅၁ ပါျပ႒ာန္းခ်က္ အရ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ တိုင္းေဒ သႀကီး (သို႔မဟုတ္)ျပည္နယ္တြင္  ေဖာ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းစီမံကိန္း တိုင္းသည္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ရန္  မလြဲမေသြလိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။  တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္က သေဘာ မတူ၊ ကန္႔ကြက္သည့္စီမံကိန္း မ်ားကို လံုး၀အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ ေပ။ ပုဒ္မ ၂၅၁ သည္ ႁခြင္းခ်က္ မရွိ၊ သီးျခားေဖာ္ျပခ်က္မရွိေသာ  ျပ႒ာန္းခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ တိုင္း ေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္ အစိုးရသည္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ ေတာ္၏သေဘာတူညီခ်က္မရရွိ ပါ က၊ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္က  ကန္႔ကြက္ပါက မည္သည့္နည္း လမ္း၊ မည္သည့္အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္ျဖစ္ေစ အဆိုျပဳစီမံကိန္း ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္ရန္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာရွိမည္မဟုတ္ေပ။

အကယ္၍ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္အစိုးရသည္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္၏ သ ေဘာတူညီမႈကိုမရယူဘဲ စီမံကိန္း ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ ဆိုလွ်င္ ယင္းလုပ္ရပ္သည္ ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၅၁ ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ရာ ေရာက္သျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၆၃(က)ပါ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားအရ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ (သို႔မဟုတ္) ၀န္ႀကီးတစ္ဦးဦးအ ေပၚ စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏိုင္သည္အထိ  သက္ေရာက္သြားႏိုင္သည္ကို သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္သည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ စီမံကိန္းမ်ားအေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တိုင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔အ ၾကား ပြတ္တိုက္မႈမ်ားက အား ေကာင္းေနဆဲျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအာဏာကို အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းရာတြင္  ရန္ကုန္  တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္သည္  စံျပဳေလာက္ေအာင္ အားေကာင္း သည္မွာ ဖံုးကြယ္မရသည့္ အရွိ တရားပင္ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ေရွ႕ေလွ်ာက္  အားေကာင္းေမာင္းသန္တည့္ မတ္ထိန္းေက်ာင္းၾကရဦးမည္ျဖစ္ သည့္အျပင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပို၍ ပို၍ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ေရး ေရွး႐ႈ သင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းအႀကံျပဳ လိုပါသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုး ရအဖြဲ႕သည္ Project Bank စီမံ ကိန္းကို ျမန္မာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးခရီးစဥ္ အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္လိမ့္ မည္ဟုယံုၾကည္လ်က္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီးအတြက္သာမက  ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ပဓာနက်ေသာ ဦးစားေပး စီမံကိန္းမ်ားအျဖစ္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ အမ်ား ျပည္သူထံသို႔ တင္ျပခဲ့သည္။ ရန္ ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ဦးစား ေပးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္  အလားအလာေကာင္းသည့္ စီမံ ကိန္း ၈၀ ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အ ခ်က္အလက္မ်ားကို မိတ္ဆက္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ Project Bank သည္ Union Project Bank ၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ Project Bank တြင္ ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ အစိုး ရ-ပုဂၢလိက ဖက္စပ္ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံ မႈျပဳႏိုင္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားကို သီး သန္႔စုစည္းထားသည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားသည္။

 ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂၀ အရ ျပည္ေထာင္စုအ စိုးရသည္ Union Project Bank  ပါစီမံကိန္းမ်ားကို  အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သ ေဘာတူညီခ်က္ကိုရယူရန္ လို အပ္သည့္နည္းတူ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရသည္လည္း ပုဒ္မ ၂၅၁ အရ Yangon Project Bank ပါစီမံကိန္းမ်ားကို တိုင္း ေဒသႀကီး  လႊတ္ေတာ္၏သေဘာ တူညီခ်က္ျဖင့္သာ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအေနျဖင့္ Yangon Project Bank တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည့္ စီမံကိန္း ၈၀ ခုကိုတိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီမႈရယူၿပီးမွသာ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး  ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရန္ပ်က္ကြက္ပါက  ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ၂၅၁ ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္သည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္အထိ တာသြားႏိုင္သည္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေပ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္  ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ႀကီး သံုး ရပ္၊ သတင္းမီဒီယာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အပါအ၀င္ လူမႈကြန္ရက္မ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားပါ အက်ံဳး၀င္သည့္ မ႑ိဳင္ႀကီး ေျခာက္ရပ္တို႔အၾကား အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ သည္  ထိေရာက္အလုပ္ျဖစ္လာ မည္ဆိုပါက ေလာကပါလတရား မ်ားထြန္းကားလာၿပီးလြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူရည္တူရွိမႈ၊ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ ဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ပြင့္ လင္းျမင္သာမႈ၊ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးတို႔သည္ ဗ်ဴဟာ ေျမာက္ ခရီးေပါက္သထက္ေပါက္ လာကာ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရး၏ အက်ပ္အတည္းမ်ား၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမ်ားႏွင့္ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ေလ်ာ့ပါးသထက္ ေလ်ာ့ပါးေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္လာ ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment